Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harvat pukeutuu talvisin mekkoihin?

Vierailija
05.12.2021 |

Tietysti liittäen siihen vaikka paksut sukkahousut yms ettei tule kylmä

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimämpi se hame on kuin esim. farkut, kun pukee legginsit, villaiset sukkikset, lyhyet villahousut ja säärystimet. Lisäksi pitkät saappaat ja polvipituinen takki. Housujen kanssa ei voi kerrostaa mitään vaatteita ilman, että olo on tönkkö ja kankea.

Noissa on aika paljon riisumista kun tulee sisätiloihin.

Vierailija
42/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baltic livecam. Näet Venäjän sekä Itä-Euroopan kaikki kamerat. Saatat nähdä hyvässä lykyssä ite Svetlanan vilkuttavan kameralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään pukeutua talvella hameeseen ja sukkahousuihin tai farkkuihin. Paremmat kamppeet on keksitty.

Vierailija
44/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-20 pakkasta ja pitäisi mennä mekko+sukkahousut päällä pihalle palelemaan? Mene vaan ihan ite.

Mulla oli tänään päällä 80 denierin sukkikset, pitkävartiset saappaat, pitkä ja paksu samettihame, paita ja paksu neule sekä kaulaliina ja takki. Ei todellakaan ollut kylmä. Ei mekko ja sukkikset automaattisesti tarkoita mitään ohutta minaria ja ohuita sukkiksia. Mulla ei edes ollut paksut sukkikset jalassa eli sellaisest, joissa on sisällä fleeceä.

Vierailija
45/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpimämpi se hame on kuin esim. farkut, kun pukee legginsit, villaiset sukkikset, lyhyet villahousut ja säärystimet. Lisäksi pitkät saappaat ja polvipituinen takki. Housujen kanssa ei voi kerrostaa mitään vaatteita ilman, että olo on tönkkö ja kankea.

Säärystimet ja villahousut vaan pois. Ei ole paljon. Takki ja kengät kai on jokaisella.

Vierailija
46/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-20 pakkasta ja pitäisi mennä mekko+sukkahousut päällä pihalle palelemaan? Mene vaan ihan ite.

Tarkenee, kun osaa pukeutua. Thermosukkahousut, polviin saakka ylettävät saappaat, polviin tai vähän alle ylettävä hame + samanpituinen takki, eli vähintään polviin saakka. Ihoa ei jää näkyviin, tai jos jää, niin korkeintaan polvi. Monta ilmavaa kerrosta lämmittää paljon enemmän kuin jotkut normisukkikset + farkut, jotka ovat niin piukeat ettei kerrostamisesta ole hyötyä. Toki toppahousut silti kaikista lämpimimmät.

Mutta edelleen, pukeutumiskysymys. Itse käytän kyllä mekkoja talvellakin, myös lyhyempiä mekkoja ja lyhytvartisempia kenkiä jos ei ole kovin paljon pakkasta. En voisi kuvitellakaan lähteväni farkuissa kaupungilla talvella, siinähän jäätyy. Eikä ne toppahousutkaan oikein sovi, jos on vaikka ravintolaan tai kahvilaan menossa. Kotikäytössä kyllä aina toppikset ulkolenkille.

Miten niin farkuissa jäätyy? Itselläni on farkkujen alla pakkasella ohuet sukkikset, merinovillalegginsit ja pitkät villasukat. Esim tämän mallisiin farkkuihin mahtuu helposti alle useampi kerros:

https://images.app.goo.gl/cwmfyKb5yoBmAZRb8

Vierailija
47/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvisin mulla on maksimittainen neulehame ja alla paksut villaiset sukkahousut. Jos on tosi kylmä, niin vielä thermoleggarit sukkahousujen päälle. Tähän kun yhdistää talvisaappaat, niin ei takuuvarmasti ole kylmä. Takkina mulla on täyspitkä villakangastakki, eikä koskaan ole kylmä jaloille.

Tuo varmaan ok, jos tosiaan on vain ulkona, mutta sitten kun pitäisikin mennä sisälle kauppaan tai vaikka museoon, leffaan tms., niin tuskin on kauhean kiva olo, ellei käy ensin vessassa poistamassa puolet kerroksista pois. 

Vierailija
48/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla vähän vaarallista ja kylmää, jos yritän tehdä jotain moottorisahalla tai pyöräillä. Toki, jos menen kahvilasta toiseen, niin ei ole väliä, käytänkö mekkoa vai en. 

Vierailija
49/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Pidän toppapukua ja eläinhahmohattua. Mitäs siihen sanot? Kiukuttaako? Heijastinvaljaat pitäisi vielä hommata :p

Vierailija
50/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset eivät ole taloudellisesti riippuvaisia miehistä, joten he voivat valita vaatteet mukavuuden eikä miehen miellyttämisen perusteella toisin kuin naiset monissa muissa maissa.

Tasantarkkaan näin! Venakoista eroamme juuri tässä.

Vierailija
51/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset eivät ole taloudellisesti riippuvaisia miehistä, joten he voivat valita vaatteet mukavuuden eikä miehen miellyttämisen perusteella toisin kuin naiset monissa muissa maissa.

Tasantarkkaan näin! Venakoista eroamme juuri tässä.

+ Tiedättekö millaisia saunoja venäläisten rakennukset ovat talvella? Ei mikään ihme että voivat pukeutua talvella tyyliin korkkareihin ja bilevaatteisiin, niissä onkin mukava käydä ulkona hieman viilentymässä kun sisällä paahtuisi jossain neuleissa.

Vierailija
52/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi ihmettelet, miksi naiset ei kulje pakkasilla sukkahousuissa?

60-luvulla kuljettiin ja epämukavaa oli.

Vierailija
53/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkenee, kun osaa pukeutua. Thermosukkahousut, polviin saakka ylettävät saappaat, polviin tai vähän alle ylettävä hame + samanpituinen takki, eli vähintään polviin saakka. Ihoa ei jää näkyviin, tai jos jää, niin korkeintaan polvi. Monta ilmavaa kerrosta lämmittää paljon enemmän kuin jotkut normisukkikset + farkut, jotka ovat niin piukeat ettei kerrostamisesta ole hyötyä. Toki toppahousut silti kaikista lämpimimmät.

Mutta edelleen, pukeutumiskysymys. Itse käytän kyllä mekkoja talvellakin, myös lyhyempiä mekkoja ja lyhytvartisempia kenkiä jos ei ole kovin paljon pakkasta. En voisi kuvitellakaan lähteväni farkuissa kaupungilla talvella, siinähän jäätyy. Eikä ne toppahousutkaan oikein sovi, jos on vaikka ravintolaan tai kahvilaan menossa. Kotikäytössä kyllä aina toppikset ulkolenkille.

Olen nyt vanhemmiten alkanut käyttää pitkiä kalsareita tai leggingsejä. Ne sopivat paremmin pitkien housujen alle tai nilkkoihin asti ulottuvan mekon alle.

Nuorempana pidin sukkahousuja mekon kanssa ja talvisin polven yläpuolelle ulottuvia villasukkia, mutta nyt yli viisikymppisenä en jaksa enää temppuilla niiden kanssa. Kaiken lisäksi muutama vuosi sitten miestyökaveri valitti polvipituisista hameista. Ei kuulemma kestänyt nähdä sääriä. Vitsi tai ei, ajattelin, että on tosiaan parempi pukeutua mukavasti.

Vierailija
54/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säärystimet ja villahousut vaan pois. Ei ole paljon. Takki ja kengät kai on jokaisella.

Inhoan villahousujen pukemista ja riisumista.

Vierailija
55/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinovillakalsarini näyttäisivät hameen kanssa typeriltä.

Vierailija
56/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta hankkia niitä talvimekkoja, superpaksuja thermal-sukkiksia ja pitkävartisia talvisaappaita kun omistaa jo muutenkin farkkuja ja käytännöllisemmät lyhytvartiset talvikengät.

Farkut on kylmät.

Talvifarkkujakin on olemassa. Niissä on lämmin vuori. Tosin jostain syystä en ole nähnyt sellaisia Suomessa.

Farkkujenkin alle voi myös laittaa lämpimät pitkät kalsarit ja lämpimät sukat.

Vierailija
57/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvisin mulla on maksimittainen neulehame ja alla paksut villaiset sukkahousut. Jos on tosi kylmä, niin vielä thermoleggarit sukkahousujen päälle. Tähän kun yhdistää talvisaappaat, niin ei takuuvarmasti ole kylmä. Takkina mulla on täyspitkä villakangastakki, eikä koskaan ole kylmä jaloille.

Tuo varmaan ok, jos tosiaan on vain ulkona, mutta sitten kun pitäisikin mennä sisälle kauppaan tai vaikka museoon, leffaan tms., niin tuskin on kauhean kiva olo, ellei käy ensin vessassa poistamassa puolet kerroksista pois. 

En ole hameihmisiä mutta eikö housujen käyttäjillä ole ihan sama ongelma tarpeeksi kylmällä säällä? Että housujen alla on kenties jokin merinoleggarit ja päällä pitkä takki? Pitääkö silloinkin mennä kuorimaan vaatteita pois vessaan? Ainahan paukkupakkasilla on se tilanne että sisätiloissa niillä vaatemäärillä tulee kuuma

Vierailija
58/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään enemmän toppahousuistani.

Mä vedän ne toppahousut juurikin sen mekon päälle tai alle, riippuen mekon pituudesta.

Vierailija
59/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikään et ole käyttänyt hameita. Jos hameen alta haluaa välihousut pois, riittää kun laittaa kädet yläkautta hameen alle ja vetää vähän niitä housuja alas. Sit istuu, laitta kädet hameen helman alle ja nyppäsee nopsaan niitä alemmas ja sit kiskoo ne nilkkoihin. Yleensä be välihousut (esim leggingsit) joustaa niin paljon että ne saa ujutettettua kenkienkin yli. Ja that’s it, olet saanut riisuttua välihousut.

Viimeksi riisuin kerraston housut hameen ja sukkahousujen välistä istuessani KIRKOSSA, eikä kukaan huomannut mitään. Yritäpä samaa housujen kanssa.

Ja miksei muka housut & välihousut -kombolla tule kuuma sisällä, miksi se olisi vaan hameasujen ominaisuus??

Vierailija
60/86 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästikään et ole käyttänyt hameita. Jos hameen alta haluaa välihousut pois, riittää kun laittaa kädet yläkautta hameen alle ja vetää vähän niitä housuja alas. Sit istuu, laitta kädet hameen helman alle ja nyppäsee nopsaan niitä alemmas ja sit kiskoo ne nilkkoihin. Yleensä be välihousut (esim leggingsit) joustaa niin paljon että ne saa ujutettettua kenkienkin yli. Ja that’s it, olet saanut riisuttua välihousut.

Viimeksi riisuin kerraston housut hameen ja sukkahousujen välistä istuessani KIRKOSSA, eikä kukaan huomannut mitään. Yritäpä samaa housujen kanssa.

Ja miksei muka housut & välihousut -kombolla tule kuuma sisällä, miksi se olisi vaan hameasujen ominaisuus??

Selvästikin luulet, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Eivät ole.

Minä en ole koskaan osannut tehdä tuota asiaa näppärästi ja huomaamattomasti, vaikka olen nuorempana käyttänyt hameita kesät talvet.

Osa meistä vaan on kömpelömpiä liikkeissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän