Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa nuoren naisen kääntymään feminismin puoleen?

Vierailija
05.03.2015 |

Isähahmon puuttuminen? Nuoruuden angsti miehiä kohtaan? Epävarmuus omasta kropasta? Surullista, miten nuorille tytöille tuputetaan feminismiä ratkaisuksi näihin ongelmiin ja he tietysti naiiveina nielevät kaiken. :(

Kommentit (304)

Vierailija
201/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi nykyään kaukana tasa-arvosta.

Vierailija
202/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin feministi kuin islamismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus. Tai vaihtoehtoisesti havahtuminen siihen, ettei ole ainoa nainen maailmassa, vaikka olisikin itse hyvin onnekas.

Vierailija
204/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka tuntee oman historiansa ja kannattaa tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta. Myös miehet kannattavat feministiä, jo oman kunniansa vuoksi, jo oman äitinsä, tyttärensä ja siskojen vuoksi ja tämä tapahtui jo 1900-luvun alussa. Ikävää, vaikka meillä on ilmainen koulutus ja tietoa on kaikkialla saatavilla feministi käsite on edelleen epäselvä, vaikka sen luulisi kuuluvan jokaisen sivistykseen tai ainakin sydämensivistykseen. 

Ei siitä ole kuin reilut sata vuotta, kun naiset kuin miehetkin vaativat tasa-arvoa, sukupuolesta riippumatta esim. naisen äänioikeus, itsemääräämisoikeus omaisuuteen, oikeus koulutukseen jne.

Vierailija
205/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:22"]

Mieluummin feministi kuin islamismi.

[/quote]

Tiesit varmaan, että islamiakin sovitetaan feminismiin. On olemassa sellainen käsite, kuin islamilainen feminismi. :)

Vierailija
206/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat ominaisuudet, joiden vuoksi nuori mies omaksuu feminismin: äly ja valveutuneisuus.

Vierailija
207/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole kukaan kyllä koskaan tuputtanut mitään. Lähinnä ollut omaa havaintoa, miten eriarvoisesti naisia ja miehiä tietyissä tilanteissa ja asioissa kohdellaan ja tätä vastustan. Minulle tasa-arvo on tärkeä arvo, enkä hyväksy eriarvoistamista sukupuolen takia.

Vierailija
208/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kotikasvatus. Naisen vanhemmat ovat olleet sivistyneitä ja valveutuneita ja sitä samaa he toivovat tyttärensä elämältä ja tulevilta sukupolvilta.

Kannustavat tytärtään tasa-arvoon, sivistykseen, oikeudenmukaisuuteen, sukupuolesta, ihonväristä jne. riippumatta. Sitä kutsutaan sivistykseksi.

Vierailija
209/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:11"]

Pelko miehiä kohtaan."

Vai pelko? Mun mummi oli feministi, joka oli rintamalla Lottana. Usean vuoden ja vielä vapaaehtoisesti. Tuskin hän pelkäsi miehiä, kun ukkikin kannatti feminismiä ja kannusti meitä tyttöjä tasa-arvoon ja oikeudenmukaisuuteen sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
210/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:08"]

Hyvä yritys :-).

Jokainen, joka kannattaa tasa-arvoa, on feministi.

[/quote]

Jokainen joka uskoo jumalaan on kristitty?

t: tasa-arvon kannattaja, joka ei ole feministi

Vierailija
211/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudenkodissa oli käytössä perinteinen roolimalli. Äiti oli kotona minun kouluunmenoon asti ja sitten meni töihin (syy kotonaoloon oli päivähoitopaikkojen puute). Vaikka äiti sai palkkaa, isän määräysvalta kodin raha-asiostakin jatkui ennallaan, isä siis päätti kaikesta muustakin. En ollut edes kouluikäinen, kun muistan äidin vannottaneen, että hanki kunnon koulutus, kunnon työpaikka ja hanki omat rahat, kenestäkään miehestä ei saa olla taloudellisesti riippuvainen. Näin olisin omat tytötkin kasvattanut.

Vierailija
212/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut feministi jo peruskouluikäisestä, joten en muista. Todennäköisesti mediaa ja ympäriöivää maailmaa seuraamalla olen päätynyt siihen.

Vierailija
213/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16 jatkaa: kyllä sen jo lapsena huomasi, miten erilailla poikia ja tyttöjä kasvatettiin. Joillekin veljen kolttosille naureskeltiin, mutta itse sain samasta syystä remmiä. Veli sai muutenkin liikkua vapaammin kuin minä.

Äidille otti koville, kun isä laittoi postilaatikkoon vain oman etu- ja sukunimensä. Joulukortitkin tuli Herra ja Rouva Matti Meikäläinen. Nainen ei siihen aikaan tullut kutsutuksi edes omalla nimelllä. Jote kyllä sen miesten ja naisten eriarvoisuuden huomasi helposti.

Vierailija
214/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mikä saa miesvihan heräämään. Esimerkiksi raiskaus.

Vierailija
215/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäoikeudenmukaisuuteen herääminen & halu muuttaa maailmaa.

Vierailija
216/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi on naisten etujen ajamista. Viimeksi kuin tsekkasin, feministit eivät aja armeijan vapaaehtoisuutta kaikille tai asevelvollisuutta kaikille.

Ajavatko feministit mieskiintiöitä kätilöiden ja neuvolatätien virkoihin?

Pienillä & kimeää-äänisillä miehillä on vastaavia vaikeuksia edetä uralla kuin naisill. Edistävätkö feministit noiden miesten uraa ja vaativatko mahdollisesti heille kiintiötä yritysten hallituksiin?

Vierailija
217/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministejä on erilaisia. Ei ole vain yhtä feminismiä.

Vierailija
218/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 11:09"]Feminismi on naisten etujen ajamista. Viimeksi kuin tsekkasin, feministit eivät aja armeijan vapaaehtoisuutta kaikille tai asevelvollisuutta kaikille.

Ajavatko feministit mieskiintiöitä kätilöiden ja neuvolatätien virkoihin?

Pienillä & kimeää-äänisillä miehillä on vastaavia vaikeuksia edetä uralla kuin naisill. Edistävätkö feministit noiden miesten uraa ja vaativatko mahdollisesti heille kiintiötä yritysten hallituksiin?
[/quote]

Kyllä feministi kannattaa myös miesten roolin vapauttamista. Miehelläkin on oikeus olla pehmeä ja hoivaava. Kiintiökysymyksiin feministeillä on eri näkemys. Itse vastustan niin nais- kuin mieskiintiöitä

Kokoon tai puheääneen aate ei taida oikein ottaa kantaa. Tavoite on antaa kaikille samat mahdollisuudet sukupuolesta riippumatta. Vapaus olla sellainen kuin haluaa haluaa.

Vierailija
219/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:21"]Feminismi nykyään kaukana tasa-arvosta.
[/quote]

Millä tavalla?

Vierailija
220/304 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:50"]

Minun lapsuudenkodissa oli käytössä perinteinen roolimalli. Äiti oli kotona minun kouluunmenoon asti ja sitten meni töihin (syy kotonaoloon oli päivähoitopaikkojen puute). Vaikka äiti sai palkkaa, isän määräysvalta kodin raha-asiostakin jatkui ennallaan, isä siis päätti kaikesta muustakin. En ollut edes kouluikäinen, kun muistan äidin vannottaneen, että hanki kunnon koulutus, kunnon työpaikka ja hanki omat rahat, kenestäkään miehestä ei saa olla taloudellisesti riippuvainen. Näin olisin omat tytötkin kasvattanut.

[/quote]

Sivuhuomautuksena: Joissakin muslimimaissa mies tuo kotiin rahaa, ja nainen joutuu ulkona kulkemaan sukulaismiehen seurassa vähintäänkin hunnutettuna, joskus kaavutettuna kasvot peitossa, niin nainen on silti kotona pomo, joka päättää mitä niillä rahoilla tehdään :D

Tuli vaan mieleen tuosta länsimaisesta perinteisestä roolimallista.