Kokoomus haluaa leikata kaikkein köyhimmiltä
Kokoomus on nyt selkeästi tuonut ilmi sen, että se haluaa leikata kaikkein köyhimmiltä niin Suomessa kuin maailmassa, Arhinmäki kommentoi Stubbin leikkauslistaa vasemmistoliiton puoluevaltuuston kokouksessa.
Stubb sanoi tänään Ylen Ykkösaamussa, että valtion menoja tulisi leikata muun muassa kehitysapua pienentämällä, jäädyttämällä etuudet ja lyhentämällä ansiosidonnaista työttömyysturvaa.
Arhinmäki sanoo, että jo nyt Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea on antanut Suomelle huomautuksen siitä, että perusturvamme taso on liian alhainen.
- Ja nyt halutaan indeksit jäädyttämällä leikata eläkeläisiltä, työttömiltä, opiskelijoilta. Kun asumisen, ruuan, lääkkeiden ja muiden välttämättömyyksien hinnat kuitenkin nousevat, niin ostovoima pienenee.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015030719314860_uu.shtml
Kommentit (291)
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:45"]
Stubb oikeassa. Ainos tie pelastaa Suomi. Palkkatyötä tekeviä ei voi enää kurittaa vaan nyt on aika työelämän ulkopuolella olevien osallistua talkoisiin.
[/quote]
Niin, mutta palkalla! Nythän runnotaan läpi laki, että orjia voi käyttää ilmaiseen työntekoon joka helkutin paikassa.
[/quote]
9€/pvä tempputyöllistämisen muuten keksi demari Tarja Filatov työministerinä ollessaan. :)
[/quote]
Olen sanonut jo monella vasemmistolaiselle että heidän idolinsa Stalin kehitti tempputyöllistämisen lähettämällä työttömiä Siperiaan junarataa rakentamaan...
Itse oikeistoliberaalina vastustan näitä "toimenpiteitä" joilla pahimmillaan lisätään työttömyyttä kun firmoile tarjotaan ilmaistyövoimaa!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:06"]Kaksi ylintä tulodesiiliä tuottaa puolet verokertymästä, joten eivätköhän he jo lähtökohtaisesti tee ihan tarpeeksi. [/quote] Olen itse tuossa 9 ja 10 tulodesiilin rajalla ja ei silläkään nettopalkalla todellakaan herroiksi eletä. Aika tarkkaan mietin kaikki yli 100 euron hankinnat. Vaatteita ostan lähinnä alennusmyynneistä, koska normaalihintaisina tuntuvat kauhean kalliilta. Uuden auton tilasin, maksoi 40000 euroa. Siitä rapsahtaa valtiolle alv + autovero eli rapiat 15000 euroa. Paljonko minun "rikkaan" pitää vielä venyä veronmaksuun?
[/quote]
Mulla vähän sama juttu. Siksi ihmettelen näitä tapauksia, joille sosiaalipuoli kustantaa puhelimia, kampaamokäyntejä ja joilla on varaa tupakoida. Kun itsellä ei kohtuutuloisenakaan ole varaa pistää rahaa tuollaiseen humpuukiin.
[/quote]
Nyt jotain rajaa, kampaamokäyntejä, kännyköitä anna mun kaikki kestää.
Terv. sosiaalityöntekijä
[/quote]
Minulle kertoi huonekalukauppias että oli tullut pariskunta maksusitoumuksella ostamaan uutta sohvaa. Ei ollut kuulemma myynyt kun oli vituttanut touhu niin kauheasti, vaikka olisikin sossulta siitä rahaa saanut!
[/quote]
Erikoista toimintaa sosiaalitoimelta kun ei sitten kaikille kustanna niitä puhelimia ja kampaajia ja sohvia.
Itse oon saanut toimeentulotukea kohta 20 vuotta enkä yhtään sohvaa, puhelinta tai kampaamokäyntiä ole saanut. Saati yhtään mitään ylimääräistä sen perustoimeentulotuen lisäksi. Veivät viime joulussa pienen veronpalautuksen itselleen että kunta saa näin säästöjä.
Aivan käsittämätönta että ihmiset jauhaa tällästä paskaa ja väärää tietoo netissä, HÄVETKÄÄ!
[/quote]
Olet saanut toimeentulotukea 20 vuotta??? Sitä väliaikaiseksi, viimesijaiseksi tarkoitettua tukea? 20 vuotta?
[/quote
Onko vaikea uskoa, että esim. pienellä eläkkeellä ei tule toimeen, vaan joutuu loppuiän hakemaan toimeentulotukea. Pienituloinen, työssä käyvä joutuu usein täydentämään elinkustannuksia toimeentulotuen avulla. Sosiaalietuudet ovat riittämättömiä.
Mun mielestä julkisen sektorin lomat pitäisi laittaa samalle tasolle yksityisen puolen kanssa. Meillä lasketaan lomapäiviksi myös lauantait, julkisella puolella ei.
Se tehottomuus, joka julkisella puolella noin yleisesti ottaen vallitsee, on pöyristyttävää. Kokemusta on useistakin projekteista, ja voin sanoa että yhtä asiaa on julkisella veivaamassa toistakymmentä henkeä, kun meidän puolella työtä tekee 3-4 henkeä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 10:05"]Miksi kukaan vasemmistopoliitikko ei ole julkaissut omaa leikkauslistaansa? [/quote] viisaanpaa tehdä paripäivää myöhemmin saa tietää mitä mieltä kansa on asiosta
[/quote]
Ainakin Sipilä, Rinne ja Soini ovat kaikki sanoneet, että leikkauksia on ensi vaalikaudella tehtävä. Mistä, sitä he eivät kerro. Vain Stubb on reilusti ENNEN vaaleja nimennyt eri leikkausvaihtoehtoja.
Arhinmäen mielestä taas kaikki on riittävän hyvin lisävelanottoon, mikä on kerrassaan pöyrityttävää. Toisaalta Paavo ei osaa prosenttilaskua, eikä tiedä mitä eroa on miljoonalla ja miljardilla, eikä ymmärrä että jos Kreikka ei maksa velkojaan niin suomalainen yksityinen sektori maksaa, että sikäli tuo ei yllätä. Se taas yllättää, miten osa äänestäjistä menee aina uudestaan ja uudestaan vasemmiston lankaan. Suomen kansan kun pitäisi olla yksi maailman koulutetuimmasta, mutta talousosaamisen perusteella näin ei kylläkään ole.
Stubbin kannattaakin tulla esiin leikkauslistoineen, lopputulos kun riippuu kansasta....
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 10:51"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:06"]Kaksi ylintä tulodesiiliä tuottaa puolet verokertymästä, joten eivätköhän he jo lähtökohtaisesti tee ihan tarpeeksi. [/quote] Olen itse tuossa 9 ja 10 tulodesiilin rajalla ja ei silläkään nettopalkalla todellakaan herroiksi eletä. Aika tarkkaan mietin kaikki yli 100 euron hankinnat. Vaatteita ostan lähinnä alennusmyynneistä, koska normaalihintaisina tuntuvat kauhean kalliilta. Uuden auton tilasin, maksoi 40000 euroa. Siitä rapsahtaa valtiolle alv + autovero eli rapiat 15000 euroa. Paljonko minun "rikkaan" pitää vielä venyä veronmaksuun?
[/quote]
Mulla vähän sama juttu. Siksi ihmettelen näitä tapauksia, joille sosiaalipuoli kustantaa puhelimia, kampaamokäyntejä ja joilla on varaa tupakoida. Kun itsellä ei kohtuutuloisenakaan ole varaa pistää rahaa tuollaiseen humpuukiin.
[/quote]
Terv. sosiaalityöntekijä
[/quote]
Minulle kertoi huonekalukauppias että oli tullut pariskunta maksusitoumuksella ostamaan uutta sohvaa. Ei ollut kuulemma myynyt kun oli vituttanut touhu niin kauheasti, vaikka olisikin sossulta siitä rahaa saanut!
[/quote]
Erikoista toimintaa sosiaalitoimelta kun ei sitten kaikille kustanna niitä puhelimia ja kampaajia ja sohvia.
Itse oon saanut toimeentulotukea kohta 20 vuotta enkä yhtään sohvaa, puhelinta tai kampaamokäyntiä ole saanut. Saati yhtään mitään ylimääräistä sen perustoimeentulotuen lisäksi. Veivät viime joulussa pienen veronpalautuksen itselleen että kunta saa näin säästöjä.
Aivan käsittämätönta että ihmiset jauhaa tällästä paskaa ja väärää tietoo netissä, HÄVETKÄÄ!
