Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä hankkia lasta 44-vuotiaana, hedelmöityshoidoilla?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:25"]No ei kyllä ole.

Omani on muuttanut pois kotoa 2 vuotta sitten ja olen nyt 43v. Ei tulisi mieleenkään alkaa mihinkään vaipparalleihin ja yövalvomisiin tässä iässä. Nythän se elämä vasta on alkanut.
[/quote]
Ai kun lapset muuttaneet pois, niin sitten vasta sinun elämäsi on alkanut :D. Miksi ikinä hankit lapsia, kun ovat moinen riesa sinulle olleet? :D Ei kannata ehkä lapsille noin sanoa.

Vierailija
22/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:53"]

Enpä taidakaan luovuttaa munasoluja kun ne voi mennä tuollaisille ylikypsille huruakoille. Yyh.

[/quote]

Sinun ei todellakaan kannata luovuttaa munasolujasi. Ihan monestakaan syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:20"]

Jos haluaa lapsen niin 44-vuoden iässä ei kannata enää odottaa. Vai pitäisikö lisääntymisestä pidättyä, koska sinusta siinä ei ole järkeä, vaikka tietäisi ehdottamasti haluavansa lapsen?

[/quote]  Adoptoimaan! Tai hankkikoot kissan / koiran / jonkun elukan.

[/quote]

Miksi muiden ihmisten tulisi mielestäsi tyytyä lemmikkieläimiin lapsen halutessaan, vaikka sinulla on lapsia? Miksi nainen ei saisi käyttää rahansa hedelmöityshoitoihin, jos haluaa? Haluaisitko itse adoptoida ja miksi adoptiojonoon pitäisi tunkea ihmisiä, jotka ovat biologisesti kykeneviä saamaan lapsia ainakin hedelmöityshoidoilla??

[/quote]

ihmisellä on aika, jolloin hän on kykenevä saamaan lapsia. Silloin kannattaa miettiä, haluaako niitä. Lapsella on syystä kaksi biologista vanhempaa. On äidin itsekkyyttä valita lapselleen isättömyys. Vanha yksinäinen äiti on aikamoinen riski lapselle. Isovanhemmatkin ovat jo vanhoja auttamaan. Toivottavasti läheistä tukiverkostoa on paljon.

[/quote]

Onko kuitenkin ok pyllistää tuntemattomalle nappisilmälle lomakohteessa?

[/quote]

????? Mitä ihmeen logiikkaa tuo on? Ei tietenkään ole, mutta miten se tähän liittyy?

[/quote]

Missä se raja kulkee?

Vierailija
24/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haitannut vanhat vanhemmat koskaan. Tärkeintä on ollut se, että on vanhemmat, jotka välittää/hoitaa ja jotka myös taloudellisesti pystyvät huolehtimaan.
Nimim. kiitollinen hyvistä vanhemmista (vaikka vanhoja ovatkin)

Vierailija
25/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä siinä ja hienoa että onnistui. :)

MUTTA ketään ei pitäisi rohkaista luovuttamaan munasoluja. Se ei ole riskitöntä vaikka annetaan uskoa! Klinikat tekevät luovutetuilla munasoluilla kovaa voittoa ja maalaavat kuvan tosi ruusuiseksi. Pahin riski on OHSS, jollaisen sain itsekin, ja olin 3 viikkoa täynnä nestettä, josta viikon sairaalassa, jouduttiin antamaan lisähappea letkuilla ja imemään vatsani läpi kertynyttä nestettä ulos, koska olin niin täynnä, etten voinut enää kunnolla hengittää enkä olla edes selälläni saati vatsallani. Minulla siis kyseessä oman vauvan hankinta. Olen nuori nainen ja OHSS on suurin riski juuri nuorille naisille, joilla munasarjat reagoivat herkästi annettuihin lääkkeisiin. Munasolujen luovutuksen ilosta en tätä helvettiä olisi halunnut läpikäydä. Anteeksi avautuminen, mutta oli pakko kertoa tällainen näkökanta, että riskitöntä se ei ole.

Vierailija
26/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:14"]

Mikäpä siinä ja hienoa että onnistui. :)

MUTTA ketään ei pitäisi rohkaista luovuttamaan munasoluja. Se ei ole riskitöntä vaikka annetaan uskoa! Klinikat tekevät luovutetuilla munasoluilla kovaa voittoa ja maalaavat kuvan tosi ruusuiseksi. Pahin riski on OHSS, jollaisen sain itsekin, ja olin 3 viikkoa täynnä nestettä, josta viikon sairaalassa, jouduttiin antamaan lisähappea letkuilla ja imemään vatsani läpi kertynyttä nestettä ulos, koska olin niin täynnä, etten voinut enää kunnolla hengittää enkä olla edes selälläni saati vatsallani. Minulla siis kyseessä oman vauvan hankinta. Olen nuori nainen ja OHSS on suurin riski juuri nuorille naisille, joilla munasarjat reagoivat herkästi annettuihin lääkkeisiin. Munasolujen luovutuksen ilosta en tätä helvettiä olisi halunnut läpikäydä. Anteeksi avautuminen, mutta oli pakko kertoa tällainen näkökanta, että riskitöntä se ei ole.

[/quote]

PS. Tulin raskaaksi! :,) <3

Vierailija
27/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:25"]No ei kyllä ole. Omani on muuttanut pois kotoa 2 vuotta sitten ja olen nyt 43v. Ei tulisi mieleenkään alkaa mihinkään vaipparalleihin ja yövalvomisiin tässä iässä. Nythän se elämä vasta on alkanut. [/quote] Ai kun lapset muuttaneet pois, niin sitten vasta sinun elämäsi on alkanut :D. Miksi ikinä hankit lapsia, kun ovat moinen riesa sinulle olleet? :D Ei kannata ehkä lapsille noin sanoa.

[/quote]

Kyllä ne se tietää. Nyt on aikaa,rahaa ja vapaus panostaa miehen kanssa yhdessäoloon ja, matkusteluun yms.

Ihan loistavaa kun ikää ei ole enempää ja parisuhdetta voi hoitaa vaikka keittiönpöydällä eikä tarvitse yhtään pohtia muita.

Vierailija
28/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä palstakansa kummallista. Ehkäisyä ei viitsitä käyttää, kun pääseehän sitä aborttiin. Ja eihän lasta pidä synnyttää, jos se ehkäisy pettää ( jota ei oikeasti edes käytetty), kun jokaisen lapsen täytyy olla toivottu. Sitten taas, jos joku haluaa toivotun lapsen, niin sekään ei passaa. 

Vierailija
29/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei tule kesken, noissahan riski on suurempi ja 20 000 euron rahanmeno saattas harmittaa...

Vierailija
30/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muuten mitään sitä vastaan enkä kyllä muutenkaan ketään tuomitse, mutta:
1) oma jaksaminen joutuu koetukselle kun niin vanhana lähtee lasta hommaamaan. Se on yllättävän raskasta nuorillekin.
2) on lapsen kannalta katsottuna noloa, kun lapsi on 16, niin äiti 60. Varsinkin jos ensimmäinen lapsi kyseessä nii hohhoijjaa

Vierailija
31/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ihan mummoikäinen jo.

Enkä tosiaan ymmärrä kuka voi haluta luovuttaa munasolujaan.

Tiedän erään hirvityksen joka luovutti pariin kertaan ja ihan rahan takia sanoi tehneensä vaikka summa pieni.

Vierailija
32/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani 52- vuotias nainen (mies 54) saivat esikoisensa. Tuntui kyllä aika kaamealta, koska äidillä vaihdevuodet samaan aikaan kun on vauva. Vanhemmat ovat 70- kymppisiä, kun lapsi on murrosiässä. Virossa tehdyillä hedelmöityshoidoilla (Suomessa tuon ikäiset eivät saa)

Vierailija
33/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Maria parkaa, ei tiedä että pahin on vielä edessä. Enkä tarkoita synnytystä. Maria on 60v kun lapsensa on rippikouluiässä. Ei käy kateeksi.

Vierailija
34/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeaan ikään liittyvät sairaudet kuten muistisairaudet lisääntyy, karseeta jos teini-ikäinen joutuu hoitamaan muistisairasta vanhempaa. Mulle 35-vuotiaanakin se oli shokki

Vierailija
35/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marian ikäiset naiset ovat kautta aikojen lapset hoitaneet. Raskaus ja synnytys tietenkin voi olla suurempi riski kuin nuoremmalla, mutta ei välttämättä. Mutta hoitaa kyllä jaksaa. Tässä maassa on iso joukko paljon vanhempia mummoja, joille on sijoitettu lapsenlapsi tai - lapsia. Kun nuoret naiset eivät jaksa, niin mummoikäisistä se apu löytyy. 

Vierailija
36/83 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON OMAVALITA !  "KAIKKI RISKIT ON KORKEAT MUTTA NIIN MYÖS UNELMA OMASTA LAPSESTA ! JOTEN GO FOR IT ! =D

Vierailija
37/83 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isoäiti sai äitini 45-vuotiaana. joo vanha mutta ei sitä kauhisteltu, ennen maalla lapsia tehtiin niin kauan kuin niitä tuli. isoäidillä oli 7 lasta. 

vähän perspektiiviä näihin asioihin. 

Vierailija
38/83 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näkee taas osalla nykyisten 40v+ entisten teiniäitien idiotismin. Jokainen hankkikoot lapsensa minkä ikäisenä on vain mahdollista lisääntyä, käytti sitten hedelmöityshoitoja tai ei.

Mikä siinä on että ihmiset eivät tajua että nykypäivänä 60-vuotias ei lähtökohtainen ole mikään dementoitunut mummeli vaan mahdollisesti hyvin jaksava työssäkäyvä äiti.

t. 25-vuotias lapseton, joka päättää yrittää hankkia lasta sitten kun itseltä tuntuu, olin sitten 26v, 36v tai 46v.

Vierailija
39/83 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut onko järkeä vai ei mutta luomuna sain toivotun vauvan 44 vuotiaana. En ole ennen tiennytkään kunka antoisaa ja merkittävää on kun on lapsi.

Vierailija
40/83 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 14:20"]

Jos haluaa lapsen niin 44-vuoden iässä ei kannata enää odottaa. Vai pitäisikö lisääntymisestä pidättyä, koska sinusta siinä ei ole järkeä, vaikka tietäisi ehdottamasti haluavansa lapsen?

[/quote]  Adoptoimaan! Tai hankkikoot kissan / koiran / jonkun elukan.

[/quote]

Miksi muiden ihmisten tulisi mielestäsi tyytyä lemmikkieläimiin lapsen halutessaan, vaikka sinulla on lapsia? Miksi nainen ei saisi käyttää rahansa hedelmöityshoitoihin, jos haluaa? Haluaisitko itse adoptoida ja miksi adoptiojonoon pitäisi tunkea ihmisiä, jotka ovat biologisesti kykeneviä saamaan lapsia ainakin hedelmöityshoidoilla??
[/quote]

Biologisesti kykeneviä saamaan lapsia _hedelmöityshoidoilla_? Hedelmöityshoidothan ovat juuri biologista vajetta korjaamassa!