Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2317)

Vierailija
1741/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ryhtynyt kasvissyöjäksi, ja ajattelin, että äitini varmaan laittaa myös useampaa kasvis vaihtoehtoa, joten en maininnut asiasta. No, joulupöytä olikin sitten aika lihaisa. Oli kyllä kauhea pettymys ja hirveä nälkä joulun pyhät. Kerroin asiasta äidille, ja hän lupasi skarpata ensi jouluksi.

Syytä vain itseäsi tuosta asiasta. Olisit tuonut omat eväät!

Siskon jo aikuinen tyttö on kasvissyöjä, mutta syö maitotuotteita ja kalaa. Iäkkäällä äidilläni oli tänäkin jouluna stressiä, mitä hän voisi tytölle laittaa ruoaksi muuta, kuin sitä kalaa.

Mulla olisi muutama eksoottinen ehdotus siskollesi ensi jouluksi, jos hän on avoin kokeilemaan joskus kasvisruokienkin valmistamista (näitä saa myös valmiina kaupasta, jos ei halua itse tehdä) :

Perunalaatikko

Porkkanalaatikko

Lanttulaatikko

Rosolli

Vierailija
1742/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää joulu!

Eka oltiin 2vkoa oksutaudissa,heti perään (ja tarkoitan kirjaimellisesti heti perään, esim. tytär oksensi la-su ja ma-aamuna oli korkea kuume sekä kovat lihaskivut)tuli flunssa. Kaikki yskivät ja niistävät, en tiedä muista mutta itselläni kaikki maistuu niin väärältä etten voi syödä tai juoda mitään 😭 Pakotin itseni nielaisemaan vähän riisipuuroa koska elimistölle ei voi olla hyväksi elää päiviä vissyvedellä,mehukeitolla,Buranalla ja Finnrexillä

. .. Makaan raatona sohvalla ja katson Raskasta joulua . Nuorempi lapsi pyysi särkylääkettä ja nukahti,teini valvoo vielä kuulokkeet päässä ja välillä kuuluu vaimea "VIT"N YSKÄ!"-huuto. Mies aivastelee makkarissa.

Jos kaikki maistuu väärältä, sussa voi olla korona. Se vaikuttaa makuaistin, kaveri sanoi, että kahvi maistui homeelle ja jugurtti oksennukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista huonompaa aattoa kuin eilinen. Tuskailin kotona yksin hirvittävän ahdistuksen vallassa, no olen vielä hengissä kuitenkin. Hirvittävä ristiriita kauniin kodin, hyvien ruokien ja oman sisäisen olon kanssa.

Häh, upeaa ja rauhallista olla jouluna yksin. Olisi mukava huudon ja pahan mielen sijaan.

Tuossa tuskaillaan hirvittävää ahdistusta eikä yksinoloa, jos et ihan käsittänyt.

Vierailija
1744/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus 80-luvulla 23.12 aamulla hajosi viemäriputki. Siellä oli jotain ihme hässäkkää vanhoissa putkissa. Meni puhtaat-ja pazkavedet sekaisin.

Tuli juotua "puhdasta" vettä...koko perhe sen tuloksena rankalla ripulilla kaikki joulunpyhät.

Vietettiin sitten joulu ja uusi vuosi samana päivänä.

Ei ole mahdollista. Ei tulovesi ja paskavesiputket mene ikinä niin että ne pääsisivät mitenkään sekoittumaan, paitsi veden puhdistamolla, silloin se olisi ollut jo koko yhtiön vedenjakelualueen laajuinen ongelma ja sen mukaiset hätätoimenpiteet, ollut jo ennen kasariakin. Haja-asutusalueella ne ei mene koskaan niin, että niissä olisi jotain yhteitä tai edes samoissa kaivannoissa.

Juomavesi ja viemärivesi sekoittuivat Kuukanniemessä – vesijohtoverkon shokkiklooraus meneillään

18.2.2016 17:02

https://yle.fi/a/3-8683378

Vierailija
1745/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin juuri muutettu yhteen. Toin pyörällä kaupasta vähän jouluruokia ja kävin kukkakaupassa ostamassa sekä joulutähden että hyasintin. En tiennyt, kummasta kukasta mies pitää. Hän mustasukkaisuuksissaan luuli ja väitti, että joku mies olisi ostanut kukat. Silloin hän hakkasi mut ekan kerran.

Kai erosit tuollaisesta heti?

Normaalijärkinen tajuaa tuosta tekstistä, että ei eronnut. "Silloin hän hakkasi mut ekan kerran."

Vierailija
1746/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdimme tosi huonossa kelissä ajamaan isovanhemmille aattoaamuna. Meillä oli mukana esikoisvauvamme. Ajoimme jonkin matkaa ja tajusin hoitolaukun unohtuneen. Tuli fiilis kääntyä takaisin ja perua reissu, mutta päätimme jatkaa kuitenkin, koska isovanhemmat olisivat muuten olleet todella pettyneitä. Noin puolivälissä matkaa mies menetti auton hallinnan ja törmäsimme sillan kaiteeseen. Onneksi kaide ei antanut periksi tai olisimme pudonneet jäiden läpi veteen. Auto oli poikittain tiellä ja muita autoja tuli meitä kohti. Vauva istui takapenkillä takanani sillä puolella, johon nuo autot tulisivat törmäämään. Mieleni tuli jotenkin todella kirkkaaksi ja aika hidastui. Ehdin ajatella että nyt me kuolemme, ainakin vauva ja minä, ja oudolla tavalla olin rauhallinen ja hyväksyin asian. Tiesin, etten ehdi autosta pois, saati irrottaa myös vauvaa takaa. Tuijotin vain lähestyviä autoja, mutta kuin ihmeen kaupalla ne ehtivät hidastaa ja väistää, ja mies sai auton käännettyä ja pystyi ajamaan pois alta. Loppumatka meni kuin sumussa, ja mies tärisi ja itki, kun lopulta pääsimme perille. Auto meni romutukseen, mutta jonkin ihmeen ansiosta selvisimme hengissä.

Joulun ajankohta on meille suomalaisille todella huono. Ajokelit ovat lähes poikkeuksetta todella vaaralliset ja liikennettä on luonnollisesti enemmän kuin muulloin.

Vierailija
1747/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon kaveri oli hirttäytynyt aaton aattona keittiön kattoon.

Vierailija
1748/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus 80-luvulla 23.12 aamulla hajosi viemäriputki. Siellä oli jotain ihme hässäkkää vanhoissa putkissa. Meni puhtaat-ja pazkavedet sekaisin.

Tuli juotua "puhdasta" vettä...koko perhe sen tuloksena rankalla ripulilla kaikki joulunpyhät.

Vietettiin sitten joulu ja uusi vuosi samana päivänä.

Ei ole mahdollista. Ei tulovesi ja paskavesiputket mene ikinä niin että ne pääsisivät mitenkään sekoittumaan, paitsi veden puhdistamolla, silloin se olisi ollut jo koko yhtiön vedenjakelualueen laajuinen ongelma ja sen mukaiset hätätoimenpiteet, ollut jo ennen kasariakin. Haja-asutusalueella ne ei mene koskaan niin, että niissä olisi jotain yhteitä tai edes samoissa kaivannoissa.

Etkö muista tätä tapausta v. 2007.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Nokian_vesikriisi

Orivedellä oli samallainen tapaus 1989.

Vierailija
1749/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli melkoista, kuusi jätti, ja koira söi miehen...  sitten saunakaan ei meinannut lämmetä, mutta sentään lopuksi lämpeni, ei ihan pilalle mennyt aatto.

Vierailija
1750/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ryhtynyt kasvissyöjäksi, ja ajattelin, että äitini varmaan laittaa myös useampaa kasvis vaihtoehtoa, joten en maininnut asiasta. No, joulupöytä olikin sitten aika lihaisa. Oli kyllä kauhea pettymys ja hirveä nälkä joulun pyhät. Kerroin asiasta äidille, ja hän lupasi skarpata ensi jouluksi.

Siskon jo aikuinen tyttö on kasvissyöjä, mutta syö maitotuotteita ja kalaa. Iäkkäällä äidilläni oli tänäkin jouluna stressiä, mitä hän voisi tytölle laittaa ruoaksi muuta, kuin sitä kalaa.

Mulla olisi muutama eksoottinen ehdotus siskollesi ensi jouluksi, jos hän on avoin kokeilemaan joskus kasvisruokienkin valmistamista (näitä saa myös valmiina kaupasta, jos ei halua itse tehdä) :

Perunalaatikko

Porkkanalaatikko

Lanttulaatikko

Rosolli

Kehotan ensin lukemaan tekstin, johon kommentoit.

Vierailija
1751/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin hyvissä ajoin tehdä joulusiivousta. "Mies" näki puhtaan olohuoneen ja päätti ryhtyä remontoimaan sitä. Repi tapetit lattialle, toi työkalupakkia ja koolinkeja yms huoneen lattialle jne. Koko joulun ajan ja vähän yli uudenvuoden nämä koristeet olivat olohuoneessa, mutta remontin suhteen ei tapahtunut mitään.

Ei olla enää yhdessä.

Vierailija
1752/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... Yksi pahimpia muistoja on, kun pienet lapset kysyi joulupöydässä voidaanko mennä katsomaan onko äiti tullut kotiin. Hän oli kuollut aiemmin samana vuonna. Vieläkin saa kyyneliin

Vierailija
1753/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunalaatikko

Porkkanalaatikko

Lanttulaatikko

Rosolli

Kehotan ensin lukemaan tekstin, johon kommentoit.

No jos siskon tyttö on alkakanut kasvissyöjäksi, mutta syö kalaa ja maitotuotteita, niin hän voi syödä joulupöydästä oikeastaan kaikkea muuta paitsi kinkkua.

Rosollit/salaatit/juustot/kalat/laatikot/perunat, kastikkeet ym

Vierailija
1754/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin karmein joulu mutta mulle paras joulu ikinä! Ei yhtään joulutoivotusta ja saan olla vain iteskseni rauhassa.

Ja todellakin paras joulu koskaan!

Vierailija
1755/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmein joulu oli lapsuudessa 80-luvun lopussa, kun enoni riehui humalassa aattoiltana ja pelkäisin aivan valtavasti.

Vierailija
1756/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle henk koht paha, mutta myötähäpeä/räkänauru siskon ja miehensä (ovat mielestään ns parempaa väkeä) puolesta.

Yhtenä aatonaattona lähtivät vanhempieni kanssa kyläilemään kaupungin ns silmäätekevien luokse. Siskoni mies kestää erittäin huonosti alkoholia, muttei kehdannyt sanoa ei (mikä hölmö!), kun kaadettiin lisää, kun niin arvovaltainen isäntä kaatoi.

Jouluaatto meni sitten siinä, kun "professorismies" makasi alasti piharakennuksemme lattiakaivon päällä oksentamassa ja ulisi äidilleni, että ethän lyö!

Oli vähän vaitelias joulupäivånä...🤣🤣Ei käynyt yhtåän sääliksi, kun olen aina saanut kuulla olevani suunnilleen häpeäpilkku sosiaalipummi matalapalkatussa työssäni.

No ainakin minulla on parempi viinapää.

Vierailija
1757/2317 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perinteisesti joulu aina kurja. 15 vuoden sisällä tapahtuneita juttuja:

Minulla murtui käsi vanhempien luona vieraillessamme. Vietiin ambulanssilla takaisin sinne, mistä olin tullut ja junalla takaisin. Jouluaatoksi just ehdin takaisin.

Miehellä maksa oireili. Koskaan ei saatu tietää, miksi. Silmän valkuaiset keltaiset ja oksenteli. Syytä ei löytynyt, mutta aattona sairaalassa.

Minulla paha silmän sisäinen tulehdus. Reissuun oltiin vanhempien luo lähdössä. Samaan syssyyn koira venäytti jalkansa.

Minulla juuri ennen joulua keskenmeno ja sain lääkkeellisen abortin kipujen hoitoon Panacodia. Tyttärelle tuli kamala migreenikohtaus aattona ja otti kysymättä tätä lääkettäni. Ihan valkoisena suun ympärys ennen kuin pyörtyi kaupassa.

Kaksi joulua niin, että melkein koko porukka päiväkotilaisen tuomassa oksennustaudissa. Toisella kertaa vältin itse. Vanhimmat saivat molemmilla kerroilla taudin.

Mies kaatui jouluaattona tuulikaapissa lumisilla kengillä niin, että kylkiluut murtuivat. Tämä viime vuonna.

Nyt uusin, lomautusilmoitus tyttärelle juuri ennen joulua.

Joka joululle meillä riittää tapahtumia, näköjään.

Tää kuulostaa ihan meidän jouluilta myös. Aina sattuu jotain jostain syystä. Tosi ahdistavaa tämä joulun aika. Tänä vuonna perheenjäsen meinasi tukehtua joulupöydässä (syöpää kurkussa). Lähdettiin sitten kiireen vilkkaa sairaalaan. Löysin itseltäni myös selästä ihomuutoksen, jonka takia olen menossa lääkäriin pyhien mentyä.

Vierailija
1758/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demaritko duunarin asialla kirjoitti:

Meidän karmeimmat neljä joulua on ollut kun vihervassarit on huseerannut hallituksessa. Kiitos siitä kuuluu ANTTI RINTEEN VAPPUSATASELLE, Niin kylmää ei tule että demarit käsiään omiin taskuihin laittais. Anttiki lämmitti käsiään taloyhtiön rahoilla.

plus velkarahalla otettua rahaa tänä jouluna niille jotka sai tuplalisät kuitenkin meitä kaikkia rangaistaan vaikka me yksinasuvat ja perheettömät ollaan syyttömiä. Kuinkahan moni näistäkään tuplalisien saajista olis valmis kustantamaan meidän perheettömien ja yksinasuvien ostetut romut ja krääsät sekä tekokynnet, huulet,ripset,ulkomaanmatkat.

Vierailija
1759/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala ei ole kasvis eli siskosi on vain punaista lihaa välttelevä nirso eikä mitään muuta.

Vierailija
1760/2317 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuntuu että joka joulu on ollut niin ja näin, vaikkakin joulusta pidän ja päällisin puolin hyvät fiilikset. En muista joulua milloin isä ei olisi ollut hermona koko ajan ja tapellut äidin kanssa. Joka ikinen joulu tähän päivään asti niillä on aina tullut riita jouluna jostain typerästä. Mutta huonoin joulu pitkään aikaan taisi olla tämän vuoden. Äidiltä meni puhelin epäkuntoon, ostettiin uusi heti samana päivänä ja siihen menikin koko jouluaatto kun uutta puhelinta laitettiin kuntoon plus isä siinä vieressä hermona jostain.