Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole elämäni aikana koskaan kuullut yhdenkään ulkomaille muuttavan suomalaisen odottavan "minkälaisethan kotouttamispalvelut siel o?"

Vierailija
25.06.2026 |

Itse en edes lapsena koskaan ajatellut tämmöisiä kun oli jotain fantasioita että mitähän jos muuttaisin ulkomaille.

Pitääkö tästä tehdä johtopäätöksiä että tuolta tietyistä paikoista tulevat ovat sub-humanoideja?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?

Vierailija
2/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?

Tietoa tosiaan jaetaan somen kautta. Sen mukaan thdään päätöksiä mihin kannattaa nokka suunnata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?

Tietoa tosiaan jaetaan somen kautta. Sen mukaan thdään päätöksiä mihin kannattaa nokka suunnata

Facebookissa näkee usein näitä. Ja purkauksia kun ei olekaan saanut, onneksi, asettua tänne elätiksi tuosta vaan. 

Vierailija
4/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulkki hommattava joka asian hoitoon?

Vierailija
5/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama todennäköisesti koskee Suomeen muuttavia.

Vierailija
6/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haet tuvapaikkaa, ei kai meiltä kovn monen ole tarvinnut, paitsi se yksi venäjälle paennut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olit ajatellut ruveta maahan_muuttajaksi? Syljen päällesi.

Vierailija
8/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?

Älä jaksa ymmärtää tahalleen väärin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet Ruotsiin muuttaneet suomalaiset vaativat kaikenlaista Ruotsin valtiolta; opetusta lapsille suomen kielellä, avustusrahaa omille järjestöille ja suomalaisen kulttuurin kunnioittamista. Monet eivät vaivautuneet opettelemaan edes kieltä, moni ruotsalainen tehtaan esimies oli opiskellut suomea. Köttbullareita, naggorna och senap ja mellanöliä osattiin tilata baarissa.

Vierailija
10/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avutonta olisi jos pitäisi turvautua joihinkin erikoispalveluihin.  Vuosia, vuosikymmeniä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, ehkä ne ihmiset tulevat vähän alkeellisimmista oloista, kuin me suomalaiset? Meillä opetaan jo koulussa kieliä. Kun kaikki eivät pääse edes kouluun.

Vierailija
12/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule, ehkä ne ihmiset tulevat vähän alkeellisimmista oloista, kuin me suomalaiset? Meillä opetaan jo koulussa kieliä. Kun kaikki eivät pääse edes kouluun.

Miksi niitä otetaan tänne, jos ei ole valmiuksia suomalaiseen yhteiskuntaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet Ruotsiin muuttaneet suomalaiset vaativat kaikenlaista Ruotsin valtiolta; opetusta lapsille suomen kielellä, avustusrahaa omille järjestöille ja suomalaisen kulttuurin kunnioittamista. Monet eivät vaivautuneet opettelemaan edes kieltä, moni ruotsalainen tehtaan esimies oli opiskellut suomea. Köttbullareita, naggorna och senap ja mellanöliä osattiin tilata baarissa.

60-luvulla kutsuttiin Ruotsiin töihin, ei eläteiksi. Silloin saakin vaatia jotain palkan lisäksi. Sun mielestä Ruotsiin töihin menijöitä voi verrata tänne virtaaviin elintasopakoloisiin? 

Vierailija
14/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule, ehkä ne ihmiset tulevat vähän alkeellisimmista oloista, kuin me suomalaiset? Meillä opetaan jo koulussa kieliä. Kun kaikki eivät pääse edes kouluun.

Pakko kysyä miksi otamme tuollaisia tänne? Emme tarvitse yhtäkään lisää. Ja täällä loisivat voisi hyvin palauttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua niihin. Haluavat itse ottaa selvää jo ennen ja siellä. Kieliasiat oma juttunsa.

Vierailija
16/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?

Tietoa tosiaan jaetaan somen kautta. Sen mukaan thdään päätöksiä mihin kannattaa nokka suunnata

Moni on tullut läpi euroopan ihan sattumalta suomeen hakemaan turvapaikkaa,uskotko satuun ja joulupukkiin,tämä on yhtä uskottavaa.Sääntö määrää hakemaan ensimmäisestä turvallisesta maasta,myös venäjä on sellainen.

Vierailija
17/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua niihin. Haluavat itse ottaa selvää jo ennen ja siellä. Kieliasiat oma juttunsa.

Tänne tulee jopa opiskelijoita jotka tänne saavuttua alkavat miettimään mistä asunto ja elanto. Olemme hölmölä. 

Vierailija
18/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet Suomeen muuttoa suunnittelevien kuullut pohtivan, minkähänlaiset kotoutumispalvelut Suomessa on?

Ap:n pointti varmaan oli, että kaikenlaisista kotoutumispalveluista puhutaan kuin ne olisivat tärkeitä houkutellessa Suomeen koulutettua ja osaavaa porukkaa, vaikka käytännössä juuri se koulutettu ja osaava porukka ei niitä edes tarvitse.

Vierailija
19/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet Ruotsiin muuttaneet suomalaiset vaativat kaikenlaista Ruotsin valtiolta; opetusta lapsille suomen kielellä, avustusrahaa omille järjestöille ja suomalaisen kulttuurin kunnioittamista. Monet eivät vaivautuneet opettelemaan edes kieltä, moni ruotsalainen tehtaan esimies oli opiskellut suomea. Köttbullareita, naggorna och senap ja mellanöliä osattiin tilata baarissa.

60-luvulla kutsuttiin Ruotsiin töihin, ei eläteiksi. Silloin saakin vaatia jotain palkan lisäksi. Sun mielestä Ruotsiin töihin menijöitä voi verrata tänne virtaaviin elintasopakoloisiin? 

Vastasin aloitukseen, jossa väitettiin, että kukaan suomalainen mmaahanmuuttaja ei ole käyttänyt mitään kotoutuspalveluita tai vaatinut mitään uudelta asuinmaaltaan.

Vierailija
20/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elit siis jo 1800-luvulla?

Euroopasta lähdettiin Amerikoihin.

Perillä heitä AVUSTETTIIN maanostossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi