Nyt loppui mun ja Citymarketin asiakkuussuhde!!
Eilen tapahtui kolmas (3.) kerta tämän vuoden aikana että yrittivät laskuttaa liikaa.
Kaikki nämä liikalaskutukset ovat olleet ns. kimppatarjouksia, jossa hyllyn/korin reunassa on ollut kyltti 2kpl x€ ja sitten kuitenkin laskutettu erikseen huomattavasti kalliimpi hinta. Eka kerran ajattelin olevan puhdas vahinko, toinen kerta onneton sattuma mutta nyt tämä kolmas kerta kahden kuukauden aikana ei voi olla mielestäni muuta kuin asiakkaan tahallista kusettamisyritystä. Onneksi löytyy lähistöltä myös Prisma, jossa ei ikinä ole mulle käynyt vastaavaa.
Kommentit (205)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:32"] Mitä se myyjä siitä saa että huijaa? Saman 11 e tuntipalkan ja haukut pomolta ja asiakkaalta kun taas oli hinta väärin. Myyjiä liian vähän, kiire, asioita ei kerkiä tarkistella ja joskus voi unohtua jotain. Hintavirheet ovat valitettavia eikä niitä saisi olla mutta älkää ajatelko ainakaan etä myyjät tietoisesti huikaisivat asiakkaita!!! Syyttäkää ennemmin johtoportaan rahanhimoa. Valehtelevat että haluavat palvella asiakkaita hyvin mutta se ei ole mahdollista kun työntekijöitä on liian vähän. Työntekijät saavat kaiken kuran niskaan, puurtavat pienellä palkalla kiireessä osa-aikaisina monet vasten tahtoaan. Kun palkka tulee saa oikeasti miettiä miten saada rahat riittämään seuraavaan lapsilisien maksupäivään asti. .. Terkuin pienituloinen äiti joka haluaisi tehdä työnsä hyvin ja pitää asiakkaista oikeasti [/quote] Voihan tuossa hankkia vähän extraa palkan päälle "unohtamalla" alennuslapun tuotteesta ja perimällä tuotteesta täyden hinnan ja asiakkaan poistuttua "korjata" virheen ja pistää rahan omaan taskuun. [/quote] Meillä noin ei pysty tekemään vaan se kyseinen tuote pitäisi olla kassalla siinä skannattavana että voi korjata. Jos teoriassa haluais varastaa sen 15senttiä mikä tulee -30% jogurtista niin pitäis hakea toisesta päästä myymälää samanlainen purkki ja sitten korjata kuitti ja viedä se takas. Voi olla että herättäis vähän huomiota kun kassalta ei muutenkaan poistuta kun tauoille ja jos vessaan täytyy lähteä niin pitää ilmoittaa.
[/quote]
Eli teillä ei voi saada kassalta korjausta hintaan, jos ei ole kyseinen tuote mukana? No eipä ole kovin hyvää palvelua tuokaan. Miten pitää menetellä, jos vaikka huomaa myöhemmin että hinta oli väärin? Pitääkö kesäkuumalla kuskata esim. jäätelöpaketti edestaksin kauppaan saadakseen korjauksen kaupan tekemään virheeseen?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:17"]
Niin eli otit eri tuotteen, jonka ei pitänytkään olla tarjouksessa? Miten se nyt on kaupan vika?
[/quote]
No kyllä se vähän tahalliselta harhauttamiselta haiskahtaa jos tarjouksessa oleva tuote on siirretty eri paikkaan normaalista hyllypaikastaan. Aika moni on varmaan ottanut samalla tavalla väärän tuotteen kuten minä, koska ei ole huomannut että tajoustuote on siirretty vähän sivummalle, erilleen muista saman sarjan leikkeleistä.
Se jäi äsken mainitsematta ja myös kaupassa toteamatta että oliko sitä tarjoustuotetta hyllyssä ylipäätään silloin ensimmäisellä kerralla kun kävin kaupassa, enkä sitä silloin huomannut.
Mutta kuten on todettu, k-kaupassa saa olla aivan helvetin tarkkana sen kanssa että onnistuu todellakin ostamaan sen tuotteen joka on tarjouksessa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:10"]
Oma vikani kun annatte cittarilla huijata... Ja cittarilla nimi kannattaa mainita aina näissä jutuissa.
Kaakkurin cittarilla huijaa usein. Muutama suurin huijaus tässä. Hyllyssä lukee Finlaysonin lakanat 20 e. Ostan lakanat, jotka maksaa kassalla 49 e ja soitto osastolle jne ja Osastonhoitaja sanoo, että tarjous koskee vain sitä lakanaa, jonka kohdalla lappu oli. Lapussa ei sitä lukenut ja kun osastonhoitaja ei antanut periksi, kävin ottamassa kuvan ja seuraavana päivässä Spostia kuluttaja-asiamieheksi ja tavaratalopäällikölle. Tottakai sain lakanat tarjoushinnalla, mutta vaati ylimääräistä työtä.
toinen esimerkki, sama kauppa. Hyllyssä lappu, EA pelit -40% (paitsi joku jalkapallo ja jääkiekko peli). Ostin sitten jonku pelin ja kassalla ei saanutkaan tarjousta, ku ei tämä uusi peli kuulu tarjoukseen. Taas ottamaan kuva tarjouslappusta... Tällä kertaa sain alennuksen heti kassalla
[/quote]
Nykyisin kun on aika hyvä kamera, eli älypuhelin aina taskussa, niin tulee näpättyä heti tavaraa ottaessa jo kuva hyllystä ja tarjouslapusta. Ylenesä venkulointi loppuu ja toiminta sujuvoituu kun näyttää kuvaa kassalla/infossa.
[/quote]
Toi on muuten tosi hyvä idea!
Tonnikala josta tykkään eniten, maksaa sittarissa 2.40. Stockmannilla 1.85. Onneks työmatka menee Stockmannin ohi, kalliimmissa ruokakaupoissa ei pienipalkkaisen ole varaa käydä :)
Elämäni ärsyttävin tarjoushuijaus oli muutama vuosi sitten Turun Muovitukussa, en ole sen koomin asioinut siellä, jäin niin paskan maku.
Lapsi oli saanut isovanhemmilta rahaa synttärilahjaksi ja halusi ostaa nillä Barbie tuotteita. Iloksemme huomasimme että leluhyllyllä oli suuri kyltti "Barbiet -50%". Tyttö keräsi siitä sitten haluamiaan tuotteita sen verran mihin rahat riitti: Ken-nukke, pari Barbie koiraa, sitten jotain kamasettejä, mutta ei yhtään varsinaista Barbia, niitä kun hänellä oli jo ennestään. Niin sitten kassalla ämmä sitten naputtelee hintoja koneeseen ja kun ihmettelen loppuhintaa, koska tuotteiden piti olla puoleen hintaan, niin muija vaan huikkaa muille kassoille että eihän tarjous koske muuta kuin barbi nukkeja, eikä muita tuotteita.
Vittu, vieläkin nousee kiukku kun muistelee tilannetta. Itsellä ei ollut lompakkoa edes mukana, jotta olisi voinut maksaa puuttuvan osuuden, joten ei auttanut muu kuin alkaa miinustelaamaan puolet tuotteista pois ja lapsi sitten itkusilmässä valikoi mitä "jo saamistaan Barbeista" joutui antamaan pois.
Olisi pitänyt lapsen vastustuksesta huolimatta jättää kaikki kamat siihen ja poistua liikkeestä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:20"] Ylenesä venkulointi loppuu ja toiminta sujuvoituu kun näyttää kuvaa kassalla/infossa.
[/quote]
Tai sitten käy, kuten meille Bauhausissa. Näytettiin kuva --> syytettiin valehtelijoiksi "olette ottaneet tuon kuvan joskus aikaisemmin". Kuvassa oli ottopäivämäärä.
Itse olen tympääntynyt cittarissa siihen että vanhaksi menevät tuotteet pidetään hyllyssä viimeseen päivään asti :( En aina katso ostaessa päivämääriä ja viime viikollakin ostin jauhelihan josta tein ruokaa seuraavana päivänä. Niin kappas- jauheliha olikin mennyt vanhaksi edellisenä päivänä eli ostopäivänä..
Eikä ollut ensimmäinen kerta!
Tietysti oli oma moka kun en kaupassa katsonut päivämääriä. Mutta tätä ei koskaan ole tapahtunut minulle prismassa jossa lähes aina asioin. Mutta lähes aina silloin kun käyn cittarissa :(
Olen huomannut k-supermarketissa silloin tällöin virheitä juurikin tarjoustuotteissa ja mietin montakohan virhettä myyjälle on sattunut kun vasta lopussa aloin kuitteja tarkistamaan ja sieltä löytyi vähän muunlaisia summia kuin pitäisi! Muutin onneksi pois enkä ole enään käynyt kuin kerran jossakin pienessä k-marketissa mutta oon kyllä jatkossa tarkka!
Ostin kerran Citymarketista saappaat, joiden piti olla tarjouksessa koko kuukausi. Kotona vasta huomasin, että ne oli myyty minulle normaalihinnalla.
Harmitti niin, että menin valittamaan kauppaan. Matkaa on, mutta oli kyse useammasta eurosta ja harmitti tosiaan. Infossa minulle annettiin erotus ja sanottiin, että tarjousta ei ole vielä saatu kassoille.
Se oli siis suunnilleen kuukauden voimassa oleva tarjous ja kuukausi oli jo puolessa. Aika paljon oli varmaan ehditty myydä "tarjoussaappaita"...
Hassua muuten, että kun tällasista huomauttaa, kukaan ei ole hämmästynyt, pahoillan tai pyydä anteeksi. Eikä näytä korjaavan asiaa, rahat sentään sai kuittia vastaan. Vaivanpalkkaakin tms. hyvitystä olisi autoton yksinhuoltaja tarvinnut... No sitä en odottanut, mutta anteeksipyyntö olisi ehdottomasti paikallaan!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:43"]
Keskosta muuten vielä sen verran, että kävimme kerran Kodin1:ssä kun olimme saaneet tarjouskuponkeja tyyliin "-30% yhdestä tuotteesta plussakortilla" ja ajattelimme ostaa sitten yhden peliohjaimen.
no, saavuimme sinne elektroniikkaosastolle ja huomasimme kyltin jossa luki suunnilleen näin "-30% yhdestä tuotteesta plussakortilla, tarjous ei koske sitä sun tätä" mutta luimme kyltin tarkasti ja ymmärsimme, että haluamamme tuote kuuluu tarjoukseen. Ajattelimme että kiva, voimme säästää kupongin ja tulla ehkä parin päivän päästä uudestaan katselemaan vaikka sisustusjuttuja. Näitä kylttejä oli ympäri myymälää muutenkin, jo ihan sisäänkäynnillä oli yksi.
mutta kassalla ei sitten rouva tiennytkään koko jutusta mitään. Hän tiesi kyllä kupongeista ja sanoin, että kyllä meillä se kuponki on mutta tuolla lukee että tarjous pelkällä plussakortilla. Hän ei sitten ihan ymmärtänyt miksi en vaan voi käyttää sitä kuponkia (periaate!) ja soitti sinne osastolle... Jossa kukaan ei tiennyt mitään, vaikka näitä kylttejä oli useampia siellä. Myyjä sanoi puhelimeen todella tökerösti että "asiakas väittää että ei tarvitse kuponkia ja että siellä on joku kyltti" ja juu, ei siitä tullut sitten mitään... No, en jaksanut sen enempää sitten väitellä kun myyjä ei ollut yhteistyökykyinen ja käytimme sen kupongin. Lähtiessämme kurkkasin vielä sitä kylttiä, jossa ei tosiaankaan lukenut mitään siitä, että kuponki pitäisi olla mukana. Myyjähän oli meille väittänyt että kyltissä varmasti lukee maininta kupongista...
Toisella kassalla oli samaan aikaan joku asiakas selvittämässä, että miksei hänen ostamansa valaisin ole plussakortilla tarjouksessa vaikka osastolla niin luki... Niin, siellä oli näitä samoja kylttejä:)
[/quote]
Tämä on niin tyypillistä Keskoa. Itse olen jättänyt tuotteita kassalle sen vuoksi että siihen ei saa sitä hintaa mikä ostastolla lukee. On käynyt niinkin että kun kassa soittaa ostastolle, niin siellä ei kuulema ole mitään alennuskylttiä ja kun olen jättnyt tuotteen ostamatta ja mennyt tarkastamaan kylttiä ja ottaakseni siitä kuvan, niin kas kummaa, sitä ei toisiaan enään ollut siellä. Eli se saatanan osaston työntekijä haki sen kyltin pois samalla kuin puhui kassan kanssa puhelimessa ja oli etsivinään kylttiä jota ei muka löytänyt.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:28"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:21"] Kuinka suuresta euro/senttimäärästä nyt on kyse että noin kiukkuseksi vetää? [/quote] Niin että sun mielestä on ok varastaa asiakkaalta vaikkakin vain pieni summa.. Niinkö? [/quote] On ok. Eikä se ole varastamista.
[/quote]
Kauppias itse.
No kyllä se vaan v*tuttaa jos laskutetaan vaikka senttikin liikaa, kun K-ryhmän hinnat muutenkin aivan utopistisen korkeita. Yleensä en käy siellä kuin hakemassa jotkut sisäänheittotarjoukset, tavalliset ostokseni suoritan muualla. Aika epätoivoista toimintaa kauppiaalta, jos ei saa asiakkaita muuten sisään kuin huijaamalla hinnoissa. Säälittää täällä meilläpäin varsinkin eläkeläiset, joilla ei ole juurikaan muita vaihtoehtoja ruokaostostensa suorittamispaikaksi kuin ryöstöhintainen cittari.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:10"]
Eilen tapahtui kolmas (3.) kerta tämän vuoden aikana että yrittivät laskuttaa liikaa.
Kaikki nämä liikalaskutukset ovat olleet ns. kimppatarjouksia, jossa hyllyn/korin reunassa on ollut kyltti 2kpl x€ ja sitten kuitenkin laskutettu erikseen huomattavasti kalliimpi hinta. Eka kerran ajattelin olevan puhdas vahinko, toinen kerta onneton sattuma mutta nyt tämä kolmas kerta kahden kuukauden aikana ei voi olla mielestäni muuta kuin asiakkaan tahallista kusettamisyritystä. Onneksi löytyy lähistöltä myös Prisma, jossa ei ikinä ole mulle käynyt vastaavaa.
[/quote]Luottokorttia en käyttäisi prismassa ja muissa s-kaupoissa, he tuppaavat laskuttamaan tuplasti pankkitililtä ja palautusta joutuu odottamaan kauan.
[/quote]
höpö höpä. Tuollinen vierhe oli joulun aikaan, mutta se johtuin pankkien maksujärjestelmän virheestä, eikä sillä ollu mitään tekemistä Prismojen kanssa, vaan koski ainoastaan Danskepankin, Nordean ja OP:n korttien käyttäjiä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:36"]
Itse olen tympääntynyt cittarissa siihen että vanhaksi menevät tuotteet pidetään hyllyssä viimeseen päivään asti :( En aina katso ostaessa päivämääriä ja viime viikollakin ostin jauhelihan josta tein ruokaa seuraavana päivänä. Niin kappas- jauheliha olikin mennyt vanhaksi edellisenä päivänä eli ostopäivänä.. Eikä ollut ensimmäinen kerta! Tietysti oli oma moka kun en kaupassa katsonut päivämääriä. Mutta tätä ei koskaan ole tapahtunut minulle prismassa jossa lähes aina asioin. Mutta lähes aina silloin kun käyn cittarissa :(
[/quote]
Tuo on kaupassa lopun alkua että hyllyssä alkaa olla just vanhenevaa tavaraa tai jo vanhentunutta. Seuraava vaihe on se että hyllyssä ei ole lainkaan joitain tuotteita. Siitä jonkin aikaa niin on loppuun myynti ja kauppa sulkee ovensa.
Gigantti harrasti joskus sitä, että laittoi jakeluu hyvillä tarjouksilla täytetyn mainoslehden. Sitten ihmiset tietysto ryntäsivät kyseiseen kauppaan ja pienen ihmettelyn jälkeen Gigantin myyjä näytti mainoslehden viimeisen sivun alareunasta, että tarjoukset tulevat voimaan viikon päästä. :D
Aika moni kuitenkin osti jotain - ja vieläpä normihinnalla - kun on kerta paikalle asti vaivautunut.
Sitten oli tämä LG:n 7 kg:n Direct Drive -pyykkikone hintaan 299 €. Kaupassa myyjä yritti väen väkisin myydä saman hintaista Hot Point -merkkistä (Gigantin oma kiinalaismerkki) konetta ylistäen sen maasta taivaisiin ja varovasti haukkuen LG:tä. Aika moni tuli ympäripuhutuksi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:29"]
Kyllä niitä virheitä valitettavasti sattui ettei tarjoukset tuu koneelta. Aika monesti myös sattuu että asiakas on ottanut väärän tuotteen. Esim lukee että "listerine zero 2kpl/x euroa". Asiakas sanoo että tarjous ei tullut ja kun soitan niin asiakkaalla onkin vaikka listerine total care-suuvettä. .. Asiakas sanoo aina että siinä oli lappu vieressä missä lukee se tarjous mutta kannattaisi lukea se teksti kuitenkin mitä tarjous koskee. .. Mutta kurjaa kun näitä sattuu ja vois ne tarjouksetkin olla joskus selkeämpiä. Ei tarkoituksena ole asiakasta huijata, kyllä ne tarjoukset ovat kuitenkin sen hintaisia että niitä kannattaa myydä tarjoushinnalla. Ei kukaan laita tarjousta ja ajattele että juksataan että saadaan muutama euro enemmän. Kyllä se tyytyväinen asiakas tulee kaupalle kannattavammaksi kun tyytymätön ja siihen pyritään.
[/quote]
satutko tietämään että lain mukaan tarjoukset pitää merkitä niin, että ovat selkeitä. Kahta melkein samannimistä suuvettä ei saa olla vierekkäin hyllyssä jos tarjous koskee vain toista. Tässäkin tapauksessa asiakkaan olisi pitänyt saada se väärä suuvesi tarjoushinnalla. Mutta kun suomalaiset eivät tiedä oikeuksiaan
Onhan se vähän ihmeellistä että vaan k-ketjussa tota tapahtuu. Ikinä en ole maksanut ylihintaa muissa liikkeissä
Kannattaisi ottaa oikeuksistaan selvää
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:34"]
Elämäni ärsyttävin tarjoushuijaus oli muutama vuosi sitten Turun Muovitukussa, en ole sen koomin asioinut siellä, jäin niin paskan maku.
Lapsi oli saanut isovanhemmilta rahaa synttärilahjaksi ja halusi ostaa nillä Barbie tuotteita. Iloksemme huomasimme että leluhyllyllä oli suuri kyltti "Barbiet -50%". Tyttö keräsi siitä sitten haluamiaan tuotteita sen verran mihin rahat riitti: Ken-nukke, pari Barbie koiraa, sitten jotain kamasettejä, mutta ei yhtään varsinaista Barbia, niitä kun hänellä oli jo ennestään. Niin sitten kassalla ämmä sitten naputtelee hintoja koneeseen ja kun ihmettelen loppuhintaa, koska tuotteiden piti olla puoleen hintaan, niin muija vaan huikkaa muille kassoille että eihän tarjous koske muuta kuin barbi nukkeja, eikä muita tuotteita.
Vittu, vieläkin nousee kiukku kun muistelee tilannetta. Itsellä ei ollut lompakkoa edes mukana, jotta olisi voinut maksaa puuttuvan osuuden, joten ei auttanut muu kuin alkaa miinustelaamaan puolet tuotteista pois ja lapsi sitten itkusilmässä valikoi mitä "jo saamistaan Barbeista" joutui antamaan pois.
Olisi pitänyt lapsen vastustuksesta huolimatta jättää kaikki kamat siihen ja poistua liikkeestä.
[/quote]
Harmittava juttu lapsen kannalta. Toisaalta, jos kyltissä luki BARBIET -50%, niin sitten se on Barbiet eikä kaikki tilpehöörit.
Ei se kauppa mitään väärää siinä tehnyt. Olisi vaan ehkä voinut "vääntää rautalangasta" mitä tarjous koskee, että pösilömpikin olisi tajunnut. Nimim. itsekin vastaavanlaisiin ansoihin langennut.
Se mun sydäntä kaivelee kun aina kassalla jaksava sitä plussa-korttia tivata kun näissä k-kaupoissa asioin.
Mä oon ottanut tavaksi ilmoittaa kassal selkeällä ja kuuluvalla äänellä et mulla on jo hiv+ ja se riittää!