En aio ottaa kolmatta rokoteannosta
Olen ottanut jo kaksi annosta eli en ole rokotevastainen tai "foliohattu".
Koronapassi ja rokottamattomiin kohdistuvat rajoitustoimet ovat kuitenkin aiheuttaneet sen, että rokotteen ottaminen ei enää ole yksilön oma vapaaehtoinen valinta vaan edellytys sille että saa elää normaalia elämää.
Ja sitä en hyväksy. Jos riittävän moni kieltäytyy kolmosrokotteesta niin sitä ei voida vaatia koronapassiin koska eihän siinä olisi mitään järkeä että todella iso osa väestöstä suljettaisiin yhteiskunnan ulkopuolelle.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä otankin.
Ei mitään intoa vaarantaa omaa terveyttä enempää kuin on pakko, vain jonkun lapsellisen "en tee ku käsketään" - ajattelun takia.
Olen nyt melkein viikoittain altistunut koronalle töissä tänä syksynä. Ei mitään hinkua lähteä pelleilemään rokottamattomuudella.
Jos saan tartunnan niin sitten se on toivottavasti lievempi tai oireeton.Onneksi kaikki halukkaat aikuiset ovat jo rokotteet saaneet niin voin vapaasti kuitenkin kulkea eikä tarvitse olla karanteenissa, altistumisista huolimatta.
Jos altistut, et todellakaan kulje vapaasti missään vaan olet karanteenissa. Jos et virallisessa, niin sitten omaehtoisessa.
Tilanne on näin paha juuri siksi, koska osa rokottamattomista kuvittelee että saa levittää tautia miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Pakottamista ja kansan jakamista "hyviksiin" ja "pahiksiin" täytyy vastustaa. Passia en käytä, vaikka rokotukset onkin.
Hitto, että on lapsellista porukkaa. Kuin pienet uhmaikäiset kakarat. En halua! Et voi pakottaa! Minua et määrää! Heittäydyttekö ihan lattialle raivoomaan?🤣
Tehkää minun puolesta mitä lystäätte. Itse tukeudun oikeaan tieteeseen ja toimin sen pohjalta.Tämä oikea tiede vaan ei vielä tiedä kaikkea ja on jo joutunut perumaan aiempia päätöksiä todeten ettei ne rokiteet ja määrät olleetkaan kaikille sopivia.
Mutta hyvä että teitä löytyy jotka kokeilee muiden puolesta.Ja sinäkö TIEDÄT. Olet hauska kaveri, muttet niin hauska.
Väitinkö niin? Kukaan ei TIEDÄ. En näe mitään hauskaa siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä otankin.
Ei mitään intoa vaarantaa omaa terveyttä enempää kuin on pakko, vain jonkun lapsellisen "en tee ku käsketään" - ajattelun takia.
Olen nyt melkein viikoittain altistunut koronalle töissä tänä syksynä. Ei mitään hinkua lähteä pelleilemään rokottamattomuudella.
Jos saan tartunnan niin sitten se on toivottavasti lievempi tai oireeton.Onneksi kaikki halukkaat aikuiset ovat jo rokotteet saaneet niin voin vapaasti kuitenkin kulkea eikä tarvitse olla karanteenissa, altistumisista huolimatta.
Jos altistut, et todellakaan kulje vapaasti missään vaan olet karanteenissa. Jos et virallisessa, niin sitten omaehtoisessa.
Tilanne on näin paha juuri siksi, koska osa rokottamattomista kuvittelee että saa levittää tautia miten huvittaa.
Joo, mäpä soitanki tästä heti töihin, että mä jään omaehtoseen karanteeniin, pistän vinkkiä myös työkavereille, kaipa ne lapset keskenäänkin siellä työpaikallani pärjää 😄
Vaikka epi ottais tänään yhteyttä (ei ota, katellaan sit muutaman viikon päästä, niinkuin ennenkin) niin mua ei laitettais karanteeniin, ohje on että oireita jos tulee niin testiin, muuten elellään ihan normisti 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä otankin.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta omaehtoiseen karanteeniin. Sinne töihin tai kouluun mennään jos ei virallista määräystä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä otankin.
Tilanne on näin paha juuri siksi, koska osa rokottamattomista kuvittelee että saa levittää tautia miten huvittaa.Joo, mäpä soitanki tästä heti töihin, että mä jään omaehtoseen karanteeniin, pistän vinkkiä myös työkavereille, kaipa ne lapset keskenäänkin siellä työpaikallani pärjää 😄
Vaikka epi ottais tänään yhteyttä (ei ota, katellaan sit muutaman viikon päästä, niinkuin ennenkin) niin mua ei laitettais karanteeniin, ohje on että oireita jos tulee niin testiin, muuten elellään ihan normisti 😊
Ps olen siis tuplarokotettu, kolmas sitten ensivuoden puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Pakottamista ja kansan jakamista "hyviksiin" ja "pahiksiin" täytyy vastustaa. Passia en käytä, vaikka rokotukset onkin.
Hitto, että on lapsellista porukkaa. Kuin pienet uhmaikäiset kakarat. En halua! Et voi pakottaa! Minua et määrää! Heittäydyttekö ihan lattialle raivoomaan?🤣
Tehkää minun puolesta mitä lystäätte. Itse tukeudun oikeaan tieteeseen ja toimin sen pohjalta.Mihin tieteeseen se perustuu, että Venäjän toimivaa rokotetta ei ole saatu vieläkään hyväksyttyä EU:ssa? Vai onko peräti poliittinen päätös?
Eri
Eikös venäjä myynyt niitä rokotteita ulospäin mutta lopulta kukaan ei halunnut niitä kun testeistä kävi ilmi etteivät olleet kovin tasalaatuista tavaraa 🤔
Onhan se käytössä ympäri maailmaa https://www.statista.com/statistics/1123927/sputnik-v-exports-from-russ…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää minun puolesta mitä lystäätte. Itse tukeudun oikeaan tieteeseen ja toimin sen pohjalta.Mihin tieteeseen se perustuu, että Venäjän toimivaa rokotetta ei ole saatu vieläkään hyväksyttyä EU:ssa? Vai onko peräti poliittinen päätös?
Eri
Eikös venäjä myynyt niitä rokotteita ulospäin mutta lopulta kukaan ei halunnut niitä kun testeistä kävi ilmi etteivät olleet kovin tasalaatuista tavaraa 🤔Onhan se käytössä ympäri maailmaa https://www.statista.com/statistics/1123927/sputnik-v-exports-from-russ…
Hienoa, hyvä, että ovat saaneet tuotteen myytävään kuntoon. Itse en osaisi siihen ihan kuitenkaan luottaa, negatiiviset uutiset jää niin tehokkaasti muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Eikös venäjä myynyt niitä rokotteita ulospäin mutta lopulta kukaan ei halunnut niitä kun testeistä kävi ilmi etteivät olleet kovin tasalaatuista tavaraa 🤔Onhan se käytössä ympäri maailmaa https://www.statista.com/statistics/1123927/sputnik-v-exports-from-russ…
Hienoa, hyvä, että ovat saaneet tuotteen myytävään kuntoon. Itse en osaisi siihen ihan kuitenkaan luottaa, negatiiviset uutiset jää niin tehokkaasti muistiin.
Voisi jopa sanoa, että propaganda toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Olet siis kulkutautimyönteinen foliohattu?
Otan jos ja kun tämä virus ihan oikeasti pläjähtää kunnolla vauhtiin...
It's just beginning to move at the speed of light...
Sain eilen toisen annoksen ja nyt makaan 40asteen kuumeessa kotona samalla kun yritän hoitaa vauvaa ja paria eskarilaista. Koko rokotteen otin vain passin takia ja en kyllä ikinä enää. Tämä on ihan kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otin ensimmäisen, mutta tuli sydän haittoja, joten lisää en todellakaan ota, vaikka sitten pakotettaisiin yhteiskunnan ulkopuolelle...Ennemmin se kuin terveyden/hengen menetys
Mieheni ei ota ensimmäistäkään, syynä sukurasite sydänvaivoille (mm. hänen isä kuollut 40-vuotiaana sydänkohtaukseen). Sen verran on tullut kuultua noista sydänpuolen haitoista rokotusten jälkeen että ei inspiroi juosta ottamaan niitä.
Kyllä se koronakin miehes vie helpolla kun tollaset sydän ongelmat. Sehän iskee juuri sydän ja verenkiertoelimistöön. Toivottavasti miehesi pitää pff3-hengityssuojaa, välimatkoja ja välttää ihmisjoukkoja. Jos teillä on lapsia kannattaa varoa etteivät tartuta iskää. Oma isäni korona vei, oli 51 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Olet siis kulkutautimyönteinen foliohattu?
En. Ennen kuin nämä meillä käytetyt rokotteet tuli otettaviksi niin kirosin sitä, että meille ei voitu sputnikkia ostaa 😄
Olisin sen ottanut silloin heti, kyse taitaa olla mun päässä todennäköisyyksistä.
Jos joku rokote estäisi vakavan taudin 50 prossassa tapauksista niin ottaisin sen jos muuta ei olisi, jos on sellainen joka suojaa vielä todennäköisemmin niin ottaisin sen vielä mielummin. Nyt otin sen jonka sain (onneksi ihan hyvä tämä taisi olla).
Vierailija kirjoitti:
Minä en ota koska tokasta tuli jo sellaisia oireita. Ihan itseni takia olen ottamatta, en minkään ykeisen hyvän tms.
Mä en myöskään ota. Molemmista kerroista tuli päänsärky useaksi päiväksi ja tokan jälkeen yskin verta. Kuulemma tuota ei voi yhdistää rokotteeseen… no ei varmaan joo tilastoanalyysimielessä mutta en silti halua kokeilla kolmatta kertaa.
kirjoitti:
Sain eilen toisen annoksen ja nyt makaan 40asteen kuumeessa kotona samalla kun yritän hoitaa vauvaa ja paria eskarilaista. Koko rokotteen otin vain passin takia ja en kyllä ikinä enää. Tämä on ihan kauheaa.
Sano kumppanillesi, että tuo buranaa kun tulee töistä. Voisiko hän vaikka jäädä etätöihin tai ottaa muuten vapaata, että eskarilaiset pääsisivät eskariin ja sinä saisit levätä? Otitko samalla influenssapiikin? Toivottavasti on vain rokotereaktio etkä joudu pitkään potemaan, voimia sulle.
Itse kävin vastahakoisesti hakemassa rokotteen tänä aamuna. Käsi ihan jumalattoman kipeä ja päänsärkyyn ei auta edes 800 Burana. Työnantaja ilmoitti eilen että tietyille työmaille ei pääse ilman passia, joten ihanaa tämä "valinnan vapaus". Sopivasti sain lomautus apun ja niin ehdin hakea sen toisenkin annoksen ajallaan niin pääsee taas töihin. Tää on kyllä ihan perseestä ja vituttaa kun jouduin taipumaan ottamalla rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää minun puolesta mitä lystäätte. Itse tukeudun oikeaan tieteeseen ja toimin sen pohjalta.
En minä kiistä sitä, että rokotteet suojaavat tehokkaasti sairaalaan joutumiselta ja antavat ainakin vähäksi aikaa myös vähän suojaa itse tartuntaakin vastaan.
Ongelmani on se, että valtio tekee rokotteen ottamisesta pakollista viemällä rokottamattomilta oikeudet vähä vähältä. Koronarokote itsessään on ok, mutta sen pakottaminen ja kieltäytyjien rankaiseminen ei.
-ap
Kaksi piikkiä saa riittää.Itselle tuli kummastakin rokotuksesta 5 päivän kova päänsärky,38 kuume,kovat lihaskivut ja viikon kestävä väsymys/kummallinen nuutunut olo.
Ei kiitos kolmatta kertaa enää.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/omikron-levisi-pikkujouluissa-norja…
No mutta tämä saadaan silti rokottamattomien syyksi.
Eri
Eikös venäjä myynyt niitä rokotteita ulospäin mutta lopulta kukaan ei halunnut niitä kun testeistä kävi ilmi etteivät olleet kovin tasalaatuista tavaraa 🤔