Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus haluaa leikata kaikkein köyhimmiltä

Vierailija
08.03.2015 |

Kokoomus on nyt selkeästi tuonut ilmi sen, että se haluaa leikata kaikkein köyhimmiltä niin Suomessa kuin maailmassa, Arhinmäki kommentoi Stubbin leikkauslistaa vasemmistoliiton puoluevaltuuston kokouksessa.

Stubb sanoi tänään Ylen Ykkösaamussa, että valtion menoja tulisi leikata muun muassa kehitysapua pienentämällä, jäädyttämällä etuudet ja lyhentämällä ansiosidonnaista työttömyysturvaa.

Arhinmäki sanoo, että jo nyt Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea on antanut Suomelle huomautuksen siitä, että perusturvamme taso on liian alhainen.

- Ja nyt halutaan indeksit jäädyttämällä leikata eläkeläisiltä, työttömiltä, opiskelijoilta. Kun asumisen, ruuan, lääkkeiden ja muiden välttämättömyyksien hinnat kuitenkin nousevat, niin ostovoima pienenee.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030719314860_uu.shtml

Kommentit (291)

Vierailija
1/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:45"]

Stubb oikeassa. Ainos tie pelastaa Suomi. Palkkatyötä tekeviä ei voi enää kurittaa vaan nyt on aika työelämän ulkopuolella olevien osallistua talkoisiin.

[/quote]

Keskiluokka on tällä vaalikaudella osallistunut näihin yhteisiin talkoisii. Ja nyt sitten kaikkein köyhimmät. Mutta millä tavalla rikkaat ovat osallistuneet näihin kaikille muille yhteisiin talkoisiin?

[/quote]

Kaksi ylintä tulodesiiliä tuottaa puolet verokertymästä, joten eivätköhän he jo lähtökohtaisesti tee ihan tarpeeksi.

[/quote]

Jos vielä agressiivinen verosuunnittelu ja veroparatiisit saataisiin pois niin sitten voisi sanoa että myös rikkaat ovat osallistuneet.

Vierailija
2/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomen kansa on kuin yksi iso syöttöporsas, jonka nälkä vain kasvaa syödessä.

Kaikkia tuntuu kiinnostavan, että mikään tuki tai etuus ei poistu, mutta kukaan ei oikeasti tajua KUINKA HEVON VITURALLAAN TÄMÄN MAAN TALOUS ON. NYT ON PAKKO SÄÄSTÄÄ. EI OLE ENÄÄ PITKÄ MATKA SIIHEN, MISSÄ KREIKKA ON. SUOMI VELKAANTUU 9000 EUROA JOKAINEN MINUUTTI. SE ON TODELLA PALJON. ANTEEKSI, ETTÄ HUUDAN, MUTTA NYT ON AIVAN PAKKO SÄÄSTÄÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien kiusaajia vastaan, kokoomus on köyhän pahin kiusaaja.

Vierailija
4/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:07"]

Entä työkyvyttömyyseläkkeellä olevat, siis ihan perustelluista terveydellisistä syistä? Jos ei pysty työtä tekemään, vaikka haluaisi. Itse olen vaikeavammainen ja kivut usein niin kovat, että hyvä jos sängystä ylös pääsee.

[/quote]

No totta kai tuo on eri asia, ei kai kukaan nyt ole vaatinut eläkkeellä olevia töihin...

[/quote]

Ei olekaan, mutta jos eläkkeistä leikataan, niin mietityttää,että millä sitä elää..

Vierailija
5/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:12"]

Kyllä Suomen kansa on kuin yksi iso syöttöporsas, jonka nälkä vain kasvaa syödessä.

Kaikkia tuntuu kiinnostavan, että mikään tuki tai etuus ei poistu, mutta kukaan ei oikeasti tajua KUINKA HEVON VITURALLAAN TÄMÄN MAAN TALOUS ON. NYT ON PAKKO SÄÄSTÄÄ. EI OLE ENÄÄ PITKÄ MATKA SIIHEN, MISSÄ KREIKKA ON. SUOMI VELKAANTUU 9000 EUROA JOKAINEN MINUUTTI. SE ON TODELLA PALJON. ANTEEKSI, ETTÄ HUUDAN, MUTTA NYT ON AIVAN PAKKO SÄÄSTÄÄ.

