Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harvat pukeutuu talvisin mekkoihin?

Vierailija
05.12.2021 |

Tietysti liittäen siihen vaikka paksut sukkahousut yms ettei tule kylmä

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvisin mulla on maksimittainen neulehame ja alla paksut villaiset sukkahousut. Jos on tosi kylmä, niin vielä thermoleggarit sukkahousujen päälle. Tähän kun yhdistää talvisaappaat, niin ei takuuvarmasti ole kylmä. Takkina mulla on täyspitkä villakangastakki, eikä koskaan ole kylmä jaloille.

Tuo varmaan ok, jos tosiaan on vain ulkona, mutta sitten kun pitäisikin mennä sisälle kauppaan tai vaikka museoon, leffaan tms., niin tuskin on kauhean kiva olo, ellei käy ensin vessassa poistamassa puolet kerroksista pois. 

En ole hameihmisiä mutta eikö housujen käyttäjillä ole ihan sama ongelma tarpeeksi kylmällä säällä? Että housujen alla on kenties jokin merinoleggarit ja päällä pitkä takki? Pitääkö silloinkin mennä kuorimaan vaatteita pois vessaan? Ainahan paukkupakkasilla on se tilanne että sisätiloissa niillä vaatemäärillä tulee kuuma

En ole huomannut.

Hameen kanssa tarvitsen niitä kerroksia enemmän.

Jos pidän esim. toppahousuja ulkona pitkän hameen alla, niin kyllä sisälle mentyä tulee kuumempi olo siinä kombossa kuin mitä olisi ilman sitä pitkää hametta.

Vierailija
62/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvisin mulla on maksimittainen neulehame ja alla paksut villaiset sukkahousut. Jos on tosi kylmä, niin vielä thermoleggarit sukkahousujen päälle. Tähän kun yhdistää talvisaappaat, niin ei takuuvarmasti ole kylmä. Takkina mulla on täyspitkä villakangastakki, eikä koskaan ole kylmä jaloille.

Tuo varmaan ok, jos tosiaan on vain ulkona, mutta sitten kun pitäisikin mennä sisälle kauppaan tai vaikka museoon, leffaan tms., niin tuskin on kauhean kiva olo, ellei käy ensin vessassa poistamassa puolet kerroksista pois. 

Selvästikään et ole käyttänyt hameita. Jos hameen alta haluaa välihousut pois, riittää kun laittaa kädet yläkautta hameen alle ja vetää vähän niitä housuja alas. Sit istuu, laitta kädet hameen helman alle ja nyppäsee nopsaan niitä alemmas ja sit kiskoo ne nilkkoihin. Yleensä be välihousut (esim leggingsit) joustaa niin paljon että ne saa ujutettettua kenkienkin yli. Ja that’s it, olet saanut riisuttua välihousut.

Viimeksi riisuin kerraston housut hameen ja sukkahousujen välistä istuessani KIRKOSSA, eikä kukaan huomannut mitään. Yritäpä samaa housujen kanssa.

Ja miksei muka housut & välihousut -kombolla tule kuuma sisällä, miksi se olisi vaan hameasujen ominaisuus??

Selvästikin luulet, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Eivät ole.

Minä en ole koskaan osannut tehdä tuota asiaa näppärästi ja huomaamattomasti, vaikka olen nuorempana käyttänyt hameita kesät talvet.

Osa meistä vaan on kömpelömpiä liikkeissään.

No sitten varmaan voit mennä sinne vessaan riisumaan ne välihousut, jotka ovat sisällä liikaa - aivan kuten menisit farkkujen kanssa.

Uskokaa nyt jo, että pitkä hame & sukkikset & välihousut on yhtä lämmin tai viileä asu sisällä ja ulkona kuin on farkut & sukkikset & välihousut. Jos tarvii välihousuja ulkona ja haluaa riisua ne sisällä, niin ne on riisuttava jossain. Farkkujen alta vessassa tai hameen alta vessassa TAI julkisesti jos siihen taipuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikään et ole käyttänyt hameita. Jos hameen alta haluaa välihousut pois, riittää kun laittaa kädet yläkautta hameen alle ja vetää vähän niitä housuja alas. Sit istuu, laitta kädet hameen helman alle ja nyppäsee nopsaan niitä alemmas ja sit kiskoo ne nilkkoihin. Yleensä be välihousut (esim leggingsit) joustaa niin paljon että ne saa ujutettettua kenkienkin yli. Ja that’s it, olet saanut riisuttua välihousut.

Viimeksi riisuin kerraston housut hameen ja sukkahousujen välistä istuessani KIRKOSSA, eikä kukaan huomannut mitään. Yritäpä samaa housujen kanssa.

Ja miksei muka housut & välihousut -kombolla tule kuuma sisällä, miksi se olisi vaan hameasujen ominaisuus??

Koska hameen alla tarvitsee lämpimämpää vaatetta kuin pitkien housujen alla.

Vierailija
64/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda kevyttoppahousujani mihinkään mekkoon + sukkiksiin näillä keleillä, se on ihan varma.

Vierailija
65/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpsa jäätyy ja tulee kusitulehdus?

Vierailija
66/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan osannut tehdä tuota asiaa näppärästi ja huomaamattomasti, vaikka olen nuorempana käyttänyt hameita kesät talvet.

No sitten varmaan voit mennä sinne vessaan riisumaan ne välihousut, jotka ovat sisällä liikaa - aivan kuten menisit farkkujen kanssa.

Uskokaa nyt jo, että pitkä hame & sukkikset & välihousut on yhtä lämmin tai viileä asu sisällä ja ulkona kuin on farkut & sukkikset & välihousut. Jos tarvii välihousuja ulkona ja haluaa riisua ne sisällä, niin ne on riisuttava jossain. Farkkujen alta vessassa tai hameen alta vessassa TAI julkisesti jos siihen taipuu.

Uskokaa nyt, etten minä talvella farkkujen alta riisu pitkiä kalsareita sisällä. Tarkenee ulkona, mutta ei tule kuuma sisällä.

Vierailija
67/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, vaan AV:lla tulee tyyppi ensin valittamaan että hameen kanssa tulee ulkona kylmä ja sit kun on sanottu että ei tule, niin sit hän valittaa että siinä tapauksessa tulee sisällä kuuma :D

Mä käytän pääsääntöisesti kangashousuja, joskus hametta, vapaalla verkkareita, farkkuja todella harvoin. En palele ulkona enkä hikoile sisällä. Piis än laav.

Vierailija
68/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt, etten minä talvella farkkujen alta riisu pitkiä kalsareita sisällä. Tarkenee ulkona, mutta ei tule kuuma sisällä.

Usko nyt jo, etten minä talvella hameen alta riisu pitkiä kalsareita sisällä. Tarkenee ulkona mutta ei tule kuuma sisällä.

Vierailija
69/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-20 pakkasta ja pitäisi mennä mekko+sukkahousut päällä pihalle palelemaan? Mene vaan ihan ite.

Luin kerran kommentin, jossa mies purnasi kun naiset eivät käytä sukkanauhoja ja saumasukkia Suomen talvessa. Teki mieli vastata, että olisiko hän alakertansa kanssa yhtä heppoisesti varustettuna joulukuisena aamuna bussipysäkillä klo 7.30?

Vierailija
70/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-20 pakkasta ja pitäisi mennä mekko+sukkahousut päällä pihalle palelemaan? Mene vaan ihan ite.

Tarkenee, kun osaa pukeutua. Thermosukkahousut, polviin saakka ylettävät saappaat, polviin tai vähän alle ylettävä hame + samanpituinen takki, eli vähintään polviin saakka. Ihoa ei jää näkyviin, tai jos jää, niin korkeintaan polvi. Monta ilmavaa kerrosta lämmittää paljon enemmän kuin jotkut normisukkikset + farkut, jotka ovat niin piukeat ettei kerrostamisesta ole hyötyä. Toki toppahousut silti kaikista lämpimimmät.

Mutta edelleen, pukeutumiskysymys. Itse käytän kyllä mekkoja talvellakin, myös lyhyempiä mekkoja ja lyhytvartisempia kenkiä jos ei ole kovin paljon pakkasta. En voisi kuvitellakaan lähteväni farkuissa kaupungilla talvella, siinähän jäätyy. Eikä ne toppahousutkaan oikein sovi, jos on vaikka ravintolaan tai kahvilaan menossa. Kotikäytössä kyllä aina toppikset ulkolenkille.

Miten niin farkuissa jäätyy? Itselläni on farkkujen alla pakkasella ohuet sukkikset, merinovillalegginsit ja pitkät villasukat. Esim tämän mallisiin farkkuihin mahtuu helposti alle useampi kerros:

https://images.app.goo.gl/cwmfyKb5yoBmAZRb8

Ällöttää jo ajatuskin näin tönköstä asusta.

Vierailija
71/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimämpi se hame on kuin esim. farkut, kun pukee legginsit, villaiset sukkikset, lyhyet villahousut ja säärystimet. Lisäksi pitkät saappaat ja polvipituinen takki. Housujen kanssa ei voi kerrostaa mitään vaatteita ilman, että olo on tönkkö ja kankea.

Noissa on aika paljon riisumista kun tulee sisätiloihin.

Säärystimet ja villahousut vaan pois. Ei ole paljon. Takki ja kengät kai on jokaisella.

Inhoan villahousujen pukemista ja riisumista.

Lyhyet silkki-villa-mamelukit on maailman paras keksintö.

Vierailija
72/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä pakkasilla ei tulisi mieleenkään. Leudoimmilla keleillä mikä ettei.

Vierailija
73/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itselleni kunnon talvihameen sa-kaupasta hankitusta villaveran palasta. Alle kun laittaa sukkahousut ja pitkät villasukat, ei palele edes näillä pakkasilla. Kaunis hame se on, mutta nilkkaan asti yltävän pitkän helman kanssa saa olla tarkkana portaissa.

Vierailija
74/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se nyt vaan on sata kertaa käytännöllisempää pukea housut ja alle kalsarit, kuin sata kerrosta leggareita ja villasukkisia ja säärystimiä ettei hameella palele.

Ylipäätään hame ei ole käytännön ulkoiluasu, ei siinä voi lenkkeillä tai hiihtää tms niin että homma olisi miellyttävää. Jos taas pukisi vain pikaista ulkoilua varten (kuten matka bussille että pääsee töihin) niin tuntuisi erittäin turhauttavalta pukea ne sata leggari+säärystinkerrosta, joista pitäisi töissä kuoriutua ulos, kun housujen kanssa tälläiseen pikaiseen ulkoiluun  riittää ne kalsarit alle tai tarpeen tullen ulkohousut päälle. Paljon vaivattomampaa. Verrattuna siihen että hameella ei se yks sukkiskerros riitä pikaiseenkaan ulkoiluun.

Vierailija
75/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaupoista ei löydy hyviä talvimekkoja. Pitäisi olla lämmin kangas, ei mitään ohutta viskoosia. Pitkät hihat ja sopiva kaula-aukko eikä sellainen joista rintavako pilkistää. Ja kohtuuhinta, itselleni esim. 200e on liikaa. Mulla on pitkä villakangastakki ja villasukkahousuja joten palelu ei ole ongelma, ongelma on mekkojen puute.

Vierailija
76/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mekkoa melkein aina, mutta puen sen päälle toppahousut.

Vierailija
77/86 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miestäni sukkahousut on paljon lämpimämmät kuin esim. farkut. Käytän mekkoja ja hameita ympäri vuoden. 100:n denierin sukkiksissa ei tule kylmä vaikka kuinka olisi pakkasta.

Vierailija
78/86 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousut + toppahousut on paljon lämpimämpi kuin sukkahousut. En halua jäätyä lasten kanssa puistossa seistessä.

Vierailija
79/86 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin aina välillä, mutta en ole löytänyt kaupoista talvimekoiksi sopivia, aina mättää jokin, esim.kaula-aukon anteliaisuus pakkaskeleihin, mekon pituus tai malli jne.

Miksi miehistä niin harva käyttää krakaa?

Vierailija
80/86 |
06.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä talvi hameita voi ostaa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi