Kuvaile minkä luonteinen mies tai nainen käyttää kirkkaanpunaisen toppatakkia?
Eikä tämä ole trolli tai kettuilua. Itse ihailin juuri reippaasti kävelevää punatakkista miestä, kyllä kävelytapakin oli selvästi sellanen ekstrovertti/dynaaminen.
Kyllähän se vaatii jonkunlaista rohkeutta että kulkee paloauton/joulupukin punaisessa huomiovärissä.
Itse en pystyisi punaista talvitakkia laittamaan.
Ja huom, tämä ei nyt ollu mikään sukupuoliasia.
Kommentit (145)
Miksi toppatakkia kutsutaan nykyään untuvatakiksi?
Vai ovatko nämä eri asioita? Yhtä muhkeita takkeja ainakin molemmat. 
Olen mies ja introvertti, enkä itse kyllä voisi kuvitellakaan pitäväni punaista takkia, kirkas sininenkin on vähän siinä ja siinä, mieluiten käytän tummia vaatteita, kuten suurin osa muistakin.
Punainen takki sopii minun mielestä semmoiselle naiselliselle naiselle, extrovertti, vilkas ja sosiaalinen tyyppi. Miehelle punainen takki on hyväksyttävissä korkeintaan Ferrarin logolla varustettuna :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi toppatakkia kutsutaan nykyään untuvatakiksi?
Vai ovatko nämä eri asioita? Yhtä muhkeita takkeja ainakin molemmat.
Eri asioita, untuvatakissa täytteenä on yllättäen untuvaa ja höyheniä, toppatakissa joku vaahtomuovitoppaus.
No, olen sellainen freesiä lookia arvostava. Tykkään sporttisista ja klassisista jutuista, ja kirkkaanpunainen on mielestäni sporttinen sekä klassinen väri. Sopii erityisesti ulkoiluun, mutta ihan muutenkin, jos ei halua hävitä mustaan massaan. Olen luonteeltani aika ambivertti. Tykkään myös keltaisesta. Punainen ja keltainen ovat itselleni myös vähän sellaisia energisoivia dopamiinuvärejä. Tulee pirteämpi ja siten rohkeampi olo, kun lähteen Suomen harmaisiin keleihin sen väriset vaatteet päällä.
Mä tykkään kirkkaan punaisesta takista, kun muuten pukeudun mustaan. Mulla on myös kanarian keltainen takki, se on semmoinen kesäsempi napakka ja lyhyt, ihana, kun sisko virkkas.
Mut joo talvitakkina on punainen villakangas takki ja vihreä toppatakki.
Rakastan värejä. Minulla on ollut ainakin 2 punaista untuvatakkia.
Hyi miten hirveetä olisi ollut pitää mustaa tai harmaata takkia, hyi hyi.
Punainen on lempivärini. Olin todella yllättynyt kun sain jostain selville että suomityttö ja suomipoika ihan pelkäävät jopa värejä.
Kansallamme ei ole enää tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan värejä. Minulla on ollut ainakin 2 punaista untuvatakkia.
Hyi miten hirveetä olisi ollut pitää mustaa tai harmaata takkia, hyi hyi.
Punainen on lempivärini. Olin todella yllättynyt kun sain jostain selville että suomityttö ja suomipoika ihan pelkäävät jopa värejä.
Kansallamme ei ole enää tulevaisuu
....
Lisään vielä, että olen introvertti joten väreillä ei ole mitään tekemistä sillä onko ihminen ekstrovertti, introvertti tms.
Suomalainen nyt vaan on itsetunnoton ja hiljainen, käsittämätön pakkaus.
Mustaa vaan päälle ja harmaata. Kaipa se kuvaa sielunmaisemaa, temperamenttia tai jotain sellaista.
Punainen toppatakki olisi aika siisti myös miehellä. Mutta punainen väri ei kuitenkaan sovi kaikille jos ajatellaan ihmisen omia värejä.
Uskon että rikas ja menestyvä mies kyllä uskaltaa laittaa vaikka punaisen takin ylleen.
Hänellä on nimittäin hyvä itsetunto.
Nepsyhenkilö, joka haluaa siedättää itseään tai yrittää teeskennellä neuronormaalia, jota punainen väri ei ahdista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä sijamuoto. Kirkkaanpunaista olisi oikea.
Huomasin itsekin että näytti oudolta, en tiedä mikä meni että noin kirjotin.
Mutta eiköhän jokainen
ymmärtänyt itse asian. 🤶Ap
Ymmärtää kyllä. Täällähän vittuillaan jo jokaisesta kirjoitusvirheestäkin. Ikään kun ei tajuttaisi sanan merkitystä, jos yksi kirjain on väärin. Ehkä kaikki ei oikeasti ymmärräkään.
Ime kikkelinne
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan sellainen ihminen ei halua sulautua sein
---
Kyse ei ole siitä. Itse ainakin tykkään punaisesta. En kyllä ikinä ole käyttänyt värejä saadakseni huomiota.
Miehelläni on punainen takki ja paljon muunkin värisiä. Niin minullakin. Ollaan täysin erilaisia luonteeltamme ja harrastuksiltamme. Se ei siis kerro mitään mistään.
Melkolailla ihmiset on rajoittunut kun värit noin ohjaavat mielikuvia. Olihan ne 90 luvulla tosiaan tyttöjen ja poikien värit. Minullakin punainen reppu.
Voisin hyvin pitää kirkkaanpunaista untuvatakkia. Ihoni väriin sopii punainen tosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No, olen sellainen freesiä lookia arvostava. Tykkään sporttisista ja klassisista jutuista, ja kirkkaanpunainen on mielestäni sporttinen sekä klassinen väri. Sopii erityisesti ulkoiluun, mutta ihan muutenkin, jos ei halua hävitä mustaan massaan. Olen luonteeltani aika ambivertti. Tykkään myös keltaisesta. Punainen ja keltainen ovat itselleni myös vähän sellaisia energisoivia dopamiinuvärejä. Tulee pirteämpi ja siten rohkeampi olo, kun lähteen Suomen harmaisiin keleihin sen väriset vaatteet päällä.
Mikä siinä energisoi? Ethän itse iitä värejä kuitenkaan näe. Varsinkaan luonnossa. Kaupungissa voi peilailla näyteikkuna heijastuksista energiaa?
Olen nähnyt tuollaisia mutta kun niillä on vielä punaiset kengätkin! Ei sovi miehelle, siis miehiselle miehelle.
Joillakin naisilla halu herättää huomiota. Yksi naapurin akka käveli kokonaan punaisissa, näytti pieneltä tontulta.
Tuota. Ainakin nirkkaanpunaiset hiukset laittava ihminen on usein poikkeuksetta hieman yksinkertainen ja ärsyttävä. Punainen vetää puoleensa jonkunsortin narsisteja.