Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te MIEHET, jotka inhoatte tatuointeja naisella!

Vierailija
07.03.2015 |

1.) Hyväksytkö tatuoinnit miehellä?
2.) Jos vastasit "kyllä" edelliseen, miksi juuri naisilla et niitä hyväksy?
3.) Kerro myös ikäsi ja vähän siitä millainen olet itse.
Ihan mielenkiinnosta tämmöinen pieni tutkimus. :D
Naiset koittaa sitten olla vastaamatta!

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:20"]Tietysti siis yksittäisiä tatuointitaiteilijoita löytyy, jotka tekevät kaunista jälkeä, mutta yhdellä lapaluulla suomileijona ja toisella ulvova susi, niin ollaan sellaisen jännän äärellä, mihin en halua sekaantua.[/quote]

Vaikka menisi maailman parhaalle tatuoijalle ja maksaisi itsensä kipeäksi, niin se kuva kuluu ja ääriviivat leviää melko nopeaan. Parin vuoden pästä on ruma suttu joka tapauksessa, vaikka ei aluksi olisikaan.
[/quote] Ei pidä paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:21"]

Minusta ulkonäkönsä turmelevat ihmiset ovat yksinkertaisesti vain tyhmiä.

[/quote]

No kaunista ihmistä tatuointi ei tee rumaksi, eikä ruma ihminen ole kaunis tatuoimattomana. Eli kyllä se ulkonäkö on syntymälahja/rasite ja ei tatuointi sitä pilaa/paranna, ellei nyt naamaansa tai koko kehoaan tatuoi. Huomattavasti ulkonäköä turmelee enemmän lihavuus ja silti ihmiset ovat lihavia vaikka voisivat olla normaalipainoisia kun ottaisivat itseään niskasta kiinni.

T: Tatuoimaton mies. 

Vierailija
4/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleen ihmiset saavat puolestani tehdä ihan mitä itse haluvat. Siinä mielessä siis hyväksyn tatuoinnit.

Itse en kuitenkaan valitsisisi tatuoitua naista kumppanikseni. Tatuoinnit tuntuvat olevan alempien sosioekonomististen piirien harrastus. Tatuointi antaa myös kuvan harkitsemattomasta, lyhytnäköisestä ihmisestä; lätkäistään iholle pysyvä kuva, joka tässä elämäntilanteessa tuntuu tyylikkäältä, mutta kaduttaa myöhemmin. Tatuoinneilla tuntuu olevan myös jonkinlainen oman seksuaaliutensa korostetun esiintuomisen funktio. Toisin sanoen, tatuoidut naiset tuntuvat hieman halvoilta ja tyrkyiltä.

Akateeminen mies

Vierailija
5/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tatuoinnin ottaminen kertoo jotain ihmisestä ja valittu aihe toisen tarinan. Esimerkiksi joku tribaali kertoo ainakin minulle paljon ottajastaan. Haluaa olla mukana trendeissä mutta ei erottua joukosta, kokeilla miltä tatuoinnin ottaminen tuntuu ja sen, ettei välttämättä ole kovin harkitseva ihmisenä, kun päätyy ottamaan tatuoinnin näillä perusteilla. 

Olen myös sitä mieltä, että en pidä tatuoinneista naisilla. Pidän paljasta ihoa kauniimpana. Ja kuten joku jo sanoikin, voiko tosiaan olla sellainen kuva jota jaksaa pidemmän päälle katsoa ja jolla on itselle syvällisempi merkitys. Mielestäni ei. Jotenkin tatuoinnit ovat miehillä jossainmäärin enemmän ok, en tosin oikein osaa perustella miksi. 

Ja AP:lle: yrität varmasti mielestäsi olla sellainen , jota ei kiinnosta muiden mielipteet mutta olet täällä kuitenkin niitä kysymässä. Et tule millekkään päätöksellesi elämässä saamaan kaikilta hyväksyntää, joten jos jotain päätät niin pysy siinä, äläkä katsele sivuille.

M26/ akateeminen duunari

Vierailija
6/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:38"]Se ehkä tatuoiduissa naisissa on ristiriitaista, että halutaan antaa kuvaa siitä, että ollaan varmoja siitä kuvastaan. Silti tuntuu häiritsevän niin pirusti, mikäli joku kaksilahkeinen ei syty tatuoidusta naisesta. Että silläkin saralla kannattaisi miettiä pidemmälle sen tatuoinnin hankkimista, mikäli muutama kriittinen kommentti netissä saa tekemään kyselyketkuja. [/quote] Eiköhän jokainen tatuoinnin ottanut tiedosta, ettei kaikki niistä tykkää. Toisekseen, on täällä turhempiakin ketjuja nähty ;) Ap

[/quote]

Sinua silti tuntuu jotenkin kaivelevan se, etteivät kaikki tykkää. 
[/quote] Itseasiassa tämän ketjun innoittamana aion ottaa uuden tatuoinnin entistä näkyvämmälle paikalle, jotta sen nähdessäsi säästyy meiltä molemmilta aikaa kun ei tarvitse edes harkita tutustumista puolin ja toisin. :) Ap

Vierailija
7/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:48"]Itselleen ihmiset saavat puolestani tehdä ihan mitä itse haluvat. Siinä mielessä siis hyväksyn tatuoinnit.

Itse en kuitenkaan valitsisisi tatuoitua naista kumppanikseni. Tatuoinnit tuntuvat olevan alempien sosioekonomististen piirien harrastus. Tatuointi antaa myös kuvan harkitsemattomasta, lyhytnäköisestä ihmisestä; lätkäistään iholle pysyvä kuva, joka tässä elämäntilanteessa tuntuu tyylikkäältä, mutta kaduttaa myöhemmin. Tatuoinneilla tuntuu olevan myös jonkinlainen oman seksuaaliutensa korostetun esiintuomisen funktio. Toisin sanoen, tatuoidut naiset tuntuvat hieman halvoilta ja tyrkyiltä.

Akateeminen mies
[/quote] Kaikki eivät suinkaan lätkäise sinne iholle hetken mielijohteesta mitä tahansa merkityksetöntä suttua. Minä otan tatuointini sen mukaan, etteivät ne tule myöhemminkään kaduttamaan.

Vierailija
8/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) En pidä niistä myöskään miehillä.

2) -

3) Olen 44v, käyn harvakseltaan viihteellä, vaikka nuorena meno oli joskus vauhdikastakin, nykyään arvostan ihmisissä enemmän vaatimatonta hyväntahtoisuutta ja rehellisyyttä kuin julkisuushakuisuutta ja itsekorostuksen halua, asun omistusasunnossa ja työskentelen asiantuntijatehtävissä, minulla on myös joitakin luottamustehtäviä.

Vierailija
9/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:38"]Se ehkä tatuoiduissa naisissa on ristiriitaista, että halutaan antaa kuvaa siitä, että ollaan varmoja siitä kuvastaan. Silti tuntuu häiritsevän niin pirusti, mikäli joku kaksilahkeinen ei syty tatuoidusta naisesta. Että silläkin saralla kannattaisi miettiä pidemmälle sen tatuoinnin hankkimista, mikäli muutama kriittinen kommentti netissä saa tekemään kyselyketkuja. [/quote] Eiköhän jokainen tatuoinnin ottanut tiedosta, ettei kaikki niistä tykkää. Toisekseen, on täällä turhempiakin ketjuja nähty ;) Ap

[/quote]

[/quote] Itseasiassa tämän ketjun innoittamana aion ottaa uuden tatuoinnin entistä näkyvämmälle paikalle, jotta sen nähdessäsi säästyy meiltä molemmilta aikaa kun ei tarvitse edes harkita tutustumista puolin ja toisin. :) Ap
[/quote]
Hyvä niin tiedän kiertää sinut kaukaa parisuhdemielessä. Olisiko otsa hyvä paikka uudelle tatuoinnillesi?

Vierailija
10/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväky tatuointeja kenelläkään. En kuitenkaan mene niistä kenellekkään avautumaan, lähinnä kierrän tatuoidut ihmiset. Miksi sinua häiritsee että minä en pidä tatuoinneista? Oliko tarkoituksesi vain provosoida ja aiheuttaa tappelua? Ihan sama minulle, jätän tämän langan seuraamisen tähän.

Vierailija
11/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 14:51"]Mun mielestä tatuoinnin ottaminen kertoo jotain ihmisestä ja valittu aihe toisen tarinan. Esimerkiksi joku tribaali kertoo ainakin minulle paljon ottajastaan. Haluaa olla mukana trendeissä mutta ei erottua joukosta, kokeilla miltä tatuoinnin ottaminen tuntuu ja sen, ettei välttämättä ole kovin harkitseva ihmisenä, kun päätyy ottamaan tatuoinnin näillä perusteilla. 

