Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityislasten vanhemmat!

Vierailija
08.03.2015 |

Onko teidän mielestä ollut vaikeaa saada lapselle hoitoa ja tukitoimia? Itse olen vähän hukassa ja kaipaisin vähän vinkkejä miten kannattaa tehdä. Lapsella monenlaisia ongelmia, muttei mitään sellaista selkeää minkä avulla voisi suoraan osoittaa että vaikeudet on todellisia (esim. jalat puuttuisi tai muuta itsestään selvää vammaa).

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella vaikeaa, saa tehdä työtä etenkin jos ei ole selkeää vammaa. Millainen tilanteesi on tarkemmin, niin osaan ehkä antaa jotain vinkkivitosta? Esim omaishoidon tuen hakeminen tms.?

Vierailija
2/2 |
08.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on motoriikka aika huonoa, tuntuu ettei ymmärrä tosi monia asioita (ei millään opi esim. pelien sääntöjä), varmaan jotain tarkkaavaisuusongelmaakin on. Ei ole villi, ei vaan jotenkin tunnu ymmärtävän paljon mitään mitä puhutaan. Kuuntelee ja yrittää, mutta kun pitäisi toteuttaa niin onkin aivan hukassa.

Ollaan käyty perheneuvolassa, mutta tuntuu ettei sieltä saa mitään apua. Minun mielestäni lapsi tarvitsisi jotain toimintaterapiaa ja ainakin pitäisi selvittää, mistä on kyse. Yksityiselle ei ole rahaa mennä. Mitään tukia ei varmaankaan saa, jos ei ole diagnoosia tai lääkärinlausuntoa?

Kaikki vaan voivottelee, mutta kukaan ei kerro mitään tai auta. Eihän tää voi mennä näin? Kai niiden kuuluisi edes kertoa, mistä voi seuraavaksi hakea apua?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla