Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuturekry

Vierailija
06.03.2015 |

Hei, olisin kiinnostunut kuulemaan teidän kokemuksia tästä Seuturekrystä (sijaisten rekrytointi firma). Harkitsen itse siihen liittymistä, kun ei töitä ole.. Olen kuullut vähän ristiriitaista tietoa, kertokaa omia mielipiteitä seuturekryläisen ja työyhteisönkin kannalta (kun sijainen on sitä kautta teille tullut..) Lähinnä olen kiinnostunut hoitajien mielipiteistä, mutta muutkin ammattiryhmät kertokaa!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanmaksu sakkaa edelleen, juuri tänään 31.1.20 tulleen tiliotteen perusteella ei jäänyt töistä kuin luu kouraan. Vuodesta 2017 olen tehnyt keikkaa tätä kautta ja palkanmaksussa esiintyvät ongelmat enemmän sääntö kuin poikkeus. Jos ei ole niin väliä, milloin raha tulee, niin ok. Jos teet keikkaa elääksesi ja tarvitset palkan ajallaan, niin ei kannata.

22/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on myös käynyt näin..että välistä on jäänyt päiviä maksamatta. Tiedusteltuani asiasta sain monta erilaista selitystä asialle. Ensin lupasivat maksaa seuraavassa tilissä..ei maksettu. Tiedustelin uudestaan ..sain taas eri selityksen miksi palkaa ei tullutkaan oikein..Selityksen mestareita ovat ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ongelmia. Ensin selvittelet asian kun asian ja saat asiallista ohjeistusta ja puhelu päätetään yhteis ymmärryksessä. Pian sieltä on voinut tulla toinen puhelu, johon ei olekaan ennättänyt vastata. Selvittelyä selvittelyä...

Palkanmaksussa ongelmia. Joulun ajan korvauksia joutuu odottamaan vielä ensi kuuhun eli palkka tulee kaksi kuukautta myöhemmin, kun työ on tehty. Jos enemmän on ollut työvuoroja, olen kysynyt ja varmistanut sarastialta, onko ok, jos kirjauksia vuoroista tekee jaksoissa eli osan myöhemmin ja vastaus ollut ok. Palkkaa ei nyt loppukuusta kuulunut, joten kun selvittelin mistä johtuu, onkin asia niin, että kaikki vuorot olisi ollut pitänyt kirjata ennen määräpäivää. Päivämäärät ovat vaihdelleet sairaasti js selittelyä tulee jokaiseen. On vaikea selittää että mitä on oikein tapahtunut...

Puhelussa asiakaspalvelija piti minua vajaavaltaisena ihmisenä, joka on selittänyt aikaisemmalle asiakaspalvelijalle asian epäymmärrettävästi. Puhui päälle, ja äänestä kuuli, että oikein haluaa pantata palkkiota palkkion saajalta. Aika ärsyttävää. Oikeasti sarastia itse selittelee ja selittelee ja näyttää siltä, että panttaa työntekijän palkkiota tehdystä työstä.

Odotellaan nyt palkkaa kuukausi, ei just ole tarve rahalle, mutta v*tuttaa silti ja harmittaa myös niiden puolesta, joille palkka olisi ollut tositosi tärkeä.

Pst.. suosittelen laskemaan palkkalaskelman todella huolella. Selittelyn mestareita kun on....

Ja anteeksi v*itutus, mutta palkka asioissa, jos töpeksitään, niin saa olla sisäisesti rauhan ihminen, että ei ala veri kiehumaan. Palkka on kuitenkin monelle työntekijälle se, miksi siellä se duuni on käyty tekemässä. Valitettavasti kutsumuksen huuto ei ole kuulunut. Kenties joskus.

Vierailija
24/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täsmennän, keskustelu on vanha, mutta ollut satunnaisesti käytössä ja jos joskus joku näitä lueskelee, niin on sitten tiedossa.

Vierailija
25/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksen syvä rintaääni kirjoitti:

On ongelmia. Ensin selvittelet asian kun asian ja saat asiallista ohjeistusta ja puhelu päätetään yhteis ymmärryksessä. Pian sieltä on voinut tulla toinen puhelu, johon ei olekaan ennättänyt vastata. Selvittelyä selvittelyä...

Palkanmaksussa ongelmia. Joulun ajan korvauksia joutuu odottamaan vielä ensi kuuhun eli palkka tulee kaksi kuukautta myöhemmin, kun työ on tehty. Jos enemmän on ollut työvuoroja, olen kysynyt ja varmistanut sarastialta, onko ok, jos kirjauksia vuoroista tekee jaksoissa eli osan myöhemmin ja vastaus ollut ok. Palkkaa ei nyt loppukuusta kuulunut, joten kun selvittelin mistä johtuu, onkin asia niin, että kaikki vuorot olisi ollut pitänyt kirjata ennen määräpäivää. Päivämäärät ovat vaihdelleet sairaasti js selittelyä tulee jokaiseen. On vaikea selittää että mitä on oikein tapahtunut...

Puhelussa asiakaspalvelija piti minua vajaavaltaisena ihmisenä, joka on selittänyt aikaisemmalle asiakaspalvelijalle asian epäymmärrettävästi. Puhui päälle, ja äänestä kuuli, että oikein haluaa pantata palkkiota palkkion saajalta. Aika ärsyttävää. Oikeasti sarastia itse selittelee ja selittelee ja näyttää siltä, että panttaa työntekijän palkkiota tehdystä työstä.

Odotellaan nyt palkkaa kuukausi, ei just ole tarve rahalle, mutta v*tuttaa silti ja harmittaa myös niiden puolesta, joille palkka olisi ollut tositosi tärkeä.

Pst.. suosittelen laskemaan palkkalaskelman todella huolella. Selittelyn mestareita kun on....

Ja anteeksi v*itutus, mutta palkka asioissa, jos töpeksitään, niin saa olla sisäisesti rauhan ihminen, että ei ala veri kiehumaan. Palkka on kuitenkin monelle työntekijälle se, miksi siellä se duuni on käyty tekemässä. Valitettavasti kutsumuksen huuto ei ole kuulunut. Kenties joskus.

Minäkin olen kohdannut alentuvaa käytöstä kun annoin palautetta mobiilisovelluksesta. "Työntekijä käytettävissä" tai "pätevyys kunnossa" tulee ilmoitukseksi usein, ja kun ihmettelin miksen pysty tekemään vuodeosastolle keikkaa, olin kuulemma kieltænyt sen. Eivät voineet myöntää, että itse unohtivat laittaa siihen täpän. Ja ilmoitin myös, että sen soittelevan robotin ei tarvitse minulle enää soittaa. En halua puhelinkaupustelua, vaan varaan itse keikkani.

Lisäksi palkka jäi puuttumaan, kun tilaajaorganisaation esimies oli hyväksynyt tunnit päivän myöhässä. Tästä annoin palautetta, että minä olen jukoliste työn tehnyt sovitusti ja kuitannut tunnit heti, haluan siis palkankin kuten pitää eikä kuukauden päästä. Tämän jälkeen maksoivat sen "ennakkona", ihan kuin minun olisi pitänyt olla kauhean kiitollinen.

Vierailija
26/36 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksen syvä rintaääni kirjoitti:

Minäkin olen kohdannut alentuvaa käytöstä kun annoin palautetta mobiilisovelluksesta. "Työntekijä käytettävissä" tai "pätevyys kunnossa" tulee ilmoitukseksi usein, ja kun ihmettelin miksen pysty tekemään vuodeosastolle keikkaa, olin kuulemma kieltænyt sen. Eivät voineet myöntää, että itse unohtivat laittaa siihen täpän. Ja ilmoitin myös, että sen soittelevan robotin ei tarvitse minulle enää soittaa. En halua puhelinkaupustelua, vaan varaan itse keikkani.

Lisäksi palkka jäi puuttumaan, kun tilaajaorganisaation esimies oli hyväksynyt tunnit päivän myöhässä. Tästä annoin palautetta, että minä olen jukoliste työn tehnyt sovitusti ja kuitannut tunnit heti, haluan siis palkankin kuten pitää eikä kuukauden päästä. Tämän jälkeen maksoivat sen "ennakkona", ihan kuin minun olisi pitänyt olla kauhean kiitollinen.

Joo. Laidasta laitaan löytyy kokemuksia ja kaikenlaisissa asioissa on monenlaista selitystä ja variaatiota toimia. Sittenkun on jonkun ohjeen mukaan toiminut, niin se onkin ollut väärä ja selvittäessä syy on sinussa.

Tosi ärsyttävää ja rassaa etenkin ton palkan runsaan myöhästymisen takia, mutta lohduttavaa on, että löytyy muitakin sarastian venkoilun "uhreja"!

Vierailija
27/36 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kokemuslisät maksamatta tuolta firmalta vuoden ajalta. Jos en olisi itse tajunnut, sinne olisi muutenkin pienestä palkasta olevat rahat jääneet. Olkaa tarkkoja. Ihmettelin, kun ei saanut palkan laskijan numeroa mihin soittaa. Kusettavat järjestetään!

Vierailija
28/36 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelu aikaa yritin tuolta saada kun oman tilanteen kohdalla asiakaspalvelussa niin neuvottiin tekemään. Järjestelmän automaatio sitten päätti alkaa uhkailemaan haastattelu ajan peruutuksella, koska jonnekin järjestelmään ei ollut ladattu kaikkia sen haluamia tietoja. Siksi juuri varasin sen haastattelu ajan, että nämä asiat voi selvittää, että mitä tarvitaan ja minne sekä mikä on minun tilanne.

