Tuleeko rehelllisestä ihmisestä yleensä aina köyhä?
Kommentit (6)
Ei aina. Se riippuu itsestä. Ex-pressa Halonen sanoi seuraavasti: Suomalaisten vikana on se, että olemme mieluummin rehellisiä, kuin älykkäitä.
Kaikessa muussa olen eri mieltä Halosen kanssa.
Vastaisin samaa kuin tuo yksi tuossa yllä että tyhmyys ja rehellisyys on huono yhdistelmä.
No liiallinen kiltteys ja rehellisyys on huono yhdistelmä.
Mutta suurin syy suomalaisten köyhyyteen on verotus ja byrokratia yrittäjyydessä. Suomessa vaurastuminen on todella vaikeaa, lisäksi pienet markkinat jossa ihmisillä kulutuskyky huonoa - johtuen verotuksesta ja päivittäiskustannusten merkittävistä hinnannousuista. Kauppiaat ovat nostaneet hintoja tasaisesti, suomalainen ei nosta meteliä tästä vaan maksaa kiltisti.
Kiltteys on huono piirre. Itse olisin pärjännyt paremmin, jos osaisin käyttää kyynärpäitä ja liioitella. En vaan osaa. Tosin sain joitakin vuosia sitten toistaiseksi voimassa olevan työpaikan ja olen nykyään keskituloinen, mutta kiltteyteni vuoksi olin pitkään ilman töitä ja välillä ilman tulojakin.
Eii olla köyhiä eikä kipeiitä on yksi vanha suomalainen sanonta. Toisaalta myös jos ei sauna, terva ja viiina auta niin ei sittten mikäään.