Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista aluetta on Helsingin Pukinmäki?

Vierailija
08.06.2021 |

Olen nuori ja etsin asuntoa sopivalla budjetilla. Pukinmäki kiinnostaisi

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puksulla on oma maineensa, mutta kuuntelisin tässä ensisijaisesti alueella asuneita. Rakastan itse Pukinmäkeä. Pukinmäenkaari ikäänkuin sulkee vanhan Pukinmäen sisäänsä, eli kaduilla on hyvin rauhallista ja melutonta, kadut mutkittelevia (vanhoja), tosi hyvä sekoitus eri asumismuotoja (okt, rivitaloja ja kerrostaloja) sekä paljon luontoa. Pukinmäki on vanhaa kartanoaluetta ja kaikki nämä vanhat säilytetyt kartanorakennukset ovat nykyään kouluima, sirkus-, musiikki- ja muina harrastustiloina. Täysin ala-arvostettu ja ihana paikka :)

Vierailija
2/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yritetty aikanaan tappaa siellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukinmäki best! Edullisia asuntoja, ihan tavallisia ihmisiä, erinomaiset palvelut, loistavat yhteydet sekä julkisilla että autolla. Juuri valmistunut uusi ostari radan itäpuolelle. Paljon edullisempi kuin esim. Oulunkylä, paljon rauhallisempi kuin Malmi. Suosittelen.

Luulin getoksi ennen kuin budjettirajoituksista johtuen jouduin muuttamaan tänne. Olin väärässä.

Vierailija
4/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon huumeiden käyttäjiä ja kiusaamista kouluissa. Siellä pari hyvää aluetta ja sitten ns. villi länsi jossa saa huolehtia lompakosta ja hengestä

Vierailija
5/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukinmäki best! Edullisia asuntoja, ihan tavallisia ihmisiä, erinomaiset palvelut, loistavat yhteydet sekä julkisilla että autolla. Juuri valmistunut uusi ostari radan itäpuolelle. Paljon edullisempi kuin esim. Oulunkylä, paljon rauhallisempi kuin Malmi. Suosittelen.

Luulin getoksi ennen kuin budjettirajoituksista johtuen jouduin muuttamaan tänne. Olin väärässä.

Sinne valmistui uusi s-market vain.

Vierailija
6/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puksulla on oma maineensa, mutta kuuntelisin tässä ensisijaisesti alueella asuneita. Rakastan itse Pukinmäkeä. Pukinmäenkaari ikäänkuin sulkee vanhan Pukinmäen sisäänsä, eli kaduilla on hyvin rauhallista ja melutonta, kadut mutkittelevia (vanhoja), tosi hyvä sekoitus eri asumismuotoja (okt, rivitaloja ja kerrostaloja) sekä paljon luontoa. Pukinmäki on vanhaa kartanoaluetta ja kaikki nämä vanhat säilytetyt kartanorakennukset ovat nykyään kouluima, sirkus-, musiikki- ja muina harrastustiloina. Täysin ala-arvostettu ja ihana paikka :)

Väitän, että Puksussa on myös koko Helsingin parhaat julkiset lähiöksi. Juna menee 10min välein, minkä lisäksi Pukinmäki toimii solmukohtana hyvin monelle eri julkisen liikenteen linjalle. Suoria bussia menee niin Ikeaan, Suutarilaan, Pasilaan, Itikseen, Otaniemeen, Munkkiniemeen, Keilaniemeen kuin Huopalahteen ja Leppävaaraankin. Toki myös suoraan keskustaan.

Vierailija
7/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioaikainen kaveri asui siellä. Ei saanut illalla tulla yksin kotiin vaan soitti aina isänsä hakemaan kaikkialta.

Vierailija
8/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään, vaikka olen asunut Puksussa jo 30 vuotta. Kerro yksi kaupunginosa missä ei ole tapahtunut yhtäkään väkivaltarikosta. Pukinmäki on rauhoittunut mielettömästi 2000-luvulla. Veikkaan seuraavaksi nousijaksi Roihuvuoren ja Puotilan jälkeen.

Vierailija
9/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikanaan Puksussa noin vuoden. Ei kai siinä mitään, itseä veri vaan veti enempi länteen.

Vierailija
10/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteella ei ole tulevaisuutta, jos mies on Pukinmäestä ja nainen Jakomäestä.

Vierailija
11/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tunne ketään, vaikka olen asunut Puksussa jo 30 vuotta. Kerro yksi kaupunginosa missä ei ole tapahtunut yhtäkään väkivaltarikosta. Pukinmäki on rauhoittunut mielettömästi 2000-luvulla. Veikkaan seuraavaksi nousijaksi Roihuvuoren ja Puotilan jälkeen.

Mä veikkaan myös. Tänne on 10 v sisään tulossa moniin taloyhtiöihin isot remontit (putket, julkisivut) ja aseman seutua kehitetään (toimistokolossit & Alepan talo puretaan, omistusasuntoja tilalle) niin suunta on vahvasti ylöspäin.

Vierailija
12/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri puhuin mieheni kanssa tänään siitä miten olisi ihanaa palata Puksuun vielä joku päivä. Pukinmäki on tosiaankin mainettaan parempi paikka. :)

Vierailija
13/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja työssäkäyviä ihmisiä mutta myös syrjäytyneitä juoppoja asustelee Puksussa. Mutta suht halpoja vuokraluukkuja.

Vierailija
14/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuh tietäisittepä vaan millainen Roihika oli joskus ysärillä, mutta niin vaan tännekin löytää moni keskiluokkainen tänäpäivänä.

Vierailija
15/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok hinta-laatu -suhde, mutta ei parasta Helsinkiä. Mieluummin Pukinmäkeen kuin Malmille.

Vierailija
16/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan myös. Tänne on 10 v sisään tulossa moniin taloyhtiöihin isot remontit (putket, julkisivut) ja aseman seutua kehitetään (toimistokolossit & Alepan talo puretaan, omistusasuntoja tilalle) niin suunta on vahvasti ylöspäin.

Nyt jo putkirempat pukinmäen taloyhtiöllä vaatii tuttua maksamaan 40 000€ extraa asunnostaan. Velattomaan asuntoon tuli ykskaks taloyhtiön päätöksestä noin paljon velkaa maksettavaksi. Joihinkin asuntoihin velka nousi yli 50 000€ summaan. Ei kannata omistusasuntoa sieltä katsoa ellei nyt sitten vastaavaa velkaa halua edulliselta vaikuttavan kämpän kylkiäiseksi maksaa

Vierailija
17/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok hinta-laatu -suhde, mutta ei parasta Helsinkiä. Mieluummin Pukinmäkeen kuin Malmille.

Nimenomaan hinta-laatusuhde mielestäni erinomainen. Ei liian tiiviisti rakennettu, vielä ainakaan. Bonuksena kivat lenkkipolut Vantaanjoen rannassa.

Erkki Melartinin tien vuokrakämpistä pysyisin kyllä kaukana, siellä aika levotonta. Muuten rauhallista.

Vierailija
18/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo putkirempat pukinmäen taloyhtiöllä vaatii tuttua maksamaan 40 000€ extraa asunnostaan. Velattomaan asuntoon tuli ykskaks taloyhtiön päätöksestä noin paljon velkaa maksettavaksi. Joihinkin asuntoihin velka nousi yli 50 000€ summaan. Ei kannata omistusasuntoa sieltä katsoa ellei nyt sitten vastaavaa velkaa halua edulliselta vaikuttavan kämpän kylkiäiseksi maksaa

Mitä sitten? Tuohan menee yhtiölainaan ja maksuaika jotain 20 vuotta. Kuukausikulu mitätön. Ei mikään asuminen ole ilmaista. Korjaaminen kasvattaa asuntojen arvoa.

Vierailija
19/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen se kuka haaveili takaisinmuutosta. Myös me pohdimme tänään asiaa juuri siltä kantilta, että joko muutamme hyväkuntoiseen rivariin tai odotamme sen 10 vuotta että saamme ison, rempatun kerrostaloasunnon. Puksu on hyvä paikka myös niille ketkä eivät viihdy puhtaasti pientaloalueella. Asumismuotoja on todellakin ihan laidasta laitaan mistä tykkään.

Vierailija
20/39 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä spurguja ja nistejä on joka lähiössä Helsingissä. Puksu on melko rauhallista seutua, toki yksittäiset raput tai talot voi olla levottomia mutta niin on kaikkialla. Juna kulkee ja kehä vieressä joten hyvät dösäyhteydet. Nukkumalähiö, Malmin palvelut on lähellä mutta häiriköt häiriköi sitten Malmilla joten Puksussa on rauhallista.

Itse asuin siellä pari vuotta, tykkäsin.