[/quote]

Jep, sossun tukia lainarahalla on ihan yhtä järkevää kuin pikavippien maksaminen pikavipeillä. Mittakaava on vain isompi. Siitä onkin jo melkein sata vuotta aikaa kun 1918 rauhoiteltiin viimeksi vassareita etteivät tuhonneet koko maata!

Vierailija
6/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:06"]

Stubb oikeassa. Ainos tie pelastaa Suomi. Palkkatyötä tekeviä ei voi enää kurittaa vaan nyt on aika työelämän ulkopuolella olevien osallistua talkoisiin.

[/quote]

Keskiluokka on tällä vaalikaudella osallistunut näihin yhteisiin talkoisii. Ja nyt sitten kaikkein köyhimmät. Mutta millä tavalla rikkaat ovat osallistuneet näihin kaikille muille yhteisiin talkoisiin?

[/quote]

Kaksi ylintä tulodesiiliä tuottaa puolet verokertymästä, joten eivätköhän he jo lähtökohtaisesti tee ihan tarpeeksi.

[/quote]

Jos vielä agressiivinen verosuunnittelu ja veroparatiisit saataisiin pois niin sitten voisi sanoa että myös rikkaat ovat osallistuneet.

[/quote]

Tottakai ne rahat viedään veroparatiiseihin ja työt ulkomaille, jos yritystoiminta ei ole täällä kannattavaa. Tlonsiirtojen varassa elävät eivät taida tajuta, että tällä kaikella hyvinvoinnilla on myös hintalappu. Valitettavasti Suomi ei voi päättää, että suomalaisten rahoja ei voi siirtää ulkomaille. Raha ja työpaikat menevät sinne, missä on hyvä kilpailukyky.

Vierailija
7/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien kiusaajia vastaan, kokoomus on köyhän pahin kiusaaja.

[/quote]

Rikkaiden kiusaajia vastaan, vassari on rikkaan pahin kiusaaja.

Vierailija
8/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen turuille ja toreille jakamaan köyhille ruokaa ja kerron, että kokoomus kiusaa köyhiä mielellään, kehtaavatkin.

Vierailija
9/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:07"]

Entä työkyvyttömyyseläkkeellä olevat, siis ihan perustelluista terveydellisistä syistä? Jos ei pysty työtä tekemään, vaikka haluaisi. Itse olen vaikeavammainen ja kivut usein niin kovat, että hyvä jos sängystä ylös pääsee.

[/quote]

No totta kai tuo on eri asia, ei kai kukaan nyt ole vaatinut eläkkeellä olevia töihin...

[/quote]

Ei olekaan, mutta jos eläkkeistä leikataan, niin mietityttää,että millä sitä elää..

[/quote]

Ota huomioon että taloutta elvyttävät leikkaukset lisäävät ostovoimaa myös sille eläkeläiselle! Jos vaikka ALV laskisi 10 % niin sen eläkeläisenkin ruokakustannukset laskisivat.

Vierailija
10/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuksista on pakko leikata.

Vierailija
11/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:34"]

[/quote]

Uskotko itsekään? Niitä ei leikata, saatpa nähdä. Jotain inhimillisyyttä. Ja huono provo sulla.

Vierailija
12/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:34"]

[/quote]

Uskotko itsekään? Niitä ei leikata, saatpa nähdä. Jotain inhimillisyyttä. Ja huono provo sulla.

[/quote]

Ymmärrätkö sä, että me maksetaan niitä etuuksia LAINARAHALLA ja Suomen luottoluokitus putoaa koko ajan? Kun me pudotaan roskalainaluokkaan, niin ei saada enää sitä lainaa. Sitten ne etuudet loppuu joka tapauksessa, haluttiin me sitä tai ei.

Tuijottele tuota vaikka aikasi kuluksi: http://velkakello.fi

Vierailija
13/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä tätä Suomen pikavippikulttuuria. Valtio on aivan yhtä leväperäinen rahankäytössään kuin ihmisetkin.

Moni ei varmaankaan tajua tätä, mutta seuraavan kymmenen vuoden aikana Suomessa tullaan näkemään ennennäkemätön kurjuus. Ja joo, nyt ei todellakaan voida pysyä tässä samassa elintasossa vaan pitää opetella tyytymään vähempään. Jokaisella ihmisellä on myös vastuu itsestään. Pitää oppia myös huolehtimaan taloudestaan ja terveydestään, ettei kasvateta entisestään paisuneen julkisen talouden menoja. Moni ei varmaankaan vielä käsitä, mutta kyllä tuonne leikkauslistalle tulee pakostakin toimeentulotukeen, lapsilisien leikkaukseen, työttömyysturvaan jne. kohdistuvia leikkauuksia. Ei ole mitään mystistä mekanismia, jolla rahaa voitaisiin ohjata veroparatiiseista tänne suomalaisten elättämiseen, joten suomalaiset joutuvat nyt itse kantamaan vastuun elintasostaan.

Vierailija
14/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:51"]

Mä en oikein ymmärrä tätä Suomen pikavippikulttuuria. Valtio on aivan yhtä leväperäinen rahankäytössään kuin ihmisetkin.

Moni ei varmaankaan tajua tätä, mutta seuraavan kymmenen vuoden aikana Suomessa tullaan näkemään ennennäkemätön kurjuus. Ja joo, nyt ei todellakaan voida pysyä tässä samassa elintasossa vaan pitää opetella tyytymään vähempään. Jokaisella ihmisellä on myös vastuu itsestään. Pitää oppia myös huolehtimaan taloudestaan ja terveydestään, ettei kasvateta entisestään paisuneen julkisen talouden menoja. Moni ei varmaankaan vielä käsitä, mutta kyllä tuonne leikkauslistalle tulee pakostakin toimeentulotukeen, lapsilisien leikkaukseen, työttömyysturvaan jne. kohdistuvia leikkauuksia. Ei ole mitään mystistä mekanismia, jolla rahaa voitaisiin ohjata veroparatiiseista tänne suomalaisten elättämiseen, joten suomalaiset joutuvat nyt itse kantamaan vastuun elintasostaan.

[/quote]

Niinpä. Nykyäänhän Suomessa kurjuus merkitsee sitä ettei ole varaa ostaa lapsilleen tukirahoilla iPhoneja ja merkkifarkkuja kun pitää tyytyä Samsungin puhelimeen ja henkkamaukan farkkuihin...

Kyllä se todellisuus iskee näihin vielä, ja kovaa.

Vierailija
15/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös juuri julkaistu joku tutkimus jossa me saatiin satikutia siitä kun on niin pienet sosiaalituet ja peruspäiväraha. Suomi joutu jollekkin listalle, saa jotain sanktioita jos ei paranneta ihmisten rahallista asemaa. Miten kokoomus voi tämmösiä ehdottaa? Miten jo hiton pienistä rahoista voisi muka jotain vielä ottaa?! En vain tajua?

Vierailija
16/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:36"]

Hei tiettekste mitä?

Meillä ei ole rahaa tähän nykyiseen elintasoomme -elämme velaksi. Julkinen sektori on todellakin mitoitettu Nokia-harhakuvan mukaan.

Mutta ettehän te tajua, turha selittää. Helmiä sioille.

[/quote]

Se on juuri näin! Ongelma vain on etten haluaisi äänestää kokoomusta eikä persuista löydy koulutettua naista...

Vierailija
17/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:06"]Kaksi ylintä tulodesiiliä tuottaa puolet verokertymästä, joten eivätköhän he jo lähtökohtaisesti tee ihan tarpeeksi.
[/quote]

Olen itse tuossa 9 ja 10 tulodesiilin rajalla ja ei silläkään nettopalkalla todellakaan herroiksi eletä. Aika tarkkaan mietin kaikki yli 100 euron hankinnat. Vaatteita ostan lähinnä alennusmyynneistä, koska normaalihintaisina tuntuvat kauhean kalliilta.

Uuden auton tilasin, maksoi 40000 euroa. Siitä rapsahtaa valtiolle alv + autovero eli rapiat 15000 euroa.

Paljonko minun "rikkaan" pitää vielä venyä veronmaksuun?

Vierailija
18/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:47"]

[/quote]

Niin, mutta palkalla! Nythän runnotaan läpi laki, että orjia voi käyttää ilmaiseen työntekoon joka helkutin paikassa.

[/quote]

9€/pvä tempputyöllistämisen muuten keksi demari Tarja Filatov työministerinä ollessaan. :)

Vierailija
19/291 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:58"]

Eikös juuri julkaistu joku tutkimus jossa me saatiin satikutia siitä kun on niin pienet sosiaalituet ja peruspäiväraha. Suomi joutu jollekkin listalle, saa jotain sanktioita jos ei paranneta ihmisten rahallista asemaa. Miten kokoomus voi tämmösiä ehdottaa? Miten jo hiton pienistä rahoista voisi muka jotain vielä ottaa?! En vain tajua?

[/quote]

Siinä ei huomioitu toimeentulotukea yms.

Suomen tukijärjestelmä oli liian mutkikas eurooppalaisten selvityksen tekijöiden mielestä... Ja byrokraatit kiittää ja vetää munkkipossua kunnan laskuun kahvitunnilla!

Vierailija
20/291 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:06"]Kaksi ylintä tulodesiiliä tuottaa puolet verokertymästä, joten eivätköhän he jo lähtökohtaisesti tee ihan tarpeeksi. [/quote] Olen itse tuossa 9 ja 10 tulodesiilin rajalla ja ei silläkään nettopalkalla todellakaan herroiksi eletä. Aika tarkkaan mietin kaikki yli 100 euron hankinnat. Vaatteita ostan lähinnä alennusmyynneistä, koska normaalihintaisina tuntuvat kauhean kalliilta. Uuden auton tilasin, maksoi 40000 euroa. Siitä rapsahtaa valtiolle alv + autovero eli rapiat 15000 euroa. Paljonko minun "rikkaan" pitää vielä venyä veronmaksuun?

[/quote]

Mulla vähän sama juttu. Siksi ihmettelen näitä tapauksia, joille sosiaalipuoli kustantaa puhelimia, kampaamokäyntejä ja joilla on varaa tupakoida. Kun itsellä ei kohtuutuloisenakaan ole varaa pistää rahaa tuollaiseen humpuukiin.

[/quote]

Nyt jotain rajaa, kampaamokäyntejä, kännyköitä anna mun kaikki kestää.

Terv. sosiaalityöntekijä

[/quote]

Minulle kertoi huonekalukauppias että oli tullut pariskunta maksusitoumuksella ostamaan uutta sohvaa. Ei ollut kuulemma myynyt kun oli vituttanut touhu niin kauheasti, vaikka olisikin sossulta siitä rahaa saanut!

[/quote]

Erikoista toimintaa sosiaalitoimelta kun ei sitten kaikille kustanna niitä puhelimia ja kampaajia ja sohvia.

Itse oon saanut toimeentulotukea kohta 20 vuotta enkä yhtään sohvaa, puhelinta tai kampaamokäyntiä ole saanut. Saati yhtään mitään ylimääräistä sen perustoimeentulotuen lisäksi. Veivät viime joulussa pienen veronpalautuksen itselleen että kunta saa näin säästöjä.

Aivan käsittämätönta että ihmiset jauhaa tällästä paskaa ja väärää tietoo netissä, HÄVETKÄÄ!

[/quote]

Olet saanut toimeentulotukea 20 vuotta??? Sitä väliaikaiseksi, viimesijaiseksi tarkoitettua tukea? 20 vuotta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi