Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

menkat synnytyksen jälkeen

Vierailija
08.05.2015 |

Parasta raskaana ollessa ja pikkuvauva-ajassa oli se, ettei ollut kuukautisia. Nyt ne pirulaiset ovat taas alkaneet. Joojoo, kierto on muutamien kuukautisien jälkeen vielä 2vko-2kk, mutta se mikä yllätti oli se runsaus. Päivällä side pitää vaihtaa 1-2 h välein ja viime yönä yöside falskasi kolme kertaa. Ei tämä tällaista ollut ennen lasta.

Kertokaahan, onko tässä toivoa että menkat palautuisivat "normaaleiksi", normaali/niukkavuotoisiksi, vai tätäkö tämä on vaihdevuosiin saakka?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli menkat ennen lapsien saantia aina säännölliset "viikko vuotoa,kolme viikkoa taukoa, viikko vuotoa...".
Nyt 3 lapsen jälkeen ei ole palautunut kierto ennalleen vaan on ihan arpapeliä koska vuoto alkaa ja koska loppuu.
Esim viikko sitten loppu 2 viikkoa kestäneet menkat ja nyt on alavatsa taas niin hemmetin kipeänä ollut pari päivää, että taitaa olla taas alkamassa.
Todella ärsyttävää!
Ekan lapsen jälkeen palautui vielä jotenkuten kiertokin mutta toisen lapsen jälkeen ei ja kuin ihme ja kumma tärppäsi aikalailla heti kun aloimme kolmatta yrittämään vaikka ei menkkoja ollu mulla ollut kertaakaan noin 8 kuukauteen siinä vaiheessa!
Ekan ja tokan välillä on 2,5 vuotta ja tokan ja tämän kolmannen välillä on 3 vuotta.
Nuorin nyt vasta 8 kk joten ehkä tämä voisi tästä vielä joskus hieman tasoittua.
Nyt ne menkat sentään tulee mutta tosiaan erittäin epäsäännöllisesti ja kivuliaina.

Vierailija
2/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te naiset pystytte oikein käymään töissä? Eikö muilla ole tätä ongelmaa? Tänään työkaverit jo ihmetteli jatkuvaa vessassaramppaamista ja jouduin lähtemään kesken päivän kotiin. Mulla on maxitamponi ja yöside ja silti kumpikin on mennyttä kalua jos yritän olla vessasta poissa pidempään kuin 1,5 tuntia.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on muuttuneet menkat mullakin runsaammiksi, ei ihan noin runsaiksi toki kuin sinulla vaikuttaisi olevan. Ennen ne olikin todella niukat. Siitä tuleeko asiaan ajan kanssa muutosta en osaa sanoa, kun vauvani on vasta alle vuoden ja menkat tulleet vain muutaman kerran.l

Vierailija
4/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pieneni vuoto mitä kauemmaa mentiin synnytyksestä... mutta toisaalta mulla alkoi heti jälkivuodon päälle ne vaikka imetin. Vituttavaa

Vierailija
5/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kanssa molempien synnytysten jälkeen menkat ihan superrunsaina, kuukuppi saattoi vuotaa yli 2 kertaa tunnissa! Mutta ajan kanssa normalisoituneet, tokan jälkeen itse asiassa ihan muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
6/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kuukautiset olisivat pysyneetkin poissa vauva-ajan. Alkoivat 2kk synnytyksen jälkeen täysin samalla säännöllisellä kierrolla kuin ennen raskautta. Imetyksestä huolimatta.

Vierailija
7/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas niukentuivat ja olivat kivuliaammat. Synnytyksestä noin vuosi ja kierto on jotain 50-60 päivää...

Vierailija
8/8 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että nämä pian niukkenisivat. Kolmet kuukautisethan tässä on vasta ehtinyt olla (alkoivat vasta 11 kk vauvan syntymästä) mutta ajatus kohdunpoistosta on tullut mm viime yönä parikin kertaa mieleen #vainkoskaolennainen
Ap