[/quote]
Olet saanut toimeentulotukea 20 vuotta??? Sitä väliaikaiseksi, viimesijaiseksi tarkoitettua tukea? 20 vuotta?
[/quote
Onko vaikea uskoa, että esim. pienellä eläkkeellä ei tule toimeen, vaan joutuu loppuiän hakemaan toimeentulotukea. Pienituloinen, työssä käyvä joutuu usein täydentämään elinkustannuksia toimeentulotuen avulla. Sosiaalietuudet ovat riittämättömiä.
[/quote]
Eläkkeitä täydennetään toimeentulotuella, oliko yllätys?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:58"]
Eikös juuri julkaistu joku tutkimus jossa me saatiin satikutia siitä kun on niin pienet sosiaalituet ja peruspäiväraha. Suomi joutu jollekkin listalle, saa jotain sanktioita jos ei paranneta ihmisten rahallista asemaa. Miten kokoomus voi tämmösiä ehdottaa? Miten jo hiton pienistä rahoista voisi muka jotain vielä ottaa?! En vain tajua?
[/quote]
Aika vähän painoarvoa antaisin tuollaisille. Tuossa mittauksessa ei huomioitu esimerkiksi asumistukea ja julkisin varoin rahoitettua terveydenhuoltoa.
Onneksi saan äänestää palkatonta työtä vastaan. Onneksi meillä on liitot takanamme, niitähän kokoomus vihaaa kuin ruttoa.
[/quote]
Siis tarkoittaako tää että mä kuolen nälkään kun en mielenterveysongelmien takia voi poistua ovesta ulos???? Toivottavasti sit alkavat määrätä ees niitä rauhottavia ja runsaasti!!!!!!!!! En ole vuoteen poistunut oveni ulkopuolelle!
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:38"]
Onneksi saan äänestää palkatonta työtä vastaan. Onneksi meillä on liitot takanamme, niitähän kokoomus vihaaa kuin ruttoa.
[/quote]
Myös se todellinen syy miksi stubbi haluaa leikata ansiosidonnaista. Tuskin sekään on niin tyhmä että oikeasti uskoo sillä keinolla syntyvän lisää työpaikkoja.
[/quote]
[/quote]
Terv. sosiaalityöntekijä
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:47"]
Stubb oikeassa. Ainos tie pelastaa Suomi. Palkkatyötä tekeviä ei voi enää kurittaa vaan nyt on aika työelämän ulkopuolella olevien osallistua talkoisiin.
[/quote]
Niin, mutta palkalla! Nythän runnotaan läpi laki, että orjia voi käyttää ilmaiseen työntekoon joka helkutin paikassa.
[/quote]
Ja tästä taas seuraa se, että kun irtisanomissuojaa heikennetään, niin työnantajat irtisanovat ne normaalia palkkaa saavat ja ottavat tilalle orjan.
Saattaa kalahtaa kenen vaan nilkkaan. Vai kuvitteletteko olevanne korvaamattomia tässä tilanteessa?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:04"]
[/quote]
Keskiluokka on tällä vaalikaudella osallistunut näihin yhteisiin talkoisii. Ja nyt sitten kaikkein köyhimmät. Mutta millä tavalla rikkaat ovat osallistuneet näihin kaikille muille yhteisiin talkoisiin?
[/quote]
Kaksi ylintä tulodesiiliä tuottaa puolet verokertymästä, joten eivätköhän he jo lähtökohtaisesti tee ihan tarpeeksi.
[/quote]
Jos vielä agressiivinen verosuunnittelu ja veroparatiisit saataisiin pois niin sitten voisi sanoa että myös rikkaat ovat osallistuneet.
[/quote]
Tottakai ne rahat viedään veroparatiiseihin ja työt ulkomaille, jos yritystoiminta ei ole täällä kannattavaa. Tlonsiirtojen varassa elävät eivät taida tajuta, että tällä kaikella hyvinvoinnilla on myös hintalappu. Valitettavasti Suomi ei voi päättää, että suomalaisten rahoja ei voi siirtää ulkomaille. Raha ja työpaikat menevät sinne, missä on hyvä kilpailukyky.
[/quote]
Sitten näitä ei kannata enää valheellisesti kutsua yhteisiksi talkoiksi. Sanotaan vaan rehellisesti köyhien ja keskiluokan talkoiksi.
[/quote]
[/quote]
Terv. sosiaalityöntekijä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:52"]
Montako ihmistä sossun elätti työllistää saamillaan tuloilla?
Monta ihmistä Björn Wahlroos työllistää saamillaan tuloilla?
Kummalla nämä eurot lisäävät työpaikkoja?
Ruotsiin karannut Björn saa kaiken anteeksi kun on syntynyt kultalusikka suussa. Mieti paljonko voittoa Björn tekee itselleen ja paljonko työttömyyttä on saanut aikaiseksi omalla ahneudellaan ja säästötoimillaan? Paljonko tukea Björn on saanut yhteiskunnalta verrattuna sossuloiseen?
[/quote]
[/quote]
Juurikin näin. Pelkästään Wahlroosin saamilla maataloustuilla elätettäisiin aika monta työtöntä...
[/quote]
[/quote]
Terv. sosiaalityöntekijä
[/quote]
[/quote]
Ettei ihan koko sisustusta uusiksi?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:50"]
Pakkohan se on leikata juuri sieltä päästä. Yhteiskunnan köyhimmät ja vähän sen yläpuolella olevat kuitenkin kerryttävät suurimman osan yhteiskunnan kustannuksista ja käyttävät valtaosan julkisista verovaroin tuotetuista palveluista.
[/quote]
Mistähän ne mielenterveysongelmat ym. mahtavat syntyä?
[/quote]
Mielenterveysongelmat syntyvät siitä, että lapsia syntyy vääränlaisille ja ongelmallisille vanhemmille ja hänelle tulee siksi huono elämä. Jos ehkäisypolitiikka olisi hoidettu mallikkaasti, vrt. Kiina, oltaisiin vältytty kokonaisilta sairailta sukupolvilta.
[/quote]
Et sitten ollut paikalla, kun älyä jaettiin...
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 21:04"]
[/quote]
Keskiluokka on tällä vaalikaudella osallistunut näihin yhteisiin talkoisii. Ja nyt sitten kaikkein köyhimmät. Mutta millä tavalla rikkaat ovat osallistuneet näihin kaikille muille yhteisiin talkoisiin?
[/quote]
Kaksi ylintä tulodesiiliä tuottaa puolet verokertymästä, joten eivätköhän he jo lähtökohtaisesti tee ihan tarpeeksi.
[/quote]
Jos vielä agressiivinen verosuunnittelu ja veroparatiisit saataisiin pois niin sitten voisi sanoa että myös rikkaat ovat osallistuneet.
[/quote]
Tottakai ne rahat viedään veroparatiiseihin ja työt ulkomaille, jos yritystoiminta ei ole täällä kannattavaa. Tlonsiirtojen varassa elävät eivät taida tajuta, että tällä kaikella hyvinvoinnilla on myös hintalappu. Valitettavasti Suomi ei voi päättää, että suomalaisten rahoja ei voi siirtää ulkomaille. Raha ja työpaikat menevät sinne, missä on hyvä kilpailukyky.
[/quote]
Sitten näitä ei kannata enää valheellisesti kutsua yhteisiksi talkoiksi. Sanotaan vaan rehellisesti köyhien ja keskiluokan talkoiksi.
[/quote]
Mitä enemmän rikkailla on rahaa veroparatiiseissa, sitä enemmän niillä on varaa laajentaa liiketoimintaa ja siten luoda työpaikkoja. Valtiolle annettuna nämä eurot eivät työllistä ketään, ja lisäksi karkoittavat ulkomaalaisten miljonäärien vähätkin sijoitukset pois.
Köyhät ja keskituloiset voivat siis osallistua myös talkoisiin ja lopettaa kitinän siitä kuinka rikkaat ei maksa vuodessa veroja kuin sen verran mitä he itse maksavat koko elinaikanaan!
Keskiluokka maksaa kaiken, koska keskiluokkaa on eniten ja heihin kohdistuvat veronkiristykset tuottavat siksi eniten. Jos ei tuota vertaa tajua vaan jauhaa paskaa rikkaista ja köyhistä, voi sitten äänestää näitä vasemmistoliiton lähihoitajia ja ylioppilaita jatkossakin ja ihailla Kreikkaa, kun se ei maksa velkojaan. Siihen vielä Pekka Haavisto haukkumaan suomalaiset rasisteiksi, niin kaikki on hyvin.