Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu lähenee, kerro KARMEIN jouluaattosi ikinä. Jättikö mies, söikö koira kuusen?

SammunutSaunatonttu
05.12.2021 |

Ap aloittaa:
Jouluaatto 1999, ensimmäinen oma asunto. Piti viettää aatto poikakaverin kanssa, olin ostanut lahjankin. Jätti 22 pv tekstarilla. Ja 23 pv kissa hyppäsi parvekkeelta pakoo, kun joku valopää päätti aloittaa uudenvuoden etuajassa ja ampui raketin. Aatto meni yksin itkiessä kissaa. Vanhemmat oli lähteneet risteilylle, sisaria ei ole.
Onneksi kissani kuitenkin sitten löytyi, mutta se joulu oli totaalisen pilalla!

Kommentit (2320)

Vierailija
1081/2320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä toistaiseksi kurjin joulu oli, kun olin 6 tai 7. Ei tapahtunut mitään fyysisesti pahaa, mutta sinä aattona otetuista kuvista näkee, että olen itkenyt.

Minulla oli ennen joulua sen verran taskurahaa, että päätin ostaa vanhemmilleni joululahjat. Kävin koulun jälkeen ostoksilla saman ikäisen ystäväni kanssa. Hän valitsi isälleen pienen taskualmanakan, mutta minua miellytti enemmän pieni kovakantinen kirjanen, jossa oli tyhjät sivut ja kannessa luki "Muistio". Ostin äidille punakantisen ja isälle mustakantisen. Ajattelin lahjan olevan hyvä, koska siihen voi kirjoittaa tai piirtää mitä itse haluaa.

Kun isä oli aattona avannut lahjansa, hän suuttui. Hän huusi, että se on typerä lahja, koska hänen muistinsa kyllä on niin hyvä, ettei hän mitään muistiota tarvitse. Muutenkin toimin tyhmästi käyttäessäni vähäisiä taskurahojani ostamalla vanhemmilleni mitään lahjoja, isä mesosi.

Sain selitettyä, että olin käynyt lahjaostoksilla kaverini kanssa ja että hän oli ostanut lahjaksi pienen taskualmanakan.

Isä huusi, että siinä oli sentään jotain järkeä, koska kalenteri on hyödyllinen, mutta muistiokirjassa ei ole mitään järkeä.

Isän ja minun oli kyllä muulloinkin välillä vaikea ymmärtää toistemme ajatuksia.

Isän reaktio oli minulle shokki. En ollut osannut ennakoida mitään sellaista, etenkin kun meille lapsille aina opetettiin, ettei lahjaa saa moittia.

Tuon jälkeen on ollut jouluja, jotka ovat olleet ikäviä eri syistä ja isäkin on jo poistunut keskuudesta.

Tätä olen ihmetellyt, kuinka monet vanhemmat odottavat ja vaativat lapsiltaan kohteliasta käytöstä, mutta kuitenkin itse suoltavat (lapsilleen) mitä sylki suuhun tuo loukkaavia sanoja. Loukataan, väheksytään, kritisoidaan. Itselläni on juuri näin. Äitini on aina puhunut minulle mielialojensa mukaan. On myös nöyryyttänyt muiden seurassa. Ja jonkun ollessa minua kohtaan epäasiallinen, ei todellakaan ole tehnyt elettäkään puolustaakseen minua tilanteessa.

Toki minun olisi pitänyt olla mykkä enkeli, joka suunsa avatessaan olisi puhunut kuin fiksu aikuinen. Mutta koska vanhempani olivat välillä kuin keskenkasvuisia kiukuttelijoita, niin eipä heidän esimerkkinsä minusta fiksua, sosiaalisesti taitavaa tehnyt. Päästelen suustani sammakoita, ja tunteiden hillintä on välillä hukassa.

Sori ei liittynyt ketjun aiheeseen.

Vierailija
1082/2320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun surkein joulu oli v.2019.Jouduin sairaalaan jouluaattona jo aamulla.Vatsaan koski koko sen edellisen yön ja aamulla oli pakko soittaa ambulanssi.Päivystyksessä oksensin tosi paljon.Mulle laitettiin nenä-mahaletku ja jouduin osastolle.Sielläpä olinkin sitten aina maaliskuun 19.päivään saakka.2.2.2020 minut leikattiin ja tietenkin leikkaushaavaan tuli infektio.Sit taas leikattiin.Kylläpä ei ollut kovin kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti kuoli jouluaaton aattona. Meni vuosia ettei ollut joulun tuntua. Vasta kun sain omia lapsia joulut alkoivat taas tuntua jouluilta.

Äitini äiti oli kuollut joulupäivänä 7kk ennen syntymääni, kotona perheen ympäröimänä.

En muista yhtään joulua, jona äiti ei olisi itkenyt.

Toistuva joulumuistoni on äiti, joka pilkkoo rosolliaineksia kyyneleet valuen.

Vierailija
1084/2320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun jouilu jo kolmatta vuotta ihan yksin, pieni suku ja mies kuoli kolme vuotta sitten  joulun jälkeen. Kahtena vuonna ostin vähän jouluruokaa bitselle, mutta en enää tänä vuonna viitsi, Menköön koko joulu ohi. Sairastan masennustakin mihin kylläkin lääkket, Tätä varmaan koko loppuikä. Ennen olin ihan jouluihminen.. Olen eläkeikäinen nainen jo.

Vierailija
1085/2320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien aikuinen kummitytär toi isälleni joka v*n joulu sen konjakkipullon, jonka tämä sitten kiskaisi aattona.

Olisitte voineet kertoa hänelle, että isäsi on alkoholisti.

Tuskin olisi sitten tuonut.

Vierailija
1086/2320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme seurustelleet mieheni kanssa jo yli kaksi vuotta. Minulla oli lapsi 4-vuotias ja miehestäni oli muodostunut käytännössä jo isä lapselleni. Ns. appivanhempani eivät kuitenkaan hyväksyneet suhdettamme ja olivat toivoneet viettävänsä joulun aikaa oman perheen parissa. Mies oli niin lapanen ettei voinut sanoa vanhemmilleen vastaan. Siinä sitten järjestimme joulua kaksistaan ja kun soitin miehelleni aattoaamuna, niin kertoi katsovansa systeri kainalossaan Lumiukkoa. Kyllä satutti! Välit ovat edelleen huonot.

Vierailija
1087/2320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira söi kinkun jämän ja paskoi 3 päivää. Ja yötä!

Vierailija
1088/2320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu ilman äitiä, joka oli kuollut. Äidin vanhemmat eli isovanhempani tulivat jouluksi kylään, isäni oli kännissä ja mummi vihainen, minä yritin pitää rauhaa yllä lapsenomaisin keinoin. Hävetti kauheasti kun isovanhemmat näki isän siinä kunnossa.

Vierailija
1089/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faija ensin kiukkuinen tiesmistä. Sitten idiootti kummitytär toi tälle konjakkipullon lahjaksi. Faija mökelsi, sammui ja oksensi. Sama seuraavana vuonna ja sitä seuraavana jne.

Ihan selvennyksenä, mikä se tiesmi on?

Vierailija
1090/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faija ensin kiukkuinen tiesmistä. Sitten idiootti kummitytär toi tälle konjakkipullon lahjaksi. Faija mökelsi, sammui ja oksensi. Sama seuraavana vuonna ja sitä seuraavana jne.

Ihan selvennyksenä, mikä se tiesmi on?

Onko sinulla muutenkin ymmärtämisen kanssa vaikeuksia?

Vierailija
1091/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku (yön yli uunissa) meni kuivaksi kun ei herätyskello herättänyt, kuusi kaatui lasten leikkien seurauksena ja rikkoi kaatuessaan kirjahyllyn lasisen kaapin oven. Sitten kynttilät haudoille sukulaisperheen kanssa (yhteinen perinne), josta heidän piti lähteä jo heti alkuunsa pois, koska kävi ilmi että perheen 10-vuotiaalla tytöllä on pissit housussa. 10-vuotiaalla!! Sitten kotiin ja kuivan kinkun järsimisen jälkeen pukkia odottelemaan, mutta pukkihan ei päässytkään tulemaan, koska oli hiprakoissaan ajanut ojaan. Onneksi mitään pahempaa ei käynyt. Sinne sitten isäntä hinaamaan äkkiä autoa ylös ennen kuin joku soittaa poliisit. Lahjat toi mukanaan ja lapsille valehdeltiin silmät ja suut täyteen, että pukki on nyt niin kiireinen että antoi tällä kertaa lahjat isin tuotavaksi. Se pettymyksen ilme lasten kasvoilla, mutta onneksi lahjat piristivät. Mietittiin jo, että mitähän vielä, mutta onneksi tähän sattumukset loppuivat siltä joululta.

Vierailija
1092/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui kirjoitti:

Veljeni ex-vaimo oli kamala tapaus. Hän varmaan kirjoittaisi tähän ketjuun sen, kuinka hänen joulunsa oli kokonaan pilalla, koska anopilta tuli kutsu syömään jouluna. Siitä aiheutui aivan kauhea loukkaantumisriita ja välit poikki.

No onhan se nyt kamalaa; kutsui jouluna syömään! Kehtaakin!

Mä ymmärrän ex-vaimoa.

Appivanhemmat olivat hirveitä manipuloivia jyriä. Kaikki piti tehdä pilkulleen anopin ikiaikaisten tapojen mukaan.

Eikä se komento tulla joulupöytään ollut kutsu, vaan käsky. Se kitisi ja intti niin kauan että sinne mentiin.

Joten voin hyvin kuvitella että ex-kälyni olisi sanonut musta noin.

Ikuinen, hapan vanhapiika, joka ei varmaan vieläkään ole saanut itsenäistyttyä.

No sulla oli eri tilanne, jos anoppi oli kauhea ja käskyä toteltava. Mun vanhemmat on ihan kivoja ja fiksuja, lisäksi se on tosiaan kutsu, ei ole pakko mennä. Eikä se exä mennytkään, mutta silti se hänen joulunsa oli pilalla, koska kutsu oli esitetty. Yritin hänelle sitä selittää, että mitä tuosta nyt. Vastaat vain, että et pääse tulemaan ja se siitä. Mutta ei. Pilalla oli koko joulu hänellä tästä syystä.

Sekopää se oli.

Vierailija
1093/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. . .pukkihan ei päässytkään tulemaan, koska oli hiprakoissaan ajanut ojaan. Onneksi mitään pahempaa ei käynyt. Sinne sitten isäntä hinaamaan äkkiä autoa ylös ennen kuin joku soittaa poliisit.

Kännissä saa ajaa jouluaattona, varsinkin, jos on joulupukki

Vierailija
1094/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karmein joulu, kun aattona oli joulupukki käymässä ja jakoi lahjoja perheelle. Minulle joulupukki sanoi, että en saa lahjoja, kun joulupukin korviin oli kantautunut tieto, että olin ollut tuhma, erittäin tuhma. Olin vain hiljaa ja taisinpa itkeä tuhertaa nukkuessa yöllä sängyssä. Samasta perheestä yksi lapsi ja hänen koulukaverinsa rikkoivat jonkun omaisuutta sinä syksynä ja tekivät minusta tekoon syyllisen. Selkään sain monta kertaa ja kun itkien sanoin, että olen syytön, en ole tehnyt sitä ja en ollut tapahtumapaikan lähelläkään edes silloin. Vanhemmat ei uskoneet ja eivät ottaneet kuuleviin korviinsa, että nyt on väärä pikkupoika rangaistavana. Olin silloin 9-vuotias ja muistan sen joulun hyvin.

Tulipa paha mieli sinun puolesta :(

Vierailija
1095/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä hakkasi minut.

Jos nainen pystyy hakkaamaan miehen, niin sellainen "mies" ansaitseekin tulla hakatuksi. N32

Mitä mä just luin 😱

No mites toisinpäin? Ansaitseeko nainenkin tulla hakatuksi, jos mies pystyy hakkaamaan naisen? Sulla on aika outo katsomus . Eikö olis parempi, ettei väkivaltaa puolin eikä toisin.

Niinpä. Vielä kun ottaa huomioon, että ihan kaikki miehethän hakattaisiin, jos se noin olisi, että ansaitsee.

Ei se onnistuminen taida olla kiinni tekijän voimista juurikaan. Kuka tahansa pystyy ottaa esim kättä pitempää tai hyökätä vaikka toisen nukkuessa. Miehet on monesti myös ympäripäissään ja sellaisen pieksee pikkulapsikin, jos tahtoo.

Onneksi yleensä ei tahdo.

Vierailija
1096/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki hukkasi Saabin avaimet.

Vierailija
1097/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela N38 kirjoitti:

Huomasin olevani raskaana oikein käytetystä ehkäisystä huolimatta. Masensi niin paljon etten jaksanut tehdä mitään. Mies lähti sukulaisiaan katsomaan. Olin yksin koko päivän, en syönyt mitään, join pelkkää vettä ja katsoin tv:stä muumeja. Koko päivän.

Eli vietät elämääsi kuin pikkulapsen vanhempi vaikka sulla ei ole lapsiakaan? Eikö siinä kun katsoo muumeja koko päivän olisi ihan sama vaikka se kersakin siinä sitä vahtaisi? Mun äitiydessä on ollut tympeimpiä juttuja juuri se että koko päivän pyörii muumit tai joku vastaava telkkarissa.

Niin, mähän just kerroin KARMEAn joulun. En sitä mitä teen normaalisti tai iloisena.

Masennus on just sellaista ettei pysty tekemään muuta vaikka on kurjaa. Esim. jos tv:stä tulee muumeja, katsoo sitä eikä jaksa edes vaihtaa kanavaa.

Vierailija
1098/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruutusvaihteen saanut Saabiin, koska avain ei lähde irti muuten virtalukosta.

Vierailija
1099/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Nuorena aikuisena oli tapana matkustaa kotipaikkakunnalle jouluksi ja vierailla molempien sukulaisilla. Mies yleensä toimi sukulaislapsille joulupukkina.

Pari aattoa meni niin, etten saanut edes mitään ruokaa, koska aina kun menin jonnekin vierailulle, olivat juuri syöneet ja juoneet kahvit ja oikein kertoivat että emme nyt ala sinulle erikseen laittamaan mitään kun juuri söimme ja sinäkin varmaan olet jo syönyt. En olisi edes kehdannut alkaa yksin syömään, joten en sanonut kenellekään että on hirveä nälkä.

Jossain vaiheessa sitten ajelin jonnekin huoltoasemalle, ostin sieltä sämpylän ja suklaata ja söin ne autossa yksin. Enää en mene jouluksi "kotiin" ja aina kun menen kotipaikkakunnalle, vuokraan mökin tai hotellihuoneen niin on oma paikka missä voi olla ja jossa voi syödä vaikka ei kukaan tarjoaisi mitään."

Siis mitä helevettiä?

Miten on mahdollista, että sinulle, vieraalle, ei kukaan tajunnut tarjota mitään? Ja sinun siis tiedettiin olevan tulossa, mutta isäntäväki päätti hoitaa mässäilyt ennen saapumistasi? Oikein ahdistaa, kuinka tyhmiä/pihalla/välinpitämättömiä jotkut ihmiset voivat olla.

No tuo oli varmaan epäselvästi kirjoitettu kun on muuten niin pitkä juttu. Siis kun meillä olisi muuten yhteensä se 6 paikkaa, joissa pitäisi käydä. Miehen perhe ja molemmat isovanhemmat, mun perhe ja molemmat isovanhemmat. Ei mitenkään kutsuttuna erikseen vaan ihan vaan että mennään käymään kun ehditään. Miehen kanssa sovittu, että vien hänet ensin perheensä luo ja lähden tekemään oman suvun vierailuja. Oltiin mun vanhemmilla yötä, mutta koska en jaksa syödä aamuisin, ei aamiaisestakaan ollut iloa.

Ja sitten vaan tosi huono ajoitus, aina kun menin seuraavaan paikkaan, he olivat juuri syöneet ja kahvitelleet ja joulun vuoksi luulivat minunkin niin tehneen. Olisin varmasti saanut ruokaa, jos olisin sanonut, mutta kun en oikein kehtaa yksin syödä, niin en sanonut.

Ja mitään ei tosiaan etukäteen ollut sovittu, että tule klo xx.xx. Vaan enemmänkin on vain aina ollut sanomaton velvollisuus mennä jouluna.

Ja syy miksi söin yksin autossa huoltsikan pihassa on, että miehelläni oli joulupukkikeikka ja odotin, että saan hakea hänet sen jälkeen. Lähdin siis "ajelulle" että saan jotain syötävää.

Milloin alatte viettää omaa joulua ravaamatta koko joulun aikaa sukulaisilla?

Luetun ymmärtäminen.

Nuorena oli tapana, tarkoittaa myös, että enää ei ole tapana.

Vierailija
1100/2320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruutusvaihteen saanut Saabiin, koska avain ei lähde irti muuten virtalukosta.

Tosiaan vi*utti tilanne ja lapset odotti pukkia.