Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kuvittelee voivansa

Vierailija
06.03.2015 |

Mennä ja tulla ja tehdä mitä lystää, sysää kaiken vastuun minulle lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan. Hän tekee kyllä kotitöitä joskus ja on lasten lasten kanssa toisinaan, mutta minua on alkanut tympimään että se kuvittelee että olen hänen päivystävä lapsenvahtinsa ja että minä olen se joka laittaa ruuan kun lapsilla on nälkä.

Meillä oli tänään vapaat ja mies teki remonttia alakerrassa, katosi sinne aamusta ja tuli syömään katettuun pöytään, mies meni takaisin alas ja ilmoitti samalla lähtevänsä kohta käymään jossain, yritin sanoa miehelle etten halua olla vankina päivystämässä lasten kanssa ja että ottaisi lapset mukaansa, ei käy. Laitoin takin päälleni lähdin kauppaan ja ilmoitin miehelle että lapset ovat yksin yläkerrassa, lähden nyt.

Mies raukka oli joutunut lopettamaan hommansa ja tekemään lapsille ruokaa kun lähdin sopivasti ruoka-aikaan.

No kun tulin tunnin päästä takaisin mies lähti toimittamaan juttuansa, tuli takaisin, istui syömään sipsejä ja kysyi voiko nyt lähteä miesten kanssa viettämään iltaa, vastasin et tod. Voi. Vastasin vaikka tiesin että kysymys oli vain ilmoitus, no mies soitti ystävälleen ja sopi että lähtee kohta, heitin taas takin päälle ja sanoin että minä lähden ensin ja olen kyllästynyt olemaan päivystävä lapsenvahti, olen ollut keskenään heidän kanssaan jo kokopäivän, johon mies vastasi suutuksissaan että miksi sitten teimme lapsia ja että sitten lapset jäävät yksin kotiin.

No  lähdin tunnin kävelylle ja tulin takaisin.

Olenko pirttihirmu vai sysääkö mies minulle vastuun?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on rempannut koko päivän, ja sä sysäät lapset sille kahdesti ja pakotat sen laittamaan ruokaa.

Ja mies ei ansaitse omaa aikaa koko päivänä? Vaihtoon lähtisi tollanen akka.

Vierailija
42/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo kärjistyi aikoinaan siihen, että mies alkoi pyytää anopin lapsenvahdiksi lähtiessään jonnekin. Sepä vasta olikin kivaa viettää perjantai-iltaa anopin kanssa! Nykyisin mies kysyy, jäänkö lasten kanssa vai pyytääkö hän anopin lapsenvahdiksi. Yleensä jään, koska ei mulla ole paljoakaan omia menoja enkä jaksa sitäkään, että anoppi on jatkuvasti meillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kolmas vkloppu mies saa vapaaillan, joka kolmas sinä ja sitten perhevkloppu. Ja sovitte etukäteen.

Vierailija
44/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla teille lastenvahdiksi! <:

Vierailija
45/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mennyt aamulla tekemään remonttia ja jättänyt miestä lasten kanssa?

Vierailija
46/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:07"]Eli mies on rempannut koko päivän, ja sä sysäät lapset sille kahdesti ja pakotat sen laittamaan ruokaa.

Ja mies ei ansaitse omaa aikaa koko päivänä? Vaihtoon lähtisi tollanen akka.
[/quote]

Anteeks mut missä se ap:n oma aika? Ap on töissä 24/7 ei oo kauheesti pyydetty jos olettaa miehen viettävän aikaa perheen kanssa. Ja jos mies saa lähteä niin ap:nkin pitää päästä vastapainoksi tuulettumaan. Ihme sakkia täällä huutamassa. Yhessä lapset tehty ja yhessä niitä hoidetaan. Molemmille saman verran vapaata. Ja menoista vois puhuu etukäteen kumpikin. Ei niin et yllärinä.

Vierailija
47/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:38"]

Olet pirttihirmu ja mies sysää vastuun sinulle. Miksi tosiaan hankitte lapsia? Olisitte varmasti ollut onnellisempia ilman.

[/quote]

Lapset ovat elämäni valo ja rakkaus, ne ovat tärkeintä maailmassa, tiedän varmasti etten olisi onnellisempi ilman. Lapset ovat kotihoidossa koska tahdon olla lähellä, halia ja pusia.

Olen vain niin loppu että illat ja viikonloputkin tuntuvat yksinäisiltä, kaipaa aikuista ihmistä, on musertavaa kuvitella että kohta mies viettää perheaikaa ja saakin kuulla mitä menoja hänellä on täksi illaksi.

[/quote]

Kannattaisko sun mennä töihin? Kotona oleminen voi käydä pidemmän päälle raskaaksi. Töissä saisit aikuista seuraa ja saisit päivän olla ilman hoitovastuuta lapsista.

Vierailija
48/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juuri sama ärsyttää minuakin. Mies menee ja tekee mitä huvittaa. Kaikki vastuu on mulla. Tuntuu kuin minä yksin leikkisin perhettä lasten kanssa ja mies on siitä irrallinen tyyppi joka vaan asuu meillä ja hoidattaa pyykkinsä jne mulla. Romantiikka on tästä kaukana. Lasten vuoksi jaksan, mutta sisimmässäni tiedän että kaipaan oikeaa kahden aikuisen välistä rakkautta, en kotipiian roolia.

Vierailija
49/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:07"]Eli mies on rempannut koko päivän, ja sä sysäät lapset sille kahdesti ja pakotat sen laittamaan ruokaa.   Ja mies ei ansaitse omaa aikaa koko päivänä? Vaihtoon lähtisi tollanen akka. [/quote] Anteeks mut missä se ap:n oma aika? Ap on töissä 24/7 ei oo kauheesti pyydetty jos olettaa miehen viettävän aikaa perheen kanssa. Ja jos mies saa lähteä niin ap:nkin pitää päästä vastapainoksi tuulettumaan. Ihme sakkia täällä huutamassa. Yhessä lapset tehty ja yhessä niitä hoidetaan. Molemmille saman verran vapaata. Ja menoista vois puhuu etukäteen kumpikin. Ei niin et yllärinä.

[/quote]

Itse on valinnut kotona olon. Ja itse on häipynyt kahdesti päivän aikana, miehen rempatessa.

Lapsia ei hoideta 24/7 , ihan itse ne hengittää, kävelee, syö ja nukkuu.

Vierailija
50/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:38"]

Olet pirttihirmu ja mies sysää vastuun sinulle. Miksi tosiaan hankitte lapsia? Olisitte varmasti ollut onnellisempia ilman.

[/quote]

Lapset ovat elämäni valo ja rakkaus, ne ovat tärkeintä maailmassa, tiedän varmasti etten olisi onnellisempi ilman. Lapset ovat kotihoidossa koska tahdon olla lähellä, halia ja pusia.

Olen vain niin loppu että illat ja viikonloputkin tuntuvat yksinäisiltä, kaipaa aikuista ihmistä, on musertavaa kuvitella että kohta mies viettää perheaikaa ja saakin kuulla mitä menoja hänellä on täksi illaksi.

[/quote]

Kuulostaa todella ikävälle. Olisiko teillä pariterapian paikka. Kuulostaa siltä, että kumpikaan ei oikein ole onnellinen tai saa suhteeltaan haluamaansa. 
Sinänsä tuo yksitäinen tilanne kuulosti vähän valjulta, että jos mies kuitenkin remppaa perheen yhteistä kotia (ko?) niin eikö ole ok, että toinen sitten katsoo lapsia. Mutta se ei kyllä kuulosta ok:lta jos mies vain ilmoittaa poistuvansa paikalta omiin menoihinsa. 

Vierailija
51/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Suomea muuten asut ap? Lähdetään huomenillalla bilettään ja ukot jääköön lasten kanssa :) :) T:kohtalotoveri

Vierailija
52/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:36"]

Mennä ja tulla ja tehdä mitä lystää, sysää kaiken vastuun minulle lapsista ja heidän hyvinvoinnistaan. Hän tekee kyllä kotitöitä joskus ja on lasten lasten kanssa toisinaan, mutta minua on alkanut tympimään että se kuvittelee että olen hänen päivystävä lapsenvahtinsa ja että minä olen se joka laittaa ruuan kun lapsilla on nälkä.

Meillä oli tänään vapaat ja mies teki remonttia alakerrassa, katosi sinne aamusta ja tuli syömään katettuun pöytään, mies meni takaisin alas ja ilmoitti samalla lähtevänsä kohta käymään jossain, yritin sanoa miehelle etten halua olla vankina päivystämässä lasten kanssa ja että ottaisi lapset mukaansa, ei käy. Laitoin takin päälleni lähdin kauppaan ja ilmoitin miehelle että lapset ovat yksin yläkerrassa, lähden nyt.

Mies raukka oli joutunut lopettamaan hommansa ja tekemään lapsille ruokaa kun lähdin sopivasti ruoka-aikaan.

No kun tulin tunnin päästä takaisin mies lähti toimittamaan juttuansa, tuli takaisin, istui syömään sipsejä ja kysyi voiko nyt lähteä miesten kanssa viettämään iltaa, vastasin et tod. Voi. Vastasin vaikka tiesin että kysymys oli vain ilmoitus, no mies soitti ystävälleen ja sopi että lähtee kohta, heitin taas takin päälle ja sanoin että minä lähden ensin ja olen kyllästynyt olemaan päivystävä lapsenvahti, olen ollut keskenään heidän kanssaan jo kokopäivän, johon mies vastasi suutuksissaan että miksi sitten teimme lapsia ja että sitten lapset jäävät yksin kotiin.

No  lähdin tunnin kävelylle ja tulin takaisin.

Olenko pirttihirmu vai sysääkö mies minulle vastuun?

[/quote]

Tulit sitten tänne valittamaan kuin pikku lapsi? Eiköhän asia ole sinun ja miehesi välinen ja heikompi häviää. 

Vierailija
53/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:20"]

Joo, juuri sama ärsyttää minuakin. Mies menee ja tekee mitä huvittaa. Kaikki vastuu on mulla. Tuntuu kuin minä yksin leikkisin perhettä lasten kanssa ja mies on siitä irrallinen tyyppi joka vaan asuu meillä ja hoidattaa pyykkinsä jne mulla. Romantiikka on tästä kaukana. Lasten vuoksi jaksan, mutta sisimmässäni tiedän että kaipaan oikeaa kahden aikuisen välistä rakkautta, en kotipiian roolia.

[/quote]

Peli seis sanoisin minä! Jos olette jo kokeilleet kaikki terapiat jne niin ero. Ihan oikeasti. Yhtä paljon niitä lapsia kauhistuttaa, jos vain venailette, että muuttavat pois kotoa ja eroatte. 

Vierailija
54/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tehdä lapset sen verran isolla ikäerolla, että pystyy lähtemään suhteesta jo ekan jälkeen jos kusimulkku ei opi ottamaan vastuuta. Mä en katselis tuollaista äijää sekuntiakaan. No, en kyllä olisi jäänyt kotiinkaan lasten kanssa.

Vierailija
55/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ihan oikeassa, miksi menitte tekemään lapsia, jos ette niistä halua huolehtia.

Vierailija
56/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:44"]

Lapsenvahdin hommaamisen aika. Kummallekin vapaata aikaa ilman velvollisuutta toiselle.

[/quote] mihin sitä lapsenvahtia muka kun mieskin ihan hyvin voi niitä lapsia välillä katsoa?

[/quote]

Mies tekee remonttia eikä lusmuile niin kuin AP haluaa tehdä? Ehkä AP voi tehdä sen remontin niin mies hoitaa lapset?

Vierailija
57/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:07"]Eli mies on rempannut koko päivän, ja sä sysäät lapset sille kahdesti ja pakotat sen laittamaan ruokaa.   Ja mies ei ansaitse omaa aikaa koko päivänä? Vaihtoon lähtisi tollanen akka. [/quote] Anteeks mut missä se ap:n oma aika? Ap on töissä 24/7 ei oo kauheesti pyydetty jos olettaa miehen viettävän aikaa perheen kanssa. Ja jos mies saa lähteä niin ap:nkin pitää päästä vastapainoksi tuulettumaan. Ihme sakkia täällä huutamassa. Yhessä lapset tehty ja yhessä niitä hoidetaan. Molemmille saman verran vapaata. Ja menoista vois puhuu etukäteen kumpikin. Ei niin et yllärinä.

[/quote]

lastenhoito ei ole työtä

Vierailija
58/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Lapsia ei hoideta 24/7 , ihan itse ne hengittää, kävelee, syö ja nukkuu.
[/quote]

Ei taida olla jälkikasvua siunaantunut...?

Vierailija
59/59 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:26"]

Kannattaisi tehdä lapset sen verran isolla ikäerolla, että pystyy lähtemään suhteesta jo ekan jälkeen jos kusimulkku ei opi ottamaan vastuuta. Mä en katselis tuollaista äijää sekuntiakaan. No, en kyllä olisi jäänyt kotiinkaan lasten kanssa.

[/quote]

Kusimulkku? Sinulla ei taida tuolla miesvihamäärällä olla sitä miestäkään.