Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moraalinen kysymys: voisitko pettää puolisoasi, jos kukaan ei saisi koskaan tietää?

Vierailija
04.12.2021 |

Millaisissa tapauksissa voisit niin tehdä?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso ei enää sairauden vuoksi ole kiinnostunut intiimistä kanssakäymisestä. On antanut luvan ottaa tätä tarkoitusta varten jonkun toisen, kunhan en huutele siitä maailmalle. Hän itse ei myöskään haluaisi tietää. Olisiko se pettämistä, jos pistäisin toteutukseen?

Eihän se ole pettämistä, jos luvan kanssa....

Vierailija
22/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso ei enää sairauden vuoksi ole kiinnostunut intiimistä kanssakäymisestä. On antanut luvan ottaa tätä tarkoitusta varten jonkun toisen, kunhan en huutele siitä maailmalle. Hän itse ei myöskään haluaisi tietää. Olisiko se pettämistä, jos pistäisin toteutukseen?

Näin sitä voisi ajatella, mutta kynnys moiseen on kuitenkin aika korkealla. En kuitenkaan voisi harrastaa seksiä ihan vain seksin harrastamisen vuoksi, joten sitä seksikumppania kohtaan pitäisi olla oikeita tunteita myös, enkä usko, että voisin pitää tuollaista piilossa. Koska puoliso ei kuitenkaan haluaisi tietää asiasta, niin minun pitäisi toimia hänen selkänsä takana, joka tarkoittaisi, ettei meidän suhteemme olisi enää täysin avoin ja rehellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois. Omatuntoni ei antaisi ikinä rauhaa. Oon just se ihminen joka palaa kauppaan takaisin jos huomaa kärryn pohjalle unohtuneen 20 sentin hiivapaketin, koska muuten jäi huono omatunto.

Vierailija
24/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä silleen, että olisin unissani jonkun naisen kanssa, niin etten tietäisi siitä itsekään. Muutenhan siitä tietäisin vähintään minä ja mahdollisesti se salakumppani, jos olisin kertonut olevani varattu.

AP:n esittelemä skenaario on siis lähinnä teoreettinen ja äärimmäisen hankala toteuttaa käytännössä.

Tajusin just, että vaikka olisin itse unissani, niin se nainen todennäköisesti kuitenkin olisi hereillä, joten vähintään hän tietäisi asiasta. Todennäköisyys sille, että kaksi ihmistä kävelisi unissaan ja päätyisi harrastamaan seksiä keskenään ilman, että kumpikaan heräisi ja tietäisi asiasta mitään on sanoisinko kohtuullisen pieni.

Vierailija
25/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä voisi ajatella, mutta kynnys moiseen on kuitenkin aika korkealla. En kuitenkaan voisi harrastaa seksiä ihan vain seksin harrastamisen vuoksi, joten sitä seksikumppania kohtaan pitäisi olla oikeita tunteita myös, enkä usko, että voisin pitää tuollaista piilossa. Koska puoliso ei kuitenkaan haluaisi tietää asiasta, niin minun pitäisi toimia hänen selkänsä takana, joka tarkoittaisi, ettei meidän suhteemme olisi enää täysin avoin ja rehellinen.

Mielenkiintoista kuinka erilaisia me ihmiset olemme. En tunnista tuollaista ongelmaa lainkaan. Miksi seksiä ei voi harrastaa ilman "oikeita" tunteita. Seksi on seksiä.

Vierailija
26/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista kuinka erilaisia me ihmiset olemme. En tunnista tuollaista ongelmaa lainkaan. Miksi seksiä ei voi harrastaa ilman "oikeita" tunteita. Seksi on seksiä.

Näin me ihmiset tosiaan ollaan erilaisia. Tämä minunlaiseni ajattelutapa taitaa olla kyllä aika yleinen näin naisten keskuudessa. Ainakin omassa kaveripiirissä. Joskus nuorempana tuli kokeiltua tuollaista seksiä ihan huvin vuoksi ja urheilumielessä, mutta siitä ei vaan saa irti samanlaista iloa, kuin tunteella rakastelusta. Yhtä hyvin voi sitten turvautua omaan apuun, lopputulos on ainakin taattu, toisin kuin jonkun randomtyypin kanssa punkatessa.

Vierailija
27/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä voisinko, vaan kun en halua pettää. Miten niin kukaan ei saisi tietää? Tietää se petoskumppani kuitenkin enkä ikinä luottaisi sellaiseen ihmiseen.

Vierailija
28/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
29/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilisit joskus rakastelua. Seksi seksinä on lähinnä masturboimista toisen ihmisen avulla.

Vierailija
30/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielestäni tosi moraalinen kysymys. Pettäisit luvan kanssa, mutta jos puolisosi saisi tietää, hän todennäköisesti loukkaantuisi ja tuntisi itsensä petetyksi, vaikka on antanut luvan.  Sinun pitäisi siis pystyä valehtelemaan naama peruslukemilla menemisistä ja tulemisista. Pettämisellehän löytyy aina paikka ja aika, jos pettää haluaa, eikä se yleensä ole mikään epämääräinen yöaika. 

Käytännön asioita pitäisi miettiä myös, jos ei ole kokemusta petikaverin etsimisestä. Miten löytää turvallisen salasuhteen ja miten kommunikointi sujuu, jos pitää salassa kaikki hoitaa, sovellusten selailut ja aikataulutukset. 

Vierailija
31/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pettää puolisoa? Jos asiat ovat niin huonosti että pettämistä suunnitellaan olisi aika varmaan tehdä jotain tai erota. Useimmilla on omatunto joka kyllä kolkuttelisi teon jälkeen vaikka ei jäisikään kiinni. 

Vierailija
32/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pettänyt miestäni enkä myöskään sellaista tekisi vaikka olisi apn kuvailema tilanne. Jos parisuhde kuivuu kokoon ja rakkaus loppuu niin eroan.

Vierailija
33/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voisin ja olen pettänytkin, useastikin.

Heti kun ponihäntä jossain vilahtaa, niin kiinnostus itsellä herää. Ja suurin osa pikapartnereistani on naimisissa olevia naisia, joiden houkuttelu on tosi helppoa, moraalit ovat heilläkin tosi alhaalla.

Ei tarvitse kuin vähän kehua ikäneitoa, niin jo reidet aukeaa.

Huonolla itsetunnolla varustettua porukkaa. Muutenkaan ei taida taso olla kovin korkealla. Ei sinulla eikä naisilla.

Vierailija
34/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielestäni tosi moraalinen kysymys. Pettäisit luvan kanssa, mutta jos puolisosi saisi tietää, hän todennäköisesti loukkaantuisi ja tuntisi itsensä petetyksi, vaikka on antanut luvan.  Sinun pitäisi siis pystyä valehtelemaan naama peruslukemilla menemisistä ja tulemisista. Pettämisellehän löytyy aina paikka ja aika, jos pettää haluaa, eikä se yleensä ole mikään epämääräinen yöaika. 

Käytännön asioita pitäisi miettiä myös, jos ei ole kokemusta petikaverin etsimisestä. Miten löytää turvallisen salasuhteen ja miten kommunikointi sujuu, jos pitää salassa kaikki hoitaa, sovellusten selailut ja aikataulutukset. 

Meillä on molemmilla omat harrastukset, joiden puitteissa tullaan ja mennään, eikä olla koskaan kuulusteltu toistemme menemisiä. Mitään sovellusmiehiä en kyllä lähtisi ehdoin tahdoin etsimään, kyllä niitä ehdokkaita on tullut vastaan ihan oikean elämän puolellakin. Jopa yksi sellainen, josta voisin kiinnostua, jos vaan tosiaan pystyisin toimimaan puolison selän takana. Tiedän, että vaikka hän on sanonut olevansa asian kanssa ok, niin kyllä minun vieraissa käyminen häntä kuitenkin loukkaisi. Kieltämättä kaipaan sitä hyvänolontunnetta, jonka kunnon rakastelu antaa, mutta opettelen elämään ilman. Kaikkea ei voi saada.

Vierailija
35/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
36/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pettää puolisoa? Jos asiat ovat niin huonosti että pettämistä suunnitellaan olisi aika varmaan tehdä jotain tai erota. Useimmilla on omatunto joka kyllä kolkuttelisi teon jälkeen vaikka ei jäisikään kiinni. 

En ole ikinä pettäny miestäni, mutta haaveilen siitä usein. Syynä ei ole se, että parisuhteessa tai miehessä olisi erityistä vika. Itse olen järkeillyt seuraavaa:

Vietämme perheen kesken paljon aikaa ja perheroolista irtautuminen on haastavaa. Haaveilen siitä, että saisin olla jonkun silmissä ensisijaisesti seksiobjekti, enkä äiti tai puoliso. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö mieheni kehuisi minua paljon tai haluaisi minua, vaan tämä on enemmän oman pääni sisäistä. 

Kun ajattelen pettämistä, en haaveile suuresta rakkaudesta. Olen jo sen ikäinen, että tiedän jokaisessa parisuhteessa ja ihmisessä olevan omat haasteensa. En siis haaveile siitä, että löytäisin paremman miehen kuin omani on. Itseasiassa monet fantasioiden kohteeni ovat ihmisiä, joihin olen jostain syystä ihastunut, mutta samalla tiedostan sen, etteivät he olisi minulle sopivia kumppaneita. En siis haaveile heidän kanssaan parisuhteesta edes siinä tapauksessa, että jäisin esimerkiksi leskeksi. Haaveilen vain siitä, että voisin viettää yhden vuorokauden heidän kanssaan täysin irtautuneena rooleistani, vain ja ainoastaan nauttien seksuaalisesta kipinästä joka välillämme on. 

Mielestäni on aivan ymmärrettävää, ettei yli 10 vuoden liiton jälkeen himo toista kohtaan ole enää samanlaista kuin vasta tavattaessa. Nautin silti seksistä, mutta ymmärrettävästi tietty jännitys puuttuu, kun saman ihmisen kanssa viettää aikaa jatkuvasti ja lapset + työt täyttävät arjen. En tiedä tulenko ikinä miestäni pettämään. En aktiivisesti siihen pyri tai flirttaile muiden kanssa tmv. Mutta, jos otsikonmukaisesti sattuisi tilanne, että voisin sen tehdä varmasti jäämättä kiinni, niin todennäköisesti tekisin. Oikeassa elämässä tämmöistä en usko tulevan vastaan.

Vierailija
37/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimolla velvollisuus antaa aina kun miestä haluttaa?

Jos ei niin miehillä on oikeus seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen aivan kuten naisillakin.

Vierailija
38/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaimolla velvollisuus antaa aina kun miestä haluttaa?

Jos ei niin miehillä on oikeus seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen aivan kuten naisillakin.

Tottakai. Mutta parisuhteessa se vaihtoehto on rynkkaaminen. Jos haluat käydä vieraissa, lopeta parisuhde ensin.

Vierailija
39/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti. Olen tehnyt kaikkeni välttääkseni pettämistä, koska en halua satuttaa miestäni, mutta jos oikeasti tietäisin ettei hän koskaan saisi tietää, niin varmaan lankeaisin.

Ajattelen myös, että jos mieheni joskus minua pettää ja kyseessä on kertaluontoinen asia, ilman salasuhdetta ja tunteita, niin en edes haluaisi tietää. Omalla kohdallani kyse vaan on miehestä joka "pääsi karkuun", kun tilanteet menivät ristiin. Emme ole koskaan tehneet mitään fyysistä, mutta pidämme yhteyttä ja tiedän hänelläkin olevan tunteita minua kohtaan. Kumpikaan ei kuitenkaan halua pettää.

Vierailija
40/50 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oikein kiinnostusta pettää kumppaniani kenenkään kanssa kun kukaan muu ei kiinnosta minua seksuaalisesti. Tarvitsen henkisen yhteyden ja rakastumisen toiseen harrastaakseni seksiä. Uskoisin, että jos menisin rakastumaan toiseen niin siinä vaiheessa olisin jo jättänyt kumppanini.