Kysy jotain anoreksiaa sairastavalta
Eli aihe otsikossa. Olen sairastanut useamman vuoden ja ollut eri osastoilla pyörimässä. Toistaiseksi elämä edelleen yhtä helvettiä. Ajattelin ajankuluksi vastata jos joku haluaa kysyä jotain, kun tuntuu että ihmisillä on niin vääristyneet käsitykset anoreksiasta ja muista syömishäiriöistä.
Kommentit (122)
Mitä mietit minusta joka painan 160kg?
Voi olla tyhmä kysymys, mutta kuitenkin.
Kun et voi syödä ruokaa, niin miksi?
Pelkäätkö lihovasi, vaikka tiedät kalorit ja määrän jonka voisit syödä/ vrk. ?
Onko ruoka materiaalina vastenmielistä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä keinoja olet käyttänyt hallitaksesi tai tappaaksesi nälän?
En halua lietsoa näitä proanoja enää yhtään enempää joten jätän kertomatta
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan mitään
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tyhmä kysymys, mutta kuitenkin.
Kun et voi syödä ruokaa, niin miksi?
Pelkäätkö lihovasi, vaikka tiedät kalorit ja määrän jonka voisit syödä/ vrk. ?
Onko ruoka materiaalina vastenmielistä?
Niin ristiriitaista kuin se onkin, rakastan ruokaa ja esimerkiksi hyvän ruoan nauttiminen ystävien kanssa on hyvää ajanvietettä. Nykyään vain pelkään, että lihon tai menetän kontrollin,joten suhde ruokaan on vaikea.
ap
Miksi pidät ulkonäköä niin tärkeänä että sen vuoksi kannattaa vaarantaa terveytensä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät ulkonäköä niin tärkeänä että sen vuoksi kannattaa vaarantaa terveytensä?
Kyse ei ole ulkonäöstä, vaan kontrollin tarpeesta.
ap
Tiedätkö, tunnistatko, että tolkuttoman laiha ihminen ei todellakaan ole kaunis vaan päinvastoin
Aivan järkyttävän näköinen luuranko?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, tunnistatko, että tolkuttoman laiha ihminen ei todellakaan ole kaunis vaan päinvastoin
Ei se tiedä. Siinäpähän kuvittelee olevansa kaunis 😂
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo mainitsin kuse ei ole ulkonäöstä vaan kontrollin tarpeesta. En missää tapauksessa pidä itseäni mitenkään viehättävänä
ap
Käyttäjä41133 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ulkonäöstä, vaan kontrollin tarpeesta.
ap
Aivan. Kontrolli opiskelusta, kontrolli baletissa joka on aikalailla pelkkää kehon kontrollia äärimmilleen vietynä. Sama teema tuntuu toistuvan jostain syystä. Tiedän ex-voimistelijoita joilla on myös anoreksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon tankki. Pidät varmaan ittees tosi viehättävänä ja rempseenä. Mee syömään lisää.
No itse asiassa en pidä, mutta mieheni jostain syystä pitää. Kiitos, mutta nyt juuri olen (hetken) kylläinen.
Miksi se laihuus tuottaa kontrollin tunteen? Ja miksi juuri lihominen on se, mikä vie kontrollin tunteen pois? Eli toisin sanoen mikä siinä lihomisessa on niin kamalaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon tankki. Pidät varmaan ittees tosi viehättävänä ja rempseenä. Mee syömään lisää.
No itse asiassa en pidä, mutta mieheni jostain syystä pitää. Kiitos, mutta nyt juuri olen (hetken) kylläinen.
joo o .Mun kommentti on edelleen en juurikaan mitään
ap
Toivon, että saat pian lisää painoa. Tervehtymistä toivon, ja voimia. Keiden kanssa puhut sairaudesta. Puhutko siitä perheen tai ystävien kanssa? Haluatko puhua siitä vai kaikesta muusta?
Ekaterina ja kleptomaani . Onko myös huumeet mukana .
Vierailija kirjoitti:
Miksi se laihuus tuottaa kontrollin tunteen? Ja miksi juuri lihominen on se, mikä vie kontrollin tunteen pois? Eli toisin sanoen mikä siinä lihomisessa on niin kamalaa
Siinä kysymys johon haluaisin saada vastauksen
Venäläinen kleptomania eikun anoreksia on aitoa bulimiaa nimittäin ahmii ruokia muiden lautaselta ilmiö. Kateudesta.
Mikä voisi auttaa paranemisessa?
Mitä keinoja olet käyttänyt hallitaksesi tai tappaaksesi nälän?