10€ ruokaan neljäksi päiväksi. Mitä ostaisit?
Jos löytyis joku loistava idea, jonka poimia ehdotuksista.
Ei mitään ihmeellistä, perus kotiruokaa ja ruisleipää. Yksin elän.
Keittoa olen syönyt koko viikon, joten sitä en tee tällä kertaa.
Joku makkara/nakki-, jauheliharuoka tms kunhan on riittoisaa ja halpaa.
Kommentit (48)
Tekisin jauhelihapapuriisimössöä ja kananmunia aamiaiseksi.
Kävin tänään kaupassa (Prisma) ja totesin, että ne halvimmat spagetit on kallistuneet. Hinnankorotus parin kk sisään melkein 52% eli 39snt->59snt. Täytyy ensi viikolla käydä CM kurkkaamassa, ovatko siellä 49snt.
Joo, onhan se vähän hölmöä rutista jostain paristakymmenestä sentistä, meillä menee ehkä kilo spagettia viikossa (neljä teiniä), niin vuodessa siitä tulee vaan reilu kymppi lisää.
Mut samalla tavalla nousee kaikki vähän, kymmenen senttiä, kakskytviis senttiä. Sitten se onkin 50 eri ainesta x 10€ lisää, niin se onkin jo 500€.
Kananmunia
Kuivattuja kikherneitä (etnisestä kaupasta saa yleensä halvalla)
Täysjyvämakaroneja
Pestoa
Banaaneita
Kaurahiutaleita
Pakastevihanneksia
Maitoa
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia
Kuivattuja kikherneitä (etnisestä kaupasta saa yleensä halvalla)
Täysjyvämakaroneja
Pestoa
Banaaneita
Kaurahiutaleita
Pakastevihanneksia
Maitoa
Lisään vielä, että banaaneista ja kananmunista voi tehdä helposti lettuja.
Vierailija kirjoitti:
Linssejä ja papuja.
Ja nämä kannattaa osta kuivattuina niin saa vielä halvemmalla. Tosin kuivatut pavut sitten pitää muistaa liottaa ennen käyttöä.
Mitä löytyy kaapissa? Esim. Jos on jauhoja niin ostaisin kananmunia ja pakastepussin pinaattia (0,49 senttiä) ja tekisin pinaattilettuja. Jos pakkasessa puolukkaa tai jääkapissa puolukkahilloa niin on oikein hyvää ja täyttävää. Vaikka perunaa ja kalapuikkoja (kalapuikot noin 1,79 prismasta ja riittää pariksi päiväksi) siihen voit itse tehdä jonkun kermaviilikastikkeen ei maksa edes toista euroa. Vokkivihanneksia ja joku mamasnuudeli pakkaus. Paistat vielä nuudelit pannulla vihannesten kanssa niin ihan ok ruokaa. Noi nyt äkkiseltään oli mitä itse rahapulassa opiskelijana välillä söin.
Riisiä ja kanakastiketta. Sitä syöt pari päivää
Makaronilaatikkoa loput päivät,.
Jauhelihaa, sipulia ja makaronia. Hyvää halpaa ja syö mielellään useampana päivänä.