Sitten jos senkin jälkeen en ole sopiva, niin ei tehdä mitään sopimusta. Tiedän, että keikkatyöntekijät on arvottomia, mutta siinä vaiheessa kun ei saa kehenkään ihmiseen yhteyttä systeemin suhteen ja rekrypalvelun järjestelmä alkaa uhkailevaan sävyyn lähettää viestejä ennen kuin olet edes tavannut ketään... Kertoo minusta aika paljon siitä mitä ne ajattelee työntekijöistä, joita vuokrailevat eteenpäin.

Mieluummin olen kyllä työtön kun lähden tuollaisten asennevammojen pyöriteltäväksi. Kyllä minä töitä haluan, mutta en kyllä tuollaisella hinnalla - oli rahallinen palkka sitten mikä hyvänsä.

Jaksamista niille, jotka on tuon armoilla.

Vierailija
29/36 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä Seuturekryllä tarkoitetaan Sarastia rekry Oy:tä, niin siellä kyllä on kaikki sujunut hyvin. Itse olen päätoiminen keikkailija ja töitä on niin paljon kun vain ottaa ja viitsii/jaksaa tehdä. Työterveyshuolto on järjestetty, lääkäriin pääsee samana päivänä , vaatii tosin Sarastialta lähetteen. Sairausajalta saa palkkaa ihan normaalisti, kunhan on esittää lääkärintodistuksen. Palkat , lisät ja kesälomakorvaukset tulee ajallaan, ei tarvii odotella. Voi tehdä työtä tuntipalkalla( 1-13 pvän sijaisuus) tai päiväpalkalla/kuukausipalkalla tätä pitemmät sijaisuudet. En vaihtais takaisin ns vakipaikkaan mistään hinnasta.

Vierailija
30/36 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkailija kirjoitti:

Jos tällä Seuturekryllä tarkoitetaan Sarastia rekry Oy:tä, niin siellä kyllä on kaikki sujunut hyvin. Itse olen päätoiminen keikkailija ja töitä on niin paljon kun vain ottaa ja viitsii/jaksaa tehdä. Työterveyshuolto on järjestetty, lääkäriin pääsee samana päivänä , vaatii tosin Sarastialta lähetteen. Sairausajalta saa palkkaa ihan normaalisti, kunhan on esittää lääkärintodistuksen. Palkat , lisät ja kesälomakorvaukset tulee ajallaan, ei tarvii odotella. Voi tehdä työtä tuntipalkalla( 1-13 pvän sijaisuus) tai päiväpalkalla/kuukausipalkalla tätä pitemmät sijaisuudet. En vaihtais takaisin ns vakipaikkaan mistään hinnasta.

Pääsääntösesti menee hyvin. Asiat rullaa, kun kaikki on fine. Jos kuitenkin tulee selviteltävää, niin siihen on Sarastialla olemassa miljoona variaatiot hoitaa ne asiat ja jokaisella asiakaspalvelijalla tuntuu olevan eri käsitys siitä, miten esimerkiksi palkkoja voi kirjata ja miten ei.

Eli jos tulee jotain häikkää jossakin, niin täytyisi olla ajatusten lukija, että voisi täysin välttyä Sarastian venkslaukselta.

Vierailija
31/36 |
12.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi 2021. Ylityö lisät palkasta puuttuivat, itse pitää tarkistaa tai jäåvät maksamatta.

Vierailija
32/36 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä. ☝️Tiedän erään naisen joka siellä entisestä työpaikastani. Nyt istuu rekryssä kuin ruhtinatar. Työpaikka kiusaaja. Joten en ihmettele että sarastia niittää huonoa mainetta. Minkä noille paholaisille mahtaa

Vierailija
33/36 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olisi kiva tietää mitä muut saa lähihoitajana palkkaa? Eikös näillä pitäisi palkat nousta samaa tahtia kuin muillakin hoitajilla?

15,14e/ h urani huipulla hämeenlinnassa😂 shitty place

Vierailija
34/36 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana minä oon saanut 13,77/h palkkaa viime aikoina. Siinäkin on pieni korotus tullut parin vuoden aikana, alkuun taisi olla jotain 13,30 €/h.

Vierailija
35/36 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarastia on lähtenyt soitellen sotaan. Henkilöstöä on palkattu laatuun katsomatta. Leikitty ns. bisneksentekijöinä verorahoilla. Hulppeita palkkoja maksettu, kun maksajana sinä ja minä.

Vierailija
36/36 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaa vaihtelua ja haluaa kokeilla erilaisia hommia ja työnantajia niin ihan ok, jos elämäntilanne ja omat yöunet sallivat työn ja samalla palkkatulojen epävarmuuden. Jonkinlaisena välivaiheena ennen työelämään kokoaikaisesti siirtymistä ihan ok, mutta vaikea nähdä että tuollalailla voisi koko työelämänsä tehdä töitä. Tietysti lääkärituuraukset pienemmillä paikkakunnilla asia erikseen koska siinö voi luottaa että töitä on aina ja lääkäreillr maksettava korvaus keikoista on todella hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän