Sama ruokavalio kuin ennen ja nyt ummetus vaivaa jatkuvasti
Miten ihmeessä näin voi muuttua suolen toiminta?
Kommentit (24)
Helle, keho kuivuu ja ummettaa. Juo enemmän vettä.
Sanoppa muuta, ehkä ikä? Minulla ennen vilkas vatsa parissa vuodessa siinä pisteessä että syön kuitulisiä kaksin käsin ja sujauttelen Microlax peräruiskeita hanuriin tuon tuosta.
Ja syön pääasiassa kasvisruokaa. Juoksen ja käyn salilla kuten ennen. Ei siis pitäisi elintavoista jäädä kiinni. Yksi uusi lääkitys on kyllä alkanut pari vuotta sitten myös, liekö vaikuttaa asiaan..
Liian vähäinen juominen tai liian vähäinen liikkuminen. Nää on ihan perusjuttuja. KVG.
No tuota vettä tulee ehkä litran verran juotua päivässä
Vierailija kirjoitti:
Liian vähäinen juominen tai liian vähäinen liikkuminen. Nää on ihan perusjuttuja. KVG.
Liikun kyllä tarpeeksi, kun koiran kanssa kolme lenkkiä päivässä eli siitä ei ole kiinni
Vierailija kirjoitti:
No tuota vettä tulee ehkä litran verran juotua päivässä
Ihan liian vähän
Vierailija kirjoitti:
Sanoppa muuta, ehkä ikä? Minulla ennen vilkas vatsa parissa vuodessa siinä pisteessä että syön kuitulisiä kaksin käsin ja sujauttelen Microlax peräruiskeita hanuriin tuon tuosta.
Ja syön pääasiassa kasvisruokaa. Juoksen ja käyn salilla kuten ennen. Ei siis pitäisi elintavoista jäädä kiinni. Yksi uusi lääkitys on kyllä alkanut pari vuotta sitten myös, liekö vaikuttaa asiaan..
Mulla alkoi, kun aloitin kuitulisän syömisen.
Vierailija kirjoitti:
No onpas ikävää, että sinullakin muuttunut noin. Ehkäpä tämä ikä tosiaan vaikuttaa
Ikääntymisen oireita. Kaikki pakkautuu suoleen.
Stressin vaikutus? Kuivuminen, hikoilu? Kofeiinia liikaa? Jokin lääke, alkoholi? Istuminen? Jos ei juo kofeiinia, auttaisiko kaakao viileään maitoon pari kertaa. Kuivaluumuja 2-3 päivässä ja vettä. Mikäs auttaisi sua.
Joo litra päivässä on liian vähän. Koitapas vaikka tuplata ja vertaile. Ja osta sitä sonnanpehmennysliuosta jota lisätään juomaan.
Magnesium, tummanvihreät kasvikset, öljyä. Ummetusta voi ilmetä säätilan muutoksesta noin yleensä, myös siitepölystä.
Juu, litra varmaan liian vähän, mutta kun aiemminkin juonu saman verran, eikä silloin ollut ummetusta.
Ap
Niin ja kuituja syön ja pari ruokalusikallista oliiviöljyä joka päivä
Vettä ja liikettä. Toki vettäkään ei pidä kohtuuttomasti juoda, mutta kasvisten lisääminen ja diureettien (kahvi, alkoholi, colajuomat, energiajuomat) vähentäminen minimiin. Nyt kuumalla hikoilu lisääntyy ja neste elimistössä vähenee, joka vaikuttaa suolen toimintaan.
Ja kuumalla ilmalla liikkuminen helposti vähenee, joten se on huono asia suolen toimimisen kannalta myös.
Painele navan yläpuolelelta niin huomaat suolessa toimintaa.
Minulla oli ennen ihan hirveän kova vatsa. Monta päivää, ettei ulostus tullut. On myös opeteltava käymään istumassa, ja
heti, ihan heti kun tuntuu vähänkään painetta. Aikaisemmin en välittänyt mennä asialle.
Luulen, että juusto kovettaa.
Mikä on uusi lääke? Sen voi kyllä sanoa.
Veden juonti vähäistä? Varsinkin näin helteillä täytyy tankata.