Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluttomuudesta

Vierailija
11.04.2015 |

Olen "kärsinyt" haluttomuudesta muutamia kuukausia. Itse en sinänsä tilanteesta kärsi, vaan mieheni. Hän haluaisi seksiä, mutta minua ei oikeastaan kiinnosta yhtään.

Haluan kosketusta ja läheisyyttä mieheltäni, mutta seksuaalinen koskettaminen inhottaa ja ärsyttää. Haluttomuuteni alkaa jo tulehduttaa välejämme, mieheltäni saan kuulla jatkuvaa vonkausta, syyllistämistä ja martyyrimaista valitusta. Itse haluaisin keskustella aiheesta, ja selvittää mistä haluttomuus johtuu. Miehen mielestä keskusteltavaa ei ole, vaan tämä on minun ongelmani ja minun pitää tämä yksin ratkaista.

Olen syönyt e-pillereitä (samaa merkkiä aina) jo 7 vuotta. Mietin, voiko pillerit aiheuttaa haluttomuutta näin pitkän ajan jälkeen? Olen harkinnut kuparikierukkaa, josko hormooniton ehkäisy sopisi minulle paremmin.

Mieheni asenteessa olisi myös kyllä korjattavaa, tällä hetkellä en haluaisi edes "parantua" ja palkita miestä seksillä käytöksestään.

Kokemuksia, mielipiteitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiili söi näköjään kappalejaot :-( ap

Vierailija
2/20 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma viisi vuotta kestänyt parisuhteeni päättyi juuri ja yksi suurimmista tähän lopulta johtaneista syista oli puolisen vuotta jatkunut haluttomuuteni. Ratkaisuja en siis valitettavasti osaa kertoa mutta pystyn samaistua. Moni kertomasi asia kuullostaa hyvin tutulta.

Vierailija
4/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. :(

Vierailija
5/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia?

Vierailija
6/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette eroa niin parin vuoden kuluessa mies tyytyy osaansa, eikä teillä enää ole seksiä lainkaan.

Vierailija
7/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:10"]jos ette eroa niin parin vuoden kuluessa mies tyytyy osaansa, eikä teillä enää ole seksiä lainkaan.
[/quote]

Taidan minä lähteä sitä ennen kävelemään, en jaksa kuunnella asiasta valittamista. Olisi mukava saada asia korjattua, ettei tarvitsisi erota. Ap

Vierailija
8/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vastaa: ap:n miehen asenne ei kyllä kuulosta rakentavalta, päinvastoin. Mutta toisaalta miehet toimivat siinä mielessä samoin kuin naisetkin, että he haluavat tuntea itsensä halutuiksi.

Luulen, että pattitilanne johtuu siitä, että mies olettaa suunnilleen jokaisen tilanteen, jossa nainen ilmaisee ihailua miestään kohtaan tai muuten fyysistä, johtavan automaattisesti seksiin. Koska näin ei ole, nainen yrittää (ymmärrettäyästi) välttää tilanteita, joissa on fyysistä läheisyyttä.

Tilanne vaikuttaa kyllä melko tulehtuneelta ja miehen loukkaava käytös voi olla mennyt jo yli, mutta haluaisi silti omakohtaisesti sanoa, ettei halujen kohtaamattomuus välttämättä tarkoita parisuhteen kariutumista. Itse olen pääsääntöisesti "se halukkaampi" (tämän varmaan vaimokin myöntäisi) mutta koen silti, että suhteemme ja perheemme on onnellinen. Ja ennen kaikkea itse olen onnellinen suhteessani.

Ihan vain off-topicina. Miten tapahtuu käytännössä seksin "vonkaaminen"? Mitä siinä sanotaan tai tehdään?

Vierailija
9/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Lopetin pillerit tilanteen parantumisen toivossa, mutta muutosta ei tapahtunut kun naamassa johon alkoi tulla näppyjä. 

Vierailija
10/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun haluttomuuteni johtuu miehen loukkaavista sanoista ja se tietää sen. Eilen sentään pyysi anteeksi, mutta "vain koska olen sitä mieltä että pitää pyytää".

Vierailija
11/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun halukkuuteen vaikuttaa miehen käytös ja tietysti myös kierto.
Miehen huomioidessa, pieniä kosketuksia ja katseita pitkin päivää, kehumista seksikkääksi jne. Mun seksihalut heräävät paljon helpommin. Ja sekin vaikuttaa, jos mies on hyvällä tuulella.
Haluttomuus on tosi hankala juttu eikä siihen todellakaan auta puolison kiukuttelu.

Vierailija
12/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vonkaa seksiä ihan sanomalla "anna pillua" "pannaan" syyllistää sanomalla "koskaan en saa pillua!". Kun tulen töistä kotiin, halauksen sijaan ollaan heti rinnoissa tai takamuksessa kiinni. Tuntuu, etten saa kotona olla rauhassa ilman että mies on räpläämässä. Muusta ei juuri puhu kuin seksistä, kun ollaan kahdestaan. Ymmärrän että miestä turhauttaa kun seksiä ei ole. Voisin kyllä antaa, mutta koska ei oikeasti tee mieli niin seksin taso on lahna. Sekään ei miehelle kelpaa eikä hän tunnu oikein ymmärtävän että en tahalleen pihtaa, ei vain tee mieli. Ap

Vierailija
13/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:35"]

Mies vonkaa seksiä ihan sanomalla "anna pillua" "pannaan" syyllistää sanomalla "koskaan en saa pillua!". Kun tulen töistä kotiin, halauksen sijaan ollaan heti rinnoissa tai takamuksessa kiinni. Tuntuu, etten saa kotona olla rauhassa ilman että mies on räpläämässä. Muusta ei juuri puhu kuin seksistä, kun ollaan kahdestaan. Ymmärrän että miestä turhauttaa kun seksiä ei ole. Voisin kyllä antaa, mutta koska ei oikeasti tee mieli niin seksin taso on lahna. Sekään ei miehelle kelpaa eikä hän tunnu oikein ymmärtävän että en tahalleen pihtaa, ei vain tee mieli. Ap

[/quote]

9 jatkaa. No, en kyllä ihmettele, ettei tee mieli. Toi "vonkaaminen" kuulostaa juuri tuolta "anna pillua", mutta en vaan voi uskoa, että joku sanoo sellaista oikeassa elämässä (tai vaimolleen)

Teillä ei varmaankaan ole lapsia? Se tuo ihan oman lisänsä seksielämään, eikä välttämättä (miehesi kannalta) positiivisen, kuten voit kuvitella.

Tuntuuko, että miehesi kunnioittaa sinua tai olisi empaattisen. Huomioiko hän sinua kuinka muuten? (vai vasta sitten, kun saa "pillua")

Vierailija
14/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:41"]

[/quote]

9 jatkaa. No, en kyllä ihmettele, ettei tee mieli. Toi "vonkaaminen" kuulostaa juuri tuolta "anna pillua", mutta en vaan voi uskoa, että joku sanoo sellaista oikeassa elämässä (tai vaimolleen)

Teillä ei varmaankaan ole lapsia? Se tuo ihan oman lisänsä seksielämään, eikä välttämättä (miehesi kannalta) positiivisen, kuten voit kuvitella.

Tuntuuko, että miehesi kunnioittaa sinua tai olisi empaattisen. Huomioiko hän sinua kuinka muuten? (vai vasta sitten, kun saa "pillua")

[/quote]

Ei ole lapsia. Mies ei ole viimeaikoina huomioinut oikein muuten kuin vain seksin vonkaamisen merkeissä. Koen myös kunnioituksen puutetta, sillä kun sanon "ei", ei hän ota sitä kuuleviin korviinsa. Tulee todella ahdistettu olo, joka varmasti lisää myös haluttomuuttani. Tuntuu että tästä on tulossa loputon kierre, eikä mieheni näe ilmeisesti omassa käytöksessään mitään vikaa. Minä vain pihtaan.

Vierailija
15/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:41"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole lapsia. Mies ei ole viimeaikoina huomioinut oikein muuten kuin vain seksin vonkaamisen merkeissä. Koen myös kunnioituksen puutetta, sillä kun sanon "ei", ei hän ota sitä kuuleviin korviinsa. Tulee todella ahdistettu olo, joka varmasti lisää myös haluttomuuttani. Tuntuu että tästä on tulossa loputon kierre, eikä mieheni näe ilmeisesti omassa käytöksessään mitään vikaa. Minä vain pihtaan.

[/quote]

Sitten ei kyllä kannata niitä lapsia hankkiakaan. Ei tosin taida haluta miehesikään niitä.

Jos nyt päätät erota, ei se johdu vähästä seksistä, se johtuu kunnioituksen ja empatian puutteesta.

Vierailija
16/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei niin tajua siis oikeasti. Mies tarvitsee seksiä siis oikeasti se on geeneissä sisään rakennettu. Jo sitä ei ole niin se on aina mielessä,siis kun puutessa ja nainen näköpiirissä niin Jutut menee seksin ja puolison kanssa esim lääppimisen.

Naista seksitön tilanne ei haittaa koska häntä ei haluta niin miehen pitäisi naisen mielestä hyväksyä tilanne ja vain olla ilman seksiä.

Mutta kun mies ei ymmärrä miehelle seksi = läheisyys ja hyväksyntä.

Ja jos tuo puutu parisuhteesta niin alamäki on jo alkanut ja kasvaa kuin lumipallo.

onko nyt selkeästi jokin syy muutos elämässä, miehessä, työpaikalla? Naisella masennus ja hormoni tasapainon muutos taitaa kyllä olla yleisin syy moiseen 

Kyllä parisuhteessa pitää olla seksiä jos ei ole niin olisi kyllä reilua toisen kannalta miettiä eroa

Vierailija
17/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän minä yritän koko ajan löytää ratkaisua tilanteeseen. Kuten jo mainitsin, ei miehelle riitä että annan seksiä, kun pitäisi olla siinä tunteella mukana. Mutta jos ei hauta niin mikä siihen auttaa? Miksi olisin aloittanut koko keskustelua jos asiani olisi ollut: "hei kärsin haluttomuudesta. Se ei minua haittaa, olkoon mies puutteessa. Nyt on kivasti aikaa vaikka siivota kun ei tarvitse seksiä harrastaa".

Tätä tilannetta ei ole vielä jatkunut kovinkaan pitkään, muutamia kuukausia. Tämä aika ei ole ollut 100% seksitön, vaan seksiä on ollut ainakin 1krt/vko. Ei nyt huima määrä ole, varsinkaan entiseen verrattuna, että tuskin miehellä niin kova puutos voi olla että hänen käytöksensä olisi jotenkin "oikeutettua".

Olen tosiaan harkinnut hormonaalisesta ehkäisystä luopumista, jos se auttaisi asiaan. Toiset kommentoijat sanoivat ettei heillä ole auttanut, joten en oikein tiedä mitä asialle tekisin. Mieskään ei voi antaa minulle tilaa, että voitaisiin katsoa josko halut heräisivät uudestaan.

Jos joskus sattuukin että minulla tekisi edes vähän mieli, ja ilmaisen asian miehelleni, hän omalla käytöksellään kyllä vie sen pienenkin halun. "Jee, pillua!" "Vihdoinkin!", lisäksi esim. rintojen puristelu ääniefektien kera. Lisäksi seksi on aikalailla hänen tyydyttämistään, ihme kun ei pidä jonglöörata samalla.

En kyllä toisaalta ihmettele yhtään, että minulla ei tee mieli, mutta olen aiemmin pystynyt nauttimaan seksistä omalla tavallani. Toki aina ei ole ollut meno ihan tällaista, vaan mies on osannut olla sängyssä ns. kunnolla. Tuntuu että tämä seksin vähäisyys on lisännyt tällaista idioottimaista käytöstä, joka taas saa minut ottamaan enemmä etäisyyttä.

En sitten tiedä onko tuo käytös sitä kuuluisaa "alfauroksen" tyyliä, ja minä en vain pihtarinaisena ymmärrä antaa. Ap

Vierailija
18/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa valitettavan tutulta, tosin omalla kohdallani haluttomuus on kestänyt jo 14 vuotta. En vain halua, ei ole mikään tähän auttanut. Harrastamme seksiä n. kerran viikossa ja se on viikon hirvein hetki aina. Viimeisinä vuosina olen havahtunut siihen, että haluja on alkanut tulla, ne eivät vaan kohdistu mieheeni. En ole kuitenkaan edes harkinnut pettämistä tms.

Vierailija
19/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne meni siihen että aloitin tissuttelemaan iltaisin pari kolme olutta ettei tulisi seksi mieleen ja olo olisi muuten rento ja hyväntuulinen. Sitten eräällä kerralla kysyin että haluaisiko niin vastaus oli ettei kaljan hajuinen mies kelpaa. Saisin kuulemma olla raittiimpi niin sitten. 

Mietin että nyt voisin saada pisteet kotiin, jos kertoisin että aloitin alkoholin käytön seksin vähyyden vuoksi, mutta en halunnut asettaa pahaa oloa vaimolleni sillä hänellä on niin rankkaa vauvan kanssa kotona, kun esikoululainen on päiväkodissa. Minä käyn töissä ja teen päivälliset sekä illallisen ja siivoan, koska vauvan kanssa on niin raskasta. 

Olin itse esikoisen kanssa kotona kaksi vuotta. Ei se niin raskasta ollut, mutta olenkin mies olen vahvempi. Jaksan siivota ja laittaa ruokaa samalla, kun pitelen vauvaa sylissäni.

No eniwayes, katsoin kelloa että vielä kerkeää hakemaan lisää kaljaa ja eukkokin käy kohta maaten. 

t. alkoholi voittaa seksin

Vierailija
20/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 11:56"]

Meillä tilanne meni siihen että aloitin tissuttelemaan iltaisin pari kolme olutta ettei tulisi seksi mieleen ja olo olisi muuten rento ja hyväntuulinen. Sitten eräällä kerralla kysyin että haluaisiko niin vastaus oli ettei kaljan hajuinen mies kelpaa. Saisin kuulemma olla raittiimpi niin sitten. 

Mietin että nyt voisin saada pisteet kotiin, jos kertoisin että aloitin alkoholin käytön seksin vähyyden vuoksi, mutta en halunnut asettaa pahaa oloa vaimolleni sillä hänellä on niin rankkaa vauvan kanssa kotona, kun esikoululainen on päiväkodissa. Minä käyn töissä ja teen päivälliset sekä illallisen ja siivoan, koska vauvan kanssa on niin raskasta. 

Olin itse esikoisen kanssa kotona kaksi vuotta. Ei se niin raskasta ollut, mutta olenkin mies olen vahvempi. Jaksan siivota ja laittaa ruokaa samalla, kun pitelen vauvaa sylissäni.

No eniwayes, katsoin kelloa että vielä kerkeää hakemaan lisää kaljaa ja eukkokin käy kohta maaten. 

t. alkoholi voittaa seksin

[/quote]

20. Vielä tässä. 

Esikoisen kanssa oli sama tilanne kaksi vuotta seksittömyyttä. Kestin sen tissuttelemalla. 

En mitenkään yllättynyt kun lapsi syntyi että haluttomuden aikakausi alkoi jälleen. Samalla loppui myös raitis jakso elämästäni. Sitä kestikin 4 vuotta. Erityisen hankalaksi asian tekisi se että kumppani alkaisi syyllistämään alkoholin käytöstäkin.