4v: äiti on useammin vihainen kuin iloinen
uuh, tuntuu kamalalta. Poika sanoi kun kysyin että äiti on useammin vihainen kuin iloinen. Meillä on ollut tosi raskasta, mies sairaana ja olen ihan väsynyt ja äkäinen usein. Voi kamalaa, miten sitä voisi pysyä hyväntuulisena vaikka on väsynyt.
Kommentit (7)
Sama täälläkin! Olen usein tosi väsynyt. Koetan pitää kiinni säännöstä, että jokaisen aamun täytyy alkaa hyvin ja illan päättyä hyvin. Illat, eli nukkumaanmeno meneekin hyvin, koska olen niin iloinen että pääsen itsekin nukkumaan, mut aamu ja kiire on joskus vaikeeta.
Toivoisin että voisin olla hyväntuulinen ja leikkisä äiti, mutta päivät tuntuu usein selviytymiseltä. En oo masentunut mutta ihan kroonisesti väsynyt. Harmi että tekin, mutta kiva että on muitakin. -ap
Meilläkin esikoinen valittaa, kun äiti aina on vihainen ja huutaa. On meillä hyviäkin hetkiä, mutta huonoja enemmän. Mieskin valittaa, että olen rasittava huutaja, mikä varmaan onkin totta. Olen vain niin helvetin väsynyt lasten sairasteluun ja pyörittämään yksin tätä kotia. Puhuminen on yhtä tyhjän kanssa.
Jos teillä on raskasta, hanki apua ja estä lapsesi muistikuvat hirveästä äidistä! Lapsen on parempi olla vaikka hoitajan kanssa (ihan vaikka lukioikäisenkin) kuin elämänhaluttoman äitinsä. Ei lapsi unohda jos huomaa että äitinsä ei viihdy hänen kanssaan. Kyllä se jää mieleen.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:46"]
Jos teillä on raskasta, hanki apua ja estä lapsesi muistikuvat hirveästä äidistä! Lapsen on parempi olla vaikka hoitajan kanssa (ihan vaikka lukioikäisenkin) kuin elämänhaluttoman äitinsä. Ei lapsi unohda jos huomaa että äitinsä ei viihdy hänen kanssaan. Kyllä se jää mieleen.
[/quote]
Tämä on vaan niin turha neuvo! Kyllä sitä apua haettaisiin ja otettaisiin vastaan, jos sitä saisi järkevästi. Meillä on välillä ollut MLL:n hoitajia, mutta sieltäki saattaa tulla mitä sattuu. Osa hoitajista on niin kädettömiä etteivät ymmärrä edes kirjallisia ohjeita.
oma äitini oli aina äkäinen ja nukkui vain.. jäi meidän välit tosi etäisiksi, hän käytti myös alkoholia. yritä viettää paljon aikaa poikasi kanssa ja keksiä kaikkea tekemistä, sillä lapsuus on aikaa, mikä vaikuttaa myöhempäänkin elämään
Stressaantunut äiti täälläkin! Muista välillä halata lastasi ja kertoa ettei se ole hänen vikansa