Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäin vahva kemia kahden ihmisen välillä. Oletteko kokeneet?

Vierailija
03.03.2015 |

Eli oletteko koskaan kokeneet todella voimakasta kemiaa jonkun kanssa silloin kun sitä "ei olisi sallittua" tuntea?

Itselleni kävi kerran näin, että menimme mieheni kanssa erääseen tapaamiseen. Tämä mies, jonka tapasimme oli ihan komea, mutta ei mikään mieletön komistus. Heti ensimmäisistä hetkistä lähtien tunsin aivan valtavaa vetovoimaa häntä kohtaan ja tunsin ja uskon, että tunne oli molemminpuolinen. Jossain vaiheessa mieheni joutui poistumaan hetkeksi paikalta ja jäimme tämän miehen kanssa kahdestaan. Ilmaa olisi voinut leikata, niin tiheä tunnelma oli. Koko tapaamisen ajan minulla oli hymy huulilla ja loppua kohden nauroin ihan liikaa, en vain voinut itselleni mitään. Kun lähdimme kotiin mieheni kysyi miksi nauroin koko ajan. Sanoin vain, että olin niin innoissaan asiata (jonka takia tapaamisessa kävimme). Ihmettelen suuresti, ettei mieheni ymmärtänyt mistä oli kysymys, niin ilmiselvää se oli. Mutta huh huh! Sellainen kokemus, että muistan varmasti loppu elämäni! Sen jälkeen olin niin täynnä latautunutta seksuaalista energiaa, etten ole varmaan koskaan sitä ennen tai sen jälkeen ollut.

Kommentit (483)

Vierailija
261/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa

Sitten yli vuoden kuluttua tästä eräs ihminen tapasi hänet ja hän oli sanonut hänelle, että tahtoisi nähdä minut. En vaan enää ajatellut, että minun on hyvä viettää aikaa hänen kanssaan. Olin kiusattu ja yksinäinen sekä muutenkin mietin, ettei hänen ole hyvä olla seurassani. Samalla ymmärsin sen kuinka eri tilanteessa olimme. Hän oli myös melko erilainen ihminen kuin minä. Kuitenkin tämä kaikki jäi mieleeni ja monesti yritin miettiä mikä on oikein. Sitten kului taas aikaa ja emme nähneet kuin sattumalta. Enää ei edes tervehditty. Tavallaan olimme kuin vieraita toisillemme. Silloin ehkä ajattelin, että hyvä niin ja hänellä on oma elämänsä. Itse voin melko huonosti ja hänellä taas onneksi näytti menevän melko hyvin.

Sitten eräänä päivänä sain kuulla kuinka hän oli kuollut onnettomuudessa. Muistan vaan sen surun mitä tunsin silloin ja mietin kuinka hän oli aivan liian nuori ja muutenkin niin tärkeä minulle vieläkin, että se tuntui niin pahalta. Samalla kaduin kaikkea ja omaa toimintaani paljon. Toisaalta en tiedä olisinko ollut oikea tyyppi hänelle tai tuonut mitään hyvää hänen elämäänsä. Minun elämääni hän taas toi paljon iloa ja muistan hänet aina. Tätäkin on vaikeaa kirjoittaa. Hän on ollut sitten ainoa joka on pitänyt minusta seurustelu mielessä. Päätin nyt kirjoittaa tämän tänne kuitenkin, vaikka olimme hyvin nuoria silloin.

Vierailija
262/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti on käynyt noin. Ensimmäinen kerta oli opiskeluaikana. Kun vuosien jälkeen tuli hetki että olimme molemmat vapaita, syöksyimme toistemme syliin. Valitettavasti olosuhteet erottivat meidät. Kemia silti säilyi ja aina kun tämän miehen olen kohdannut on välillämme sähköä. Onneksi en ole tavannut häntä 8 vuoteen. 

Toinen kerta oli nykyisen aviomieheni kanssa kun tapasin hänet ensi kertaa. En osaa selittää sitä. Hän vain oli siinä. Hän oli siitä hetkestä olemassa vain minua varten. Meni kuitenkin  yli vuosi ennen kuin parisuhteemme eteni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kokenut montakin kertaa kemiaa jonkun kanssa

Vierailija
264/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palomiehen lähellä oli omituisen hyvä olo. Oloni oli kuin huumatulla.

Vierailija
265/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palomiehen lähellä oli omituisen hyvä olo. Oloni oli kuin huumatulla.

