Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ihme että Stockmannilla menee huonosti..

Vierailija
05.03.2015 |

Kävin tänään pitkästä aikaa pyörähtämässä ja watthefak; ihan perus muumimukit maksoivat hieman alle 20€, kun missä tahansa muualla ne maksavat sen 12€ molemmin puolin. Kyse ei siis ollut edes mistään kausituotteista.. Ei varmaan oo hullu joka pyytää vaan se joka maksaa, mutta vähän kaverin kanssa kyllä ihmeteltiin. Onko muut tuotteet hintoinensa yhtä 'ilmavia'?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan laivalta tai lentoasemalta. 

Vierailija
22/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina saanut hieman huonoa palvelua Stockalla. Näytän todennäköisesti liian köyhältä kun en pukeudu merkkivaatteisiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattiin juuri pari valaisinta Iskusta. Iskun hinta 100€ / kpl, Stockan hinta 159€ / kpl. 

Vierailija
24/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:26"]Eniten mua harmittaa ne 'rikkaat' eläkeläisrouvat jotka ostavat sieltä kaiken tarvitsemansa. Sain rippilahjaksi mummiltani erään laajan aterinsetin. Mummini ei ole rikas, mutta luottaa Stockmanniin kauppana aivan sokeasti. Kiittäessäni lahjasta, hän kuiskasi setin olleen 'sitten sieltä stokmannilta, ettei ole mitään krääsää vaan laatua'. Noh, törmäsimme äitini kanssa Tokmannilla samaan settiin ja äitini päätään pudistellen harmitteli kun mummi oli haaskannut niin paljon rahaa stokkan kassaan, koska hintaeroa todella oli kymmeniä euroja, mikä köyhän muorin pussissa varmasti tuntui.. Toki palvelu on kyseisessä liikkeessä hyvää ja varmasti monelle vanhalle ladylle on kunnia-asia pystyä asioimaan siellä, mutta oivoi.. :/
[/quote]

Olen törmännyt samaan ilmiöön. Että ei välttämättä se tuotteen alkuperä, vaan se mistä sen ostit. Enkä nyt siis väheksy Stockmannin laatua, siellä on lähtökohtaisesti hyvin laadukasta tavaraa. Monelle vanhemmalle persoonalle se tuntuu olevan jonkunlainen peruskalliomainen turvasatama, jossa on rauhallista ja seesteistä asioida. Näin ainakin oma äitini kuvaili Stockmannia ja Sokosta, kun ihmettelin aikanaan, miksi ramppaa sielä alvariinsa. :)

Vierailija
25/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, saat ostaa sen muumimukin ruotsinkielisten mainoskuulutusten säestämänä. Kyllä siitä kannattaa maksaa vähän ekstraa!

Vierailija
26/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:33"]No mutta, saat ostaa sen muumimukin ruotsinkielisten mainoskuulutusten säestämänä. Kyllä siitä kannattaa maksaa vähän ekstraa!
[/quote]

Aivan. Täytyy koittaa arvostaa.. :D

Vierailija
27/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli muutama vastaava kokemus, jonkavuoksi ikävä kyllä Stockmann on jäänyt ilman minun pennosiani. Tämä tosin tapahtui jo muuta vuosi sitten kun hilasivat hintoja ylöspäin 'hienovaraisesti'.

Vierailija
28/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkalla ei saa palvelua, myyjät aina juoruaa keskenään (ei voi vieressä olla kuulematta mitä puhuvat). Onneks on muita kauppoja.

Vierailija
29/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D Taitaa yllä oleva olla yhden ja saman henkilön ristiretki Stokkaa vastaan!

Tsekkasin just pistokokeena että Tommy Hilfigerin Averila-paita maksaa Hilfigerin omassa nettikaupassa 44,90 euroa, Stokkalla 39,90 euroa. Michael Korsin seepraprintti t-paita italialaisen Tessabitin nettisivulla 65 euroa, Stokkan verkkokaupassa 65 euroa.

Stokkalla Herkussa Italian Clippers kahvi oli pitkään 4,80 e samaan aikaan kun Ruohonjuuressa 6,40 e, laskin että hintaeroa per kilo tuli n. 7 euroa.

Tässä pari esmierkkiä, että kyllä hinnat ovat monelta osin ihan kohtuulliset tai jopa halvemmat paikoittain kuin muualla.

Vierailija
30/48 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:37"]

:-D Taitaa yllä oleva olla yhden ja saman henkilön ristiretki Stokkaa vastaan!

Tsekkasin just pistokokeena että Tommy Hilfigerin Averila-paita maksaa Hilfigerin omassa nettikaupassa 44,90 euroa, Stokkalla 39,90 euroa. Michael Korsin seepraprintti t-paita italialaisen Tessabitin nettisivulla 65 euroa, Stokkan verkkokaupassa 65 euroa.

Stokkalla Herkussa Italian Clippers kahvi oli pitkään 4,80 e samaan aikaan kun Ruohonjuuressa 6,40 e, laskin että hintaeroa per kilo tuli n. 7 euroa.

Tässä pari esmierkkiä, että kyllä hinnat ovat monelta osin ihan kohtuulliset tai jopa halvemmat paikoittain kuin muualla.

[/quote]

Aika upeaa yksin keskustelua ap olisi saanut pitää tässä tovin. Onneksi nyt sinä, toinen keskustelun avannut tulit korjaamaan asiat oikeaan laitaan.

Vierailija
31/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:30"]

Itse olen aina saanut hieman huonoa palvelua Stockalla. Näytän todennäköisesti liian köyhältä kun en pukeudu merkkivaatteisiin :D

[/quote]

Aika erikoista. Minä pukeudun reuman vuoksi aina rentoihin vaatteisiin ja entodellakaan jaksa meikata tai tehdä kampauksia. Kuljen hieman vaivalloisesti. Siitä huolimatta minua on palveltu aina ystävällisesti Stockalla.

Vierailija
32/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 22:10"]

Kannattaa siirtyä nettikauppoihin.

[/quote]

Saako sieltä varmasti aitoa tavaraa?

Vierailija
33/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:37"]:-D Taitaa yllä oleva olla yhden ja saman henkilön ristiretki Stokkaa vastaan!

[/quote]

Kuten jo totesin, mielestäni Stockmann on hyvä paikka, mielenkiinnosta tiedustelin vain muiden kokemuksia yksittäisistä ns perustuotteista, jota miltein joka kaupasta saa. En missään vaiheessa väittänytkään että siellä on kaikki kalliimpaa. :)
-Ap

Vierailija
34/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 07:07"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:37"]:-D Taitaa yllä oleva olla yhden ja saman henkilön ristiretki Stokkaa vastaan!

[/quote]

Kuten jo totesin, mielestäni Stockmann on hyvä paikka, mielenkiinnosta tiedustelin vain muiden kokemuksia yksittäisistä ns perustuotteista, jota miltein joka kaupasta saa. En missään vaiheessa väittänytkään että siellä on kaikki kalliimpaa. :)
-Ap
[/quote]

Ja tosiaan, en harrasta yksinpuhelua.
-Ap

Vierailija
35/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:37"]:-D Taitaa yllä oleva olla yhden ja saman henkilön ristiretki Stokkaa vastaan!

[/quote]

No Ruohonjuureen ei kannata verrata tuota. Sillä Clippers tee maksaa 2-3e Prismassa/Cittarissa ja sitten siellä Ruohonjuuressa tosiaan lähemmäs 7e.

Vierailija
36/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 07:33"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 23:37"]:-D Taitaa yllä oleva olla yhden ja saman henkilön ristiretki Stokkaa vastaan!

[/quote]

No Ruohonjuureen ei kannata verrata tuota. Sillä Clippers tee maksaa 2-3e Prismassa/Cittarissa ja sitten siellä Ruohonjuuressa tosiaan lähemmäs 7e.
[/quote]

Aivan se, että ruohonjuuri on kallis ei tee stokkasta halpaa.

Vierailija
37/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi joku stokkan myyjä pahoittaa mielensä tossa muutama viesti sitten. Voi luoja. :D

Vierailija
38/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sun aloituksesta sellaisen mielikuvan sai, että Stockalla on kaikki kalliimpaa :D
Mun mielestä Stockan heikkous ei ole hinnat, eikä palvelu (itse olen useimmiten saanut ihan hyvää palvelua, huippupalvelua harvemmin) vaan itse valikoima. Stockalta ei saa enää mitään sellaista, mitä muualta ei saisi. Tai näin on ainakin niiden tuotteiden kohdalla, joita itse käytän.
Poikkeuksena on Herkun luomutuotteet. Valikoima on laaja ja hinnat kilpailukykyiset. Harmi vain, etten asu lähellä Herkkua.

Vierailija
39/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 07:39"]No kyllähän sun aloituksesta sellaisen mielikuvan sai, että Stockalla on kaikki kalliimpaa :D
Mun mielestä Stockan heikkous ei ole hinnat, eikä palvelu (itse olen useimmiten saanut ihan hyvää palvelua, huippupalvelua harvemmin) vaan itse valikoima. Stockalta ei saa enää mitään sellaista, mitä muualta ei saisi. Tai näin on ainakin niiden tuotteiden kohdalla, joita itse käytän.
Poikkeuksena on Herkun luomutuotteet. Valikoima on laaja ja hinnat kilpailukykyiset. Harmi vain, etten asu lähellä Herkkua.
[/quote]

Apn viimeinen lause: 'Onko muutkin tuotteen hintoinensa yhtä ilmavia? Eli missään ei ainakaan minun silmääni osunut että kaikki on kallista.

Oman kokemukseni mukaan just nuo arabian ja iittalan perustuotteet on sellaisia, missä ilmaa on. Ei ne kaikkein kalleimmat tuotteet, vaan just noi stockmannin mittakaavalla halvahkot tavarat on niitä joiden hintaa on jotain muuta kuin normi suositukset.

Vierailija
40/48 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkalla on usein kyllä halvemmat hinnat kuin muualla, esim kosmetiikkatuotteet kun vertaa samoja Sokokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme