Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?
Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!
Kommentit (2317)
Vierailija kirjoitti:
En yleensä käytä alkoholia paljon mitään...mutta joskus vuosia sitten maistelin jotain uutta viinasekoitusta. Oli niin suun mukaista, että sammahdin jo viiden aikoihin. Mies oli hoidellut ruoat, lahjanjaot ja lapset :(
Terv. Huono äiti yhden jouluaaton ajan.
Todella junttia.
Kenenkään koira EI syö kuusta !
Sen sijaan joulun aikaan , syttyy tulipaloja kynttilöistä , kun kynttilää EI SAA jättää yksin vartioimatta,!!!
Pitää huolehtia , että ei sen päälle , ole pudonnut mitään Palavaa materiaalia!
Vaikka kuinka olisi " paloturvaliien " kynttilänjalka, kippo, astia mikään EI kuitenkaan ,, yksin , takaa sitä, että sen elävän kynttilän voi heittää vartioimatta.
Rasvapalossa on hyvä , muistaa että , EI heitä vettä , vaan laittaa kattilan kannen , mutta jos on sammuttuspeite .
Riuhtase se ja levitä se eteesi, niin että peityt sen taakse,
Niin , potki samalla sitä kun , etenet varovasti sen kanssa, ja pudota se levitettynä palavan kohteen päälle!
Älä käytä myöskään sähköpalossa vettä!
Sammuta ensin virta päältä, jos on vaahto , jauhe sammutin neste sammutin ,
Poista sokka , kanna ALIMAISESTA kahvasta , ei molempia muuten se,
Tyhjenee 30 SEKUNNISSA ,
Ja sillä sammuttimella ei tee, mitään !
Kun lähety varovasti palavaa kohdetta mutta ,
JÄTÄ RIITTÄVÄ TURVA VÄLI ÄLÄ SIIS ,
lähesty samalla tavalla,
Palavaa kohdetta kuten sammutuspeitteen kanssa.
Ja , kun olet sopivalla etäisyydellä ,
Suuntaa letku , palavaa kohdetta kohden ja ja paina liipaisinta.
Niin kauan kun , se sammuu mutta
SOITA 112. vaikka olisikin saanut sammumaan.
HÄKÄ: Häkä, on väritön ja HAJUTON TAPPAVA , myrkky!
Kun ilmenee pääkipua, hengen ahdistusta, huimausta, !
Sen jälkeen kun , on sytytetty leivin uuniin, takkaan , tuli on
POISTUTTAVA VÄLITTÖMÄSTI
ULOS JA SOITETTAVA 112.
Nuo ovat selvät , merkit
HÄKÄMYRKYTYKSESTÄ.
muista että älä laita , takan , peltejä uunin peleltejä kiinni kun vielä on PUNAINEN HEHKU.
vasta kun on MUSTA hiillos..
Kyllä luin , mutta sait multa ,
ALKUSAMMUTUS OHJEITA ( Olen käynyt tähän Pelastuslaitoksella kurssin!)
Eipä siinä kyllä kerkeääklään lukemaan ohjeita miten ,
Käytetään sammutuspeitettä tai sammutinta , kun on tietysti panikki,
Ja hätä mutta nyt on Käyttöohjeet,
.
Ihminen sammuttaminen ,
Jos ihmisellä syttyy vaattett palamaan,. Lähesty häntä
Samalla lailla sammutuspeitteen kanssa, ja kiedo hänet siihen peiitteeseen.
Ja soita 112.
Jos lemmikkisi oksentelee voi pahoin ota välittömästi, yhteytyä Päivystävään eläinlääkäriin sillä se on saatanut niellä vahingossa myrkyllistä , kasvia kukkaa
Joita ovat , suutin osa joulukukista
Kuten joulutähti, hyasintti,
Niitä syötynä ne varoittaa, lemmikkisi munuaista!
Myös sipuli ja sipulikukat, pähkinät ja mantelit ja siemenet.
Alkoholi aiheuttaa , Paljon surua ja Suurta murhetta , jospa jätät sen käytön .
!
Hyvää turvallista , Rauhallista joulua.
🚒
Ennen vanhempieni eroa jokainen joulu lapsuudessa meni about samalla kaavalla. Isä juo hirveät kännit ja alkaa purkaa omia traumojaan meihin lapsiin käyttäytymällä väkivaltaisesti ja uhkailee samalla tappavansa koko perheen.
Tuntuu edelleen pahalta, että oma lapsuus ollut tuollaista vielä vuosikymmenien jälkeenkin.
Tästä on vuosia aikaa, olin tuolloin 16-vuotias. Meillä oli syystä tai toisesta tapana viettää isolla porukalla joulu, vaikka ne oli aina ihan hirveitä. Mutta näin kuului tehdä, ja näin aina toimittiin. Alkoholisti enoni ylpeili, miten hän on tänä vuonna hoitanut pukin paikalle, se oli siis hänen lahjansa meille kaikille.
Aattona enoni joi tapansa mukaan tajun kankaalle jo hyvissä ajoin, eli vähän puolen päivän jälkeen hän oli sammunut. Teimme jo varasuunnitelma, mikäli luvattua pukki tekisi oharit. Yllätys oli suuri, kun sovittuna kellonaikana ovikello soi. Vaikka pukilla oli kaikki asusteet päällä, huokui hänestä se, että kyseessä on enoni tapaan "alan mies". Ja oli selvästi päissään. Lapset ehtivät nähdä ja innostua pukista, joten kai kaikki ajattelivat, että katsotaan miten tämä menee.
Pukki hoiti hommansa yllättävän hyvin, kunnes pukki päästi löysän kuuloisen pierun. Eikä tässäkään muuten mitään, mutta perään tullut kommentti "Oho, taisi tulla löysät housuun" tarkoitti sitä, että joulupukki paskoi alleen kesken lahjojen jaon. Pukki nousi ylös, ja käveli pingviinikävelyä kädet persposkissa kohti vessaa. Lasten ja aikuisten ilmeet olivat näkemisen arvoiset.
Pitkän tauon jälkeen pukki asteli ulos vessasta, ja rupesi kyselemään juotavaa. Joku aikuisista huomautti, että jos tämä lahjojen jako hoidettaisiin loppuun, katsotaan sitä juomapuolta sen jälkeen. Näin tehtiin, ja loppu meni olosuhteisiin nähden hyvin, mitä nyt pukki haisi paljon pahemmalle.
Pukki sai juomansa, ja rupesi kyselemään rahan perään, hänelle kun luvattiin 100€ keikasta. Äitini kävi repimässä veljensä sängystä ylös, enoni oli tämän shown järjestänyt, ja sai luvan maksaa pukille. Enoni oli todella kiukkuinen, laskuhumalainen alkoholisti on harvemmin hyväntuulinen. Hän marssi pukin luokse, ja ilmoitti ettei aio maksaa euroakaan, pukkihan on selvästi humalassa (pata kattilaa soimaa) ja haisee pahalta. Näinpä loppuhuipentumana saimme todistaa, miten kaksi humalaista painivat keskenenään, toinen joulupukiksi pukeutuneena.
Kyllähän tuo teininä nauratti kovasti, mutta näin jälkikäteen on tuntunut pahalta pienten sukulaislasten puolesta. Ja kuten meidän suvussa on tapana, niin asiat lakaistaan maton alle, eikä näistä puhuta. Tai asioihin ei reagoida millään tavalla, minä käännyttäisin humalaisen pukin ovelta ympäri, meidän suvussa känninen pukki päästettiin sisään, eikä edes pukin paskominen housuun lasten edessä saanut aikuisia sen kummemmin reagoimaan. Ja tuollainen känninen tappelu oli ihan normaalia, ainakin loppuillasta.
Mulle ei mitään täysin hirveää aattoa ole tullut vastaan. Lapsena joulut tosin oli sitä, että isä oli humalassa ja oli kaikkea riitelyä tai sammumista tai muuta hölmöilyä. Äiti ei perustanut joulusta eikä nykyäänkään vietä sitä ollenkaan, joten meillä ei kovin jouluista ollut. Mummo muisti meitä jouluna. Tästä kun sitten aikuistuin niin olen viettänyt joulua juuri niin kuin olen halunnut ja kivassa seurassa, nykyään ihan oman perheen kesken. Näistä ns. paremmista jouluista surkein oli se, kun lapsi joutui aattona sairaalaan. Ei ollut onneksi mitään erityisen vakavaa, lapsi kotiutui parin päivän päästä, mutta kyllähän siinä joulutunnelma hävisi.
Onhan näitä jouluna 75 vuoteen monenlaisia mahtunut .
Lapsuus jouluina oli puutetta kaikesta.
Häpesin meidän köyhyyttä, en kertonut kenellekään että en saanut yhtään joululahjaa.
Tänään odottelin poikani perheen tuloa tänne minun luokseni. Heillä jo lähes aikuiset lapset.
Kovasti harrastavat urheilua varsinkin laskettelua.
Aamulla poikani soitti että hänen anoppinsa on kaatunut ja oikea ranne murtunut, joten he käyvät auttelemass häntä. Ja ovat joulun kotonaan, anoppi asuu siinä heidän lähellä.
Katoin telkkarista Turun joulurauhan julistuksen.
Kuuntelen joululauluja radiosta.
Kävin viemässä ylimääräistä jouluruokaani viereisen rapun lapsiperheelle. Olivat niin ilahtuneita.
Sain paljon joulukortteja, tuossa ovat lipaston päällä kaikki.
Kyllä minäkin lähetin saman verran niitä.
Saunan lämmitän ja käyn pitkäkseni, väsähin kun tein aamulla pedit neljälle, lakanoiden laitto kävi selkää.
Hyvää joulua kaikille.
Nukahdin joulupäivänä ns ruokaperäisille anoppilan uudelle kangassohvalle. Sain epileptisen kohtauksen, ja virtsasin ja ulostin alleni, myös nenästä vuoti verta ja tietty sohva pilalla.
Mun epilepsia oli ollut oireeton jo vuosia, lääkitys purettu, ja tämä oli eka kohtaus varmaan 10 vuoteen eli en todellakaan ollut osannut odottaa kohtausta. Ei siis oltu puhuttu asiasta appivanhempien kanssa kun luulin ns menneen talvien lumiksi. Se näky, haju ja tajusin miten ne ei tajunneet, että oikeasti kohtauksen aikana ei pysty pidättämään.
Vierailija kirjoitti:
Häpesin meidän köyhyyttä, en kertonut kenellekään että en saanut yhtään joululahjaa.Tänään odottelin poikani perheen tuloa tänne minun luokseni. Heillä jo lähes aikuiset lapset.
Kovasti harrastavat urheilua varsinkin laskettelua.Aamulla poikani soitti että hänen anoppinsa on kaatunut ja oikea ranne murtunut, joten he käyvät auttelemass häntä. Ja ovat joulun kotonaan, anoppi asuu siinä heidän lähellä.
Kävin viemässä ylimääräistä jouluruokaani viereisen rapun lapsiperheelle. Olivat niin ilahtuneita.Sain paljon joulukortteja, tuossa ovat lipaston päällä kaikki.
Saunan lämmitän ja käyn pitkäkseni, väsähin kun tein aamulla pedit neljälle, lakanoiden laitto kävi selkää.
Hyvää joulua kaikille.
Kiitos sinulle myös! Olet ihana ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla n. 2022 tai 2023 vuotta sitten kun Jeesus syntyi ja suuomessa alettiin miettimään vain kaikkia ikäviä asioita mitä on tapahtunut menneillä vuosilla! Lisäksi suomenkielisissä "joululauluissa" kehoitetaan vetämään ranteet auki pään alas painaneena lumihiutaleiden leijaillessa varpusparvien keskellä tähtikirkkaassa yössä joulupukin jurrissa nauraessa sianpotkaa samalla näykkien! 🖕
Sulla on nyt vähän kyllä sivistyksessä aukkoja. Ei Jeesuksesta tiedetty yli tuhanteen vuoteen täällä mitään hänen syntymänsä jälkeen, ja siitäkin meni vielä satoja vuosia että täällä mitään joululauluja laulettiin.
Yhteyksiä vaikeutetaan. Ja lapsi ei itse saa kertoa.
En tiedä missä yhteishuollossa oleva lapseni on ja viettää joulua.
Ja ihan turhaa enää nykyisin puhua tuomioistuimien tai sossujen äidin suosimisesta kun isä on tarpeeksi törkeä ja viranomainen itsekin jäät täysin suojattomaksi.
Exä on pitänyt eroriitaa yllä kolme vuotta.
Siniselle neuleelle voipi olla jälleen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Häpesin meidän köyhyyttä, en kertonut kenellekään että en saanut yhtään joululahjaa.Tänään odottelin poikani perheen tuloa tänne minun luokseni. Heillä jo lähes aikuiset lapset.
Kovasti harrastavat urheilua varsinkin laskettelua.Aamulla poikani soitti että hänen anoppinsa on kaatunut ja oikea ranne murtunut, joten he käyvät auttelemass häntä. Ja ovat joulun kotonaan, anoppi asuu siinä heidän lähellä.
Kävin viemässä ylimääräistä jouluruokaani viereisen rapun lapsiperheelle. Olivat niin ilahtuneita.Sain paljon joulukortteja, tuossa ovat lipaston päällä kaikki.
Hyvää joulua kaikille.
Hyvän joulun toivotus sinullekin!
Todellista joulumieltä sinulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä hakkasi minut.
Jos nainen pystyy hakkaamaan miehen, niin sellainen "mies" ansaitseekin tulla hakatuksi. N32
Sinä olet paskaläjä.
Yhtenä jouluna opin, ettei vaimolle kannata ostaa pölynimuria joululahjaksi, ellei sitten halua nauttia loppuvuotta mykkäkoulusta!
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä jouluna opin, ettei vaimolle kannata ostaa pölynimuria joululahjaksi, ellei sitten halua nauttia loppuvuotta mykkäkoulusta!
Pitääkin heti ensi jouluksi ostaa pölynimuri, niin saa vaimon hiljaiseksi koko vuoden ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihän ei muutoin juonut, mutta jouluisin marttyyrimamma asenteella. Hän tekee kaiken (kun ei antanut muiden tehdä tai osanut valmista), hänellä on oikeus sitten relatakin!
Meillä on tuttavapariskunta, jotka toki molemmat käyvät töissä, mutta kun alkoholia ostetaan, niin sen paljon pienempikokoisemman vaimon on saatava tasan yhtä paljon alkoholia, mitä isokokoinen mieskin juo. Ja sitten se vaimo on tillin tallin jo varhain illalla, sen verran kuitenkin hereillä, että ottaa edelleen lisää viiniä, olutta, tms. jos hoksaa miehenkin ottavan. Ja mieskin juo itsensä lähes aina sammuksiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin heti ensi jouluksi ostaa pölynimuri, niin saa vaimon hiljaiseksi koko vuoden ajaksi.
Niin, jos vaimosi on mykkäkoulua pitävää sorttia. Jos nimittäin ei ole, kannattaa hankkia kuulosuojaimet itselle, voi olla koko vuodeksi säksätystä luvassa...
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävä meinasi tukehtua kinkkuun. Silloin nauratti, kun en tajunnut tilanteen vakavuutta.
Onneksi poikaystävä selvisi. Olisi ollut noloa, jos tyttöystävä olisi hautajaisissakin vain pidätellyt nauruaan.
Pullero kirjoitti:
Olin muistaakseni 18v, painoin n. 70kg ja oon 162 pitkä, eli en mikään tankki oikeesti edes.
Oli jouluaatto. Meillä oli keittiössä semmonen 15v vanha pöytäryhmä, tuolit jo tosi heikossa kunnossa. Istuin tuolille ja se rikkui. Äiti siitä sitte repi ilon ja huumorin irti, että Armin läskiperse istu tuolille ja se hajos! Jokainen vieras joka meillä kävi aattona, sai kuulla ton tismalleen saman lauseen äitin kertomana. Oikein korostaen tota läski sanaa.
Se tuoli oli muuten laitettu mun mummin paikalle, missä hänen oli siis tarkotus istua. Onneks se olin minä joka siihen istu eikä hauras 80v vanhus.
Mulla oli niin saakelin paha mieli, että nieleskelin kyyneleitä koko illan ja häpesin itteeni. Sieltä ku pääsin ovesta pihalle kohti omaa kotia niin porasin varmaan tunnin.
Oon tästä asti inhonnu joulua.Ja siis, mun äiti on alle esikouluikäisestä asti ihan viikottain kommentoinu mun painoo, suoraan, kierrellen, tai huumorin kautta. Ja yleensä niin, että on mahd. paljon yleisöö kuulemassa. Ihan tähän päivään asti siis, ja oon nyt reilu parikymppinen. Siihen on jo jollain tavalla tottunut että kai mä sit oon vaan läski epäonnistuja . :)
Miksi pidät edelleen yhteyttä tuollaiseen äitiin?
Mistähän tämä kumpuaa-
Että
Väkivalta on niin sukupuoli sidonnaista sekä jakautunut ainakin ajatus siitä.
Sanoin alkon käyttö
Tai
Äänen käyttö.
Eli mitä hyväksytään miehen käytökseen ja toimintaan entä naisen
Tämä oli oikeastaan joka joulu. Minä, veljeni ja sisareni jäätiin aina lahjoitta koska äiti halusi ennemmin muistaa ryyppykavereitaan ja heidän lapsiaan kuin omia lapsiaan. Muistan kun olin siinä 9 vuotias ja olin valittanut kun äiti innolla paketoi hienoja leluautoja, barbeja ym näille ryyppykavereidensa lapsille (keillä siis oli rutkasti enemmän rahaa kuin meillä) ja sain äidiltä selkääni kun kehtasin valittaa asiasta. Kun olin 14, isämme tuli takaisin kuvioihin raitistuttuaan ja otti meidät luokseen asumaan ja oli todella outoa saada omia lahjoja koska en ollut niitä ikinä ennen saanut. Olin 19 kun isä menehtyi ja nuorin sisareni joutui muuttamaan äidillemme takaisin, ja hän kertoi että sama juttu jatkui sinäkin jouluna, tosin sillä erolla että sisareni joka kävi kesätöissä/viikonlopputöissä, niin äitini valitti kun sisareni osti kavereilleen joululahjoja ja oli huutanut että sisareni on p s k a joka ei ikinä antaisi kenellekään mitään. Tuon joulun jälkeen otin sisareni luokseni asumaan vaikka se taloudellisesti tekikin tiukkaa mun vielä opiskellessa ja käydessä osa-aika töissä. Nykyään todellakin ostan omille lapsilleni lahjoja, ja myös muille, mutta omat lapset (ja sisarukset) tulevat mulle ensin.