En aio ottaa kolmatta rokoteannosta
Olen ottanut jo kaksi annosta eli en ole rokotevastainen tai "foliohattu".
Koronapassi ja rokottamattomiin kohdistuvat rajoitustoimet ovat kuitenkin aiheuttaneet sen, että rokotteen ottaminen ei enää ole yksilön oma vapaaehtoinen valinta vaan edellytys sille että saa elää normaalia elämää.
Ja sitä en hyväksy. Jos riittävän moni kieltäytyy kolmosrokotteesta niin sitä ei voida vaatia koronapassiin koska eihän siinä olisi mitään järkeä että todella iso osa väestöstä suljettaisiin yhteiskunnan ulkopuolelle.
Kommentit (140)
Kahden piikin jälkeenhän piti koittaa vapaus,joten en minä kolmatta tarvitse :D
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka valittavat siitä, ettei JOKU TOINEN ota rokotetta. Senhän pitäisi suojata ottajaansa. Enhän minä ota mummoni verenpainelääkistystä suojellakseni häntä. Ettehän tekään vedä buranaa silloin, kun mummillanne, sedän tädin koiralla tai lapsenlapellanne on esimerkiksi pääkipu?
Tämän todettuani, voin myös todeta, että nuorena ihmisenä minulla on isompi todennäköisyys saada rokotehaitta kuin joutua tehohoitoon tai kuolla.
Eihän tässä olekkaan järkeä. Haluavat vain kaikille saman paskan kun itekkin ottanut. Laumasuojaahan näillä ei tule. Missä on tullut?. Melkein 100% gibraltar?.
https://www.usnews.com/news/best-countries/articles/covid-19-vaccinatio…
Mutta estää vakavan taudin luultavasti?. Silloinhan tämä on lääke eikä rokote. Meniskikö yhtälailla kaupaksi jos olisi lääke nimellä?.
Teitä nyt ei vaan ole " riittävän moni" vastustamaan koronapassia
Mulla kaksi rokotetta takana ja kolmatta en myöskään halua ottaa. Mulle puhkesi näiden rokotepakoteuutisten lukemisesta taas vanha tuttu ahdistus.
Eilen töissä aloin nähdä olemattomia, ihan kuin joku olisi seissyt selän takana vaikka olin sillä hetkellä yksin, sitten tein jonkun ihan normaalin satunnaisen virheen (joita siinä työssä tulee ja jonka voi helposti oikaista). En vain enää jaksanut selvittää MITÄÄN, kuulin vessaan jonne ryntäsin vain työpaikan metelin joka hakkasi korvissa.
Sen jälkeen oli pakko laittaa kaikki työvälineet pois ja lähteä, soittaa esimiehelle matkalta. Ajattelin eilisen levon riittävän mutten tiedä nyt. En tunnu taaskaan jaksavan...
Kirjoitan tätä siksi, että rokotepakottajat mm. ymmärtäisivät että on meitä tunnollisia ihmisiä jotka haluavat toimia "oikein", käydä töissä ja osallistua yhteiskuntaan muttei hinnalla millä hyvänsä. Minulle on kaikkein kauheinta tämä, että ihan tavallisetkin ihmiset ovat täysin sokeita sille mitä historian aikana on tapahtunut lukemattomat kerrat.
Se ei ole mitään muuta kuin sitä, että minä olen parempi kuin tuo naapuri tuossa, minä otin rokotteen ja tuo ei, minä ansaitsen hyvän elämän ja tuo tuosta pitää kärrätä leirille ja sen elämästä TÄYTYY tehdä h****ttiä!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka valittavat siitä, ettei JOKU TOINEN ota rokotetta. Senhän pitäisi suojata ottajaansa. Enhän minä ota mummoni verenpainelääkistystä suojellakseni häntä. Ettehän tekään vedä buranaa silloin, kun mummillanne, sedän tädin koiralla tai lapsenlapellanne on esimerkiksi pääkipu?
Tämän todettuani, voin myös todeta, että nuorena ihmisenä minulla on isompi todennäköisyys saada rokotehaitta kuin joutua tehohoitoon tai kuolla.
