Kuten arvasin, Eerikan äitipuoli oli se pääpiru
mies pelkkä reppana.
Kommentit (51)
Mitä mieltä olette tästä (ihan eri juttu kuin Eerikan)
Tutullani on kolme lasta ja henkisesti epävakaa alkoholistimies.
Tuttuni on ns hyvä äiti, välittävä ja huolehtiva. Isä on taas kaikkea muuta. Hän alistaa perhettään, lyö vaimoaan ja lapsiaan, sylkee heidän päälleen, repii sängystä pois kesken unien...
Perheen äiti on se urhoollinen sankari joka pitää perheen koossa. "yritetään jaksaa", hokee lapsilleen.
Saan tästä paskaa niskaan, mutta minun mielestä äiti on vielä enemmän syyllinen lasten pahaan oloon kuin isä. Isä on ihan poissa pelistä, täysin sairas. Minusta sen terveen ihmisen järkiteko olisi saattaa loppuperhe turvaan! Mutta tuttu hakee sympatiaa sillä että kertoo miehen kauheista teoista "Markku itketti taas lapsia koko yön ja menivät kouluun muutaman tunnin unilla". Itse ei näe tekevänsä mitään väärää. Ja ei hän teekään, hän vain antaa kauheuksien tapahtua. Ja näkee itsensä ja lapset uhrina.
Tämä tuli vain mieleen kun luin argumenttejanne siitä kumpi olikaan suurempi syyllinen, Tarkki vai se eukko.
(yksityiskohdat muutettu)
Eihän tuolla isä voi olla normaalin kirjoissa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:36"]
Mitä mieltä olette tästä (ihan eri juttu kuin Eerikan)
Tutullani on kolme lasta ja henkisesti epävakaa alkoholistimies.
Tuttuni on ns hyvä äiti, välittävä ja huolehtiva. Isä on taas kaikkea muuta. Hän alistaa perhettään, lyö vaimoaan ja lapsiaan, sylkee heidän päälleen, repii sängystä pois kesken unien...
Perheen äiti on se urhoollinen sankari joka pitää perheen koossa. "yritetään jaksaa", hokee lapsilleen.
Saan tästä paskaa niskaan, mutta minun mielestä äiti on vielä enemmän syyllinen lasten pahaan oloon kuin isä. Isä on ihan poissa pelistä, täysin sairas. Minusta sen terveen ihmisen järkiteko olisi saattaa loppuperhe turvaan! Mutta tuttu hakee sympatiaa sillä että kertoo miehen kauheista teoista "Markku itketti taas lapsia koko yön ja menivät kouluun muutaman tunnin unilla". Itse ei näe tekevänsä mitään väärää. Ja ei hän teekään, hän vain antaa kauheuksien tapahtua. Ja näkee itsensä ja lapset uhrina.
Tämä tuli vain mieleen kun luin argumenttejanne siitä kumpi olikaan suurempi syyllinen, Tarkki vai se eukko.
(yksityiskohdat muutettu)
[/quote]
Kai olet tehnyt tästä perheestä lastensuojeluilmoituksen? Jos et, niin teethän sen nyt välittömästi. Muuten olet itse ihan samanlainen sivustakatsoja!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:19"]
Isä on jopa pahempi, seuraa vaan sivusta kun lasta tapetaan.
[/quote]
Eli rääkkääminen on pikku juttu kun rääkkääjä on nainen, mutta vierestä seuraajalle elinkautinen kun se on mies?
Lievää puolueellisuutta havaittavissa.
Istukoot molemmat vaikka viisi elinkautista minun puolestani ilman mitään lievennyksiä.
[/quote]
Niin mitä se nyt vaan oli SEN MIEHEN LAPSI!!!
[/quote]
Kai olet tehnyt tästä perheestä lastensuojeluilmoituksen? Jos et, niin teethän sen nyt välittömästi. Muuten olet itse ihan samanlainen sivustakatsoja!
[/quote]
Kyllä olen tehnyt. Tulos: perheen äiti ei moiti minulle enää Markkua (en tiedä tietääkö että minä tein ilmoituksen). Perhe asuu yhdessä ja miehen juominen jatkuu, sen tiedän faktana. Muusta en tiedä eikä se taida minulle kuuluakaan. Todennäköisesti mikään ei ole muuttunut kuin se että kulisseja pidetään entistä tiukemmin yllä. En tiedä yhtään miten lasu toimi, mutta todenäköisesti äiti sai vakuuteltua että kaikki on hyvin tai lapset eivät myöntäneet mitään..
Olen käsittänyt että Laamanen oli suhteessa dominoivampi ja Tarkki alistuvampi, ja että Laamane toimi moottorina (ehkä voisi sanoa myös yllyttäjänä) Tarkin mennessä mukaan. Luulin että ap tarkoitti tätä? Varmasn kaikilla on kokemusta ihmissuhteista joissa yksi osapuoli on se joka saa muut liikkelle, esim kaversuhteita joissa toinen yllyttää vaikka lintsaamaan js toinen menee mukaan. Tässä tapauksessa voisi miettiä millainen Eerikan kohtalo olisi ollut jos Tarkki ei olisi koskaan tavannut Laamasta.
Huom, tämä EI tsrkoita että Tarkki olisi syytön! Hän osallistui, ja on myös vastuussa Eerikan kuolemasta ja kärsimyksistä. Elinkautinen on ihsn ansaittu, harmi ettei niitä voi antaa montaa.
Lastensuojelulaki menee kaiken edelle. Isällä oli velvollisuus suojella lastaan ja hän oli lapsestaan vastuussa. Isän syytä kaikki. Mikään ei muuta mielipidettäni tästä. Todennäköisesti isä jopa nautti siitä kidutuksen seuraamista ja siksi salli sen jatkumisen kuukausitolkulla. Normaalimies olisi vedellyt tuollaista akkaa päin näköä ja viskannut kartanolle. Vaan ei Tarkki.
[/quote]
Tässä Alppilan koulun tapauksessa perheen isä oli yli kymmenen vuoden ajan pahoipidellyt ja raiskannut lapsiaan . Samassa taloudessa ollut äiti ei ollut puuttunut koko aikana mitenkään tapahtumiin . Oli vaan kuunnellut oven takana , ja äitinä ei saanut minkäänlaista tuomiota . Olihan äiti "aikuinen" uhri , naisena kun vielä tihrustaa kyyneliä , niin saa kaiken anteeksi .
Tapauksen äiti sai vielä jokapuolelta ymmärrystä , oli kokoomuksen ehdokas , erityisasiantuntija Mannerheimin LastenSUOJELUliitossa ...
Oi noita äitipuoleja! No onhan tuo tiedetty aina.
Ja paskat, isän olis pitänyt suojella lastaan. Kyllä se tässä oli se pääpiru kun katseli vierestä ja osallistui oman lapsensa kiduttamiseen. Olis heittänyt äitipuolen pihalle.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:14"]
mies pelkkä reppana.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1425530490845.html
[/quote] Kyllä näitä miesten paapojia ja hyysääjiä löytyy, vtut mikään reppana. Aikuinen ihminen ja piiloutuu toisten selkien taakse, kyllä tällaiset tiedetään. Yrittää esittää, et en mie vaan ne muut...
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:36"]Millä perusteella Laamanen oli pääpiru? Molemmat tuomittiin murhasta elinkautiseen. [/quote] Laamanen on mielentilatutkimuksen mukaan antisosiaalinen eli psykopaattinen persoona. Tarkki taas todettiin riippuvaiseksi persoonaksi epäkypsillä ja estyneillä piirteillä. Tukeutuu aina muihin, ei kykene itsenäiseen päätöksentekoon.
[/quote]
Kiitos tiedosta. Oletko lukenut elinkautisen perustelut? Onko niissä selitetty, miksi Tarkkikin sai elinkautisen? Siis ihan ne oikeuden perustelut, ei omaa näkemystä?
[/quote]
En ole tuo aiempi. Mutta siis elinkautinen napsahti siitä että Tarkin katsottiin olevan kykeneväinen ymmärtämään mitä ovat tehneet Eerikalle (aiemmat kidutukset). Lisäksi hänen katsottiin ymmärtävän mitä seuraa pressuun käärimisestä ja hengitysteiden peittämisestä -> kuolema.
[/quote]
Todella oksettavaa. En yleensä kannata kuolemantuomiota, mutta tässä tapauksessa en olisi mieltäni pahoittanuti, vaikka oikeuslaitos olisi päättänyt poikkeuksellisesti soveltaa tekijöihin hammurabin lakia.