Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotilääkärit, diagnosoikaa minut! Oireina väsymys, korkea pulssi ja päänsärky

Vierailija
04.12.2021 |

Pulssi nousee aina välillä, ja saattaa tällöin olla reilut 100/min. Koko aikaa pulssi ei kuitenkaan ole noin korkealla. Pulssi tuntuu tykytyksenä, mutta ei aiheuta rintakipuja tms.

Olen myös ollut tosi väsynyt. Kesällä oli stressaavaa aikaa, mutta nyt stressaava tilanne on helpottanut. Huomaan kyllä olevani myös henkisesti jotenkin kovilla ja murehtivani liikaa.

Olen aika väsynyt. Päänsärkyä on myös paljon. Tällä viikolla on särkenyt joka päivä.

Verikokeissa kävin juuri. Kaikki on ok.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me/cfs

Vierailija
22/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotehaittoja koronarokotteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Long-covid? Onko sulla mitattu vasta-aineet? Oletko ollut muuten sairas? Jokin muu infektio/bakteeri?

En ole varma long-covidista, onko sille eri mittaus käytössä kun perus koronatesti? En ole muuten sairas. Tuo infektio/bakteeri olisi varmaan näkynyt laajoissa verikokeissa. 

Vierailija
24/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut koronarokotteen?

Vierailija
25/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin mulla menee lääkkeenä reagila ja olazapin, en tiedä voiko nuo aiheuttaa sivuvaikutuksena noita oireita. 

Voi, psyykenlääkkeissä on paljon sivuvaikutuksia. Olen nähnyt, läheiset käyttävät. Toivoisin, että pääsivät eroon näistä myrkyistä. Teholle asti ovat vieneet ja kk vuodepotilaaksi. Hys,hys.

Entä kofeiini ja teobropiini, kahvissa ja kaakaossa.

Voimia ja jaksamisia

💛

Vierailija
26/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin diagnosoitu ja lääkitty kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa samoja oireita. Vahingoittaa mm. sydäntä ja luustoa. Menopaussi myös oireilee monin tavoin sekä erilaiset allergiat. Ja lääkkeissä voi olla hankalia sivuoireita.

Vierailija
27/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuhumala

Vierailija
28/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi?

Vierailija
29/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin diagnosoitu ja lääkitty kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa samoja oireita. Vahingoittaa mm. sydäntä ja luustoa. Menopaussi myös oireilee monin tavoin sekä erilaiset allergiat. Ja lääkkeissä voi olla hankalia sivuoireita.

Kilpirauhasarvot on olleet normaalit. Olen 26-v niin menopaussista ei voi olla kyse. Epäilys herää kyllä noista lääkkeistä mitä käytän, että aiheuttavat sivuoireita. Lääkäri ei ole ottanut kunnolla kantaa niihin, pitää ensikerralla tavatessa puhua noista oireiluista. 

Vierailija
30/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut koronarokotteen?

Olen, nuo oireet oli ennen rokotusta. 

Vierailija
31/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikunto / CFS. Itellä samat, lisäksi yöheräilyt, yöhikoilut, vähäinenkin rasitus lamaannuttaa moneksi päiväksi n. vuorokauden viiveellä.

Vierailija
32/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi?

Stressiä on kyllä ollut paljon viime aikoina. En tiedä voiko vaikuttaa niin radikaalisti, että särkee päätä melkeinpä jatkuvasti. Myös huimausta ja etovaa oloa on ollut päänsärystä johtuen. 

Vierailija
33/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Long-covid? Onko sulla mitattu vasta-aineet? Oletko ollut muuten sairas? Jokin muu infektio/bakteeri?

En ole varma long-covidista, onko sille eri mittaus käytössä kun perus koronatesti? En ole muuten sairas. Tuo infektio/bakteeri olisi varmaan näkynyt laajoissa verikokeissa. 

On eri mittaus. Sillä erotetaan sairastettu COVID-19-tauti ja COVID-19-piikkiproteiinirokotevaste toisistaan. Molemmat testit mittaavat IgG-luokan vasta-aineita, toinen piikkiproteiinia vastaan (S -CV19sAb) ja toinen nukleokapsidiproteiinia vastaan (S -CV19AbG).

Vierailija
34/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitattiinko myös ferritiini? Mulla oli esim. hemoglobiini ihan normaali. Kaikki näytti ihan hyvältä, mutta sitten omakustanteisesti otatutin vielä tuon, niin oli alle 10 tuo arvo. Kummasti rautalisä helpotti oloa. Samat oireet oli kuin sulla. Korkea syke, väsymys ja migreeniä usein.

Itseasiassa mun ferritiiniarvo oli matala n.11, mutta rautalisää syötyäni noussut 70 ja syön edelleen rautaa. En tiedä voiko ferritiini oireilla vielä noilla arvoilla. 

Saisi nousta vielä, päälle 100 olisi hyvä.

Vierailija
35/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivosyöpä

Vierailija
36/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sydänoireita, pahoinvointia, ahdistusta.. kaikki oireet helpotti kun olin pari kuukautta lomautettuna. Nyt taas huomaan välillä että oireet meinaa palata kun olen ollut töissä ja stressaan enempi

Vierailija
37/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvot on olleet normaalit. Olen 26-v niin menopaussista ei voi olla kyse. Epäilys herää kyllä noista lääkkeistä mitä käytän, että aiheuttavat sivuoireita. Lääkäri ei ole ottanut kunnolla kantaa niihin, pitää ensikerralla tavatessa puhua noista oireiluista. 

Varaudu siihen, että "tavalliselta" lääkäriltä ei välttämättä saa tukea tuohon lääkeasiaan. Tuppaavat herkästi perustamaan hyödyt haittoja suuremmiksi.

Suosittelen Antioksidanttiklinkkaa tai Aki Kopakkalan vastaanottoa.

Hän on perehtynyt näihin lääkkeiden haittoihin potilas/asiakaslähtöisesti. Myös lääkityksen vähentämiseen turvallisesti.

Vierailija
38/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressi?

Stressiä on kyllä ollut paljon viime aikoina. En tiedä voiko vaikuttaa niin radikaalisti, että särkee päätä melkeinpä jatkuvasti. Myös huimausta ja etovaa oloa on ollut päänsärystä johtuen. 

En tiedä liittyykö mitenkään sinun oireisiisi, mutta itselläni niinkin yksinkertainen vaiva, kuin niskajumi aiheutti täydellisen työkyvyttömyyden ja monioireisen vammailun. En tiennyt niskajumista mitään ja luulin olevani vakavasti sairas, pyörryin, kaatuilin, en kyennyt ihan normaaleihin toimiin, kipu oli aivan hirveää, makasin ja hikoilin ja liikeradat supistuivat supistumistaan ja oireet lisääntyivät ja kasvoivat ympäri kehoa.

Lopulta terveyskeskuksen ylilääkäri sai muutamalla rutiiniliiketestillä tehtyä oikean diagnoosin, niskajumi, ja sanoi, että täysin vaaraton juttu, mutta yksi kivulloisimpia vaivoja, mitä tiedetään. Että mikään ei ole rikki, älä pelkää. Olin maannut yli puoli vuotta odottamassa kuolemaa liikuntakyvyttömänä. Fysioterapeutti sai äkkiä asioita kuntoon ja nykyään olen täysin oireeton ja tiedän, miten alkaviin oireisiin reagoida. 

Oikea lääkäri on ratkaiseva. Hänen pitää ymmärtää, että vika ei olekaan korvien välissä, vaan ihan oikea konkreettinen vaiva, mikä voi olla helppo ratkaista. Miksei sinulla tutkita kilpirauhasvaivoja, jos tuntuu, että kyse voisi olla siitä? Itsellä on suvussa paljon mm. näitä ME/CFS -potilaita, jotka ovat pysyvästi vammautuneet. Tuntuu, että jos terveydenhuolto olisi alunperin suhtautunut vakavasti, eikä leimannut psyykkisesti sairaaksi, ei tila olisi päässyt kroonistumaan.

Tulee kalliiksi tuo hoitohenkilökunnan kaikkitietävyys asioissa, mitkä koskevat ihmiskehoa, joka on niin monimutkainen laitos, että ihminen alkaa vasta alkeellisesti ymmärtämään sitä. Ei ole monta vuotta siitä, kun lääketiede löysi uuden elimen, joka on kyllä ollut koko ajan ihan näkyvillä, mutta sen merkitystä ei oltu tajuttu. (Suolilieve.) Näin alkeissa ollaan, että vielä löytyy kehosta uusia elimiä.

Vierailija
39/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän kaliumia, liian vähän kasviksia

Vierailija
40/47 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sykosomaattinen ressi, joka on siirtymässä menttaalipuolelle. Alkuunsa nyt laitetaan 3 viikkoa sairaslommaa ja pepanttikuuri sisäisesti kertaa kolme. Joo, hei vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme