Miksi niin harvat pukeutuu talvisin mekkoihin?
Tietysti liittäen siihen vaikka paksut sukkahousut yms ettei tule kylmä
Kommentit (86)
Tuotko leivän pöytään? Noni. Anna toisten olla!
Minä käytän nykyään melkein pelkästään mekkoja. Mutta minulla ei ole niiden kanssa käytettäväksi sopivaa talvitakkia, enkä halua nyt ostaa uuttakaan. Joten käytän mekkoja kotona.
-20 pakkasta ja pitäisi mennä mekko+sukkahousut päällä pihalle palelemaan? Mene vaan ihan ite.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaiset ei yleisesti ottaen pukeudu naisellisesti. Ei edes kesällä, joten talvella näkyy harvoin naisia joilla ois mekko + sukkahousut
Suomalaisilla on naisellisuudesta eri käsitys kuin se, että on mekko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaiset ei yleisesti ottaen pukeudu naisellisesti. Ei edes kesällä, joten talvella näkyy harvoin naisia joilla ois mekko + sukkahousut
Suomalaisilla on naisellisuudesta eri käsitys kuin se, että on mekko.
Käytännöllisyys.
On liian kylmä.
Pitkään hameeseen voisin pukeutua kun sinne alle vois laittaa vaikka mitä.
Housut on silti lämpimämmät kuin mitkään sukkikset.
Mekko/hame talvella tuntuu samalta kuin olisi ilman housuja ulkona. Pitäisi olla aikamoisesta karhuntaljasta tehdyt sukkikset päällä, tai toppahousut siellä mekon alla.
No voithan muuttaa tilannetta omalta osaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Housut on silti lämpimämmät kuin mitkään sukkikset.
Täällä ei tarvitse kopsutella menemään korkkareissa kuten Moskovassa. Hyvä niin 👍
Ohut kukkamekko vai saako olla paksu villamekko? Enpä tieä, ei täällä meilläpäin niitä oikein kaupoissa ole, lämmin sen ainakin pitäisi olla että tarkenee näillä pakkasilla, ja nykyvihreät kun vielä ovat sitä mieltä ettei kämppää saa lämmittää niin...
Helppo siellä miesten on ruudun takaa huudella kun ei kukaan välitä millä tavalla pukeutuvat, naisella sen sijaan pitää olla epämukava olo koska joku tuntematon av-ukko märisee.
Mulla oli kerran jossain markkinoilla pitkä mekko ja paksut sukkikset ja se mekko sähköistyi sukkisten ympärille ja linttaantui jalkoihin kiinni ja teki liikkumisesta todella kankeaa. En ole sen koommin koittanut vaikak tuosta on parikymmentä vuotta. Kuului silloiseen rooliin olla ns. keskiaikainen tms.
Vierailija kirjoitti:
Voit aloittaa itsestäsi, vedä mekko niskaan ja sukkikset jalkaan ja eikun menoks!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit aloittaa itsestäsi, vedä mekko niskaan ja sukkikset jalkaan ja eikun menoks!
Eikä unohdeta papiljotteja, dramaattista meikkiä niin ja runsaasti hajuvettä. Alat vaan sipsuttelemaan tuolla 🤭
Mua kanssa harmittaa ettei talvella kukaan ole rannalla bikinit päällä.
Ihanko tosissasi ihmettelet, miksi naiset ei kulje pakkasilla sukkahousuissa?
Lämpimämpi se hame on kuin esim. farkut, kun pukee legginsit, villaiset sukkikset, lyhyet villahousut ja säärystimet. Lisäksi pitkät saappaat ja polvipituinen takki. Housujen kanssa ei voi kerrostaa mitään vaatteita ilman, että olo on tönkkö ja kankea.
Koska housut on lämpimämmät ja niiden päälle on helpompi vetää ulkohousut. Paksuistakin sukkiksista tuulee läpi. Nyt tosin kun semmoiset superpitkät takit on muotia, pystyy pitämään mekkojakin, kun laittaa pitkän takin ja pitkät saappaat.
No en nyt mekkoa pue mutta hame mulla oli tänäänkin. Tykkään pukeutua vintagevaatteisiin ja muutenkin oman tyylini mukaisesti. En tykkää farkuista, hame on kivempi. Talvisin mulla on maksimittainen neulehame ja alla paksut villaiset sukkahousut. Jos on tosi kylmä, niin vielä thermoleggarit sukkahousujen päälle. Tähän kun yhdistää talvisaappaat, niin ei takuuvarmasti ole kylmä. Takkina mulla on täyspitkä villakangastakki, eikä koskaan ole kylmä jaloille.
Jos pitäisi käyttää jotain polvipituista hametta niin kylmä tulisi. Siksi maksipituus.