Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten isovanhempana olet muistanut ensimmäistä lastenlastasi?

Vierailija
03.12.2021 |

Mitä olet ostanut vauvalle joko ekan kerran tutustumiskäynnillä tai etukäteen?

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle lapsenlapselle olen antanut jotain kotoani, näin saan vähitellen kuolinsiivousta tehtyä. Kierrätys kunniaan, lapsi arvostaan kyllä jonain päivänä hopealusikoita ja pitsilakanoita.

Vierailija
162/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitusta varten tehtiin taas lisää ihmisiä?

https://www.worldometers.info/world-population/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun ja tulin siihen tulokseen, että kaikkein parasta on, kun isovanhemmat eivät osta mitään tulevalle lapsenlapselle. Lapsen vanhemmat ostavat vauvalle mitä haluavat tai on varaa ostaa.

Vierailija
164/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun ja tulin siihen tulokseen, että kaikkein parasta on, kun isovanhemmat eivät osta mitään tulevalle lapsenlapselle. Lapsen vanhemmat ostavat vauvalle mitä haluavat tai on varaa ostaa.

No näinhän se on. Koska haukut tulee joka tapauksessa, niin säästyypähän rahat johonkin järkevämpään.

Vierailija
165/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olen eri mieltä. Meille isovanhemmat ostivat asioita, jotka itse kaupasta valitsimme, koska halusivat meitä auttaa ja tukea. Minä rakastan omia lapsiani, ja aion toimia samoin. Sukupolvelta toiselle on jo moneen otteeseen liikkunut myös ihan rahaa.

Vierailija
166/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olen eri mieltä. Meille isovanhemmat ostivat asioita, jotka itse kaupasta valitsimme, koska halusivat meitä auttaa ja tukea. Minä rakastan omia lapsiani, ja aion toimia samoin. Sukupolvelta toiselle on jo moneen otteeseen liikkunut myös ihan rahaa.

Kumpaan suuntaan se raha on liikkunut?

Vierailija
167/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen esittänyt mm toiveena, että antakaa konepestäviä. Ei, tuodaan käsin pestäviä ja silitettäviä.

Olen esittänyt toiveen, että ei kirjoneuleita. Tuodaan aina kirjoneuleita.

Olen esittänyt toiveen, että ei hankalia nappeja arkivaatteisiin. Tuodaan pelkästään hankalilla napeilla varustettuja.

Olen esittänyt toiveen, että huomioivat lapsen atooppisen ihon. Ei huomioida.

Millä lailla voisin nyt hioa särmiä meidän perheen päässä?

Noin ilmiselvä linja, että ole vielä oppinut hyödyntämään sitä?

Haluat lapselle vaikka oranssit kurahaalarit? Mitä teet?

Esität toiveen, että ei oransseja kurahaalareita. Tuodaan oranssit kurahaalarit.

Millä lailla tässä siis se toinen osapuoli ”sopeutuu” ja ”joustaa”?

Ahaa. Haluat siis voittaa valtataistelun sen sijaan, että saisit lapselle sitä, mitä hän tarvitsee. Tulihan se totuus sieltä viimein ulos.

Ei vaan kysyn että jos kerran yhteydenpito vaatii aikuiselta joustoa ja sopeutumista, miten se antaja tässä kuviossa joustaa ja sopeutuu.

Vierailija
168/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat saaneet aikoinaan itse vsnhemmiltaan ja isovanhemmiltaan.

Vierailija
169/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin vain yhteen suuntaan. Isovanhemmiltani vanhemmilleni, vanhemmiltamme ja mieheni vanhemmilta meille (ja osin myös suoraan lapsillemme) ja meiltä lapsillemme. Se on se normaali tapa tukea tulevia sukupolvia.

Vierailija
170/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaroita joita ON TOIVOTTU. Olen kysynyt lapsen vanhemmilta, enkä netistä.

No, onhan tuotteita joita kaikki vauvat tarvitsevat. Esim. sinkkivoiteita, mietoa pesuainetta, vaippoja, vaatteita jne.

No nuo ensimmäiset ei kyllä ole mitään lahjatavaraa, vaikka niitä tietysti voi pienituloisille vanhemmille muuten viedä. Mutta kalliimmat oikeat lahjat kannattaa minustakin neuvotella. Meille isovanhemmat ostivat mm vaunut ja toiset ostivat turvaistuimen.

Sinkkivoidetta lahjaksi :D

Vierailija
171/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen esittänyt mm toiveena, että antakaa konepestäviä. Ei, tuodaan käsin pestäviä ja silitettäviä.

Olen esittänyt toiveen, että ei kirjoneuleita. Tuodaan aina kirjoneuleita.

Olen esittänyt toiveen, että ei hankalia nappeja arkivaatteisiin. Tuodaan pelkästään hankalilla napeilla varustettuja.

Olen esittänyt toiveen, että huomioivat lapsen atooppisen ihon. Ei huomioida.

Millä lailla voisin nyt hioa särmiä meidän perheen päässä?

Noin ilmiselvä linja, että ole vielä oppinut hyödyntämään sitä?

Haluat lapselle vaikka oranssit kurahaalarit? Mitä teet?

Esität toiveen, että ei oransseja kurahaalareita. Tuodaan oranssit kurahaalarit.

Millä lailla tässä siis se toinen osapuoli ”sopeutuu” ja ”joustaa”?

Ahaa. Haluat siis voittaa valtataistelun sen sijaan, että saisit lapselle sitä, mitä hän tarvitsee. Tulihan se totuus sieltä viimein ulos.

Ei vaan kysyn että jos kerran yhteydenpito vaatii aikuiselta joustoa ja sopeutumista, miten se antaja tässä kuviossa joustaa ja sopeutuu.

Sähän kysyt ihan eri asiaa, kuin mistä oli puhe?

Vierailija
172/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät myöskään tunnu tajuavan sitä ongelmaa, minkä tuotteiden laaja kirjo nykyäaikan tuo.

Pitäisi osata ostaa just se oikea haalari, oikeaa merkkiä, oikean värisenä ja mallisena ja jos yksikin kohta menee pieleen, niin lapselapsen vanhemmat vetää kilarit.

Selitä mulle miten tuo on vaikeaa?

Kyllä sinä sen sitten aikanaan huomaat, kun itsekin tulet vanhaksi.

Olen 61-vuotias. Koen huomattavan helpoksi ostaa tarkalleen määriteltyjä tuotteita. Googletus ja osto.

Sama täällä 65v mummo. Tyttäreni antaa tuotteen nimen lisäksi ean koodin, siis sen viivakoodin numerosarjan niin ei voi mennä mönkään (ellei sitten itse tunaroi numeroiden kanssa mitkä itsellä vielä onneksi pelittää).

Vierailija
173/173 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Helppohan se on tuommoisilla täsmäohjeilla ostaa, mutta kun toiset antavat vain suulliset ohjeet. Sen ja sen merkkinen haalari, sen värisenä ja mallisena. Teet yhdenkin virheen ja haukut tulee.