Kuvaile minkä luonteinen mies tai nainen käyttää kirkkaanpunaisen toppatakkia?
Eikä tämä ole trolli tai kettuilua. Itse ihailin juuri reippaasti kävelevää punatakkista miestä, kyllä kävelytapakin oli selvästi sellanen ekstrovertti/dynaaminen.
Kyllähän se vaatii jonkunlaista rohkeutta että kulkee paloauton/joulupukin punaisessa huomiovärissä.
Itse en pystyisi punaista talvitakkia laittamaan.
Ja huom, tämä ei nyt ollu mikään sukupuoliasia.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Nepsyhenkilö, joka haluaa siedättää itseään tai yrittää teeskennellä neuronormaalia, jota punainen väri ei ahd
--
Ei pidä paikkaansa. Se että joku rakastaa värejä, sillä ei ole mitään tekemistä minkään neurologisen poikkeavuuden kanssa.
Rakkaus väreihin ei ole sairaus.
Itselläni kyllä mustaan väriin liittyy tuskallinen muisto. En voi sietää mustaa väriä. Menetin rakkaan isäni lapsena. Minulla oli ensimmäistä kertaa mustat vaatteet hänen hautajaisissaan. Musta symbolisoi kuolemaa. Vihaan mustaa väriä.
Vierailija kirjoitti:
No, olen sellainen freesiä lookia arvostava. Tykkään sporttisista ja klassisista jutuista, ja kirkkaanpunainen on mielestäni sporttinen sekä klassinen väri. Sopii erityisesti ulkoiluun, mutta ihan muutenkin, jos ei halua hävitä mustaan massaan. Olen luonteeltani aika ambivertti. Tykkään myös keltaisesta. Punainen ja keltainen ovat itselleni myös vähän sellaisia energisoivia dopamiinuvärejä. Tulee pirteämpi ja siten rohkeampi olo, kun lähteen Suomen harmaisiin keleihin sen väriset vaatteet päällä.
Ennemmin laittaisin metsurin asun päälleni kuin tuommoiset.
Suomitytön ja suomipojan ajatusmaailma: värejä rakastavat ovat sairaita.
Terveet rakastavat mustaa väriä.
Menkääs kertomaan tuo jollekin italialaiselle.
Suunnilleen kaikkien mummot joskus ennen vuosisadan vaihdetta.
Mulla on yksi joulunpunaunen talvitakki ja toinen on pinkki. Tykkään väreistä, minusta on ankeaa kun talvella kaikki pukeutuvat mustaan ja on pimeää ja tuntuu, että koko elämä on väritöntä. Mulle myös sopii nuo värit
Minullakin neljä kirkkaanpunaista takkia ja jopa muutama pipokin samaa väriä.Kirkas punainen väri sopii minulle parhaiten ja tykkään punaisesta.
Jos tuntee tarvetta tulla näkyväksi ja haluaa ulkonaisesti erottua massasta, otetaan käyttöön jokin helposti  erottuva signaali, jonka yksinkertainen viesti on "katso minua". Punainen asu, tatuoinnit, värjätyt hiukset tai bodattu keho ovat tyypillisiä esimerkkejä tällaisista signaaleista.

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen sellainen freesiä lookia arvostava. Tykkään sporttisista ja klassisista jutuista, ja kirkkaanpunainen on mielestäni sporttinen sekä klassinen väri. Sopii erityisesti ulkoiluun, mutta ihan muutenkin, jos ei halua hävitä mustaan massaan. Olen luonteeltani aika ambivertti. Tykkään myös keltaisesta. Punainen ja keltainen ovat itselleni myös vähän sellaisia energisoivia dopamiinuvärejä. Tulee pirteämpi ja siten rohkeampi olo, kun lähteen Suomen harmaisiin keleihin sen väriset vaatteet päällä.
Ennemmin laittaisin metsurin asun päälleni kuin tuo
---
Minä en. Itselleni olisi helppoa mennä tutustumaan ihmiseen joka rakastaa värejä. Se kertoo jotain hyvin myönteistä ihmisestä.
Mulla oli joskus punainen villakangastakki, lasketaanko tää vai onko pakko olla toppatakki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitähän ihmettä nyt? Olen aivan tuiki tavallinen naisihminen ja minulla on puhtaan punainen untuvatakki. En ajattele viestittäväni sillä yhtään mitään.
Minusta se vaan näyttää kivalta ja piristää mieltä talven pimeydessä. Aika ankean näköistä musta-harmaissa vaeltava massa jota ei pimeydestä erota edes.
No sitä ihmettä nyt, että kyllä kirkkaanpunaisen pitäminen päällä vaatii sellasta luonnetta ettei ujostele muiden katseita.
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään, että punaista käyttävää tuijotettaisiin punaisen vaatteen takia.
Ainakin Joutsenella oli punaista untsikkaa ja hyvältä näytti. Vadelmanpunainen.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi minulla on punaiset housut ja paita. T:Jocke 64v.
Ootko purjehtinut Atlantin yli?
Vierailija kirjoitti:
Joillakin naisilla halu herättää huomiota. Yksi naapurin akka käveli kokonaan punaisissa, näytti pieneltä tontulta.
Se olin varmaan minä. Koko ikäni olen pukeutunut tomaatinpunaiseen tai vaaleanpunaiseen. Opettajainkoulutuslaitoksella 1970-luvun lopussa kehotettiin pukeutumaan värikkäästi, jotta oppilailla olisi visuaalista virikettäkin tunneilla. Siitä lähtien olen ollut värikäs. Minuula on mustana vain yksi nahkatakki ja kengät.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee tarvetta tulla näkyväksi ja haluaa ulkonaisesti erottua massasta, otetaan käyttöön jokin helposti erottuva signaali, jonka yksinkertainen viesti on "katso minua". Punainen asu, tatuoinnit, värjätyt hiukset tai bodattu keho ovat tyypillisiä esimerkkejä tällaisista signaa
---
Minä en ole koskaan käyttänyt värejä tullakseni huomioiduksi. Olin nuorena kaunis. Minua tuijotettiin kaikkialla muutenkin. Aivan yksi lysti vaikka olisi ollut mustat vaatteet päällä. Tilanne ei siitä olisi muuttunut.
On erikoista miten ihmiset ajattelevat väreistä. Oletteko käyttäneet pelkkää mustaa ja harmaata koko ikänne?
Jos olette, miksi?
Sellainen, jolla itsellään ei ole toppatakkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt tuollaisia mutta kun niillä on vielä punaiset kengätkin! Ei sovi miehelle, siis miehiselle miehelle.
Ja miksei muka? Mun miehellä on punainen untuvatakki ja punaiset Adidaksen lenkkarit, eivätkä ne tee mustapartaisesta ja -hiuksisesta, karvaisesta, matalaäänisestä miehestä vähääkään naismaista. Punainen sopii hänelle todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus punainen villakangastakki, lasketaanko tää vai onko pakko olla toppatak
--
Ei ole varmaan pakko olla toppatakki. Tai mitä nyt sitten ap tarkoittaa. Hänellä tuntuu olevan jokin vastenmielisyys punaisia toppatakkeja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt tuollaisia mutta kun niillä on vielä punaiset kengätkin! Ei sovi miehelle, siis miehiselle miehelle.
Päinvastoin, miehisellä miehellä on nimenomaan tarpeeksi itsetuntoa pukeutua just siihen mitä lystää ja erottua joukosta.
Mulla on punainen takki. Silti Tykkään pitää eniten mustia vaatteita. Ei ole aina rahaa ostaa sitä mistä eniten pitää joten valitsen kohtuu hintaisista kivoimmat. Malli ratkaisee enemmän kuin väri. Tästä voisi päätellä että köyhä/ pihi kyllä musta alevaate ensimmäisenä myydään. Sama kengissä.