Millaista palkkaa saat, akateemikko?
Tradenomi nostaa 4 664€ kuussa: http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1425365855524.html?pos=ok-nln
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:12"]Enpä ole kuullutkaan, että Suomen Akatemiaan olisi valittu joku tradenomi. Millä alalla olet jo ehtinyt ansioitua niin paljon, että sinut on kutsuttu jäseneksi. Akateemikot ovat nimittäin tieteen tai taiteen alalla ansioituneita henkilöitä, eivät mitään pojuja tai pikkutyttöjä.
Et sinä ap olet akateemikko, vaan tradenomina sinulla alemman korkeakoulututkinnon tasoinen koulutus.
[/quote]
Tarkalleen ottaen aloittajalla on ammattikorkeakoulututkinto. Tästä parannettu versio on ylempi ammattikorkeakoulututkinto.
Yliopistossa sen sijaan on alempia ja ylempiä korkeakoulututkintoja.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:09"]
Oonko minäki akateemikko ku oon merkonomi :D
[/quote]
Todennäköisesti et ole. Ennen oli ylioppilasmerkonomeja. He olivat "puoliakateemisia", siihen aikaan akateeminen alkoi ekonomista. Nykyään ekonomeja ei enää valmistu, akateemisiksi lasketaan tradenomista alkaen.
[/quote]
Tradenomi on ammattikorkeakoulututkinto. Akateemisia tulee vain yliopistoista.
Minä olin tradenomin poika,
lähes akateemikko siis itsekin.
Vielä pääsisin korkeammalle kuin muut,
vielä isäänikin paremmin.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:21"]
Minä olin tradenomin poika, lähes akateemikko siis itsekin. Vielä pääsisin korkeammalle kuin muut, vielä isäänikin paremmin.
[/quote]
:D repesin.
Ei kun olet tradenoomikko, mutta sun lapsesta tulee vain koomikko...
Plääh näitä provoja. Alkoi keskinkertaisesti, mutta sitten lässähti heti.
Tää on aika yleinen virhesana varmaankin siksi että akateemisesti koulutetuille ei ole kätevää yleisnimitystä ja koska akateemikot on tosi harvoin esillä esim mediassa. Samoin oon pannu merkille että ammattikorkeakoulun käyneet mielellään puhuu itsestään akateemisina. Kerran jopa eräs lentäjäkoulutuksen käynyt tituleerasi itseään akateemiseksi.
Jos nyt unohdetaan toi ap:n hassuttelu, kun tää provo lässähti muutenkin. Eli vastaan oletettuun kysymykseen: akateemisen tutkinnon suoritettuani palkkani on n. 2950e/kk bruttona. Eikä oo mikään surkea vaan ihan keskitasoa, ja pärjään sillä ihan hyvin Helsingissä. Että vieläkö kehtaatte itkeä, akateemikkolähärit?
30€ rakennan appelsiinipuutikkuja =D
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 01:31"]
FM ja brutto 3300/kk.
[/quote]
Aina huonosti sieltä Suomen Akatemiasta irtoaa!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 20:48"]
Tää on aika yleinen virhesana varmaankin siksi että akateemisesti koulutetuille ei ole kätevää yleisnimitystä ja koska akateemikot on tosi harvoin esillä esim mediassa. Samoin oon pannu merkille että ammattikorkeakoulun käyneet mielellään puhuu itsestään akateemisina. Kerran jopa eräs lentäjäkoulutuksen käynyt tituleerasi itseään akateemiseksi.
[/quote]Eikö Kadettikoulusta tule akateemisia?
MMM 3100 e/kk, ei akateemikko (vielä). En voi valittaa, työ on mielekästä ja mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:54"]
Voi, mä jo luulin että 2 olisi ollut joku av-akateemikoista :D .
[/quote]
2 on vain reppana KTM 5000e/kk nettotuloilla ;)