Hän toi minulle ruusun ensitreffeillä

Vierailija
266/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tällä hetkellä. Koskaan en ole tällaista kokenut ja olen todella hämilläni tästä. En ole koskaan hyväksynyt pettämistä mutta nyt en tiedä mitä ajatella. Tunteet seilaavat edes takaisin ja on ollut vaikea olla normaalisti kotona. Minulla on hyvä mies eikä aikaisemmin ole muut kiinnostaneet millään tavalla, hyvä kun huomannut muiden miesten olemassaoloa.

Toisaalta haluan että tämä menisi ohi mutta sydän ei ole samaa mieltä vaan kaipaa tätä uutta ihmistä. Kamalaa mutta niin ihanaa samalla.

Vierailija
267/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut.

Exäni kanssa oli alusta asti aivan järjetöntä kemiaa, hän muutti melkein heti tapaamisen jälkeen luokseni ja seksiä harrastettiin aina kun oli mahdollista:D...

Se parisuhde loppui, mutta sen jälkeen en ole halunnut tyytyä vähempään. Joidenkin miesten on ollut hiukan vaikea ymmärtää, että kemian puute on ollut syy miksi en ole lähtenyt toisille treffeille.

Kun tapasin nykyisen mieheni oli siinä ensi hetkestä fyysistä vetoivoimaa ja kemiaa, mutta tunsin myös muunlaista syvällistä yhteyttä.

Kumpikin kohtaaminen ja niistä seuranneet parisuhteet ovat olleet ainakin itselleni merkittäviä juttuja ja uskon nykyisen parisihteeni olevan ihan loppuelämän juttu.

Vierailija
268/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tällä hetkellä. Koskaan en ole tällaista kokenut ja olen todella hämilläni tästä. En ole koskaan hyväksynyt pettämistä mutta nyt en tiedä mitä ajatella. Tunteet seilaavat edes takaisin ja on ollut vaikea olla normaalisti kotona. Minulla on hyvä mies eikä aikaisemmin ole muut kiinnostaneet millään tavalla, hyvä kun huomannut muiden miesten olemassaoloa.

Toisaalta haluan että tämä menisi ohi mutta sydän ei ole samaa mieltä vaan kaipaa tätä uutta ihmistä. Kamalaa mutta niin ihanaa samalla.

Mulla oli tuollainen juttu, kaksi vuotta kesti unohtaa ja irrottautua.edelleen ajattelen häntä päivittäin,mutta vain lämmöllä ja ihanana kokemuksena. Nyt kohtaamisestamme on kolme ja puolivuotta.

Oma avioliitto voi edelleen hyvin, jotenkin se, että jäin tähän,vaikka voima oli kova, myös vahvisti tätä liittoa.

Mutta tiedän miten voimakas pyörremyrsky tuo voi olla.

Vierailija
269/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on vaan tuntunut että mätsää tosi hyvin, molempien mielestä.

Vierailija
270/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Marko, Marko

Vierailija
271/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemia henkilöiden välillä viittaa pikaliimaan, syanoakrylaattiin.

Vierailija
272/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensopivat persoonat

Treffikumppani vaikuttaa paperilla täydelliseltä: näyttää hyvältä, on kiinnostunut samoista asioista, puhuu fiksuja, kertoo hauskoja vitsejä ja käyttäytyy hyvin. Mutta silti jotain tuntuu puuttuvan. Mistä tämä voi johtua?

Evoluutiopsykologiassa asiaa selitetään geneettisellä yhteensopivuudella tai sen puutteella. Toiset ihmiset vain sopivat yhteen paremmin kuin toiset.

"Vaikka treffikumppani olisi järjellä ajateltuna täydellinen, eivät ihmiset välttämättä sovi yhteen, jos he eivät ole geneettisesti yhteensopivia. Toinen syy voi olla se, ettei treffikumppanin ulkonäkö vastaa niitä tiedostamattomia kriteereitä, joiden tulee täyttyä ihastumisreaktion käynnistämiseksi. Luonnonvalinta on muokannut mieltämme siten, että haluamme kumppaneistamme tiettyjä piirteitä ja toisaalta tunnemme vastenmielisyyttä tiettyjä piirteitä kohtaan", Markus J. Rantala sanoo.

Hänen mukaansa tietoista parinvalintaa vaikeuttavat ihastumishormonit: ihminen voi tehdä mitä haluaa, mutta ei voi haluta, mitä haluaa.

"Ihastumishormonit saavat sammakon näyttämään prinssiltä, jotta ihminen ei olisi liian valikoiva ja parisuhteen muodostaminen olisi mahdollista", Rantala sanoo.

Väestöliiton Maaret Kallio tarkastelee yhteensopivuutta arkisen käyttäytymisen tasolla. Hän kutsuu tätä yhteiseksi rakkauden kieleksi.

Siihen, millainen rakkauden kieli ihmisellä on, vaikuttaa lapsuuden malli eli se, miten ja millaisena on tullut rakastetuksi lapsena.

"Koemme vetoa sellaisiin henkilöihin, jotka puhuvat kanssamme samaa tunnekieltä. Jos ihmisellä on ollut etäiset vanhemmat, saman tyylinen kumppani voi tuntua tutulta ja turvalliselta, vaikka aluksi yrittäisikin etsiä itsensä vastakohtaa", Kallio sanoo.

Hän antaa esimerkin: Kun kaksi sellaista ihmistä kohtaa, jotka osaavat tunnistaa, mistä eri tunteet johtuvat ja kertoa sen kumppanilleen, turvallinen kiintymys lisääntyy ja suhde syvenee helposti.

Sen sijaan, jos kaksi erilaista rakkauden kieltä kohtaa, syntyy helposti väärinkäsityksiä: tunteikas kuvittelee, ettei etäinen välitä, vaikka tällä olisi vain niukempi tapa ilmaista kiintymystään. Näin ajaudutaan helpommin eri suuntiin.

"Usein ihmiset hakeutuvat sellaisen kumppanin seuraan, jolla on jo valmiiksi samanlainen rakkauden kieli."

Kallion mukaan omaa rakkauden kieltä on mahdollista muuttaa. Muuttaminen vaatii kuitenkin sitä, että oppii tunnistamaan, mistä omat tunteet syntyvät ja miten niiden ilmaiseminen vaikuttaa kumppaniin.

Riittävä samanlaisuus

Pelkkä geneettinen yhteensopivuus ja siihen perustuva ihastuminen ei nykyään riitä siihen, että kaksi ihmistä ryhtyy suhteeseen. Myös omilla ja muiden odotuksilla on vaikutusta. Harva valitsee kumppanin, joka ei täytä lainkaan omia arvoihin, statukseen ja kiinnostuksen kohteisiin liittyviä tietoisia kriteerejä, vaikka kuinka tuntisi vetoa.

Lapin yliopiston tutkijan, kasvatuspsykologian dosentin Satu Uusiauttin mukaan samanlaisuus on yleinen peruste kumppanin valinnassa.

"Tutkimusten mukaan samanlaisuustekijät vaihtuvat suhteen edetessä. Alussa tärkeitä ovat samanlaiset kulttuuri- ja taustatekijät sekä ulkonäköön ja ominaisuuksiin liittyvät asiat. Myöhemmin on tärkeämpää arvojen, asenteiden ja ajattelutapojen samanlaisuus", Uusiautti sanoo.

Realistiset odotukset

Korkeat odotukset suhteesta ennakoivat tutkimusten mukaan parempaa suhdetta. Suhteisiin pätee siis sanonta: sitä saa mitä tilaa.

"Jos lähtee suhteeseen flegmaattisesti sillä asenteella, että jotkut saavat onnen ja toiset eivät, se ei ennakoi onnistumista. Eivät hyvät suhteet putoile taivaasta, ne myös rakennetaan. Pitää uskaltaa vaatia hyvää", Maaret Kallio sanoo.

Hänen mukaansa odotusten pitää olla silti realistiset. Se, että etsii yksityiskohtaisen ominaisuuslistan kanssa täydellistä kumppania, johtaa väkisin pettymykseen.

"Jos hakee kumppania, joka on puuttuva palanen itsestä ja joka pitää onnellisena koko ajan, ei voi onnistua. Tasapainoisempi lähtökohta on se, että molemmat ovat riittävän ehyitä itsensä kanssa ja ymmärtävät, ettei missään syvässä ihmissuhteessa ole koko ajan hauskaa ja onnellista", Kallio sanoo.

Hänen mukaansa ihmisillä on kummallisen pinttyneitä käsityksiä siitä, kuinka rakkauden tulisi alkaa ja miltä sen pitäisi tuntua. Jos oma tarina ei istu kuviteltuun muottiin, saatetaan jättää leikki kesken.

"Olen tavannut vastaanotollani ihmisiä, jotka ajattelevat olevansa b-luokan pari, koska he eivät aluksi repineet vaatteita toistensa päältä vaan suhde alkoi ystävyydestä. Rakastumisen huumaa käsitellään fantasioiden ja mielikuvien tasolla. Rauhallinen rakkaus ja syvä tunneyhteys ovat vähintäänkin yhtä arvokkaita", Kallio sanoo.

Kuuminkaan alkuhuuma ei nimittäin kestä ikuisesti. Tutkimusten mukaan se voi jatkua korkeintaan kaksi vuotta. Siksi jo alussa on tärkeää, että jaksaa aidosti kiinnostua toisesta.

"Ihastumista seuraa lähes aina pettymys. Kun katsotaan tuhannetta jaksoa Solsidania, suhde tuntuu ihan yhtä lattealta kuin muidenkin."

Kallion mukaan silloin pärjäävät ne, jotka malttavat virittäytyä toisen ihmisen äärelle.

"Jos itsellä on koko ajan uusia ajatuksia, niin on toisellakin. Pitää osata olla utelias."

Alaviite puuttuu, keneltä ja mistä lainasit tämän tekstin?

Vierailija
273/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin samassa tilanteessa vuosi sitten. Nykyään olemme onnellisesti yhdessä. Olosuhteet ovat olleet aivan järkyttävän vaikeat, mutta tunne välillämme on niin vahva, että kaikesta on menty läpi.

Vierailija
274/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut, en vain tiedä, oliko molemminpuolista.

En vastaavaa muista.

Eli ostopäälliköllemme esittelin tapaamiseen saapuneen norjalaisen myyntiedustajan.

Minä jalat alta.

Jälkeenpäin ostopäällikkömme minulle: Sähän ihan tärisit.

Ja tottahan se oli.

Vierailija
275/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensirakkauen kanssa, meillä oli tosi hankala on off alku, molemmat tiesivät että kuulumme toisillemme mutta jotenkin se juttu ei meinannut ollenkaan lähteä liikkeelle, sittenkun se lähti niin se myös lähti.. olimme kuin yö ja päivä mutta jotain taikaa siinä oli, mietin häntä edelleen välillä 

Vierailija
276/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele.Koin järjettömän kiihkeän tunneperiodin ,joka miltei tuhosi minut.Oltiin kihelmöivän kiihkeitä toisiimme,oli vaikea pitää näppejä irti toisistamme hetkeäkään.Seksuaalinen molemminpuolinen lataus vei kaiken energian.Kun se sitten päättyi,toipuminen vei vuosia.Emme olleet edes varattuja vaan ihan vapaita ihmisiä,mutta suhde ei toiminut arjessa,ainoastaan lakanoiden välissä ja lopulta päätettiin lopettaa suhteemme.Hän löysi rinnalleen uuden aika pian,itse olin yksin vuosia,koska kaipaus ja halu oli tehdä hulluksi.Lopulta elämääni tuli rauhoittamaan ihminen,jonka kanssa en kokenut kiihkoa ollenkaan,mutta hänen rauhallisuutensa ja tyyneytensä paransi ylikiihkeän kaipuuni ja palasin omaksi itsekseni.Edelleenkään en kuitenkaan halua nähdä em.kiihkoni kohdetta,koska pelkään,että pelkkä hänen katseensa saattaa saada liekin syttymään.En halua sellaista enää,siitä toipuminen oli liian raskasta,hän ei halunnut sitoutua ,vain nautiskella ja sellainen alkaa lopulta kalvaa.Olen taas sinkku,mutta haluankin olla yksin,on niin rauhallista.

Vierailija
277/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Kauheinta oli, että kyseessä oli mun hyvän ystävän uusi poikaystävä. Vaikka ovat eronneet, en tietenkään voi lähestyä tätä miestä vaikka haluaisin. Myös mun yksi entinen poikaystävä. Jos vahingossa törmään häneen jossain, sydän jättää pari lyöntiä välistä. En voi koskea häneenkään, on perheenisä nykyään.

Vierailija
278/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Käsittämätön vetovoima yhden henkilön kanssa, kestänyt jo 4 vuotta. Itsehillintä on pitänyt, kummatkin olemme tahoillamme perheellisiä. Sydän itkee verta vuodesta toiseen 💔

Vierailija
279/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä vetovoimaa olen kokenut. Järisyttävää seksiä. Itse erosin silloisesta suhteestani, toinen ei. Seksi jatkui ja oli maagista.

Nykyään vaan muistelen kaiholla. Ei ollut mahdollista tässä elämässä😔

Vierailija
280/483 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useampia kertoja. Tämänhetkisen mieheni kanssa oli alusta saakka kemiaa ja seksi on toiminut loistavasti, vaikka toki se vähän aina laimenee kun on lapsia ja ruuhkavuodet. Jollain tavalla se seksuaalinen kemia ja yhteinen huumori on kuitenkin kuin liima joka pitää yhdessä vaikka olisikin huonompia kausia.

Kerran sinkkuna ollessa tapasin kotipihalla miehen. Olimme molemmat viemässä roskia. Mies kutsui samantien kotiinsa ja siitä lähtien tapailimme usein vain seksin merkeissä. Itse olin ihastunut mutta miehelle se oli pelkkää seksiä eikä siinä mitään, hauskaa oli ja pelkkää fyysistä kemiaa, koska sanoja ei paljoa tarvittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän