Hoikkien läskivalitukset ärsyttää!
Mulla niin palaa pinna kaveriin, joka valittaa painostaan jatkuvasti. "Pitäis saada 5-10kg pois ku oon nii läski yhyy." Ja kyseessä on siis normaalipainoinen hoikka ihminen. On ns. täydellinen kroppa, hoikka vyötärö ja jalat timmit, reidet ei osu yhteen. Missään ei todellakaan mitään ylimääräistä. Jos pudottaisi oikeasti 10kg, olisi todella surullinen ilmestys, pahasti alipainoinen. Sellaista sitten ilmeisesti ihannoi ja tavoittelee, anorektista vartaloa. Muutenkin niin epävarma ja ulkonäkökeskeinen ihminen.
Minä olen lihonut hoikasta ylipainoiseksi hiljattain ja kyllä tuommoinen tyhjästä valittaminen ärsyttää entistä enemmän, kun itsellä on ihan oikeasti sitä pudotettavaa ja olisin ikionnellinen kun saisin semmoisen kropan kuin kaverillani. Oletteko te huomanneet samaa ilmiötä hoikilla kavereillanne tai tutuillanne?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:23"]
Tyhmät ei edes tajua... Laihtumisen ja laihduttamisen tavoitteet voivat vaihdella, joillekin se on vain sen kropassa olevan rasvan hävittämistä ilman lihasmassa lisäämistä, toiselle se voi olla molempia. Painonpudotukseen tähtäävä laihduttaminen koskee erityisesti läskejä, ei hoikkia joilla on hieman sitä rasvaa kehossa.
[/quote]
Tyhmät käyttävät vääriä termejä... jos laiha lähtee kuntosalille kiinteytymään, se ei ole laihduttamista.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:27"]Ei maailmassa ole sellaista ihmistä joka olisi täysin tyytyväinen itseensä. Ja hyvähän se on jos hän uskaltaa ilmoittaa että ylipainoa on jo tullu. Ja vielä parempi jos tekee asian eteen tuossa vaiheessa jotain eikä odota että sitä ylipainoa on päässyt kertymään 30kg.
Mutta jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on.
[/quote] Ylipainoa? Kun sitä ylipainoa ei ole. Erittäin hoikka on ja haluaa pudottaa jopa 10kg, jolloin olisi alipainoinen. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:23"]
Tyhmät ei edes tajua... Laihtumisen ja laihduttamisen tavoitteet voivat vaihdella, joillekin se on vain sen kropassa olevan rasvan hävittämistä ilman lihasmassa lisäämistä, toiselle se voi olla molempia. Painonpudotukseen tähtäävä laihduttaminen koskee erityisesti läskejä, ei hoikkia joilla on hieman sitä rasvaa kehossa.
[/quote]
Tyhmät käyttävät vääriä termejä... jos laiha lähtee kuntosalille kiinteytymään, se ei ole laihduttamista.
[/quote]
Jos lukisit kommenttini uudestaan ja sisäistäisit lukemasi. Rasvan vähentäminen kehossa ilman lihasmassan hankkimista/kiinteyttämistä voi tapahtua täysin ilman kuntosalia, se tehdään ruokavaliolla. Kiinteyttäminen/muokkaaminen vaatii liikuntaa, ei välttämättä kuntosalia, mutta riittävän kuormittavaa ja monipuolista liikuntaa.
Eikö jo mene kalloon, että hoikan tunne omista ylimääräisistä kiloistaan voi olla yhtä kauheat kuin pyöreän omistaan. Miksi hoikka ei saisi valittaa ?! Mikä yksinoikeus kiloistaan valittaminen on pyöreille ihmisille?!
Ne viimeiset muutamat "löllöt" voi olla todella vaikeita saada pois. Siinä voi tarvita esim. pt:n apua. Jos hoikan ihmisen valittaminen kiloistaan mättää noin paljon, katsokaa peiliin. Siellä se syy siihen ärsytykseen on!
Mitä jos täällä tappelun tuoksinassa jokainen pitäis vaan huolen omista läskeistään?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:56"]
Kaverisiko vika se on että lihoit hoikasta läskiksi? Ja itse ainakin olen normaalipainoinen mutta silti ylimääräinen vatsan kohdalla tympäisee ja aloin laihduttamaan sitä pois. Ilmeisesti muidenkin pitäisi lihoa kun sinullekin niin kävi ettei vaan meidän prinsessalle tule paha mieli. Et varmaan valita nälkääkään jos jää lounas väliin kun afrikkalaisia saattaa ärsyttää kun kärsivät oikeasti nälästä..
[/quote]
Ap:n kaverihan on hoikka, jolla on hoikka vyötärö ja kroppa. Ei siis ylimääräistä. Sinä olet ilmeisesti normaalipainon pullavalla puolella, silloin onkin ihan ok. vaikka laihduttaakin.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:01"]Eikö jo mene kalloon, että hoikan tunne omista ylimääräisistä kiloistaan voi olla yhtä kauheat kuin pyöreän omistaan. Miksi hoikka ei saisi valittaa ?! Mikä yksinoikeus kiloistaan valittaminen on pyöreille ihmisille?!
Ne viimeiset muutamat "löllöt" voi olla todella vaikeita saada pois. Siinä voi tarvita esim. pt:n apua. Jos hoikan ihmisen valittaminen kiloistaan mättää noin paljon, katsokaa peiliin. Siellä se syy siihen ärsytykseen on!
[/quote] Veikkaampa, että ketä tahansa alkaisi jossain vaiheessa kyrpimään _jatkuva_ valittaminen asiasta x, oli se sitten mitä tahansa. Olen kuunnellut tuota valitusta jo vuosia. Ja ei todellakaan oo edes tällä kaverilla mitään 5-10 kilon edestä löllöjä. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"]
35, voit osoittaa työkaverillesi bmi-taulukolla olevasi ylipainoinen ja laihduttamisen tarpeessa, mutta bmi 18-25 on turha lässyttää ylipainosta kun sitä ei ole.
[/quote]
Ai ei voi olla ylipainoa? Oma BMI:nä on 21 ja rasvaprosenttini on 35. Ruumiinrakenteessani noi 30% näyttäisi siltä, että minulla ei ole ylimääräistä rasvaa väärässä paikassa. BMIllä 25 painaisin päälle 63 kiloa, ja siinä olisi ylipainoa silkkana rasvana jo 12 kiloa. Se joka kehottaa menemään kuntosalille, voi tutkia ihan rauhassa miten helppoa naisen on kasvattaa merkittävästi lihaksia edes pari kiloa, saati 12 :)
Luontaisia ruumiinrakenteita on monenlaisia, ja BMI harvinaisen huono mittari ylipainolle.
No , mulle selkeästi ylipainoinen työkaveri, joka on laihduttanut viimeiset 15 vuotta ,mutta lihonut vaan kokoajan, suuttui myös. Olen nuorena ollut laiha , BMI 20-22 , mutta nyt kun ikää on tullut on kilojanki tullut. Eli 10v sitten painoin 62kg , nyt 73kg. Mittaa on 166cm ja todella koen itseni hieman lihavaksi , vaikka vaatteilla saankin vielä luotua aina hoikan harhan.
Olen nyt alkuvuoden syönyt kiloklubin ohjeiden mukaan ja saanut kilon painoa pois. Aion jatkaa samalla tavalla loppuikäni , jotta paino ei enää nousisi. Olen puhunut työssä asiasta , koska se on ollut minulla mielessä päällimäisenä. Nyt sitten tämä yksi työkaveri veti eilen kauhea kilarit mun syömisistä, en siis sanonut mitään, olimme vaan samaan aikaan kahvihuoneessa. Olen kuulemma pilkannut häntä , kun laihdutan vaikka olen hoikka. Minulla ei ole kuulemma oikeutta puhua ruokavaliostani , koska hänellä on todellinen paino-ongelma. Hän on kokenut minun painonhallinta-yritykseni pelkkänä piilovittuiluna.
Eli minä olen 15 vuotta kuunnellut hänen laihdutuskuurejaan ja repsahduksiaan , mutta nyt en saakaan itse mainita mitään alämänmuutoksestani. Tekee mieli olla puhumatta tuolle ihmiselle eneää mitään. Lihavatko muka leppoisia...
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:14"]No , mulle selkeästi ylipainoinen työkaveri, joka on laihduttanut viimeiset 15 vuotta ,mutta lihonut vaan kokoajan, suuttui myös. Olen nuorena ollut laiha , BMI 20-22 , mutta nyt kun ikää on tullut on kilojanki tullut. Eli 10v sitten painoin 62kg , nyt 73kg. Mittaa on 166cm ja todella koen itseni hieman lihavaksi , vaikka vaatteilla saankin vielä luotua aina hoikan harhan.
Olen nyt alkuvuoden syönyt kiloklubin ohjeiden mukaan ja saanut kilon painoa pois. Aion jatkaa samalla tavalla loppuikäni , jotta paino ei enää nousisi. Olen puhunut työssä asiasta , koska se on ollut minulla mielessä päällimäisenä. Nyt sitten tämä yksi työkaveri veti eilen kauhea kilarit mun syömisistä, en siis sanonut mitään, olimme vaan samaan aikaan kahvihuoneessa. Olen kuulemma pilkannut häntä , kun laihdutan vaikka olen hoikka. Minulla ei ole kuulemma oikeutta puhua ruokavaliostani , koska hänellä on todellinen paino-ongelma. Hän on kokenut minun painonhallinta-yritykseni pelkkänä piilovittuiluna.
Eli minä olen 15 vuotta kuunnellut hänen laihdutuskuurejaan ja repsahduksiaan , mutta nyt en saakaan itse mainita mitään alämänmuutoksestani. Tekee mieli olla puhumatta tuolle ihmiselle eneää mitään. Lihavatko muka leppoisia...
[/quote] Tuo on eri asia. Sinullahan onkin laihdutettavaa. Ap
Nro 35 jatkaa.
Tiedän , että minulla on laihdutettavaa. Mutta tämä työkaveri loukkaantui nyt siitä, että minä laihdutan, kun hän on kymmeniä kiloja lihavampi. Eli hänen reakstionsa on ihan sama kuin sinun, eikö vaan.
Sano sille laihalle ystävälle, että hän voisi mennä lääkärin vastaanotolle keskustelemaan kehonkuvan häiriöstäään. Mutta jos hän oikeasti kokee , että on lihava, hänellä on kyllä yhtälainen oikeus puhuakin siitä kuin sinulla.
35, voit osoittaa työkaverillesi bmi-taulukolla olevasi ylipainoinen ja laihduttamisen tarpeessa, mutta bmi 18-25 on turha lässyttää ylipainosta kun sitä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"]35, voit osoittaa työkaverillesi bmi-taulukolla olevasi ylipainoinen ja laihduttamisen tarpeessa, mutta bmi 18-25 on turha lässyttää ylipainosta kun sitä ei ole.
[/quote] Juuri näin! Ap
Itse omaan kanssa pari tälläistä kaveria ja tullut siihen tulokseen, että se on vaan huonosta itsetunnosta kiinni. Olivat myös sellaisia, että pokasivat miehiä kun meren mutaa ilmeisesti vaan itsetunnon kohottamiseksi. Vaikka pilkun jälkeen joku, jos ei sitä ennen ollut ketään saanut.
Ja täältä av:lta löytyy myös kyseisiä tyyppejä todella paljon!
No mä olen bmi 21 ja mulla on selvästi laihdutettavaa. Vaikka käyn salilla! Ei kaikki halua ensin lihoa ylipainoon ja sitten vasta laihduttaa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:38"]Itse omaan kanssa pari tälläistä kaveria ja tullut siihen tulokseen, että se on vaan huonosta itsetunnosta kiinni. Olivat myös sellaisia, että pokasivat miehiä kun meren mutaa ilmeisesti vaan itsetunnon kohottamiseksi. Vaikka pilkun jälkeen joku, jos ei sitä ennen ollut ketään saanut.
Ja täältä av:lta löytyy myös kyseisiä tyyppejä todella paljon!
[/quote] Huono itsetunto hänellä onkin, siitä ei ole epäilystä, tiedostaa sen itsekin. Työstäisi mieluummin sitä itsetuntoaan kuin etsisi aina vaan olemattomia virheitä itsestään. Tuo laihdutus ei ole suinkaan ainoa päähänpinttymä hänellä. Huolestuttavinta on se, minkälaisen mallin antaa vielä lapselleen. Ap
Ja joku huomattavasti sinua lihavampi voi sanoa sinusta ihan samaa. Koska sinun mielestä hän on ihan hyvässä kunnossa ja hyvännäköinen, ei se tarkoita sitä, etteikö se toinen haluaisi näyttää vielä vähän hoikemmalta ja timmimmältä.
Ja miksi hän ei saisi sinulle valittaa siitä, miltä hänestä tuntuu? Eikö sitä ystävät tee?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:43"]No mä olen bmi 21 ja mulla on selvästi laihdutettavaa. Vaikka käyn salilla! Ei kaikki halua ensin lihoa ylipainoon ja sitten vasta laihduttaa.
[/quote] Pistäpä kuva, niin kauhistellaan kaikki sun kauheita läskejäsi!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:44"]Ja joku huomattavasti sinua lihavampi voi sanoa sinusta ihan samaa. Koska sinun mielestä hän on ihan hyvässä kunnossa ja hyvännäköinen, ei se tarkoita sitä, etteikö se toinen haluaisi näyttää vielä vähän hoikemmalta ja timmimmältä.
Ja miksi hän ei saisi sinulle valittaa siitä, miltä hänestä tuntuu? Eikö sitä ystävät tee?
[/quote] Siinä on vissi ero onko tarvetta laihduttaa ylipainoisena vai normaalipainoisena. Onko sinusta normaalia ja terveellistä laihduttaa jo ennestään laihasta kropasta 10kg? Hän haluaa nimenomaan kiloja pois. Ei mitään pikkuisen kiinteytymistä. Ap
Ei maailmassa ole sellaista ihmistä joka olisi täysin tyytyväinen itseensä. Ja hyvähän se on jos hän uskaltaa ilmoittaa että ylipainoa on jo tullu. Ja vielä parempi jos tekee asian eteen tuossa vaiheessa jotain eikä odota että sitä ylipainoa on päässyt kertymään 30kg.
Mutta jokaisella on oikeus olla sellainen kuin on.