Olen myös sitä mieltä, että en pidä tatuoinneista naisilla. Pidän paljasta ihoa kauniimpana. Ja kuten joku jo sanoikin, voiko tosiaan olla sellainen kuva jota jaksaa pidemmän päälle katsoa ja jolla on itselle syvällisempi merkitys. Mielestäni ei. Jotenkin tatuoinnit ovat miehillä jossainmäärin enemmän ok, en tosin oikein osaa perustella miksi. 

Ja AP:lle: yrität varmasti mielestäsi olla sellainen , jota ei kiinnosta muiden mielipteet mutta olet täällä kuitenkin niitä kysymässä. Et tule millekkään päätöksellesi elämässä saamaan kaikilta hyväksyntää, joten jos jotain päätät niin pysy siinä, äläkä katsele sivuille.

M26/ akateeminen duunari
[/quote] Kiitos mielipiteestäsi. Vastauksena sinulle, kyllä sellainen tatuointi voi olla, jota jaksaa katsella ja sillä on syvempi merkitys. Itselläni on sellainen.
Olet oikeassa siinä, etten tule saamaan hyväksyntää kaikilta esim. juuri tatuoinneilleni, en ole kyllä sellaista hakenutkaan tällä aloituksellani. Tarkoitus oli todistaa, ettei ne tatuoinnit tänä päivänä ole kaikille mikään deal breaker naisillakaan. Heille on ottajansa, vaikka täällä aina muuta yritetään väittää. Tatuointi ei pilaa kenenkään arvoa ihmisenä.
Silti ymmärrän, että se on ulkonäöllinen seikka, joka ei kaikkia miellytä. Ei minuakaan miellytä esim. lihavuus ja en siksi viehäty lihavista miehistä. Ap

Vierailija
12/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 12:18"]

1.) Hyväksytkö tatuoinnit miehellä? 2.) Jos vastasit "kyllä" edelliseen, miksi juuri naisilla et niitä hyväksy? 3.) Kerro myös ikäsi ja vähän siitä millainen olet itse. Ihan mielenkiinnosta tämmöinen pieni tutkimus. :D Naiset koittaa sitten olla vastaamatta!

[/quote]

1. Ei ole mun vallassa "hyväksyä" niitä. Pidän niitä hirveinä. Vähintäänkin mauttomina.

2. Naiset kiinnostaa kumppaneina, miehet ei, joten tietenkin naisten ulkonäkö kiinnostaa. Tatuointi olisi turn off sieltä pahimmasta päästä. Aivan erityisesti joku pieni huomaamaton tatuointi kauniilla jakkupukunaisella on järjetöntä mielestäni.

Vierailija
13/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 12:31"]En hyväksy tatuointeja miehilläkään. Itse olen tatuoimaton vajaa nelikymppinen mies, eikä tapoihini kuulu hyväksyä kovinkaan monia asioita.
[/quote]

Anteeksi että näin naisena kommentoin, mutta tää oli jotenkin mahtavan kaurismäkeläinen kommentti :')

Vierailija
14/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:54"]

Ap, anteeksi offtopic mutta kun sinulla kerran on tatuointi jolla on merkitys, niin voisitko hieman avata sitä logiikkaa siellä sen takana? Miksi laittaa jotain iholle? Tai siis niinku mitä siitä seuraa? Mitä sen tatuoinnin on tarkoitus tehdä? Mitä hyötyä siitä on? Olisin todella kiitollinen jos voisit reflektoida tähän ajatuksiasi.

[/quote]

En ole ap, mutta oletan muidenkin kuvaukseen sopivien vastausten kelpaavan.

Minulla on tatuoituna uskonnollinen symboli. Se tarkoittaa minulle monia asioita. Minä halusin tehdä tästä symbolista osan kehoani, niin ettei sitä saa riisuttua korun tavoin. Se symboloi sitoutumistani siihen, mitä symboli edustaa. 

Lisäksi tatuoinnin ottaminen on kallista, ja otin kuvan selvittyäni väkivaltaisesta suhteesta ja miehen jättämisestä. Koin ansaitsevani jotain "turhaa" vain itselleni. Kuvan ottaminen oli hemmottelua, kun niin kauan olin kokenut etten saa edes värjätä hiuksiani koska on turha tuhlata itseeni aikaa ja rahaa.

Vastaukseksi en nyt kaipaa kysymyksiä siitä, enkö osaa uskoa ilman tatuointia - kyllä osaan, hyvinhän se meni ennen tatuointia. Minä osaan myös olla pitkähiuksinen, mutta päätin silti leikata ne lyhyeksi koska halusin.

[/quote]

Niin mutta miksi laittaa se symboli joka symboloi jotain tärkeää iholle? Haluatko kertoa sillä jotain muille ihmisille? Haluatko, että ihmiset muuttavat suhtautumistaan sinuun jotenkin, miten?

[/quote]

Eikö tuo boldattu osa vastaustani ole syy sille miksi se on iholla? 

Ja en halua kertoa tatuoinnilla mitään, se on paikassa jonka näkee ainoastaan kesäisin, ja harva tunnistaa ko. symbolia, koska tätä uskontoa tunnustaa suomessa korkeintaan muutama sata ihmistä.

[/quote]

No joo mutta mikä merkitys sillä on ettei sitä saa riisuttua? Enkä sitä paitsi ymmärrä korujakaan paitsi jos ne on hyvän näköisiä ja kuuluu asuun. Voin hyvin kuvitella, että joku hipelöisi kultaista ristiään kaulassaan ja sanoisi, että se symboloi tärkeää asiaa mutta miksi pitää käyttää jotain symbolia?

[/quote]

No sillä on se symbolinen merkitys että se on erottamaton osa ihmistä.

Ja nyt tulit juuri siihen vänkäämiseen mistä sanoin jo ensimmäisessä viestissäni. Juu, ei PIDÄ tai TARVITSE käyttää mitään symbolia, mutta jos niin HALUAA tehdä, se johtuu varmaan siitä että ko. asia on ihmiselle tärkeä?

Vierailija
15/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 15:11"]

Tarkoitus oli todistaa, ettei ne tatuoinnit tänä päivänä ole kaikille mikään deal breaker naisillakaan. Heille on ottajansa, vaikka täällä aina muuta yritetään väittää. Tatuointi ei pilaa kenenkään arvoa ihmisenä. Silti ymmärrän, että se on ulkonäöllinen seikka, joka ei kaikkia miellytä. Ei minuakaan miellytä esim. lihavuus ja en siksi viehäty lihavista miehistä. Ap

[/quote]

En ole ns. pukumies (sellainen tulee pistettyä päälle ehkä noin puolenkymmentä kertaa vuodessa), ja nuorempana suosin vaatetuksessa repaleisia farkkuja ja nahkatakkeja. Ikä tekee kuitenkin tehtävänsä, ja ulkoasu on arkipäiväistynyt, kun en enää koe tarvetta todistella visuaalisesti kenellekään olevani mikään tietynlainen ihminen. Uskon, että nuorena otetuilla tatuoinneilla voi olla osin samanlainen merkitys kuin statement-pukeutumisella, niistä vain on myöhemmin vaikeampi hypätä ulos.

Vierailija
16/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:32"]

Ap, anteeksi offtopic mutta kun sinulla kerran on tatuointi jolla on merkitys, niin voisitko hieman avata sitä logiikkaa siellä sen takana? Miksi laittaa jotain iholle? Tai siis niinku mitä siitä seuraa? Mitä sen tatuoinnin on tarkoitus tehdä? Mitä hyötyä siitä on? Olisin todella kiitollinen jos voisit reflektoida tähän ajatuksiasi.

[/quote]

Minulla on tatuoituna uskonnollinen symboli. Se tarkoittaa minulle monia asioita. Minä halusin tehdä tästä symbolista osan kehoani, niin ettei sitä saa riisuttua korun tavoin. Se symboloi sitoutumistani siihen, mitä symboli edustaa. 

Lisäksi tatuoinnin ottaminen on kallista, ja otin kuvan selvittyäni väkivaltaisesta suhteesta ja miehen jättämisestä. Koin ansaitsevani jotain "turhaa" vain itselleni. Kuvan ottaminen oli hemmottelua, kun niin kauan olin kokenut etten saa edes värjätä hiuksiani koska on turha tuhlata itseeni aikaa ja rahaa.

Vastaukseksi en nyt kaipaa kysymyksiä siitä, enkö osaa uskoa ilman tatuointia - kyllä osaan, hyvinhän se meni ennen tatuointia. Minä osaan myös olla pitkähiuksinen, mutta päätin silti leikata ne lyhyeksi koska halusin.

[/quote]

Niin mutta miksi laittaa se symboli joka symboloi jotain tärkeää iholle? Haluatko kertoa sillä jotain muille ihmisille? Haluatko, että ihmiset muuttavat suhtautumistaan sinuun jotenkin, miten?

[/quote]

Ja en halua kertoa tatuoinnilla mitään, se on paikassa jonka näkee ainoastaan kesäisin, ja harva tunnistaa ko. symbolia, koska tätä uskontoa tunnustaa suomessa korkeintaan muutama sata ihmistä.

[/quote]

No joo mutta mikä merkitys sillä on ettei sitä saa riisuttua? Enkä sitä paitsi ymmärrä korujakaan paitsi jos ne on hyvän näköisiä ja kuuluu asuun. Voin hyvin kuvitella, että joku hipelöisi kultaista ristiään kaulassaan ja sanoisi, että se symboloi tärkeää asiaa mutta miksi pitää käyttää jotain symbolia?

[/quote]

Ja nyt tulit juuri siihen vänkäämiseen mistä sanoin jo ensimmäisessä viestissäni. Juu, ei PIDÄ tai TARVITSE käyttää mitään symbolia, mutta jos niin HALUAA tehdä, se johtuu varmaan siitä että ko. asia on ihmiselle tärkeä?

[/quote]

Minullekin monet asiat ovat tärkeitä mutta miksi minä en tunne mitään tarvetta toitottaa niistä tuntemattomille ihmisille?

Vierailija
17/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:53"]

[/quote]

[/quote]
Hyvä niin tiedän kiertää sinut kaukaa parisuhdemielessä. Olisiko otsa hyvä paikka uudelle tatuoinnillesi?
[/quote] Parisuhdetta en etsi, varsinkaan av:n vanhoista sedistä. :) Ap

Vierailija
18/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minullekin monet asiat ovat tärkeitä mutta miksi minä en tunne mitään tarvetta toitottaa niistä tuntemattomille ihmisille?

[/quote]

Kirjoitin ettei tatuointi ole näkyvällä paikalla, etkä sinäkään todennäköisesti sitä uskonnolliseksi symboliksi tunnistaisi. Ja vaikka se olisi näkyvämmällä paikalla, en tiedä miksi sinun tarvitsee käyttää niin halveksivia termejä kuin "toitottaa".

Sinulla taitaa olla todella suuria vaikeuksia ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia? Onko ongelmasi ainoastaan tatuoinnit ja korut, tunnetko samanlaista tarvetta vängätä esimerkiksi vihkisormuksista, avioliitosta tai hiusten värjäämisestä?

Vierailija
19/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 17:53"]

[/quote]

[/quote]
[/quote] Parisuhdetta en etsi, varsinkaan av:n vanhoista sedistä. :) Ap
[/quote]
Olenkin nuori mies

Vierailija
20/129 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 21:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kirjoitin ettei tatuointi ole näkyvällä paikalla, etkä sinäkään todennäköisesti sitä uskonnolliseksi symboliksi tunnistaisi. Ja vaikka se olisi näkyvämmällä paikalla, en tiedä miksi sinun tarvitsee käyttää niin halveksivia termejä kuin "toitottaa".

Sinulla taitaa olla todella suuria vaikeuksia ymmärtää että ihmiset ovat erilaisia? Onko ongelmasi ainoastaan tatuoinnit ja korut, tunnetko samanlaista tarvetta vängätä esimerkiksi vihkisormuksista, avioliitosta tai hiusten värjäämisestä?

[/quote]

Itse menit ensin halveksumislinjalle.

Ymmärrän sen, että ihmiset ovat erilaisia ja pyrin ymmärtämään miksi he toimivat niin kuin toimivat. Miksi vedät siitä herneen nenääsi?

Kyllä mullekin monet asiat ovat tärkeitä mutta en koe, että minun pitäisi merkitä niitä jollain symboleilla ja kirjoittaa ne symbolit jonnekin. Mitä maagista siihen liittyy, että merkitsee jotain jollain symbolilla ja piirtää sen jollekin pinnalle?