Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?
Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!
Kommentit (2317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä jouluna opin, ettei vaimolle kannata ostaa pölynimuria joululahjaksi, ellei sitten halua nauttia loppuvuotta mykkäkoulusta!
Pitääkin heti ensi jouluksi ostaa pölynimuri, niin saa vaimon hiljaiseksi koko vuoden ajaksi.
Niin, jos vaimosi on mykkäkoulua pitävää sorttia. Jos nimittäin ei ole, kannattaa hankkia kuulosuojaimet itselle, voi olla koko vuodeksi säksätystä luvassa...
Miten te jaksatte olla naimisissa tuollaisten kanssa, jotka ei kestä mitään?
Tää joulu!
Eka oltiin 2vkoa oksutaudissa,heti perään (ja tarkoitan kirjaimellisesti heti perään, esim. tytär oksensi la-su ja ma-aamuna oli korkea kuume sekä kovat lihaskivut)tuli flunssa. Kaikki yskivät ja niistävät, en tiedä muista mutta itselläni kaikki maistuu niin väärältä etten voi syödä tai juoda mitään 😭 Pakotin itseni nielaisemaan vähän riisipuuroa koska elimistölle ei voi olla hyväksi elää päiviä vissyvedellä,mehukeitolla,Buranalla ja Finnrexillä
. .. Makaan raatona sohvalla ja katson Raskasta joulua . Nuorempi lapsi pyysi särkylääkettä ja nukahti,teini valvoo vielä kuulokkeet päässä ja välillä kuuluu vaimea "VIT"N YSKÄ!"-huuto. Mies aivastelee makkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Olin ryhtynyt kasvissyöjäksi, ja ajattelin, että äitini varmaan laittaa myös useampaa kasvis vaihtoehtoa, joten en maininnut asiasta. No, joulupöytä olikin sitten aika lihaisa. Oli kyllä kauhea pettymys ja hirveä nälkä joulun pyhät. Kerroin asiasta äidille, ja hän lupasi skarpata ensi jouluksi.
Syytä vain itseäsi tuosta asiasta. Olisit tuonut omat eväät!
Siskon jo aikuinen tyttö on kasvissyöjä, mutta syö maitotuotteita ja kalaa. Iäkkäällä äidilläni oli tänäkin jouluna stressiä, mitä hän voisi tytölle laittaa ruoaksi muuta, kuin sitä kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä jouluna opin, ettei vaimolle kannata ostaa pölynimuria joululahjaksi, ellei sitten halua nauttia loppuvuotta mykkäkoulusta!
Pitääkin heti ensi jouluksi ostaa pölynimuri, niin saa vaimon hiljaiseksi koko vuoden ajaksi.
Niin, jos vaimosi on mykkäkoulua pitävää sorttia. Jos nimittäin ei ole, kannattaa hankkia kuulosuojaimet itselle, voi olla koko vuodeksi säksätystä luvassa...
Miten te jaksatte olla naimisissa tuollaisten kanssa, jotka ei kestä mitään?
Hänellä on varmaan muita hyviä.puolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ryhtynyt kasvissyöjäksi, ja ajattelin, että äitini varmaan laittaa myös useampaa kasvis vaihtoehtoa, joten en maininnut asiasta. No, joulupöytä olikin sitten aika lihaisa. Oli kyllä kauhea pettymys ja hirveä nälkä joulun pyhät. Kerroin asiasta äidille, ja hän lupasi skarpata ensi jouluksi.
Siskon jo aikuinen tyttö on kasvissyöjä, mutta syö maitotuotteita ja kalaa. Iäkkäällä äidilläni oli tänäkin jouluna stressiä, mitä hän voisi tytölle laittaa ruoaksi muuta, kuin sitä kalaa.
Miten on kasvissyöjä, jos syö kalaa? Onko kala kasvis?
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli oikeastaan joka joulu. Minä, veljeni ja sisareni jäätiin aina lahjoitta koska äiti halusi ennemmin muistaa ryyppykavereitaan ja heidän lapsiaan kuin omia lapsiaan. Muistan kun olin siinä 9 vuotias ja olin valittanut kun äiti innolla paketoi hienoja leluautoja, barbeja ym näille ryyppykavereidensa lapsille (keillä siis oli rutkasti enemmän rahaa kuin meillä) ja sain äidiltä selkääni kun kehtasin valittaa asiasta. Kun olin 14, isämme tuli takaisin kuvioihin raitistuttuaan ja otti meidät luokseen asumaan ja oli todella outoa saada omia lahjoja koska en ollut niitä ikinä ennen saanut. Olin 19 kun isä menehtyi ja nuorin sisareni joutui muuttamaan äidillemme takaisin, ja hän kertoi että sama juttu jatkui sinäkin jouluna, tosin sillä erolla että sisareni joka kävi kesätöissä/viikonlopputöissä, niin äitini valitti kun sisareni osti kavereilleen joululahjoja ja oli huutanut että sisareni on p s k a joka ei ikinä antaisi kenellekään mitään. Tuon joulun jälkeen otin sisareni luokseni asumaan vaikka se taloudellisesti tekikin tiukkaa mun vielä opiskellessa ja käydessä osa-aika töissä. Nykyään todellakin ostan omille lapsilleni lahjoja, ja myös muille, mutta omat lapset (ja sisarukset) tulevat mulle ensin.
Itse sain kuulla olevani p*ska ihminen joka ei ikinä antaisi kenellekään mitään koska olen p*ska ihminen valittaessani 25 vuotiaana vanhemmilleni ettei heidän kannata pienistä rahoistaan ostaa joululahjoja naapureilleen/"kavereilleen" jotka AINA haukkuivat vanhempiani heidän lahjoistaan ja useasti näitä lahjoja näkyi sitten taloyhtiön roskiksissa. Totuus oli se että olin vuosia se ihminen joka antoi, antoi ja antoi saamatta koskaan vastineeksi mitään ja jopa vanhemani sanoivat että mun kannattaisi lopettaa ja ostaa vaan niille keltä saan jotain. Ostin siis kauan säästämistäni rahoista joka vuosi joululahjoja kavereille, sukulaisille ym, kunnes tuli stoppi enkä enään ostanut kaikille kun lahjani haukuttiin lyttyyn. Vanhemmilla pienet tulot ja he tuhlasivat usein rahansa jouluna ostamalla tosiaan naapurin "kavereilleen" lahjoja, saamatta ikinä itse mitään. Meillä meni tuon heidän kommentin takia välit poikki, koska he olivat haukkuneet mua myös sukulaisille, jotka olivat muistuttaneet etteivät yhtä anteliasta ihmistä kuin minä tiedäkään joka vähistä rahoistaan ostaa ja kutoo sukkia joka suvun lapselle vuosittain. Vanhempani vaan olivat päättäneet sen että olen p*ska ihminen enkä heidän silmissä enään ollut mitään. Veljen kautta tiedän että vanhempani lopettivat pari vuotta tuon jälkeen lahjojen ostelun naapureille kun olivat kuulleet suoraa haukkumista lahjoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pescovegetaristi syö kasvikunnan tuotteiden lisäksi kalaa ja useimmiten myös maitoa ja munia.
Mies tänä vuonna ehdotti että jos ei ostettaisi tänä vuonna joululahjoja toisillemme, mikä oli mulle ihan ok asia. Kuitenkin eilen uteli että missä lahjat on ja sitä ihmettelin kun oltiin nimenomaan sovittu että ei osteta toisillemme ja siinä kerroinkin että mehän sovimme että ei osteta toisillemme. Siitä alkoi raivoaminen ja mykkäkoulu joka jatkuu vielä tänäänkin. Mies oli nimittäin kuvitellut että se koskee vain minua, että siis hän ei ostaisi minulle mitään lahjaa, mutta minun pitäisi ostaa hänelle lahjoja. Mietin että jos vielä tänään jatkaa tuota lapsellista mykkäkoulua, niin aivan varmasti sanon suoraan että jos noin kovasti halusi lahjoja, niin ei olisi ehdottanut tota lahjattomuutta aiemmin syksyllä.
Me olimme nuori pari, ensimmäinen lapsi 8 kk ikäinen ja lähdimme mieheni suvun luo Joulun viettoon yli 600 kilometrin päähän kotoamme.
Oli puhe että saamme yöpyä miehen siskon luona ja nukkua olohuoneessa sen ajan kun siellä olisimme.
Vanhemmilla oli pieni yksiö joten siskon luona oli enemmän tilaa.
No, siinä sitten syötiin ja pukkikin kävi lapsille mutta en nauttinut koska miehen siskon mies alkoi juoda ja humaltua.
Yritin sietää ja kestää, kunnes kun olimme jo nukkumassa alkoi makuuhuoneen puolelta kuulua kauheaa huutoa ja uhkailua ja mesomista. Miehen sisko käski heidän tytärtä soittamaan miehensä isälle joka ilmeisesti sai äijän aisoihin.
Se oli kamala yö, pieni vauva vielä siinä.
Seuraavana päivänä sanoin miehelleni että joko hankitaan yösija muualta tai lähden lapsen kanssa kotiin vaikka millä keinolla. No, mieheni vanhemmat sitten järjesti meille yösijan pariksi yöksi luokseen sinne yksiöön. Se oli kyllä huonoin joulu ikinä.
Olisi pitänyt arvata mitä seuraa jos miehen siskon ja miehensä luo majoittuu, mutta kun en tuota ukkoa kunnolla tuntenut. Kuitenkin saimme esimakua häissämme missä hän järjesti jumalattomassa kännissä häiriötä niin että poistatimme hänet paikalta.
En ole koskaan oppinut tai tottunut alkoholin kanssa läträäjiin, enkä halua sellaisessa seurassa juhlapyhiä viettää. Itse nyt kun lapset - myöhemmin syntyi toinen - ovat isoja meillä on joulupöydässä viiniä mutta ei humaltumistarkoituksessa.
Sanomattakin kai selvää että joulut on sen jälkeen vietetty kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mies tänä vuonna ehdotti että jos ei ostettaisi tänä vuonna joululahjoja toisillemme, mikä oli mulle ihan ok asia. Kuitenkin eilen uteli että missä lahjat on ja sitä ihmettelin kun oltiin nimenomaan sovittu että ei osteta toisillemme ja siinä kerroinkin että mehän sovimme että ei osteta toisillemme. Siitä alkoi raivoaminen ja mykkäkoulu joka jatkuu vielä tänäänkin. Mies oli nimittäin kuvitellut että se koskee vain minua, että siis hän ei ostaisi minulle mitään lahjaa, mutta minun pitäisi ostaa hänelle lahjoja. Mietin että jos vielä tänään jatkaa tuota lapsellista mykkäkoulua, niin aivan varmasti sanon suoraan että jos noin kovasti halusi lahjoja, niin ei olisi ehdottanut tota lahjattomuutta aiemmin syksyllä.
Tuttu tilanne. Viime vuonna oli itsellä samanlainen tilanne, tosin minun tapauksessa se oli oma vaimoni joka raivosi ja sitten piti mykkäkoulua kun en ostanutkaan hänelle joululahjaa vaikka idea lahjattomuudesta meidän kahden suhteen tuli häneltä. Totesin vain seuraavana päivänä kun mykkäkoulu jatkui vielä että kannattiko sitten ehdottaa että ei ostettaisi toisillemme lahjoja, niin häneltä tuli tiukkaa settiä että aviovaimoa pitää aina muistaa.. siihen sitten tokaisin että niin aviomiestäänkin.
En muista huonompaa aattoa kuin eilinen. Tuskailin kotona yksin hirvittävän ahdistuksen vallassa, no olen vielä hengissä kuitenkin. Hirvittävä ristiriita kauniin kodin, hyvien ruokien ja oman sisäisen olon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 80-luvulla 23.12 aamulla hajosi viemäriputki. Siellä oli jotain ihme hässäkkää vanhoissa putkissa. Meni puhtaat-ja pazkavedet sekaisin.
Tuli juotua "puhdasta" vettä...koko perhe sen tuloksena rankalla ripulilla kaikki joulunpyhät.
Vietettiin sitten joulu ja uusi vuosi samana päivänä.
Ei ole mahdollista. Ei tulovesi ja paskavesiputket mene ikinä niin että ne pääsisivät mitenkään sekoittumaan, paitsi veden puhdistamolla, silloin se olisi ollut jo koko yhtiön vedenjakelualueen laajuinen ongelma ja sen mukaiset hätätoimenpiteet, ollut jo ennen kasariakin. Haja-asutusalueella ne ei mene koskaan niin, että niissä olisi jotain yhteitä tai edes samoissa kaivannoissa.
Tämä oli aika paha: olin noin 27-18ja mentiin sukulaisille, jossa alkoi ryyppääminen. Isäni suuttui jostain aattoiltana ja lähti kännissä ajamaan autolla. Muut jatkoivay ryyppämistä, isästä ei kuulunut enää mitään. Joulupäivänä jatkui ryyppääminen, mä etsin vieraiden kaapeista ruokaa, kun kukaan muu ei ollut ruuasta kiinnostunut. Välillä oli koko porukka sammunut, makoilivat pitkin taloa. Joulupäivän tai tapaninpäivän iltana poliisi soitti ja kertoi että isä on heillä tallessa. Pitäisi tulla koira hakemaan, jonka isä oli ottanut mukaansa. Käytiin hakemassa, äiti edelleen umpikännissä. Tapanina isä taisi sitten ajella meidät sieltä pois, kortti kuivumassa, mutta kuka siitä välitti. Tämän joulun aikana mussa särkyi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus 80-luvulla 23.12 aamulla hajosi viemäriputki. Siellä oli jotain ihme hässäkkää vanhoissa putkissa. Meni puhtaat-ja pazkavedet sekaisin.
Tuli juotua "puhdasta" vettä...koko perhe sen tuloksena rankalla ripulilla kaikki joulunpyhät.
Vietettiin sitten joulu ja uusi vuosi samana päivänä.Ei ole mahdollista. Ei tulovesi ja paskavesiputket mene ikinä niin että ne pääsisivät mitenkään sekoittumaan, paitsi veden puhdistamolla, silloin se olisi ollut jo koko yhtiön vedenjakelualueen laajuinen ongelma ja sen mukaiset hätätoimenpiteet, ollut jo ennen kasariakin. Haja-asutusalueella ne ei mene koskaan niin, että niissä olisi jotain yhteitä tai edes samoissa kaivannoissa.
Etkö muista tätä tapausta v. 2007.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena 6.v. joulupukki (isä) löi isosiskoa sauvallaan useita kertoja.
En enää pukista sen jälkeen välittänyt. Olikin viimeinen kerta kun meille tuli pukki.
6-vuotiaana tullut joulupukiksi (isäksi). Aika nuorena.
No se on tämä joulu. Yksin kotona flunssaa sairastamassa. Muu perhe mummolassa. Heillä tämä tauti on jo lusittuna. Päätin itse jäädä kotiin jottei tauti tarttuisi eteenpäin, ja kun ei jaksa kuitenkaan mitään. Oli se ihan oikea päätös, mutta onhan tää aika syvältä.
Vierailija kirjoitti:
En muista huonompaa aattoa kuin eilinen. Tuskailin kotona yksin hirvittävän ahdistuksen vallassa, no olen vielä hengissä kuitenkin. Hirvittävä ristiriita kauniin kodin, hyvien ruokien ja oman sisäisen olon kanssa.
Häh, upeaa ja rauhallista olla jouluna yksin. Olisi mukava huudon ja pahan mielen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, lohtakin viljellään
No kyllä tää on karmein. Hirvee nuha, yskä ja kurkkukipu. Toisaalta eipähän tule ylensyötyä.