Ovatko tavarat/esineet sinulle tärkeitä?
Kommentit (14)
Ovat. Koskaan en ole juurikaan mitään omistanut ja nyt kun on kamaa niin en vaan raaski heittää pois. Ne on mun eikä koskaan ole ilkeitä mulle. Nim. hamsteri
En keksi yhtään tavaraa, jota tulisi ikävä.
Kyllä siinä mielessä ettei ole koko ajan varaa hankkia uusia. Esimerkiksi puhelin jossa on tärkeitä kuvia tai sydänkoru jonka olin ajatellut antaa lapselleni tai pukea juhliin. Sr olisikin eri asia jos olisi rikas puoliso joka kustantsisi kaiken sitten ei olisi mitään väliä eikä tarttisi käydä töissä.
Jotkut ovat, toiset eivät. Esimerkiksi 45-vuotinen Aku Ankka-kokoelmani on minulle tärkeä. Samoin jotkut perinnöksi saamani ja jostain tärkeästä asiasta muistuttavat muistoesineet.
Kaikki minun kitarani, efektipolkimeni, kitaravahvistimeni ja vahvistinkaappini ovat minulle tärkeät. En heittäisi niitä koskaan pois.
Esim: Fender Stratocaster+ baby cry wah-wah-pedaali* Marshall-putkivahvistin +Marshall 300W kaappi.
Ei. Tärkeimmät tavarat on valokuva-albumit omasta ja lasten lapsuudesta. Kaiken muun saa korvattua rahalla
Kaunis koti on tärkeä mutta senkin tekee ihmiset, ei tavarat. Enkä sitoudu kotiinkaan niin ettenkö voisi myydä sitä ja muuttaa.
Muistot on tärkrämmät kuin muistoesineet (paitsi valokuvat)
On. Siis tärkeät tavarat :)
Aika harva meistä selviäisi päivääkään, ilman tiettyjä tavaroita....
Tarkoitatko, onko tavaroilla tunnearvoa? Ei, ei ole. Käyttöarvoa toki löytyy arjen tavaroista paljonkin. Mutta en kyllä kiinny tavaroihin.
Ei, tavaroilla on minulle vain käyttöarvoa.
Jotkin tavarat ovat. Lähinnä sellaiset, jotka minulla on ollut kauan ja joihin liittyy jotain muistoja.
Olen huomannut, että vanhemmiten yhä harvemmat tavarat tulevat tärkeiksi. Kaikki tärkeä on peräisin lapsuudesta ja nuoruudesta.
Pelkkä välinearvo - myös asunnolla. En kiinny juuri mihinkään, harvoihin ihmisiinkään.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän tavarat kiinnostavat. Tärkeitä esineitä on todella vähän ja nekin käyttötavaraa, mm. Pyyheliina mummun virkkaamilla pitseillä tai toisen mummun neuloma islantilaisneule. Molemmat liittyvät muistoihin rakkaista ja edesmenneistä ihmisistä.
Ei ole.
Mulla on niin paljon tavaraa.
Eivät ole. Eivät ole motivoineet esimerkiksi työntekoon rahan saamiseksi ostovoiman parantamiseksi.