Tein itsenäisyyspäiväksi voileipäkakun ja karjalanpaistia leipäjonon ruuista
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Toivottavasti pidät karjalanpaistista.
Tietysti, kukapa ei pitäisi. Perinneruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaani?
Toivottavasti on oikeaa karjalanpaistia eikä mitään muun Suomen paistia.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen spurgu käy leipäjonossa...
Olen vähävarainen, mutta en päihderiippuvainen.
Kuulostaa hyvältä. Minäkin juuri lämmittelen uunia että saan karjalanpaistin yöksi sinne.
Mukavaa itsenäisyyspäivää!
Hyvä ja riittoisa ateria. Kun antaa kypsyä rauhassa tulee erittäin hyvää. Suolaa, pippuria ja nokare voita, tuovat maut hyvin esiin.
Olipa hyvä kassi. Meilläkin on karjalanpaistia itsenäisyyspäivänä. Voileipäkakku kuulostaa myös hyvältä, meillä on karjalanpiirakoita. Hauskaa itsenäisyyspäivää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan parhautta, pitkään haudutettu karjalanpaisti. Vähän toista kuin tofut, soijat ja kylmät salaatilehdet. Erityisesti näin pakkasilla ja tuo on lisäksi ruoka, jonka voimalla jaksaa tehdä raskaita ulkotöitäkin toisin kuin salaattia puputtamalla.
Itse heitän lisäksi vähän sokeria sekaan ennen kuin pistän kannen kiinni ja jätän uuniin hautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Minä. Ne läskiset possuklöntit yököttää. Lihaa syön kyllä, mutta karjalanpaisti ja joulukinkku jää kyllä syömättä (paistia voin kohteliaisuudesta vähän syödä, jos on hyvin tehty).
Kiva, että sait hyvät eväät 😊
Itse en päässyt ruokajonoon koronatestauksen ja karanteenin takia, mutta sain kuitenkin valmiin kassin avustuksella haettua ja nyt oli lähinnä valmisruokaa.
Kiitos leipäjonojen lahjoittajille ja työntekijöille ❤️
Arvokasta työtä tekevät ruoka-avun työntekijät. Kaikkea hyvää heille! Olisi todella haaskausta heittää kaikki tuo ylijäämäruoka roskiin.