Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
101/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan avointa keittiötä, koska jos on innokas ruuanlaittaja kuten me, hyvänkin liesituulettimen kanssa ilmaan tulee hajuja ja rasvasumua, joka ajan mittaan tatinoi kaiken siinä avarassa tilassa. Eli saa olla alvariina hinkkailemassa tauluja, kirjahyllyjä kirjoineen yms. puhtaaksi. Ovellisessa keittiössä tuota ongelmaa ei ole. Samasta syystä en siedä avohyllyjä keittiössä.

Jenkeissä, missä tuo "open kitchen" on trendi, asia on ratkaistu erillisellä spice kitchenillä, jossa käytännössä tehdään kaikki paistamista edellyttävä ruuanlaitto. Idea kahdesta vierekkäisestä keittiöstä, joista se isompi on enemmänkin "lavaste" tuntuu näin suomalaisin silmin ja ekologisesti ajatellen järjettömältä.

Toinen kaheli idea ovat saunat, joissa kiuas on upotettu korkean lauteen keskelle ja saunan lattia siis on lauderakennelman alla. Jokainen ymmärtänee, että tuollaisen siivoaminen on haasteellista, koska lattia on lauteen alla. Sinne kumminkin valuu löylyveden roiskeet, kropasta valuva hiki ja kuona. Alkaa haista jossakin vaiheessa sillee kivan pistävältä.... Ja jos kiuasta täytyy huoltaa tai korjata, voi joutua purkamaan sen lauderakennelman.

Meillä kokopitkät laudeliinat keräävät kaiken valuvan itseensä ja lauteet ja lattia säästyy.

Niinhän sitä jotkut luulee, mutta ei. Jalat hikoavat ja valuvat. Sinä valut, kun lähdet pois. Löylyvettä roiskuu. Nojaat seinaan ja valut seinäpaneeleille hikeä.

Mitkään laudeliinat eivät siten suojaa täysin. Hikea valuu lauteille ja lattialle ja sitä pitäisi päästä sieltä pesemään tai alkaa haista ennen pitkää, saunomistahdista tietysti riippuen vuodessa tai kahdessa.

Vierailija
102/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttää liesituuletinta, niin on ihan mahdotonta, että sieltä mikään rasvapöly leviäisi kovin kauas. Millä ilveellä se sieltä monien metrien päähän pääsisi.

Mitä hajuun tulee, niin jos ruoka tosiaan haisee niin haisee meillä koko alakerta, vaikka keittiö on erillinen. Pääosin ruoka nyt ei mitään valtavia käryjä päästele.

Ei sellaista liesituuletinta olekaan, joka kaiken rasvasumun imisi, ja harva muistaa sitä panna edes päälle joka kerta kun paistaa jotain. Rssvasumu on aerosolia, joka leviää metrien etåisyydelle. Jokainen, joka on sinnitellyt avokeittiön kanssa, tekee paljon ruokaa ja siivoaa kunnolla, tietää tämän. Sottapytyt ja mikrolla ruokansa lämmittelevät ovat totta kai asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen! Se yksi kaappi meidän edellisen asunnon keittiössä saattoikin olla aamiaiskaappi! En kyllä tajunnut ollenkaan. Tein siitä ompelukaapin.

No, myöhäistä se on nyt, kun emme enää asu siellä.

Nykyiseen keittiöömme ei moinen viritys edes sopisi tyyliin. Meillä kun on rintamamiestalo-tyyppinen talo, samalta aikakaudelta, mutta porvarillisempi.

Vierailija
104/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä boho on kyllä niin mielikuvitukseton sisustustyyli että karmivampaa saa etsiä.

Ei minkäänlaista persoonallisuutta, ehkä semmoinen sopii jollekkin seinäruusulle joka on itsekin yhtä kiinnostava kuin perunamuusi.

Tosin nämä tämmöiset tapaukset vaihtavat sisustustyyliään sekunnissa jos somessa joku sanoo mikä on nyt in. Kaikki kerralla roskiin ja uusi kertakäyttösisustus tilalle.

Koti ja kodin sisustus on parhaimmillaan kerroksellinen läpileikkaus asukkaan elämään, kokoelma tärkeitä tavaroita, huonekaluja ja kuvaa asukkaan persoonaa.

Vierailija
105/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä nykyistä trendiä tehdä valtavia lattiasta kattoon olevia ikkunoita. Nämä muuttaa asunnon akvaarioksi.

Toinen on rumat 70-luvun värit. Pskaan sävytetty ruskea, vihreä sekä oranssi ja keltainen.

Ai onko nuo näyteikkunat nyt jotenkin trendikkäät? Tosin ne ovat n. 50 cm korkeudella lattiasta, ja n. 45 cm päässä katosta. Eli ei ole trendikkäät ne. Ja kyse on siis ihan oikeista näyteikkunoista, tosin eivät ole juuri nyt siinä käyttötarkoituksessa.

Vierailija
106/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei verhoja ikkunoissa, ei kunnon mattoja lattioilla, vain pieniä lipareita, ei seinätekstiilejä, ei kirjahyllyä eikä kirjoja, vain tuhottoman suuri televisio ... Siinä se on tämän päivän kulttuurikoti ja sivistyneiden asuinsija. Kodikkuudesta ei tietoakaan. Mutta kaiku on komea!

Matottomuuden tai pienet matot ymmärrän, jos on lattialämmitys. Koska ne isot matot estävät lämmön siirtymisen lattiasta huoneilmaan. Ja jos on sähkövastuksilla toimiva lattialämmitys, se voi mennä rikki, jos sen päälle laitetaan isot, paksut matot.

Vierailija
107/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Teollinen" eli "industrial" sitäjatätä. Kukaan ei halua asua tehtaassa, teoliisuusalueen lähellä, työpajassa tai teollisuushallissa, mutta jostain syystä huonekalujen pitäisi olla "teollisia". Ja kaiken kukkuraksi sanalla tarkoitetaan jotain mustaa metallia, kulmikasta designia, mangopuuta ja metalliristikoita mitkä ei ole teollista nähnytkään.

Omat ajatukset siintää jonnekin rasvaiseen teollisuushalliin ja kuvittelen jonkun sisustushipsterin mallaamaan jotain sohvaryhmää ison rasvaisan laivanmoottorin tai teräsvalssin viereen.

Meidän talossa on yksi huone nimenomaan tuollainen "teollinen", koska se on alun perin rakennettu aivan muuta tarkoitusta varten kuin asuintilaksi. Huone on koko talon isoin huone. Ja eräs sukulaiseni kysyi, teemmekö siitä olohuoneen. Emme tee, koska se ei mielestäni sovi tyyliltään olohuoneeksi, ja talossamme on ihan riittävän iso olohuone muutenkin. Se "teollinen" tila on jaettu erilaisiin työ- ja harrastustiloihin kevyillä väliseinillä.

Vierailija
108/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaappi on turha. Ne ovet on oltava aina auki, koska niitä tavaroita siellä käytetään niin usein. Aamiaiskaappi pitää olla ns siisti ja sisustettu, eli mitään epämäärisiä muropaketti röykkiöitä siellä ei voi pitää. Olisin halunnut enemmän aivan tavallista kaappitilaa. Mä haluan keittiöön laskutilaa enemmän.

Nykyajan persaukiset rakentajat jättää takan pois, koska takka on liian kallis. Sitten sitä perustellaan "no q ei me käytetä".

Me tarvittiin takkaa varalämpönä ihan oikeasti vuosi sitten. Olis talo jäätynyt ilman takkaa. Onneksi vika korjaantui päivässä. Kyseessä Pirkkalassa 2018 rakennettu talo.

Mä en käytä takkaa.

Jos tulee pitempi sähkökatko, laitan aggregaatin päälle ja syötän sillä sähköä taloon.

Tartte turhaan laittaa kymppitonnia johonkin takkaan, mitä en koskaan käytä, mutta nuohoojan joudut joka vuosi maksamaan..

No mulla on kyllä varaa siihen nuohoojaan, 45e/vuosi. Taitaa olla halvempaa kuin aggregaatin pahanhajuinen polttoöljy?

Näin talvella on ihaninta laittaa takkaan tulet heti aamusta. On 2 puoleinen joten näkyy oh ja keittiöön. En ikinä haluaisi taloa ilman takkaa!

Vierailija
109/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä teitä...Jos sisustat nykytrendien mukaan, olet mauton, vailla omaa tyyliä, persoonaton ja mitä näitä nyt on..

Sitten jos joku kertoo sisustavansa vaikka mustalla, niin häntä haukutaan koska se juna meni jo, kukaan ei enää tee mustaa keittiötä, hirrrveän noloa, junttia yms

Mikä nyt siis on hyvä? Se, että joku haluaa nyt mustan tai beigen keittiön, niin miksi se nyt ei ole sitä rohkeutta poiketa trendeistä, koska eivät enää ole muotia?

Tai vaikka se maalaisromantiikka. Jos joku tykkää, niin miksi se nyt sitten ketään voi etoa,jos nimenomaan peräänkuulutetaan sitä, että oman maun mukaan kaikki.

Onhan se sileä keittiön kaappien ovi kaikkein käytännöllisin, mutta miksi se on silti nyt ehdottomasti huono asia? Siksikö, että se on muotia?

Vierailija
110/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mietin ihan samaa. Kaikki mollaa, jos joku laittaa nykytrendien mukaista kotia. Se on mautonta, tyylitöntä, kamalaa ja mitä lie. Sitten kun joku kertoo laittavansa sen greigen keittiön ja ostavansa ikean söderhamnin (vai mikä se o) niin jo huudetaan kuorossa "Eikai kukaan juntti laita enää greigeä ja nuo sohvathan oli muotia 10v sitten" ja samalla huudetaan kuorossa, että sisustamaan vaan oman maun mukaan.

Entäs jos joku ihan oikeasti tykkää siitä mustasta vetimettömästä vaatekaappikeittiöstään? Tai jonkun mielestä ne home sweet home kyltit ovat oikeasti kivoja?

Vierailija
111/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin heti keittiön kaappien ovet sileisiin vetimettömiin oviin, jos olisi rahaa. Näitä peiliovia on aivan mahdottoman hankala pitää puhtaana. Ärsyttää jynssätä noita rakoja. Seuraava keittiöni on valkoinen ja vetimetön.

Aamiaiskaappi lienee sotkuisille ja epäjärjestelmällisille ihmisille. Mulla pysyy tasot siistinä ja tyhjänä ilman mitään erillisiä aamiaiskaappeja.

Vierailija
112/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen parempi kuin te, MINÄ sisustan paremmin kuin te, MINÄ teen itse ruokani enkä mikrota kuten te luuserit teette. MINUN kotini on tyylikäs, teidän ei". 

Mietin, että mikä sitten on hyvä sisustus, kun aina haukutaan kaikki erilaiset pinnalla olevat trendit. Minusta ainakin Artekit, tiikkiset senkit, "aito taide", skandinaavinen design yms, yms on ihan tavallisia juttuja. 

Vierailija
113/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli rivarissa avokeittiö ja ei kyllä koskaan ollut olkkarin puolella mitään rasvapölyjä. Kyllähän nyt nykyajan liesituuletin hommansa hoitaa. Onhan siitä liedeltänkuitenkin yleensä useita metrejä matkaa sinne ns olkkarin puolelle, joten kyllä mä palan halusta tietää, että mitä jengi käristää, että liesituuletin ei toimi ja rasva leviää metrien päähän.

Mulla on kaksi viimeistä asuntoa rakennettu 2017-2016 eli liesituuletin on ollut ihan nykyaikainen. Ja kyllä, koko kämppä on ollut monesti ihan käryssä, kun olen paistanut pihviä tai kalaa, niin että on ihan joutunut tuulettamaan asuntoa parvekkeen ovi auki. Olen aina silloin mielessäni harmitellut tätä tupakeittiöratkaisua, vaikka tykkääkin tilan avoimuudesta, kun muutoin pienessä asunnossa erilliset huoneet olisi ihan pieniä ja ahtaita. Ideaali olisi kyllä tilavat erilliset huoneet.

Vierailija
114/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki tyylit voi kaikille maistuakaan mutta kun kerran kysyttiin, niin ihmiset vastaavat mistä trendeistä eivät itse tykkää. :) Tämä siis vain kommenttina noihin "kun teille ei kelpaa mikään!!".

Vierailija
115/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli rivarissa avokeittiö ja ei kyllä koskaan ollut olkkarin puolella mitään rasvapölyjä. Kyllähän nyt nykyajan liesituuletin hommansa hoitaa. Onhan siitä liedeltänkuitenkin yleensä useita metrejä matkaa sinne ns olkkarin puolelle, joten kyllä mä palan halusta tietää, että mitä jengi käristää, että liesituuletin ei toimi ja rasva leviää metrien päähän.

Mulla on kaksi viimeistä asuntoa rakennettu 2017-2016 eli liesituuletin on ollut ihan nykyaikainen. Ja kyllä, koko kämppä on ollut monesti ihan käryssä, kun olen paistanut pihviä tai kalaa, niin että on ihan joutunut tuulettamaan asuntoa parvekkeen ovi auki. Olen aina silloin mielessäni harmitellut tätä tupakeittiöratkaisua, vaikka tykkääkin tilan avoimuudesta, kun muutoin pienessä asunnossa erilliset huoneet olisi ihan pieniä ja ahtaita. Ideaali olisi kyllä tilavat erilliset huoneet.

Tarkoitetaanko tällä käryllä nyt sitä rasvaa joka väitetysti sotkee olohuonetta myöten huonekalut vai ruuan hajua/tuoksua? Joo, kyllä meilläkin se haju leviää vaikka koko alakertaan riippuen mitä ruokaa tehdään, mutta mitään rasvakerrosta mitä tulee esim yläkaappien päälle ei ole ikinä muodostunut olohuoneen kalusteille. Meillä siis avokeittiö.

Vierailija
116/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosteriset jääkaappi, pakastin ja apk. Tulee mieleen koulun keittiö kun olin kylmäkön apulainen TET-jaksossa

Vierailija
117/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitetaanko tällä käryllä nyt sitä rasvaa joka väitetysti sotkee olohuonetta myöten huonekalut vai ruuan hajua/tuoksua? Joo, kyllä meilläkin se haju leviää vaikka koko alakertaan riippuen mitä ruokaa tehdään, mutta mitään rasvakerrosta mitä tulee esim yläkaappien päälle ei ole ikinä muodostunut olohuoneen kalusteille. Meillä siis avokeittiö.

Tarkoitan itse sellaista rasvan käryä, joka ihan näkyvästi suomentaa koko huoneilman. Kyllä kai se rasva myös laskeutuu johonkin, kun se poistuu huoneilmasta. Sitä käryä en itse huomaa silloin, kun kokkailen lieden äärellä, mutta heti kun käännyn olohuoneeseen päin, koko kämppä onkin ihan sumea rasvan kärystä. :D

Vierailija
118/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta keittiö, mustaksi käsitelty sauna, mustat suihkut ja hanat, betoni/mikrosementtilattiat asuinhuoneissa, greige varsinkin mustaan yhdistettynä, minimalistiset greiget/harmaat/musta-valkoiset lastenhuoneet ja ulkoporealtaat. Onneksi kukin saa vapaasti sisustaa oman makunsa mukaan, enpä vain hanki näitä itselleni.

Vierailija
119/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan itse sellaista rasvan käryä, joka ihan näkyvästi suomentaa koko huoneilman. Kyllä kai se rasva myös laskeutuu johonkin, kun se poistuu huoneilmasta. Sitä käryä en itse huomaa silloin, kun kokkailen lieden äärellä, mutta heti kun käännyn olohuoneeseen päin, koko kämppä onkin ihan sumea rasvan kärystä. :D

Siis tarkoitin, että sumentaa, ei suomentaa 😂

Vierailija
120/1433 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli edellisessä kodissa vetimetön keittiö. Ovet oli sellaiset ns pomppuovet. Eli painamalla aukesi. Ihan sileät ovet. Keittiö oli todella helppo pitää puhtaana ja aina kauniin ajaton.

Nykyisessä kodissa on keittiössä sellaiset peiliovet ja mun mielestä sitä likaa ei kunnolla saa niistä urista edes pois. Tietyssä valossa siis näkyy, että ne urat ovat vähän eri väriset kuin muut ovet. Joskus kun rahat riittävät remonttiin, niin sileät ovet tulevat ehdottomasti. Värin näkee sitten. Nyt ovet ovat vaaleaa puuta ja ehkä laittaisin valkoiset, jos nyt saisin valita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi