Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäisitkö jos saisit joululahjaksi kasillisen ruokia?

Vierailija
03.12.2021 |

Esim. Hilloa, kahvia, suklaata, glögiä, keksiä, säilykkeitä, lemmikille ruokaa jne.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tuollaisen lahjan nuorena ja vastikään kotoa pois muuttaneena mutta en silloinkaan pitänyt itseäni niin köyhänä että olisi tarvinnut jotain perusruokaa keneltäkään vaan ostin ja tein itse mieleiseni ruoat.

Vierailija
42/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa itse valita. Ei mitään sokerihilloja ja epäterveellisiä keksejä tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin hyvin pärjäävänä keskituloisena tykkäisin, jos olisi vähän parempia ja laadukkaampia tuotteita joita ei normaalisti ostaisi. Jos olis halppis tuotteita, niin en välittäisi.

Pienituloiselle olisi varmasti mahtava lahja brändeistä riippumatta.

Mistä sinä tiedät toisten tulot ja velat? Toiseen perheeseen antaisit lahjaksi X-traa ja toiselle herkkukaupasta ostettuja tuotteita. Tosi kiva lahja tosiaan.

Vierailija
44/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä kahveista, hilloista, kekseistä, suklaista tms. joten kaappiin jäisivät pyörimään... Joku laadukas juustovalikoima tosin olisi mieluisa mutta muuten ottaisin minäkin mieluummin lahjakortin ruokakauppaan. Olen muuten usein miettinyt niitä kauppojen joulukoreja katsellessani, että kuinkahan suuri osa niistä loppujen lopuksi tulee syötyä.

45/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin!

Vien itse muutamaan paikkaan jouluruokakassit:

vanhukselle: kahvia, hedelmäkakku, fazermint-rasia, saaristolaisleipä, graavilohta, kylmäsavulohta, mätiä (pakaste), likööri- tai konjakkipullo

yh-äiti:  20 suklaalevyä, cokislaatikko (onkohan siinä 24 tölkkiä), oivariinia, 3 * oltermanni, lämpimässä säilyviä tuoremehuja, makaronia, riisiä, ketsuppia ja mausteita, suolakurkkua, tuoreena ostetut ja minun pakastamat: 3 * iso jauheliha, 3 * kanasuikale, lohifileitä, reilusti lihaleikkeleitä, säkki ruispaloja ja säkki sämpylöitä - näillä on tarkoitus lähinnä avittaa joululoman aikana, kun on nuoret kotona. Katsottiin, mitä pakkanen vetää ja vähän kyseltiin teineiltä toiveita. 

sukulaisille: glögi + kuivakakku + saaristolaisleipä

Vierailija
46/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea, mutta en tykkäisi, jos ne olisivat täysin sattumanvaraisesti valittuja tuotteita: olen esim. kahvin/suklaan jne suhteen todella nirso. En edes silleen nirso, että pystyisin juomaan sen suodatinjuhlamokan vain tiedostaen paremman kahvin olemassaolon, vaan kun en oikeasti saa sitä alas.

Olen vielä monien mielestä niin köyhä, että varmaan moni ajattelee tuollaisen korin olevan oikea taivaanlahja kaltaiselleni. Luulen kuitenkin, että monet kaltaiseni semi-köyhät eivät juuri tingi niistä pienistä tärkeistä elämänlaadullisista tekijöistään, koska mihinkään isompaan ei koskaan ole varaa.

Vierailija
47/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin. Tavaraa on jo tarpeeksi joten olenkin sanonut niille jotka lahjatoiveita kysyvät että vaikka kahvipaketti tai säilykkeitä koska en halua tavaraa enää yhtään. (Tai lahjakortti hierontaan kasvohoitoon jne).

Vierailija
48/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa kyllä, en mitään kaapintäytehilloja, kahvia tms.

Vierailija
49/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei, mutta menis eteenpäin vähävaraiselle sukulaiselle.

Mikä jätemylly vähävarainen on sun jämille 😡

Vähävarainen varmaan vielä enemmän toivoo, että ruokalahja sopii omiin makumieltymyksiin eikä olisi sellaista, joka jää käyttämättä.

Vierailija
50/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos olisivat sellaisia tuotteita joita käytän muutenkin. Sanoisin kuitenkin vahvan ei kiitoksen esim. makukahville tai -teelle, sinapille, glögille, kekseille tai hilloille. Ne ei tipu alas.

Vierailija
51/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä nirsoa porukkaa. Nyrpistellään imaiselle ruoalle. Ei Suomi ole köyhä ei.

No itsellä kun rahaa ei ole joka oksalle, harmittaa kun tietää, että se ruokalahja on maksanut paljon ja sillä rahalla olisi saanut ison määrän sellaista mikä tulisi oikeasti syödyksi. Siksi en tuollaista haluaisi.

Yhden herkku on toisen ällötys niin kuin tuolla edellä ilmeni: eka syö lanttuja, toinen juustoja, kolmas haluaa oliiveja…

Sitten voi olla esimerkiksi itseni kaltainen painon kanssa taisteleva, en halua sokerijuttuja lahjaksi, koska painon pitäminen terveellisellä tasolla on työn ja tuskan takana. vältän makeaa, kun joudun heti sokerikoukkuun ja syöminen riistäytyy käsistä. Sokeriherkkulahja ei tuo mulle iloa vaan ahdistusta.

Vierailija
52/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheemme on tulojen perusteella keskiarvon yläpuolella, juuri ja juuri. Ja minä kyllä todella tyytyväisenä ottaisin vastaan tuollaisen, olipa siinä sitten vain herkkuja tai vain x-tran säilykkeitä. Tai jotain siitä väliltä.

Neljä teiniä syövät jääkaapin tyhjäksi jos selkänsä kääntää, ei minua todellakaan haittaisi, että joku toisi kassillisen sapuskaa meille, minun ei tarvitsisi kantaa kaupasta kotiin sitten sitä yhtä kassia.

Osaan tehdä ruokaa, ja osaan hyödyntää eksoottisempiakin raaka-aineita. Mikään meillä ei yleensä mene hukkaan, paitsi jos mukana on jotain, jolle joku meistä on allerginen. Niitä sitten voin jakaa eteenpäin sille, joka juuri sitä tuotetta käyttää.

Hillo on hilloa, olipa se sitten mansikkahilloa tai kurpitsa-sitruuna-karviaishilloa. Suklaa on suklaata, ja jos se pelkiltään ei maistu, sen voi upottaa leivontaan tai vaikka rocky roadeihin. Karamellit laittaisin eteenpäin, meillä syödään vaahtokarkkeja ja suklaata. No, itse söisin mitä vain, mutta yksin en jaksa jätesäkillistä karkkeja syödä, eikä niitä loputtomiin voi rocky roadeihinkaan piilottaa. Kahville löytyy kyllä vastaanottaja, meillä sitä ei käytetä (paitsi leivonnassa, ehkä joskus ruuanlaitossa). Mustat teet voin hyödyntää, vihreät teet ja rooibokset sun muut antaisin työkaverilleni, joka niitä arvostaa. Rooiboksesta tulee paha olo, ja vihreä tee närästää.

Alkoholista ainoastaan minttuviina on sellainen, että sille en käyttöä keksi enkä vastaanottajaa. Väkevistä perusviinoista (votka, viski jne) voi jalostaa liköörejä, joille olisi käyttöä, ja jos on oikein pahaa, niin sitä voi käyttää puhdistusaineena (väkevä viina liuottaa hyvin esimerkiksi pihkaa).

Usein noissa herkkukoreissa tms. on valitettavan pienet annokset - kuudelle hengelle (ja niistä neljä teiniä) niistä ei oikein riitä. Ei silti, kyllä nekin kelpaavat :-)

Ilahtuisin siis, ja ilmeisesti olen vähemmistössä.

Vierailija
53/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, haluaisin! Kaikki nuo hillot, suklaat ym olisivat ekstraa. Ottaisin mielelläni myös ihan puurohiutaleita, riisiä/ohraa, ruokaöljyä, omenoita. Kalliimmista tuotteista juustoa ja jugurttia.

Vierailija
54/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin hyvin pärjäävänä keskituloisena tykkäisin, jos olisi vähän parempia ja laadukkaampia tuotteita joita ei normaalisti ostaisi. Jos olis halppis tuotteita, niin en välittäisi.

Pienituloiselle olisi varmasti mahtava lahja brändeistä riippumatta.

Mun mielestä on hieman noloa antaa pienituloiselle kaikista huonointa brändiä lahjaksi, vähän tulee sellainen fiilis, että sä olet köyhä niin et ansaitsekaan mitään parempaa, vaikka tarkoitus varmaan onkin ihan hyvä. Antaa sitten vaikka vähän vähemmän, mutta kuitenkin laadukasta ja herkullista. 

Miksi pienituloinen ansaitsee vähemmän? =D Mikä pointti? Olisin ostanut enemmän sulle näit tuotteit, mutku sä oot köyh...eiku pienituloinen, niin en mäsitte. Come on!

Vierailija
55/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta lemmikille (koiralle) dagsmarkin nappulaa ja raakoja lihoja. Ei mitään pedigree friskies p*skaa.

Vierailija
56/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva lahja! Jos sattuisikin joku ruoka mikä ei itselle maistu, niin voi viedä vaikka työpaikalle tai kylään johonkin yhteiseen pöytään.

Vierailija
57/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Vaikka meillä on talossa kolme teiniä vanhempien lisäksi, niin en haluaisi toisen valitsemaa ruokalahjakassia. Paras olisi, jos saisi itse valita lahjakassiin tuotteet ja kassin arvo olisi määritelty. Valitsisin silloin siis juuri meille mieleisiä tuotteita ja mitään ei menisi hukkaan.

Vierailija
58/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Sinulla siis tapana tarkota ruuaksi suklaata ja hilloa? Onneksi en ole tulossa teille syömään"

Onneksi et. Kerään ympärilleni positiivisia ihmisiä. 

Mitä negatiivista on siinä, että osaa erottaa herkut ja ruuan toisistaan? Minusta se on varsin positiivista. Etenkin terveydelle. 

Todellakin näin, mutta palstan plösöt ovat eri mieltä.

Vierailija
59/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Sinulla siis tapana tarkota ruuaksi suklaata ja hilloa? Onneksi en ole tulossa teille syömään"

Onneksi et. Kerään ympärilleni positiivisia ihmisiä. 

Mitä negatiivista on siinä, että osaa erottaa herkut ja ruuan toisistaan? Minusta se on varsin positiivista. Etenkin terveydelle. 

Todellakin näin, mutta palstan plösöt ovat eri mieltä.

Näin.

Vierailija
60/84 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ja meillä ystäväpiirissä onkin tapana vaihtaa herkkulahjoja.

Nyt ollaan reissussa ja täältä lähtee joulukassiin mm tryffelicremaa risoton tai pastan soosiksi, tryffelisalamia ja paikallista ekologista teetä yrteistä ja kukista. Vähän mutta hyvää ja sellaista mitä ei kotoa saa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme