Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikkien läskivalitukset ärsyttää!

Vierailija
04.03.2015 |

Mulla niin palaa pinna kaveriin, joka valittaa painostaan jatkuvasti. "Pitäis saada 5-10kg pois ku oon nii läski yhyy." Ja kyseessä on siis normaalipainoinen hoikka ihminen. On ns. täydellinen kroppa, hoikka vyötärö ja jalat timmit, reidet ei osu yhteen. Missään ei todellakaan mitään ylimääräistä. Jos pudottaisi oikeasti 10kg, olisi todella surullinen ilmestys, pahasti alipainoinen. Sellaista sitten ilmeisesti ihannoi ja tavoittelee, anorektista vartaloa. Muutenkin niin epävarma ja ulkonäkökeskeinen ihminen.
Minä olen lihonut hoikasta ylipainoiseksi hiljattain ja kyllä tuommoinen tyhjästä valittaminen ärsyttää entistä enemmän, kun itsellä on ihan oikeasti sitä pudotettavaa ja olisin ikionnellinen kun saisin semmoisen kropan kuin kaverillani. Oletteko te huomanneet samaa ilmiötä hoikilla kavereillanne tai tutuillanne?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen kokemus. Minä-kuva voi olla pielessä ja oikeasti näkee ja kokee itsensä ei-niin-hoikkana.

T. Yksi joka havahtui olevansa hoikka nähtyään yhden huomaamatta otetun kokovartalokuvan itsestään

Vierailija
22/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:33"]Myös hoikalla voi olla läskiä!!! [/quote] No hyvin on tämä tapaus "läskinsä" piilottanut, jos sellaista on. Jos on jotain löysää jossain, niin eikö silloin olisi terveellisempää hommata sitä lihasta ja pienentää niin rasvaprosenttia, eikä laihduttaa entisestään? Ap

[/quote]

Pienentää sitä rasvaprosenttia = laihduttaa. Nuo asiat kulkevat käsi kädessä, tai sitten en ole ymmärtänyt asiaa ollenkaan, vaikka uskon kyllä ymmärtäneeni, sen sijaan sinun kohdallasi se ei taida olla aivan selvää?
[/quote]
Hanki lihasta rasvan tilalle.. kerro sitten paljonko laihduit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:30"]Huoh, itsekkin olen tämmöinen "hoikkana laihduttaja", ei ne läskit teille ehkä tosiaan näy kun osaa pukeutua sen mukaan, mutta itse haluaisin sen rantakunnonkin kohdilleen. Ja vaikka te olisitte iloisia tälläsestä kropasta jo läskit, niin toiset tavoittelee parempaa. Ja ihan yhtälailla sen läskien laihudutus vinkuminen ärsyttää. [/quote] Kehtaat siis valittaa olemattomista läskeistäsi? Miksi? Ylipainoisen ihmisen läskeistä vinkuminen on ärsyttävää, mutta kyllä se on vielä ärsyttävämpää joltain hernekepiltä kuultuna! Kun ne teidän "läskit" on vaan jotain pientä löysää, jonka saa kiinteyttämällä pois. [/quote] Ne sinunkin läskit saa kyllä pois vaivannäöllä. Jutuista päätellen ylipainoisen seurassa ei omasta painostaan saisi valittaa, koska "hoikka voi tehdä asialle jotain". Niin voi, ja niin voi myös ylipainoinenkin. Eli ei pitäisi olla mitään hyvää ärsyyntymisen syytä. [/quote] Oonko sanonut, ettei saa tehtyä? Tottakai saa tehtyä. Se vaan vaatii pikkasen enemmän duunia kuin pari kyykkäystä, että edes pääsee sinne normaaliin painoon. Totta helvetissä tommonen pienestä mariseminen pistää vituttamaan. Ja miksi edes vingut niistä löllöistäsi? Tee asialle jotain! En minäkään mun läskeistä muille valita, vaikka niitä onkin.

[/quote]

Kuka määrittää sen, että se on vaikeampaa?

Ja oma kuvasi asiasta on vähintäänkin kieroutunut, mikäli luulet "parin kyykkäyksen" riittävän kiinteään vartaloon. Oikeastaan aika jännästä kulmasta lähdet tuolla vähättelyllä, kun et kuitenkaan itse viitsi tehdä mitään saadaksesi itsesi siihen kuntoon, ettei hoikempian painoharmitteluista tarvitsisi ärsyyntyä.

Kannattaa muistaa, että mikäli toisen puheet noin ärsyttävät, niin vikaa on silloin yleensä omassa päässä. Ei toisen puheissa.
[/quote] Voi pyhä yksinkertaisuus! Kummankohan luulen olevan vaikeampaa ja aikaa enemmän vievää: pudottaa 30kg vai kiinteyttää pienet löllöt pois? Tuo pari kyykkäystä oli tarkoituksellisesti kirjoitettu, jotta tajuaisit eron isomman painonpudotuksen ja pienen kiinteytyksen välillä. Ei näköjään mene jakeluun. Ja hoikkana mua kyllä ärsytti aivan tasan sama asia: turhasta valittaminen! Ja sitä tuo on, ei mitään muuta!

Vierailija
24/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:58"]Minä olen hoikka ja minulla on läskiä. Hyvin piilotan läskini oikeanlaisiin vaatteisiin, joten ei sitä heti huomaa että minulla olisi ylimääräistä jossain.
[/quote] Kutsutko itseäsi myös läskiksi ja valitat asiasta joka käänteessä?

Vierailija
25/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:38"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:33"]Myös hoikalla voi olla läskiä!!! [/quote] No hyvin on tämä tapaus "läskinsä" piilottanut, jos sellaista on. Jos on jotain löysää jossain, niin eikö silloin olisi terveellisempää hommata sitä lihasta ja pienentää niin rasvaprosenttia, eikä laihduttaa entisestään? Ap [/quote] Pienentää sitä rasvaprosenttia = laihduttaa. Nuo asiat kulkevat käsi kädessä, tai sitten en ole ymmärtänyt asiaa ollenkaan, vaikka uskon kyllä ymmärtäneeni, sen sijaan sinun kohdallasi se ei taida olla aivan selvää? [/quote] Otapa vielä selvää asioista. Lihas painaa enemmän kuin läski. Näin ollen paino ei välttämättä hoikalla putoa, voi jopa lisääntyä lihasta hankkimalla.

[/quote]

Tekstissäsi ei mainittu sanallakaan painonpudotuksesta, ainakaan minä en huomannut? Painonpudotus ja laihduttaminen eivät ole sama asia, vaikka monesti paino kyllä laskee laihdutettaessa, mutta juuri erityisesti hoikkien kohdalla se ei aina vaikuta painoon jos laihduttaa.

Laihdutettaessa poltetaan sitä läskiä, samalla voidaan hankkia lisää lihaksia, mutta laihdutus on juurikin rasvan vähentämistä kehossa. Ei se ihme ole, että on niin paljon läskejä kun ei ymmärretä edes perusasioita.

Vierailija
26/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää minkä tahansa kokoisen valitus, jos ei tee asioille kuitenkaan mitään. Ei se kroppa ulisemalla kiinteydy. Toisaalta en ihmettele, kun fitness-buumi saattaa syyllistää hoikkiakin "laiha-läskeiksi". Mutta joo, sano toki suoraan kaverille miltä tuntuu ja että olet väärä yleisö läskeistä valittamiselle. Voittehan toki alkaa yhdessäkin liikkumaan?

Vierailija
27/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:33"]

Myös hoikalla voi olla läskiä!!!

[/quote]

Jos hoikalla on läskiä, niin oikea suunta olisi kuntosali eikä laihdutuskuuri.

Vierailija
28/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:30"]Huoh, itsekkin olen tämmöinen "hoikkana laihduttaja", ei ne läskit teille ehkä tosiaan näy kun osaa pukeutua sen mukaan, mutta itse haluaisin sen rantakunnonkin kohdilleen. Ja vaikka te olisitte iloisia tälläsestä kropasta jo läskit, niin toiset tavoittelee parempaa. Ja ihan yhtälailla sen läskien laihudutus vinkuminen ärsyttää. [/quote] Kehtaat siis valittaa olemattomista läskeistäsi? Miksi? Ylipainoisen ihmisen läskeistä vinkuminen on ärsyttävää, mutta kyllä se on vielä ärsyttävämpää joltain hernekepiltä kuultuna! Kun ne teidän "läskit" on vaan jotain pientä löysää, jonka saa kiinteyttämällä pois. [/quote] Ne sinunkin läskit saa kyllä pois vaivannäöllä. Jutuista päätellen ylipainoisen seurassa ei omasta painostaan saisi valittaa, koska "hoikka voi tehdä asialle jotain". Niin voi, ja niin voi myös ylipainoinenkin. Eli ei pitäisi olla mitään hyvää ärsyyntymisen syytä. [/quote] Oonko sanonut, ettei saa tehtyä? Tottakai saa tehtyä. Se vaan vaatii pikkasen enemmän duunia kuin pari kyykkäystä, että edes pääsee sinne normaaliin painoon. Totta helvetissä tommonen pienestä mariseminen pistää vituttamaan. Ja miksi edes vingut niistä löllöistäsi? Tee asialle jotain! En minäkään mun läskeistä muille valita, vaikka niitä onkin. [/quote] Kuka määrittää sen, että se on vaikeampaa? Ja oma kuvasi asiasta on vähintäänkin kieroutunut, mikäli luulet "parin kyykkäyksen" riittävän kiinteään vartaloon. Oikeastaan aika jännästä kulmasta lähdet tuolla vähättelyllä, kun et kuitenkaan itse viitsi tehdä mitään saadaksesi itsesi siihen kuntoon, ettei hoikempian painoharmitteluista tarvitsisi ärsyyntyä. Kannattaa muistaa, että mikäli toisen puheet noin ärsyttävät, niin vikaa on silloin yleensä omassa päässä. Ei toisen puheissa. [/quote] Voi pyhä yksinkertaisuus! Kummankohan luulen olevan vaikeampaa ja aikaa enemmän vievää: pudottaa 30kg vai kiinteyttää pienet löllöt pois? Tuo pari kyykkäystä oli tarkoituksellisesti kirjoitettu, jotta tajuaisit eron isomman painonpudotuksen ja pienen kiinteytyksen välillä. Ei näköjään mene jakeluun. Ja hoikkana mua kyllä ärsytti aivan tasan sama asia: turhasta valittaminen! Ja sitä tuo on, ei mitään muuta!

[/quote]

Sinua näyttää ihan tosissaan vituttavan se, että joku sinua pienempi ei ole vartaloonsa tyytyväinen.

Kannattaisi räksyttämisen sijaan vähän tutkailla itseään, että mikä sen vitutuksen aiheuttaa. Omasta pääkopasta se löytyy eikä muiden puheista.

Vierailija
29/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:38"]

Sen sijaan, että olisit empaattinen ihminen ja ymmärtäisit läskivalituksen taustalla olevan syyn (epävarmuus), ärsyynnyt itsekeskeisesti toisen yksilön laihdutuspuheista :D Way to go!

[/quote]

Eikö hoikalta voisi odottaa sen vertaa empatiaa, että jättäisi turhat läskivalitukset pois edes oikeasti ylipainoisten kavereidensa seurassa?

Vierailija
30/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:29"]Ootko ap miettinyt, että näet ihmiset aivan eri valossa, kun olet itse ylipainoinen?

Nykyään hoikiksi kutsutaan niitä, jotka olivat ennen normaalipainoisia. Esim. itselläni BMI 22 ja saan jatkuvasti kuulla olevani todella laiha. Nykyihmiset eivät ole myös yksinomaan lihavia vaan myös isokokoisia. Esim. monilla naisilla on todella valtavankokoiset reidet. Suurimmalla osalla tuntemistani naisista esim. 2-kertaiset omiini verrattuna.
[/quote] Siis.. Kaverin paino on pysynyt samana, minun ei. Mitä näen eri valossa? Laihalta näytti silloinkin kun olin hoikka.

Vierailija
31/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:33"]Myös hoikalla voi olla läskiä!!! [/quote] No hyvin on tämä tapaus "läskinsä" piilottanut, jos sellaista on. Jos on jotain löysää jossain, niin eikö silloin olisi terveellisempää hommata sitä lihasta ja pienentää niin rasvaprosenttia, eikä laihduttaa entisestään? Ap

[/quote]

Pienentää sitä rasvaprosenttia = laihduttaa. Nuo asiat kulkevat käsi kädessä, tai sitten en ole ymmärtänyt asiaa ollenkaan, vaikka uskon kyllä ymmärtäneeni, sen sijaan sinun kohdallasi se ei taida olla aivan selvää?

[/quote]

NO etpä todella ole tainnut ymmärtää. :-D Jos laihalla on läskiä, mars kuntosalille hankkimaan lihaksia ja lisäämään proteiinia ruokavalioon. Lopputulos on painon suhteen mahdollisesti plusmerkkinen, mutta läski lähtee.

Vierailija
32/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:12"]Ärsyttää minkä tahansa kokoisen valitus, jos ei tee asioille kuitenkaan mitään. Ei se kroppa ulisemalla kiinteydy. Toisaalta en ihmettele, kun fitness-buumi saattaa syyllistää hoikkiakin "laiha-läskeiksi". Mutta joo, sano toki suoraan kaverille miltä tuntuu ja että olet väärä yleisö läskeistä valittamiselle. Voittehan toki alkaa yhdessäkin liikkumaan?
[/quote] Tämä totta. En minäkään valita läskeistäni, ei ne valittamalla lähde. Ap

Vierailija
33/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:13"]

Sen sijaan, että olisit empaattinen ihminen ja ymmärtäisit läskivalituksen taustalla olevan syyn (epävarmuus), ärsyynnyt itsekeskeisesti toisen yksilön laihdutuspuheista :D Way to go!

[/quote]

Eikö hoikalta voisi odottaa sen vertaa empatiaa, että jättäisi turhat läskivalitukset pois edes oikeasti ylipainoisten kavereidensa seurassa?

[/quote]

Eikö läskeiltä voisi odottaa edes sen verran empatiaa, että eivät ainakaan hoikkien kuulleen aina valittaisi jos joku haluaa pitää itsensä hoikkana. Aina valitetaan ja ihmetellään, että mikä tuokin lulee olevansa jne.

Vierailija
34/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:58"]

[/quote]

[/quote]

No et ole tainnut asiaa ymmärtää juurikaan :) Lihasmassan kasvattaminen on ihan eri asia kuin laihduttaminen.

Vierailija
35/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 17:14"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 15:52"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:30"]Huoh, itsekkin olen tämmöinen "hoikkana laihduttaja", ei ne läskit teille ehkä tosiaan näy kun osaa pukeutua sen mukaan, mutta itse haluaisin sen rantakunnonkin kohdilleen. Ja vaikka te olisitte iloisia tälläsestä kropasta jo läskit, niin toiset tavoittelee parempaa. Ja ihan yhtälailla sen läskien laihudutus vinkuminen ärsyttää. [/quote] Kehtaat siis valittaa olemattomista läskeistäsi? Miksi? Ylipainoisen ihmisen läskeistä vinkuminen on ärsyttävää, mutta kyllä se on vielä ärsyttävämpää joltain hernekepiltä kuultuna! Kun ne teidän "läskit" on vaan jotain pientä löysää, jonka saa kiinteyttämällä pois. [/quote] Ne sinunkin läskit saa kyllä pois vaivannäöllä. Jutuista päätellen ylipainoisen seurassa ei omasta painostaan saisi valittaa, koska "hoikka voi tehdä asialle jotain". Niin voi, ja niin voi myös ylipainoinenkin. Eli ei pitäisi olla mitään hyvää ärsyyntymisen syytä. [/quote] Oonko sanonut, ettei saa tehtyä? Tottakai saa tehtyä. Se vaan vaatii pikkasen enemmän duunia kuin pari kyykkäystä, että edes pääsee sinne normaaliin painoon. Totta helvetissä tommonen pienestä mariseminen pistää vituttamaan. Ja miksi edes vingut niistä löllöistäsi? Tee asialle jotain! En minäkään mun läskeistä muille valita, vaikka niitä onkin. [/quote] Kuka määrittää sen, että se on vaikeampaa? Ja oma kuvasi asiasta on vähintäänkin kieroutunut, mikäli luulet "parin kyykkäyksen" riittävän kiinteään vartaloon. Oikeastaan aika jännästä kulmasta lähdet tuolla vähättelyllä, kun et kuitenkaan itse viitsi tehdä mitään saadaksesi itsesi siihen kuntoon, ettei hoikempian painoharmitteluista tarvitsisi ärsyyntyä. Kannattaa muistaa, että mikäli toisen puheet noin ärsyttävät, niin vikaa on silloin yleensä omassa päässä. Ei toisen puheissa. [/quote] Voi pyhä yksinkertaisuus! Kummankohan luulen olevan vaikeampaa ja aikaa enemmän vievää: pudottaa 30kg vai kiinteyttää pienet löllöt pois? Tuo pari kyykkäystä oli tarkoituksellisesti kirjoitettu, jotta tajuaisit eron isomman painonpudotuksen ja pienen kiinteytyksen välillä. Ei näköjään mene jakeluun. Ja hoikkana mua kyllä ärsytti aivan tasan sama asia: turhasta valittaminen! Ja sitä tuo on, ei mitään muuta!

[/quote]

Sinua näyttää ihan tosissaan vituttavan se, että joku sinua pienempi ei ole vartaloonsa tyytyväinen.

Kannattaisi räksyttämisen sijaan vähän tutkailla itseään, että mikä sen vitutuksen aiheuttaa. Omasta pääkopasta se löytyy eikä muiden puheista.
[/quote] Joo niin vituttaa kun pitää millon mistäkin jonnin joutavuuksista valittaa. Enkä ole mielipiteeni kanssa yksin.

Vierailija
36/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:38"]

Itse omaan kanssa pari tälläistä kaveria ja tullut siihen tulokseen, että se on vaan huonosta itsetunnosta kiinni. Olivat myös sellaisia, että pokasivat miehiä kun meren mutaa ilmeisesti vaan itsetunnon kohottamiseksi. Vaikka pilkun jälkeen joku, jos ei sitä ennen ollut ketään saanut.

Ja täältä av:lta löytyy myös kyseisiä tyyppejä todella paljon!

[/quote]

Se, että haluaa pitää kehonsa kauniina ja kunnossa, ei kyllä ole "huonoa itsetuntoa". Itse olen ollut kokoa 34, nyt tupakanpolton lopetettua lihosin kokoon 36-38 ja mielin takaisin tuohon 24-kokoon. En tästä huutele, ettei huolta.

Vierailija
37/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:38"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:33"]Myös hoikalla voi olla läskiä!!! [/quote] No hyvin on tämä tapaus "läskinsä" piilottanut, jos sellaista on. Jos on jotain löysää jossain, niin eikö silloin olisi terveellisempää hommata sitä lihasta ja pienentää niin rasvaprosenttia, eikä laihduttaa entisestään? Ap [/quote] Pienentää sitä rasvaprosenttia = laihduttaa. Nuo asiat kulkevat käsi kädessä, tai sitten en ole ymmärtänyt asiaa ollenkaan, vaikka uskon kyllä ymmärtäneeni, sen sijaan sinun kohdallasi se ei taida olla aivan selvää? [/quote] Otapa vielä selvää asioista. Lihas painaa enemmän kuin läski. Näin ollen paino ei välttämättä hoikalla putoa, voi jopa lisääntyä lihasta hankkimalla.

[/quote]

Tekstissäsi ei mainittu sanallakaan painonpudotuksesta, ainakaan minä en huomannut? Painonpudotus ja laihduttaminen eivät ole sama asia, vaikka monesti paino kyllä laskee laihdutettaessa, mutta juuri erityisesti hoikkien kohdalla se ei aina vaikuta painoon jos laihduttaa.

Laihdutettaessa poltetaan sitä läskiä, samalla voidaan hankkia lisää lihaksia, mutta laihdutus on juurikin rasvan vähentämistä kehossa. Ei se ihme ole, että on niin paljon läskejä kun ei ymmärretä edes perusasioita.

[/quote]

Lukaisepas nyt se aloitusteksti uudestaan. Aloittaja kertoo kyllä ihan selvästi hoikan ystävänsä haluavan pudottaa painoaan 5-10 kiloa...

Vierailija
38/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät ei edes tajua... Laihtumisen ja laihduttamisen tavoitteet voivat vaihdella, joillekin se on vain sen kropassa olevan rasvan hävittämistä ilman lihasmassa lisäämistä, toiselle se voi olla molempia. Painonpudotukseen tähtäävä laihduttaminen koskee erityisesti läskejä, ei hoikkia joilla on hieman sitä rasvaa kehossa.

Vierailija
39/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:09"]

[/quote]

[/quote]

Lukaisepas nyt se aloitusteksti uudestaan. Aloittaja kertoo kyllä ihan selvästi hoikan ystävänsä haluavan pudottaa painoaan 5-10 kiloa...

[/quote]

En kommentoinutkaan aloittajaa, vaan tätä yhtä valopäätä jota lainasinkin, ellei hän sitten ollut myös aloittaja?

Vierailija
40/88 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se olikin aloittaja, tyhmä minä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän