Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ihmiset tajua ettei kaikki työttömät ole köyhiä.

Vierailija
28.11.2024 |

En minä ole köyhä vaikka olen työtön. Ajelen melko hyvällä autolla joka maksoi 29000 euroa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tai että kaikki työttömät olisivat työ ja/tai toimintakykyisiä

Vierailija
2/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työssä ollut pitkään, on kertynyt varallisuutta. Tai saanut perintöä tai on rikas puoliso. Itse ansiosidonnaisella elän kuten työssäkäydessä. Ei ole pulaa mistään. Vasta kun peruspäivärahalle putoan alan nuukailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ajetaan Teslalla ja asutaan omakotitalossa. Kyllä on kateellisia. 

Vierailija
4/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mullakin okt ja 60 k€ käyttörahaa tilillä. 

Vierailija
5/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töis ollut vuosiin. Silti ihmiset pitää köyhänä ja työkyvyttömänä joka ei tee mitään elämässä. Sain äidiltä perintöä 2016. Pärjäsin siihen astikin ihan hyvin. Vaikka olen työtön niin koko ajan on tekemistä.

T ap

Vierailija
6/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on velaton okt ja kiva auto. Kolme lasta. Olen työtön ihan omasta halusta kun en jaksa vanhassa työssä ja nyt opiskelen toista ammattia. Omilla säästöillä ja puolison tuloilla elellään oikein mukavasti, en nosta mitään tukia ja tinkiä ei tarvitse elintasosta. Silti tuntuu olevan monelle ongelma. 

Vierailija
7/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat hirveän huonoja tajuamaan erilaisia valintoja. Mä käyn pienipalkkaisessa keikkatyössä ja asustellaan kesät autossa Jäämeren rannoilla. Ihan utopiaa niille, jotka jumittuvat ajatukseen siitä, että maisterintutkinnon myötä tulee kunnianhimo tai keikkatyön köyhyys. 

Vierailija
8/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on velaton okt ja kiva auto. Kolme lasta. Olen työtön ihan omasta halusta kun en jaksa vanhassa työssä ja nyt opiskelen toista ammattia. Omilla säästöillä ja puolison tuloilla elellään oikein mukavasti, en nosta mitään tukia ja tinkiä ei tarvitse elintasosta. Silti tuntuu olevan monelle ongelma. 

Haistan trollitehtaan tuotoksia. Tänään on siis se päivä, kun yritetään esittää, että työttömyysturvaa ei tarvita. Ok.

Vierailija
9/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei nosta tukia niin ei kai ole työtön.

Vierailija
10/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistan trollitehtaan tuotoksia. Tänään on siis se päivä, kun yritetään esittää, että työttömyysturvaa ei tarvita. Ok.

Haista miten haluat. Minä en tarvitse tukia, enkä niitä myöskään nyt nosta. Mutta tämä siksi, että aiemmin työelämässä säästin ja toisaalta puolison palkka mahdollistaisi elelyn myös kokonaan ilman säästöjä. Mutta tämähän ei ole missään nimessä normaalitilanne suurimmalle osalle perheistä. Vastasinkin vain tähän aloitukseen, koska tosiaan on niin, että moni tuntuu olettavan minun lusmuilevan yhteiskunnan varoilla. Näin ei ole, tämä on meidän perheen valinta ja kustannamme sen itse. 

Vierailija
11/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön = ihminen joka ei käy töissä. Työtön työnhakija = ihminen, joka ei käy töissä ja etsii töitä

Vierailija
12/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet opiskelija,  et työtön.

Vierailija
13/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja saan rahaa käteen arviolta 2400 euroa kuukaudessa. Kaikkia töitä ei edes kannattaisi ottaa vastaan. 

Vierailija
14/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla kyllä herkkä nenä. Mutta ei pitäisi edes noin herkkänenäiselle tulla yllätyksenä, että jos puoliso on eriytisen hyvätuloinen ja molemmat on käyneet yhdessä töissä vaikkapa sen 10-15 vuotta, niin ei siinä ole hätäpäivää vaikka toinen on työttömänä. Onhan näitä perheitä joissa äiti on kotihoidontuella, maksetaan asuntolainaa ja sä varmaan tiedät, että monesti (=yleensä) asuntolainan lyhennys on enemmän kuin kotihoidontuki. Ja kommentin kirjoittajalla oli velaton OKT.

Ymmärrän toki, että aina yhteiskunnan suuntaan kättä ojentavalle on täysin vieras ajatus, että kaikki eivät hae kaikkia mahdollisia tuki jos pärjäävät itse. Itseasiassa meidän nykyinen tukijärjestelmä olisi merkittävästi kuormitetumpi jos ihan jokainen hakisi (ja saisi) kaikki mahdolliset tuet mitä heille kuuluisi.

Nimimerkillä joskus satunnaisesti työttömänä ollut, mutta en koskaan ole hakenut työttömyystukia. Kun rahat on alkaneet loppumaan, olen hakenut ja onneksi saanut töitä.

Mutta kai tämäkin on herkkään nenään joku trollaus, koska ei kai nyt töitä voi saada. Olin silloin nuori ja ahkera, työnsaanti oli suhteellisen helppoa. Ja kyllä mä ymmärrän, että monella se on paljon vaikeampaa ja osalla mahdotonta, etenkin nykypäivänä. 

Vierailija
15/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet opiskelija,  et työtön.

Minäkin olen opiskelija. En saa mitään tukia. Säästöillä elän. Kaikki ei tule toimeen palkallakaan.

Vierailija
16/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole töis ollut vuosiin. Silti ihmiset pitää köyhänä ja työkyvyttömänä joka ei tee mitään elämässä. Sain äidiltä perintöä 2016. Pärjäsin siihen astikin ihan hyvin. Vaikka olen työtön niin koko ajan on tekemistä.

T ap

Nostatko kuitenkin työttömyysrahaa?

Vierailija
17/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen osatyökyvyttömyys eläkkeellä ja osatyötön. En saa mitään tukia/soviteltua työttömyysrahaa, koska osaeläkkeeni on niin suuri.

Kysyin kelalta saanko sen 9€/pvä, jos menen kaupungin työpajalle leikkimään töitä. En kuulemma saa.

Vierailija
18/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät työttömäksi 55 -> vuotiaana saa myös työttömyyskorvausta automaattisesti vaikka pääomatuloja olisi kuinka paljon. Aika sairasta.

Vierailija
19/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä palstalla kaikki tajua sitäkään että moni työtön on voinut olla työelämässä kymmeniä vuosia. 

Vierailija
20/28 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintöjä, sijoitin osan osakesalkkuun, loput pankkitilille, luulen että rahat riittää minulle normaali elämään loppuiän.

N60v työtön, ehkä naapureita vituttaa