Ystävämieheni mukaan naisen älykkyyden pystyy arvioimaan...
...sen perusteella, pitääkö hän Ismo Leikolan jutuista. Jos nainen ei naura näille, ei ole kuulemma asiaa jatkoon. Näin hän tänään minulle Facebookissa kirjoitti. Menetelmä on kuulemma pettämätön. Olisi mielenkiintoista kuulla perusteet menetelmälle, mutta ei ole mies vielä kysymykseeni vastannut.
Onkos teillä jotain "testejä", jotka paljastavat, onko miehessä ainesta?
Kommentit (57)
Henkilökohtaisesti erottaisin asiassa täysin älykkyyden ja huumorintajun. Ei jatkoon on silti oikea päätelmä tuolta mieheltä, sillä olisi suotavaa parisuhteen keston kannalta, että oltaisiin sekä älykkyydessä, että huumorissa suurinpiirtein samalla viivalla. Tosin tutkimusten mukaan liitot joissa nainen on miestään älykkäämpi kestävät parhaiten. Olisiko sitten niin, että naiset eivät kestä itseään fiksumpia miehiä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:08"]
Hedbergin jutut on tarkoitettu teini-ikäisille pojille. Ei niitä voi verrata mitenkään Leikolan juttuihin, joissa on vahva sisältö.
[/quote]
Mikä siis noissa jutuissa sitä "vahvaa" on? Kuten sanoin, niin sellaiset, joilla on huono yleissivistys, varmasti pitävät noita nokkelina.
32
Hedberg nyt on siis ihan eri planeetalta, ei nyt ehkä kannata väittää, että hänenkään juttunsa olisivat nimenomaan älykästä huumoria.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:13"]Mikä siis noissa jutuissa sitä "vahvaa" on? [/quote]
Se, että tehdään pilaa itsestäänselvästä, joka on niin luonnollistunutta, ettei sen absurdius nouse esiin jokapäiväisessä arjessa. Esiintyjän täytyy olla erittäin älykäs, jotta hän pystyy tuomaan tuon monitasoisuuden esiin.
Eihän huvittavuus itse juttujen sisältöihin perustu vaan siihen, että ne tulkitaan ihmisille poikkeavalla tavalla. Jos kuuntelee pelkkiä Leikolan juttuja eikä ymmärrä konnotaatioita, joita niihin liittyy, niin nehän ovat aivan lapsellisia.
Minä olen koulutukseltani kirjallisuustieteilijä ja pidän Leikolan huumoria nokkelana. Hyvän romaanin tunnistaa siitä, että se on monitasoinen ja moniääninen samalla tavalla kuin ovat Leikolan jutut.
Lisäksi Leikola on taidollisesti erinomainen. Etenkin hänen rytmityksensä on täydellinen. Sekunnin myöhästyminen tai ennallistaminen aiheuttaisi paljon vähemmän naurua.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:41"]
Mulla on sellainen testi, että ei tarvitse tykätä Ismon jutuista, mutta jos ei tiedä kuka on Ismo Leikola niin ei jatkoon.
[/quote]
Entä jos kysyy silleen ironisesti, että kuka Ismo Leikola?
[/quote]
Ei jatkoon, koska noita "ironisia" kuka muka -kysymyksiä esittävät ihmiset ovat kokemukseni mukaan olevinaan hyvin nokkelia ja fiksuja ihmisiä, mutta eivät sitä oikeasti ole.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:50"]Leikolahan löi jossain tv-ohjelmassa hevosta. Lasketaanko se, jos tuo naurattaa?
[/quote]
Niin, mä olen inhonnut sitä miestä sen jälkeen. Muutenkin ällöttävä sössöttäjä, hiusten haroja, ei hyvä! Oksennus tulee sen "hauskoja" juttuja kuunnellessa.
T: idiootti huumorintajuton nainen 30v. Joka ei päässyt jatkoon.
Onko tämä Leikola se mies, joka löi hevosta? En katso edes linkkejä.
Ismo Leikola on elämän koulu WT
Ystävämiehesi ei mene jatkoon...
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:13"]Mikä siis noissa jutuissa sitä "vahvaa" on? [/quote]
Se, että tehdään pilaa itsestäänselvästä, joka on niin luonnollistunutta, ettei sen absurdius nouse esiin jokapäiväisessä arjessa. Esiintyjän täytyy olla erittäin älykäs, jotta hän pystyy tuomaan tuon monitasoisuuden esiin.
Eihän huvittavuus itse juttujen sisältöihin perustu vaan siihen, että ne tulkitaan ihmisille poikkeavalla tavalla. Jos kuuntelee pelkkiä Leikolan juttuja eikä ymmärrä konnotaatioita, joita niihin liittyy, niin nehän ovat aivan lapsellisia.
Minä olen koulutukseltani kirjallisuustieteilijä ja pidän Leikolan huumoria nokkelana. Hyvän romaanin tunnistaa siitä, että se on monitasoinen ja moniääninen samalla tavalla kuin ovat Leikolan jutut.
Lisäksi Leikola on taidollisesti erinomainen. Etenkin hänen rytmityksensä on täydellinen. Sekunnin myöhästyminen tai ennallistaminen aiheuttaisi paljon vähemmän naurua.
[/quote]
Kiitos tästä selvityksestä. Ehkä jonain päivänä vielä naurattaa. 32
Paras tapa testata naisen älykkyys on lyödä avokämmenellä poskelle ja huutaa "Takaisin keittiöön!" Jos nainen ei siirry, on hän toivoton tapaus. Jos korkkarit kopisten juoksee keittöön on hän vaimomateriaalia lyhyen koulutusohjelman jälkeen.
Jos nainen osaa tehdä pyytäessä kerrosvoileivän on nainen suoraan kelvollinen vaimo
T: Kouluttaja
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:54"]Kyllä minäkin uskon, että Leikola puree älykkäämpään kansanosaan. Ainakin sai meidän ainejärjestömme nauramaan aivan hurvattomasti. Eihän hänellä mitään puujalkavitsejä ole vaan älykkäitä oivalluksia.
Olen käynyt katsomassa sekä ulkomaisia että muita kotimaisia stand up -koomikkoja, eikä kukaan ole yltänyt Leikolan tasolle.
Lisäisin kriteereihin ironian ja sarkasmin tajun. Niistähän osin Leikolan jutuissakin on kyse. Jos ei tajua ironiaa, ei miehellä ole asiaa jatkoon.
[/quote] Juuri näin. Ja ne jonkun mainitsemat pythonit kritisoivat huumorillaan monia yhteiskunnallisia ja kulttuurisia ongelmua ja ovat vielä vuosikymmenien jälkeen saaneet ainakin minut miettimään joitain sukupuolikulttuuriin tai uskontoihin liittyviä asioita uudelleen. Joten jos ne sulle on vain jotain ääliötilannekomediaa niin sori, olet liian tyhmä sille komiikalle. Ja sama tän leikolan kanssa. Ehkä pienempimuotoisia oivalluksia mutta teräviä silti.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 01:40"]Mikäli mies (tai nainen) kannattaa persuja ja/tai kirjoittelee Hommafoorumilla, kertoo se kaiken tarvittavan kyseisestä henkilöstä. Ei jatkoon.
[/quote]
Ei mitään lisättävää.
Leikolan jutut ei naurata. Lavaesiintyminenkin on kiusallista muminaa ja pälyilyä. Sami Hedberg on paljon hauskempi, jos suomalaisista koomikoista joku pitää valita.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:54"]Kyllä minäkin uskon, että Leikola puree älykkäämpään kansanosaan. Ainakin sai meidän ainejärjestömme nauramaan aivan hurvattomasti. Eihän hänellä mitään puujalkavitsejä ole vaan älykkäitä oivalluksia. Olen käynyt katsomassa sekä ulkomaisia että muita kotimaisia stand up -koomikkoja, eikä kukaan ole yltänyt Leikolan tasolle. Lisäisin kriteereihin ironian ja sarkasmin tajun. Niistähän osin Leikolan jutuissakin on kyse. Jos ei tajua ironiaa, ei miehellä ole asiaa jatkoon. [/quote] Juuri näin. Ja ne jonkun mainitsemat pythonit kritisoivat huumorillaan monia yhteiskunnallisia ja kulttuurisia ongelmua ja ovat vielä vuosikymmenien jälkeen saaneet ainakin minut miettimään joitain sukupuolikulttuuriin tai uskontoihin liittyviä asioita uudelleen. Joten jos ne sulle on vain jotain ääliötilannekomediaa niin sori, olet liian tyhmä sille komiikalle. Ja sama tän leikolan kanssa. Ehkä pienempimuotoisia oivalluksia mutta teräviä silti.
[/quote]
Musta taas älykästä huumoria, jossa on tuota yhteiskunnallista syvyyttä, on taas ollut vaikka Monty Python, Studio Julmahuvi tai Lapinlahden lintujen Seitsemän kuolemansyntiä. Mutta en lähde samalle tielle kuin te, että alkaisin väittää, että kaikkien tulee kokea asiat samalla tavoin, jotta toteutuu se, että pitää "älykkäästä" huumorista. 32
Tykkään Ismosta, hän on ihan hulvaton! Kuulun Mensaan.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 14:49"]
Tykkään Ismosta, hän on ihan hulvaton! Kuulun Mensaan.
[/quote]
Ja opiskelen yhden aikaisemman vastaajan tavoin kirjallisuutta. Hedbergiä inhoan suuresti.
Aika yksipuolinen "älykkyystesti" tällä ap:n ystävällä.Ehkä tuolla tavalla voidaan karkeast jaotella synkkaako,siis naurattaako samanlainen huumori,mutta stand up-komiikka on kuitenkin vain yksi huumorinlaji.Meillä mies nauraa kippurassa Ismo Leikolalle,minua se parhaassakin tapauksessa hymyilyttää.Kuitenkin molemmat pidemme myös tilannekomiikasta arjessa ja samantyyppisistä elokuvista,ei ole suhde kaatunut siihen että toista Leikolan läppä naurattaa ja toista ei :D En keksi kyllä mitään tuollaista yksittäistä jatkoon tai ei-juttua,ellei sitten joku asenteet ja elämänarvot ole pahasti ristiriidassa.
Hedbergin jutut on tarkoitettu teini-ikäisille pojille. Ei niitä voi verrata mitenkään Leikolan juttuihin, joissa on vahva sisältö.