Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko idiootti jos lapsestani tulee Vadelma?

Vierailija
07.03.2015 |

Aika uniikki nimi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerä nimi.

Vierailija
2/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelma syntyy vatusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, ihan kaunis nimi.

Vierailija
4/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vain käsitä miksi lapsi pitää nimetä jonkun marjan tai hedelmän mukaan. Vadelmat, Kirsikat, Omenat, Mangot jne. Mun mielestä se on halventavaa. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
5/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi aika hauska nimi :)

Vierailija
6/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halventavaa? Mitä negatiivista on vadelmassa? Onhan niitä vaikka kuinka paljon nimiä jotka tarkoittavat jotain.

Vierailija
7/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsekin jos tiedostat tuon niin miksi helvetissä kiusaisit lastasi 18 vuotta karmealla nimellä

Vierailija
8/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toinen nimi Unelma tai toisinpäin

Vierailija
9/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden pojan jonka nimi on Oliivi. Mietin edelleen, että mistähän vanhemmat saivat inspiraation tuohon.

Vierailija
10/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole uniikki nimi, mutta typetän kuuloinen kyllä. Lempinimeksi Vattuvittu?

Vierailija
11/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden lähes kolmekymppisen hippi-Vadelman, kaikki sanovat häntä Vatuksi. Mielestäni Vattu on vähän siinä ja siinä että onko se kovin kiva lempinimi. Muuten Vadelma nyt kuulostaa aika stereotyyppiseltä montessori/steiner/prometheusleirirastapääretrokuosilapsen nimeltä. 

Vierailija
12/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Söpö nimi lapselle joo, mutta teini-iässä Vadelma on varmaan todella kiitollinen nimestään...

Vierailija
13/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Vadelma parempi toisena nimenä? Lapsi voisi sitten itse päättää myöhemmin, haluaako sen ensimmäiseksi nimeksi. Kuitenkin aika erikoinen, eikä sopisi kaikille. Voisit itse sitten kutsua lasta Vadelmaksi kuitenkin, jos haluat.

Vierailija
14/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi mulla tulee vadelmasta nimenä mieleen vain naisen alapää jonkin taudin kourissa.

Vierailija
15/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko akateeminen? oikeesti älä vihaa lastasi! joutuu vielä kiusatuksi nimen takia :( lapset on todella julmia, anna jokin tavallinen nimi niin lapsesi ei vihaa sinua aikuisena ja vaikka vadelmaksi nimeäisit niin hän vaihtaa sen heti kun on täysi-ikäinen. Ole realisti!

Vierailija
16/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:33"]En tiedä miksi mulla tulee vadelmasta nimenä mieleen vain naisen alapää jonkin taudin kourissa.
[/quote]

V*ttuödeema = vadelma?

Vierailija
17/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelmia on Suomessa liki 200, osa miehiä. Minusta Vadelma on ihan ok, nimi siinä missä muutkin luontonimet. Tykkään myös syödä vadelmia, joten positiivinen kaiku nimellä on, eikä lempinimi Vattu ole minusta kamala. Ongelma on ehkä siinä, että d ja v lausutaan suomen murteissa ei tavoilla varsinkin, kun pohjana on tavallinen yleisnimi. Nimestä voi tulla Vajelma, Varelma, Farelma jne.

Vierailija
18/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en vain käsitä miksi lapsi pitää nimetä jonkun marjan tai hedelmän mukaan. Vadelmat, Kirsikat, Omenat, Mangot jne. Mun mielestä se on halventavaa. Mutta kukin tyylillään."

Olen samaa mieltä. En jaksa oikein ymmärtää näitä erikoisuuksien tavoittelijoita, onhan Suomessa paljon kauniita nimiä.  Ehkä siinä ajatellaan nimen nimen tuovan lapselle jotakin ylimääräistä tai etuutta, ehkä yksilöllisyyttä, mutta mielestäni näin ei ole, sillä lapsi omalla egollaan luo oman persoonallisuuden, ei nimellä. Erikoiset nimet ovat ihan ok. jos ne kulkevat suvussa perintönä.

Vierailija
19/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis ihan vaan Elma? Toisaalta voitte antaa nimeksi Vadelma ja kutsua lempinimellä Elma. Näin säästytään vatuttelulta. Suomessa Vadelma ei tosiaan ole niitä tyypillisimpiä, vaikka ihan kivan kuuloinen nimi. Kannattaa tosiaan laittaa lapsi sitten johonkin steinerkouluun ja siitä jatkaa sitten kätevästi Kallion lukioon - no problem!

Vierailija
20/24 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 11:41"]

"Mä en vain käsitä miksi lapsi pitää nimetä jonkun marjan tai hedelmän mukaan. Vadelmat, Kirsikat, Omenat, Mangot jne. Mun mielestä se on halventavaa. Mutta kukin tyylillään."

Olen samaa mieltä. En jaksa oikein ymmärtää näitä erikoisuuksien tavoittelijoita, onhan Suomessa paljon kauniita nimiä.  Ehkä siinä ajatellaan nimen nimen tuovan lapselle jotakin ylimääräistä tai etuutta, ehkä yksilöllisyyttä, mutta mielestäni näin ei ole, sillä lapsi omalla egollaan luo oman persoonallisuuden, ei nimellä. Erikoiset nimet ovat ihan ok. jos ne kulkevat suvussa perintönä.

[/quote]

Ja mitenköhän ne alkavat suvussa kulkea, jos kukaan ei koskaan anna niitä ;) Erikoiset nimet ovat aivan vallan ok. Itse en jaksa korvaa lotkauttaa jollekin erikoiselle nimelle, on tässä maailmassa oikeitakin ihmetyksen aiheita. Ihanaa, että lapsella on vanhemmat jotka hänet joksikin nimeävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän