Mikä saa nuoren naisen kääntymään feminismin puoleen?
Isähahmon puuttuminen? Nuoruuden angsti miehiä kohtaan? Epävarmuus omasta kropasta? Surullista, miten nuorille tytöille tuputetaan feminismiä ratkaisuksi näihin ongelmiin ja he tietysti naiiveina nielevät kaiken. :(
Kommentit (304)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:50"]
Miksi feministit eivät muuten aja naisia yrittäjyyteen ja oman uransa ja kouluttautumisensa kimppuun, vaan vaativat kiintiöitä, suojatyöpaikkoja ja syyllistävät miehiä tästäkin?
[/quote]
Tähän , tai siihen kysymykseen, mitä feministit ovat tehneet miesten eteen, ei tulla koskaan saamaan vastausta.
Tasa-arvo on feministille omituinen käsite. Ja takinkääntö aina omalle kannalle sopivalle kannalle on aina suotavaa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:05"]Naisvaltaisten alojen palkkakehitys aika hyvää julkisella. Valtio ottaa lainaa 8 miljardia per annum.
Taloussanomat 05.03.2010
Tämä vuosituhannen palkkakilvan voittajia ovat Taloussanomien selvityksen mukaan ennen kaikkea lääkärit, hoitajat ja ahtaajat. He ovat keränneet vajaassa kymmenessä vuodessa suurimmat, peräti yli 40 prosentin palkankorotukset.
Talouselämä 8.4. 2014
....Yksi selitys ovat myös lääkärit, jotka tienaavat keskimäärin 7050 euroa kuussa ja jonka ylin tuloluokka on lähes 10 000 euroa kuussa. Suurin osa lääkäreistä on tosin töissä kunnalla, missä lääkärien keskipalkka on 7154 euroa kuussa.
[/quote]
Prosentit voivat olla isoja, kun lähtötaso on alhainen. Julkinen sektori on meillä kaiken kaikkiaan liian iso, tehoton ja kallis.
No jos ja kun logiikka menee niin, että naisvaltaiset alat jäävät jälkeen palkkakehityksessä niin lääkärien kohdalla ainakaan ei pidä paikkaansa. Lääkäreillä ovat palkat nousseet muita aloja enemmän samalla kun ala on naisvaltaistunut.
Miksi feministit eivät muuten aja naisia yrittäjyyteen ja oman uransa ja kouluttautumisensa kimppuun, vaan vaativat kiintiöitä, suojatyöpaikkoja ja syyllistävät miehiä tästäkin?
[/quote]
Okei. Eli täällä on siis ihmisiä, jotka sanoo sulle, että kokevat olevansa feministejä ja esimerkiksi ajavansa tuollaista asiaa tai eivät kannata kiintiöitä etc, mutta silti edelleen haluat vain pysyä Porvoossa? Nyt kyllä jätän tämän keskustelun hukkumaan omiin liemiinsä :D
[/quote]
Hienon olkiukon rakensit.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:25"]
[/quote]
Hienon olkiukon rakensit.
[/quote]
Osaatko vastata?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 18:20"]
[/quote]
Okei. Eli täällä on siis ihmisiä, jotka sanoo sulle, että kokevat olevansa feministejä ja esimerkiksi ajavansa tuollaista asiaa tai eivät kannata kiintiöitä etc, mutta silti edelleen haluat vain pysyä Porvoossa? Nyt kyllä jätän tämän keskustelun hukkumaan omiin liemiinsä :D
[/quote]
Koko ketju uhriuttaa naisia ja miehet ovat pahoja. Mitä nainen siis itse tekee esimerkiksi oman yrityksen perustamisen eteen? Ai niin, helpompaa päästä kiintiöpaikalle?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:15"]
Yritetäänpä uudestaan. Menneisyyden tiedostaminen on täysin eri asia kuin siinä eläminen. En esimerkiksi kannata maanpuolustuksen ja itärajamme valvonnan alasajoa koska maailmansota 2.0 loppui jo 70 vuotta sitten. Nykytilanteesta riippumatta se vaan on tosiasia, että tuossa naapurissa on helvetin iso valtio jonka johdossa häärii putineita sun muuta porukkaa. Samoin en kannata tätä feminismin alasajoa koska ne perusoikeudet saatiin jo. Sillä sekin on tosiasia että edelleen on helvetin iso joukko naisten tasavertaista asemaa vastustavia ihmisiä, jotka eniten hyötyvät siitä jos feminismiä aletaan pitämään turhana, jopa negatiivisena asiana. Naisten tasa-arvon ajaminen ei sulje pois muita ihmisoikeuskysymyksiä, edes miesten tasa-arvoa(missä on kyllä parannettavaa esim. Huoltajuusasioissa).
[/quote]
Eli periaatteessa et aja miesten tasa-arvoa, joten et aja oikeaa tasa-arvoa laisinkaan.
[/quote]
Mielestäni tulkitsit tuota väärin. Itse luin tuon "Naisten tasa-arvon ajaminen ei sulje pois edes miesten tasa-arvon ajamista." Mutta minusta kuulostaa hullulta puhua erikseen miesten ja naisten tasa-arvosta. Tasa-arvo on tasa-arvo, olit mies, nainen, vammainen tai mikä vaan. Jos myyt 50 lehtitilausta, niin saat siitä 50 palkkaa riippumatta housuista tai viisuista.
[/quote]
Juuri tätä tarkoitin: Naisten oikeuksien kannattaminen (eli feminismi) ei ole pois miesten oikeuksien kannattamisesta. Ihminen voi kannattaa tasa-arvoa kaikkia ihmisiä kohtaan, ja olla feministi.
Itseasiassa juuri tämän takia minusta tasa-arvoa ajavana "f-sanaa" pitäisi uskaltaa käyttää kun puhe on nimenomaan naisten oikeuksista (sekoittamatta siihen laajempaa tasa-arvokeskustelua) - sehän siitä on tehty, kirosana jollaiseksi kukaan ei halua tunnustautua. Ja sitten tulee näitä ilmaisuja kuten "olen tasa-arvon kannattaja, en feministi" - siis, ööh, kannattaa tasa-arvoa kunhan se ei koske naisia?? Luultavasti (tai ainakin toivottavasti) tätä lausetta käyttävä ei ihan tuota tarkoita. Toki miesten ja naisten (ja lasten ja vammaisten ja eri etnisten taustojen ja eri uskontojen edustajat ja seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ja...) välisessä tasa-arvoisuudessa on sama tavoite, mutta kysymys on sen verran erilaisista ongelmista ja lähtökohdista ettei niiden puhumisesta (myös) erikseen ole mitään kummallista, päinvastoin niin pitääkin tehdä.
feminismi on sairas uskonto. elämä on helpompaa kun voi syyttää muita.
sama missä tahansa sairaassa liikkeessä että HAETAAN ulkopuolinen SYNTIPUKKI, jonka niskaan kaadetaan kaikki paska. Feminismissä se on mies. MIEHEN syytä kaikki ettei naisilla suksi luista. täysin verrannollista mihin tahansa sairaaseen ääriliikkeeseen missä haetaan ulkopuolinen syy johon kaikki viha kohdistetaan. IHAN KUIN NATSISMI, JOSSA KAIKKI OLI JUUTALAISTEN VIKAA.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 23:35"]
feminismi on sairas uskonto. elämä on helpompaa kun voi syyttää muita. sama missä tahansa sairaassa liikkeessä että HAETAAN ulkopuolinen SYNTIPUKKI, jonka niskaan kaadetaan kaikki paska. Feminismissä se on mies. MIEHEN syytä kaikki ettei naisilla suksi luista. täysin verrannollista mihin tahansa sairaaseen ääriliikkeeseen missä haetaan ulkopuolinen syy johon kaikki viha kohdistetaan. IHAN KUIN NATSISMI, JOSSA KAIKKI OLI JUUTALAISTEN VIKAA.
[/quote]
Teoriassa olet oikeassa, mutta uskonnon sijaan nostaisin esimerkiksi suoranaiset ideologiat, ja pakko myös mainita ettei kansallissosialismin perusta todellakaan ollut antisemitismissä. Olisin jopa saattanut ottaa sinut hieman vakavammin jos et esittäisi asioita niin provosoivasti. Tämänkaltaiset postaukset eivät todellakaan feministiketjussa aja miehen asemaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:06"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:59"] [quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:39"] Uskomatonta, että voi olla olemassa naisia, jotka eivät pidä feminismistä. Sama kuin jos tummaihoinen sanoisi, ettei kannata rotujen välistä tasa-arvoa. [/quote] Minä en piittaa feminismistä. Olen tasa-arvon kannattaja. Turha sanoa, että ovst yksi ja sama asia. Eivät ole. Equalismi voisi olla. Lisäksi feministeillä on niin paljon kaikkee sairasta esim äidin etu menee raskausaikana sikiön edelle ja äiti voi näin olleen tehdä mitä haluaa..sukupuoliakin monet ovat häivyttämässä. En kannata tuollaisia asioita, vaikka kannatan tasa-arvoa. [/quote] Et sinä tasa-arvoa kannata kun yrität viedä naisilta oikeuden päättää mitä he vartalollaan tekee. [/quote] Niinpä. Naista ei saa pakottaa äidiksi, eikä miestä isäksi. Ensimmäisestä feministit pitävät tiukasti kiinni, toisen kanssa onkin sitten hiljaisempaa. [/quote] Kyllä mies ihan itse vartalollaan päättää, tuleeko isäksi vai ei. Jos ei halua käyttää kumia, kannattaa etsiä seksikumppaniksi vaihdevuodet ohittanut nainen, sellainen ei taatusti tule raskaaksi. [/quote] Ja kun haluaa isäksi ja ei käytä siksi kumia on OK jos nainen ei haluakaan äidiksi ja tässäkin tapauksessa saa yksipuolisesti päättää asian?
[/quote]
No ehkä tuon välttääkseen kannattaakin keskustella siitä lapsen haluamisesta yhdessä naisen kanssa? Tottakai nainen saa päättää kantaako 9kk epähaluttua lasta kohdussaan ja synnyttääkö hän sen. Jos nainen ei tätä halua, mies voi ihan vapaasti etsiä naisen, joka haluaa. Niitä lapsia haluavia naisia on kuitenkin todella paljon, joten löytäminen tuskin on kovin vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:39"] Uskomatonta, että voi olla olemassa naisia, jotka eivät pidä feminismistä. Sama kuin jos tummaihoinen sanoisi, ettei kannata rotujen välistä tasa-arvoa. [/quote] Minä en piittaa feminismistä. Olen tasa-arvon kannattaja. Turha sanoa, että ovst yksi ja sama asia. Eivät ole. Equalismi voisi olla. Lisäksi feministeillä on niin paljon kaikkee sairasta esim äidin etu menee raskausaikana sikiön edelle ja äiti voi näin olleen tehdä mitä haluaa..sukupuoliakin monet ovat häivyttämässä. En kannata tuollaisia asioita, vaikka kannatan tasa-arvoa. [/quote] Et sinä tasa-arvoa kannata kun yrität viedä naisilta oikeuden päättää mitä he vartalollaan tekee.
[/quote]
Niinpä. Naista ei saa pakottaa äidiksi, eikä miestä isäksi. Ensimmäisestä feministit pitävät tiukasti kiinni, toisen kanssa onkin sitten hiljaisempaa.
[/quote]
Kyllä mies ihan itse vartalollaan päättää, tuleeko isäksi vai ei. Jos ei halua käyttää kumia, kannattaa etsiä seksikumppaniksi vaihdevuodet ohittanut nainen, sellainen ei taatusti tule raskaaksi.
[/quote]
Kumeja puhkotaan ja pillereitä ei syödä. Tarinoita on palstalla joka ikinen päivä. Eli miehen tulee olla parisuhteessa vain vaihdevuodet ohittaneen naisen kanssa, koska naiseen ei voi luottaa, missään välissä.
[/quote]
Mies hankkii itse omat kondominsa ja säilyttää ne tallessa, näin ei kukaan tule niitä puhkomaan. Pillereihin nyt ei kannatakaan luottaa (ainakaan yhdenyönjutuissa) vaan mies pistää ihan itse sen oman kondominsa omaan munaansa, jollei lapsia halua. En voi ymmärtää mitä vaikeaa tuossa on?
En ole ikinä kuullutkaan, että joku nainen penkoisi miehen taskut ja rei'ittäisi miehen kondomit salaa. Tarvitseeko noin harvinaista tapahtumaa edes murehtia? Jos tuota silti vainoharhaisesti pelkää niin sitten mies käy steriloimassa itsensä.
Ja jos vahinko silti sattuu ja nainen synnyttää lapsen niin miehenhän ei ole mikään pakko myöntää isyyttään tai tavata lastaan ikinä. Mies pääsee loikkimaan ihan helposti pois.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:39"] Uskomatonta, että voi olla olemassa naisia, jotka eivät pidä feminismistä. Sama kuin jos tummaihoinen sanoisi, ettei kannata rotujen välistä tasa-arvoa. [/quote] Minä en piittaa feminismistä. Olen tasa-arvon kannattaja. Turha sanoa, että ovst yksi ja sama asia. Eivät ole. Equalismi voisi olla. Lisäksi feministeillä on niin paljon kaikkee sairasta esim äidin etu menee raskausaikana sikiön edelle ja äiti voi näin olleen tehdä mitä haluaa..sukupuoliakin monet ovat häivyttämässä. En kannata tuollaisia asioita, vaikka kannatan tasa-arvoa. [/quote] Et sinä tasa-arvoa kannata kun yrität viedä naisilta oikeuden päättää mitä he vartalollaan tekee.
[/quote]
Niinpä. Naista ei saa pakottaa äidiksi, eikä miestä isäksi. Ensimmäisestä feministit pitävät tiukasti kiinni, toisen kanssa onkin sitten hiljaisempaa.
[/quote]
Kyllä mies ihan itse vartalollaan päättää, tuleeko isäksi vai ei. Jos ei halua käyttää kumia, kannattaa etsiä seksikumppaniksi vaihdevuodet ohittanut nainen, sellainen ei taatusti tule raskaaksi.
[/quote]
Kumeja puhkotaan ja pillereitä ei syödä. Tarinoita on palstalla joka ikinen päivä. Eli miehen tulee olla parisuhteessa vain vaihdevuodet ohittaneen naisen kanssa, koska naiseen ei voi luottaa, missään välissä.
[/quote]
Mies hankkii itse omat kondominsa ja säilyttää ne tallessa, näin ei kukaan tule niitä puhkomaan. Pillereihin nyt ei kannatakaan luottaa (ainakaan yhdenyönjutuissa) vaan mies pistää ihan itse sen oman kondominsa omaan munaansa, jollei lapsia halua. En voi ymmärtää mitä vaikeaa tuossa on?
En ole ikinä kuullutkaan, että joku nainen penkoisi miehen taskut ja rei'ittäisi miehen kondomit salaa. Tarvitseeko noin harvinaista tapahtumaa edes murehtia? Jos tuota silti vainoharhaisesti pelkää niin sitten mies käy steriloimassa itsensä.
Ja jos vahinko silti sattuu ja nainen synnyttää lapsen niin miehenhän ei ole mikään pakko myöntää isyyttään tai tavata lastaan ikinä. Mies pääsee loikkimaan ihan helposti pois.
[/quote]
Höpöhöpö. Parisuhteessa nainen on petollisin olento, mitä maa päällään kantaa.
Uhriutat siis tässäkin asiassa naisen, ja miehet ovat sikoja?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi femakot pyhitätte kaiken naisen toiminnan? Tajuatteko itse kuinka typerästi oikein ajattelette?
Mitä enemmän luen palstan feministien tekstejä, sen vakuuttuneempi olen, että heidän arvonsa ja ajattelunsa pitää saada kuriin ja mieluiten painettua marginaaliin. Todella perseestä olevia näkemyksiä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:45"]
Mitä enemmän luen palstan feministien tekstejä, sen vakuuttuneempi olen, että heidän arvonsa ja ajattelunsa pitää saada kuriin ja mieluiten painettua marginaaliin. Todella perseestä olevia näkemyksiä.
[/quote]
Niinpä. Se pää on niin syvällä siellä omassa miesvihasuolessa, että tarvitsevat oikeasti apua.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 07:56"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 19:37"]
Höpöhöpö. Parisuhteessa nainen on petollisin olento, mitä maa päällään kantaa.
[/quote]
Jos parisuhteessa ollessasi ajattelet omasta kumppanistasi tuolla tavalla, niin olet varmasti väärän ihmisen kanssa yhdessä. En usko, että kumpikaan teistä on onnellinen. Kannattaisikohan parisuhde lopettaa ja etsiä itselle mieluisampi puoliso?
[/quote]
Toisaalta _jos_ puoliso on tehnyt temput ja yksipuolisella päätöksellä päätynyt raskaaksi, niin sitä ei mies voi perua edes erolla ja uudella puolisolla.
[/quote]
Kyllä on jollain nyt tosi vaikea elämä uhrina ja sorrettuna. Vähän tulee tunne, että sulla ei oo hyvin missään eikä kenenkään kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:55"]
Nro 16 jatkaa: kyllä sen jo lapsena huomasi, miten erilailla poikia ja tyttöjä kasvatettiin. Joillekin veljen kolttosille naureskeltiin, mutta itse sain samasta syystä remmiä. Veli sai muutenkin liikkua vapaammin kuin minä.
Äidille otti koville, kun isä laittoi postilaatikkoon vain oman etu- ja sukunimensä. Joulukortitkin tuli Herra ja Rouva Matti Meikäläinen. Nainen ei siihen aikaan tullut kutsutuksi edes omalla nimelllä. Jote kyllä sen miesten ja naisten eriarvoisuuden huomasi helposti.
[/quote]
Itse ihailen tosi paljon nuoria naisia (ja heidän vanhempiaan) jotka näkevät nämä asiat jo nuorena. Monesti lapsi ja nuori on sokea sille ympäristölle, missä kasvaa, koska ei muusta tiedä. Ei näe vaihtoehtoisia maailmoja. Itse havahduin näihin vasta vanhempana omien lasten myötä, nuorena ajattelin että kaikki on jo ok. Mutta ei, ei ole.
Sinua voi ihaillla varsinkin, jos oma kotisi oli tuollainen vanhanaikainen, yleensä nämä jotka näkevät asiat ja haluavat oikeudenmukaisuutta, tulevat sivistyskodeista
[/quote]
Lisäys:
Ihailen myös tietenkin fiksuja ja oikeudenmukaisia ja reiluja ja rehellisiä ja sivistyneitä ja muita hyvin kohtelevia ja oikeudenmukaisuutta haluavia nuoria miehiä (ja heidän vanhempiaan)
LUE JUTTU TÄÄLTÄ
Tässä teille emakoille asiaa miten asiat tulisi olla, jos nainen tulee raskaaksi. Myös miehille tulee varmistaa oikeus päättää kenen kanssa sen lapsen tekee vaikka hedelmöitys olisikin tapahtunut.
MY BODY MY CHOISE - MIEHILLE MYÖS ! Naisen ei tule missään tapauksessa saada päättää yksin tuleeko miehen ottaa millään tavalla vastuu lapsesta, kerran mies ei saa päättää myöskään pitääkö nainen lapsen vai ei.
Mitäpä jos mies haluaa lapsen ja nainen ei !?!?!
Missäs se teidän huutamanne "tasa-arvo" nyt on sitten?
LUE JUTTU TÄÄLTÄ