Aika ontuva vertaus ! Olet siinä uskossasi autuas. Elämä voi vielä yllättää...
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Pakottamista ja kansan jakamista "hyviksiin" ja "pahiksiin" täytyy vastustaa. Passia en käytä, vaikka rokotukset onkin.
Samaa miettinyt. Mitä enemmän kansaa jaetaan rajulla tavalla valtionjohdosta lähtien, sitä enemmän alan vastustamaan tätä hulluutta.
Olen jutellut useiden rokottamattomien kanssa. Ihan normaaleja, fiksuja ihmisiä kyseessä. Eivät olleetkaan mitään sekopäitä, joista koko ajan puhutaan. Eivätkä he sinänsä vaikuta päätökseeni millään muulla tavalla kuin sillä, että vastustan vahvasti tätä ihmisten jakamista "meihin ja heihin". Olisin rokotteeni ottanut samalla tavalla ja edelleen pohdin kolmannen ottamista. Eli siihen he eivät mielipiteineen vaikuta.
En minäkään. Otin jo toisen siinä uskossa, että enempää ei tarvita. Sain inhottavia suvuoireita siitä enkä ota sitä riskiä enää kolmannen kanssa. On sellainen tunne, että kolmannen jälkeen tulee neljäs. En ala tähän ja ihan sama jos en pääse mihinkään.
Kohtahan tämä taas poistuu. Aamulla taas jeesusteltiin, kuinka me pidämme maskia muiden vuoksi, kuten Kiinassa on aina tehty. Eikö ne Kiinassa halua säästyä saasteilta ja ovat aina suojanneet keuhkojaan. Itse pidän maskia vain itseni vuoksi, en niiden kanssamatkustajien enkä Prisman käytävillä seisoskelevien vuoksi. Olen niin saamarin itsekäs.
Jokaisen täytyy miettiä moneenko annokseen on valmiita. Veikkaan, että rokotteen ottajia alkaa karsiutumaan aika tavalla. Kolmas annos ei ole monelle enää läpihuutojuttu. Ja sitten onkin aika arvioida onko neljännessä järkeä, kun niin moni jättää ottamatta
Kolmannesta piikistä ei ole hyötyä muille kun riskiryhmäläisille ja niille jotka ottivat kaksi ensimmäistä piikkiä liian lyhyellä aikavälillä. Muutenkin se rokotteen mRNA on edelleen se sama vanha vaikka virus on muuttunut jo ihan kunnolla. Pahimmillaan toinen tehoste voi luoda lisää muistisoluja mitkä sitten tuottavatkin tehottomia vasta-aineta. Jos on rokote ja tehoste alla niin paras seuraava tehoste on altistua koronalle
Hyvä homma. En kaipaa teitä riehumaan ja huutamaan oikeuksianne minnekkään normaalien ihmisten joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-5873777
"Pfizerin todettiin lahjoneen terveysalan päättäjiä edistämään tuotteiden myyntiä. Lainvastaisen myynninedistämisen kohteina olivat Bextran lisäksi psykoosilääke Geodon, antibiootti Zyvox sekä epilepsialääke Lyrica."
Ja edelleen on ihmisiä, jotka riemusta kiljuen juoksevat ottamaan tämän yhtiön kokeellista rokotetta. Vaikka 10 kertaa, jippii!
Sitä "kokeellista" rokotetta on jo annettu 8 000 000 000 annosta. Kohta pitää alkaa rokottamaan niitä avaruusolioita, jotka joidenkin päässä tekevät tuosta kokeellisen rokotteen.
Ja se on pelkästään Euroopassa pelastanut puoli miljoonaa ihmistä kuolemalta todennäköisesti enemmän, jos huomioidaan, että muu sairaanhoito olisi pitänyt totaalisesti lopettaa.
Jippijaijai
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko toki selventää?
Voin tietenkin käyttää esimerkkinä jäykkäkouristus-, polio-, kurkkumätä-, tai muuta rokotetta, jos se on siitä kiinni. En ota niitä suojatakseni sinua, sedän tädin koiraa tai satunnaista sisiliskoa, vaan otan ne siksi, että ne suojaavat MINUA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Pakottamista ja kansan jakamista "hyviksiin" ja "pahiksiin" täytyy vastustaa. Passia en käytä, vaikka rokotukset onkin.
Hitto, että on lapsellista porukkaa. Kuin pienet uhmaikäiset kakarat. En halua! Et voi pakottaa! Minua et määrää! Heittäydyttekö ihan lattialle raivoomaan?🤣
Tehkää minun puolesta mitä lystäätte. Itse tukeudun oikeaan tieteeseen ja toimin sen pohjalta.
Sinulla on vääristynyt ja naiivi kuva tieteestä. Tiede on työkalu. Sitä voidaan käyttää erilaisten asioiden saavuttamiseen. Suuryritykset ensisijaisesti pyrkivät tekemään tieteellä suuria rahallisia voittoja. Tämä työ ei perustu mihinkään ylevään moraaliseen tavoitteeseen ja siitä todisteena on esimerkiksi suurten lääkeyritysten suorittamat lukuisat petokset, joista ovat jääneet kiinni. Toisekseen tieteellisen tutkimuksen ytimeen kuuluvat epäonnistumiset. Siis se, että toivottua tulosta ei tule, vaan lopputulos voi olla jotain pettymyksen ja katastrofin väliltä. Esimerkiksi rokotetutkimuksessa tunnetaan näitä katastrofeja, kun julkisen paineen alla kiirehditään. Esimerkki tällaisesta katastrofista on poliorokotteen Cutter-skandaali, jossa viallinen rokote ehti tartuttaa 40 000 lapselle polion. Lapsista 51 halvaantui ja 5 kuoli.
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko toki selventää?
Voin tietenkin käyttää esimerkkinä jäykkäkouristus-, polio-, kurkkumätä-, tai muuta rokotetta, jos se on siitä kiinni. En ota niitä suojatakseni sinua, sedän tädin koiraa tai satunnaista sisiliskoa, vaan otan ne siksi, että ne suojaavat MINUA.
Kaikki muut rokotteet otettu paitsi korona. Rokoteohjelman mukaisista on pitkältä ajalta tutkimustietoa ja niitä on myös toistuvasti vuosien varrella tutkittu uudestaan niin, että tietoa on saatu monesta eri lähteestä. Ei vain tuotteen toimittajan omasta tutkimuksesta.
kirjoitti:
Sain eilen toisen annoksen ja nyt makaan 40asteen kuumeessa kotona samalla kun yritän hoitaa vauvaa ja paria eskarilaista. Koko rokotteen otin vain passin takia ja en kyllä ikinä enää. Tämä on ihan kauheaa.
Onneksi kykenet kaikkien noiden toimiesi kanssa vielä 40 asteen kuumeessakin keksimään tarinoita vauvapalstalle.
Otan ensimmäisen vuonna 2025, niin saan hyvän suojan puoleksi vuodeksi vakavaa tartuntaa vastaan.
En ota sitä ensimmäistäkään. Sitten kun pakotetaan, on eriasia, mutta siihen asti kun pystyy elämään ilman rokotteita niinkuin tähänkin asti niin ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ota koska tokasta tuli jo sellaisia oireita. Ihan itseni takia olen ottamatta, en minkään ykeisen hyvän tms.
Mutta jos riittävän moni kieltäytyy kolmosesta ja sen takia koronapassista pitää luopua, niin siitä on hyötyä myös sinulle ja muille jotka eivät terveydellisistä syistä voi ottaa rokotetta.
Tuttavani 24v sai ekasta piikistä pahat oireet mutta joutui silti pakotettuna ottamaan toisen, koronapassia kun ei muuten saa. Ihan hirveää.
-apOli siis ihan pakko päästä kaljalle?
Hän ei käy kaljalla, vaan on ihan normaali perheenäiti. Häntä vain pelottaa, että Suomessa tulee käyttöön samat rajoitukset rokottamattomille kuin ulkomaillakin (Itävalta, Ranska, Saksa jne.).