Mitä tää nyt on? Sattuu sydämeen
Mulla on viikolla parina päivänä ollut jotain rytmihäiriön kaltaisia tuntemuksia. En tiedä kun ei koskaan oo ennen ollut mut semmosia ihmeellisiä pompahduksia ja muljahduksia.
Joku aika sit alkoi pistää ihan kauheesti vasemman rinnan alta ja vasemmasta olkapäästä niin ettei saanut vedettyä henkeä kunnolla. Kesti 10-15min. Nyt on jotain närästyksen tapaista tuntemusta (ja mua ei närästä ikinä muuten kuin loppuraskaudessa, en oo raskaana nyt). Muljahteleekin taas inhottavasti.
Ei kai mulle nyt yhtäkkiä mikään sydäntauti iske? Oon muuten ihan perusterve 36v.
Aika kauheeta oli/on.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:07"]Infarkti. Närästys on naisilla yleinen oire siitä. Soitas 112, jos ambulanssi kävisi ottamassa ekg:n.
[/quote]
No en soita! :D
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:07"]Infarkti. Närästys on naisilla yleinen oire siitä. Soitas 112, jos ambulanssi kävisi ottamassa ekg:n.
[/quote]
No en soita! :D
[/quote]
No saa sitten sydäri. Lycka till.
Mä tuun huomenna kertoon tänne et oon vielä hengissä ja ihan ok. Ei tää nyt mikään sydäri oo!
Voi se olla sydäri. Soita nyt edes jonnekin päivystykseen ja kerro oireet.
Joo, no oireethan saattaisi viitata sydäninfarktiin. Tai sit on jotain muuta, lihaskramppia ja silleen. Mut itse tiedät paremmin, jos olo on huono niin nyt mars päivystyksessä käymään, voi sulkea sen infarktin pois.
Kyllä noi oireet täsmäävät. Jos on kipua vasemmassa olkavarressa tai olkapäässä tai lapaluun kohdalla ja jos närästää ja on lisäksi rytmihäiriöitä. suosittelen menemään tutkimuksiin. Kyse voi myös olla jostain muusta sydänperäisestä.
Onhan niitä sydänperäisiä äkkikuolemia nuorillakin. Useimmiten tulee täysin yllätyksenä.
Jos mulla olis infarkti niin tuskin olisin täällä kirjoittamassa. Kehtaa minnekään päivystykseen soitella, kaipa niillä on oikeastikin sairaita siellä.
Mitä sä menetät, jos soitat 112 tai käyt päivystyksessä
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:12"]Onhan niitä sydänperäisiä äkkikuolemia nuorillakin. Useimmiten tulee täysin yllätyksenä.
[/quote]
No mukavinhan se ois kuolla yhtäkkiä tähän, sit se ois tarkoitettu niin. Mut eipä tää siltä tunnu.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:13"]Mitä sä menetät, jos soitat 112 tai käyt päivystyksessä
[/quote]
Tuhlaan niiden resursseja.
No oletko jotenkin itsetuhoinen vai mikset halua selvittää asiaa? Ei tuollainen normaalia ole.
Voi herranjestas mene nyt lääkäriin äläkä leiki.
Työkaverilla juuri tuollaisia oireita. Työpöydän ääreltä joutui leikkauspöydälle kiireelliseen pallolaajennukseen. Edeltävällä viikolla valitteli närästystä ja ylävatsakipuja.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:13"]Mitä sä menetät, jos soitat 112 tai käyt päivystyksessä
[/quote]
[/quote]
Voi vitun palikka, ei tähän muuta voi sanoa. Leiki vaan omalla hengelläs ja tuudittaudu ajatukseen, että eihän sulle sydäriä voi tulla noin nuorena
Jos sulla on kerran lapsiakin, niin ajattele edes niitä vaikka et niin itsestäsi välitäkään!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:13"]Mitä sä menetät, jos soitat 112 tai käyt päivystyksessä
[/quote]
[/quote]
Voi vitun palikka, ei tähän muuta voi sanoa. Leiki vaan omalla hengelläs ja tuudittaudu ajatukseen, että eihän sulle sydäriä voi tulla noin nuorena
[/quote]
No tulee jos on tullakseen. Mun on nyt ihan hyvä olla ni nehän nauraa mut pihalle jos meen päivystykseen sanoon et vähän kun närästäis. En vaan kehtaa :D eikä oo aikaa eikä lapsenvahtiakaan tähän hätään. Jos mulla joku infarkti olis niin tuntuis varmaan niin ettei pysty oleen.
Infarkti. Närästys on naisilla yleinen oire siitä. Soitas 112, jos ambulanssi kävisi ottamassa ekg:n.