En ole elämäni aikana koskaan kuullut yhdenkään ulkomaille muuttavan suomalaisen odottavan "minkälaisethan kotouttamispalvelut siel o?"
Itse en edes lapsena koskaan ajatellut tämmöisiä kun oli jotain fantasioita että mitähän jos muuttaisin ulkomaille.
Pitääkö tästä tehdä johtopäätöksiä että tuolta tietyistä paikoista tulevat ovat sub-humanoideja?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?
Tietoa tosiaan jaetaan somen kautta. Sen mukaan thdään päätöksiä mihin kannattaa nokka suunnata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?
Tietoa tosiaan jaetaan somen kautta. Sen mukaan thdään päätöksiä mihin kannattaa nokka suunnata
Facebookissa näkee usein näitä. Ja purkauksia kun ei olekaan saanut, onneksi, asettua tänne elätiksi tuosta vaan.
Ja tulkki hommattava joka asian hoitoon?
Sama todennäköisesti koskee Suomeen muuttavia.
jos haet tuvapaikkaa, ei kai meiltä kovn monen ole tarvinnut, paitsi se yksi venäjälle paennut
Siis olit ajatellut ruveta maahan_muuttajaksi? Syljen päällesi.
Vierailija kirjoitti:
Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?
Älä jaksa ymmärtää tahalleen väärin...
Monet Ruotsiin muuttaneet suomalaiset vaativat kaikenlaista Ruotsin valtiolta; opetusta lapsille suomen kielellä, avustusrahaa omille järjestöille ja suomalaisen kulttuurin kunnioittamista. Monet eivät vaivautuneet opettelemaan edes kieltä, moni ruotsalainen tehtaan esimies oli opiskellut suomea. Köttbullareita, naggorna och senap ja mellanöliä osattiin tilata baarissa.
Avutonta olisi jos pitäisi turvautua joihinkin erikoispalveluihin. Vuosia, vuosikymmeniä.
No kuule, ehkä ne ihmiset tulevat vähän alkeellisimmista oloista, kuin me suomalaiset? Meillä opetaan jo koulussa kieliä. Kun kaikki eivät pääse edes kouluun.
Vierailija kirjoitti:
No kuule, ehkä ne ihmiset tulevat vähän alkeellisimmista oloista, kuin me suomalaiset? Meillä opetaan jo koulussa kieliä. Kun kaikki eivät pääse edes kouluun.
Miksi niitä otetaan tänne, jos ei ole valmiuksia suomalaiseen yhteiskuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Monet Ruotsiin muuttaneet suomalaiset vaativat kaikenlaista Ruotsin valtiolta; opetusta lapsille suomen kielellä, avustusrahaa omille järjestöille ja suomalaisen kulttuurin kunnioittamista. Monet eivät vaivautuneet opettelemaan edes kieltä, moni ruotsalainen tehtaan esimies oli opiskellut suomea. Köttbullareita, naggorna och senap ja mellanöliä osattiin tilata baarissa.
60-luvulla kutsuttiin Ruotsiin töihin, ei eläteiksi. Silloin saakin vaatia jotain palkan lisäksi. Sun mielestä Ruotsiin töihin menijöitä voi verrata tänne virtaaviin elintasopakoloisiin?
Vierailija kirjoitti:
No kuule, ehkä ne ihmiset tulevat vähän alkeellisimmista oloista, kuin me suomalaiset? Meillä opetaan jo koulussa kieliä. Kun kaikki eivät pääse edes kouluun.
Pakko kysyä miksi otamme tuollaisia tänne? Emme tarvitse yhtäkään lisää. Ja täällä loisivat voisi hyvin palauttaa.
Kukaan ei halua niihin. Haluavat itse ottaa selvää jo ennen ja siellä. Kieliasiat oma juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?
Tietoa tosiaan jaetaan somen kautta. Sen mukaan thdään päätöksiä mihin kannattaa nokka suunnata
Moni on tullut läpi euroopan ihan sattumalta suomeen hakemaan turvapaikkaa,uskotko satuun ja joulupukkiin,tämä on yhtä uskottavaa.Sääntö määrää hakemaan ensimmäisestä turvallisesta maasta,myös venäjä on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua niihin. Haluavat itse ottaa selvää jo ennen ja siellä. Kieliasiat oma juttunsa.
Tänne tulee jopa opiskelijoita jotka tänne saavuttua alkavat miettimään mistä asunto ja elanto. Olemme hölmölä.
Vierailija kirjoitti:
Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?
Ap:n pointti varmaan oli, että kaikenlaisista kotoutumispalveluista puhutaan kuin ne olisivat tärkeitä houkutellessa Suomeen koulutettua ja osaavaa porukkaa, vaikka käytännössä juuri se koulutettu ja osaava porukka ei niitä edes tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet Ruotsiin muuttaneet suomalaiset vaativat kaikenlaista Ruotsin valtiolta; opetusta lapsille suomen kielellä, avustusrahaa omille järjestöille ja suomalaisen kulttuurin kunnioittamista. Monet eivät vaivautuneet opettelemaan edes kieltä, moni ruotsalainen tehtaan esimies oli opiskellut suomea. Köttbullareita, naggorna och senap ja mellanöliä osattiin tilata baarissa.
60-luvulla kutsuttiin Ruotsiin töihin, ei eläteiksi. Silloin saakin vaatia jotain palkan lisäksi. Sun mielestä Ruotsiin töihin menijöitä voi verrata tänne virtaaviin elintasopakoloisiin?
Vastasin aloitukseen, jossa väitettiin, että kukaan suomalainen mmaahanmuuttaja ei ole käyttänyt mitään kotoutuspalveluita tai vaatinut mitään uudelta asuinmaaltaan.
Elit siis jo 1800-luvulla?
Euroopasta lähdettiin Amerikoihin.
Perillä heitä AVUSTETTIIN maanostossa
Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?