Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäisitkö jos saisit joululahjaksi kasillisen ruokia?

Vierailija
03.12.2021 |

Esim. Hilloa, kahvia, suklaata, glögiä, keksiä, säilykkeitä, lemmikille ruokaa jne.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mitä tarvitsen, ja jos haluan tai tarvitsen käyttötavaraa tai vaatetta ostan sen silloin kun on sen aika.

Joten, ylimääräistä krääsää en halua. Arvostaisin säilyviä herkkuja, sopivaa juomaa, vaikkapa jotain intialaista päähierontaa tms.

Jotain joka käytetään pois mutta antaa mielihyvää.

Vierailija
22/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ottaisi hierontalahjakortin tms. En juo lainkaan kahvia tai glögiä ja suklaata syön ehkä pari konvehtia vuodessa. Muutenkaan en ole perso makealle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kiitollinen siitä, että ei tarvitse itse kävellä tai pyöräillä kauppaan huonossa säässä. En toivoisi herkkuja, vaan perusruokia ja tuotteita, jotka ovat painavia kantaa kaupasta kotiin: hedelmiä, leipää, mehuja, maitoa, kivennäisvettä, perunoita, juureksia, etikkapunajuuria ja -kurkkuja, riisiä, kaurahiutaleita, jauhelihaa jne.

Vierailija
24/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lahjaksi ruokaa. Enkä herkkuja. Kassillinen hilloja, suklaata ja keksejä aiheuttaisi sen, että kattaisin kaiken tuon samantien pöytään, tuliaisethan on tarkoitettu yhdessä syötäviksi.

Vierailija
25/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hyvin pärjäävänä keskituloisena tykkäisin, jos olisi vähän parempia ja laadukkaampia tuotteita joita ei normaalisti ostaisi. Jos olis halppis tuotteita, niin en välittäisi.

Pienituloiselle olisi varmasti mahtava lahja brändeistä riippumatta.

Vierailija
26/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi noista luetelluista mitään. Ruokalahja pitää olla sellaisia, joita lahjan saaja tykkää syödä ettei ne jää kaappiin pyörimään ja päädy lopulta vanhaksi mentyään roskiin. Jos haluaa antaa ruokalahjan, antaisin lahjakortin vaikka sellaiseen kauppakassipalveluun josta voi itse valkata sisällön tai ihan ruokakaupan lahjakortti.

Vierailija
27/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää lahjan saajan makumieltymykset, niin mielestäni olisi tosi kiva lahja. Itsekin tykkäisin.

Vierailija
28/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin, kunhan olisi jotain vähän erikoisempia herkkutuotteita eikä niitä kaikista halvimpia ja huonoimpia markettiruokia.

Vierailija
29/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E. Saan ostettua ne ruuat mitä meidän perhe syö ihan itse ja nytkin jo menee joskus ruokaa kompostoriin.

Muutamia poikkeuksia tietenkin on, esimerkiksi äitini tekemät karjalanpiirakat ja muut leivonnaiset ovat ihan parhaita. Anoppi taas tuo välillä itse tehtyä kotijuustoa ja se katoaa meillä muutamassa minuutissa. Ruokalahja on siis hyvä vain, jos siellä on oikeasti hyviä ja laadukkaita mietittyjä tuotteita.

Vierailija
30/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat säilykkeillä? Jos esim. jotain laadukkaita oliiveja niin tykkäisin jos taas olisi jotain purkkihernekeittoa niin mielestäni olisi aika mauton lahja.

Vierailija
31/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin! Paras lahja 'ei niin rikkaalle' aikuiselle. :D Lidlin muovipussissa en antaisi kuitenkaan.. Joulusesongin paperinen pussi olisi jo parempi.

Vierailija
32/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen ja valmistan etukäteen jouluruoat, osittain tehdään "nyyttäriperiaatteella". Joulun aikaan jääkaappi on aivan täynnä, jos yllätyksenä tulee kylmäsäilytysruokia, jotka eivät sovi suunnitelmiin, tai meillä on jo tehtynä samoja, yllätyskassi tuottaa enemmän harmia kuin iloa.

Laadukkaita säilyviä raaka-aineita otan kyllä mielelläni. Esim. poron lihaa, mätiä tms. tai itse leivottu saaristolaisleipä maistuu. Kerran tuli työnantajalta joulukassi, onneksi hyvissä ajoin. Kaupan valmispiparit yms. ei oikein nappaa. Olen niin tarkka raaka-aineista. Esim. kaneli yms.

Vierailija
33/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin hyvin pärjäävänä keskituloisena tykkäisin, jos olisi vähän parempia ja laadukkaampia tuotteita joita ei normaalisti ostaisi. Jos olis halppis tuotteita, niin en välittäisi.

Pienituloiselle olisi varmasti mahtava lahja brändeistä riippumatta.

Mun mielestä on hieman noloa antaa pienituloiselle kaikista huonointa brändiä lahjaksi, vähän tulee sellainen fiilis, että sä olet köyhä niin et ansaitsekaan mitään parempaa, vaikka tarkoitus varmaan onkin ihan hyvä. Antaa sitten vaikka vähän vähemmän, mutta kuitenkin laadukasta ja herkullista. 

Vierailija
34/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Hilloa, kahvia, suklaata, glögiä, keksiä

Missä tuossa on ruokaa?

Samaa mietin.

Hilloja joo, mutta en kaupan sokerihilloja, kahvia ehkä, mutta ei mitään Pirkkaa, suklaa on siinä ja siinä, sillä sitä tulee ja on joka paikka täynnä. Glögiä menee vähän, mutta ei sitäkään määräänsä enempää jaksa juoda ja keksejä - ei niitä, ei varsinkaan mitään kaupan pipareita.

Ruokaa tuossa ei ollut, vaan sokeria, sokeria ja sokeria.

Vierailija
35/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tykkäisi, anteeksi vaan. En välitä mistään noista. No ehkä keksit menisi ok.

Vierailija
36/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei, mutta menis eteenpäin vähävaraiselle sukulaiselle.

Vierailija
37/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuossa on ruokaa?

Samaa mietin.

Hilloja joo, mutta en kaupan sokerihilloja, kahvia ehkä, mutta ei mitään Pirkkaa, suklaa on siinä ja siinä, sillä sitä tulee ja on joka paikka täynnä. Glögiä menee vähän, mutta ei sitäkään määräänsä enempää jaksa juoda ja keksejä - ei niitä, ei varsinkaan mitään kaupan pipareita.

Sinulle voisi antaa pari lanttua, niin voisit tehdä herkuksi haudutettuja lanttukuutioita. Hunajaa ei, koska sehän on sokeria.

Vierailija
38/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuossa on ruokaa?

Samaa mietin.

Sinulle voisi antaa pari lanttua, niin voisit tehdä herkuksi haudutettuja lanttukuutioita. Hunajaa ei, koska sehän on sokeria.

Nehän ovat herkkua. Paistan ne voissa. Loistolisäke riistalle, lampaalle ja nyhtöpossulle. - eri

Niin ja tänne kelpaisi kassillinen raaka-aineita, teen rajoitteiden vuoksi ruoat itse.

Vierailija
39/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä nirsoa porukkaa. Nyrpistellään imaiselle ruoalle. Ei Suomi ole köyhä ei.

Vierailija
40/84 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Olen nirso ja lahjaksi ostetut joulukahvit, talviteet, viikunahillot, konjakkisinapit ym "herkkukorin" jouluherkut jää usein kaappiin pyörimään vuodeksi, kunnes heitän ne pois. Oikeaa ruokaa, kuten laatikot, kinkku, kalkkuna jne ottaisin kyllä mielelläni. Lahjakortti ruokakauppaan olisi paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan