Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalinen media tekee sairaaksi kateudesta!

Vierailija
07.03.2015 |

Yhä useammin huomaan nykyään toivovani, ettei Facebookia, Instagramia ja muita vastaavia olisi olemassakaan...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mitä sitten kadehtisit, jos ei olisi sosiaalista mediaa? 

Väität, että sosiaalinen media tekee kateelliseksi. Minä puolestani väitän,  että sosiaalinen media ei tee ketään kateelliseksi vaan ainoastaan saa sen näkyviin. Kateutta on meissä kaikissa, toki ei aina näkyvästi vaan tarkkaan piilotettuna sivistyksen alla. Joillakuilla sivistys on niin pinnallista, että se rapisee sosiaalisessa mediassa. Tosin se rapisee muuallakin, jos kateuteen on taipumusta ja jostakin löytyy jotakin kadehdittavaa. 

Vierailija
2/3 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon astellut poistaa itseltäni ne. Mulle lisää pahaa mieltä se, että en ole itse kiinnostunut esittelemään elämääni siellä, mutta mua vaivaa että mua luullaan tylsäksi :/
En tykkää muutenkaan valokuvata elämääni, enkä varsinkaan valokuvaa facebookia varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:00"]

Ok. Mitä sitten kadehtisit, jos ei olisi sosiaalista mediaa? 

Väität, että sosiaalinen media tekee kateelliseksi. Minä puolestani väitän,  että sosiaalinen media ei tee ketään kateelliseksi vaan ainoastaan saa sen näkyviin. Kateutta on meissä kaikissa, toki ei aina näkyvästi vaan tarkkaan piilotettuna sivistyksen alla. Joillakuilla sivistys on niin pinnallista, että se rapisee sosiaalisessa mediassa. Tosin se rapisee muuallakin, jos kateuteen on taipumusta ja jostakin löytyy jotakin kadehdittavaa. 

[/quote]

Saivartelua. Kyllä some synnyttää kateutta kun siellä esitellään elämää ja korostetaan hyviä puolia, jopa vääristellään totuutta. "Kellä onni on, se onnen kätkeköön", se tuntuu olevan mennyttä maailmaa. Ei se ole niin että ihminen joka somessa tuntee kateutta, keksisi kateuden aiheita muutenkin. Ei sen kuulu olla niin, että ihmisten elämä pistetään jakoon muiden ihasteltavaksi, se ei ole luonnollista ja on ihan normaalia, että se aiheuttaa ihmisissä kateutta, kun vertaa omaa harmaata arkea jonkun mahtavaan tai mahtavalta näyttävään virikkeelliseen ja aktiiviseen elämään.

Ihan sama kuin jotkut jaksaa vielä aseista jauhaa, ettei aseet tapa, vaan ihmiset jotka niitä käyttää. Kyllä se aseiden läsnäolo vaan niitä surmia tuottaa, joista suuri osa jäisi muuten tapahtumatta. Katsokaa amerikkaa, jossa harva se päivä joku muksu on vahingossa tappanut joko itsensä, sisaruksensa tai vanhempansa, tai esim jotkut äkkkipikaistuksissa tehdyt ylilyönnit, jotka aseiden takia johtaa turhiin kuolemiin. Myös some ohjaa ihmisten käyttäytymistä huolestuttavalla tavalla. Teknologia ottaa liian suurta osaa meidän jokapäiväisessä elämässämme.