Nyt loppui mun ja Citymarketin asiakkuussuhde!!
Eilen tapahtui kolmas (3.) kerta tämän vuoden aikana että yrittivät laskuttaa liikaa.
Kaikki nämä liikalaskutukset ovat olleet ns. kimppatarjouksia, jossa hyllyn/korin reunassa on ollut kyltti 2kpl x€ ja sitten kuitenkin laskutettu erikseen huomattavasti kalliimpi hinta. Eka kerran ajattelin olevan puhdas vahinko, toinen kerta onneton sattuma mutta nyt tämä kolmas kerta kahden kuukauden aikana ei voi olla mielestäni muuta kuin asiakkaan tahallista kusettamisyritystä. Onneksi löytyy lähistöltä myös Prisma, jossa ei ikinä ole mulle käynyt vastaavaa.
Kommentit (205)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:21"]
Kuinka suuresta euro/senttimäärästä nyt on kyse että noin kiukkuseksi vetää?
[/quote]Yhdelle ihmiselle ei ole ehkä merkitystä pienellä summalla, mutta kun ajattelee kuin moninkertaisena kauppa saa ne ns. tarjoukset.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:10"]Mutta muistuttaisin, että ikinä se ei ole kassan vika jos tarjoukset eivät ole koneella, joten kassalle on turha päätään aukoa. Syyllinen löytyy joko osastolta, tai sitten ylemmältä taholta, sinne kannattaa pistää palautteet menemään.
[/quote]
Eihä se sen kassan vika ole vaan jonku perkeleen pamppun, jota kukaan asiakas ei koskaan näe, eikä saa häneen mitenkään yhteyttä.
Valitettavaa kassan ja muun asiakaspalvelun kannalta että työskentelevät paskassa yrityksessä joka kusettaa ja halveksii asiakkaitaan. Asiakaspalvelu saa kuran niskaansa ja omistajat käärii hillot taskuun.
Prismasta ostin tytölle monster high nuken joka oli hyllyn mukaan 50% alennuksella. Kassalla olisivat ottaneet täyden hinnan. Että sattuu näköjään joka kaupassa
Citymarketin toimintaa ihmettelen minäkin. Useamman kerran on parin kuukauden aikana käynyt niin, että olen esim keskiviikkona tai lauantaina ostanut jotakin tarjoustuotetta, mutta kassalta on tullutkin normaalihinta. Tätä ihmeteltyäni kassa on aina vedonnut siihen, että tarjoushintaa ei ole vielä ehditty päivittämään. Joo'o, mutta kun nuo tarjoukset ovat alkaneet maanantaina, kun keskiviikkona olen käynyt tai torstaina, kun lauantaina olen kyseisen tuotteen ostanut!!! Kyllä siinä ajassa jo useammat ovat varmasti tarjoustuotteen hinnasta huomauttaneet.
Eli kusetuksen makua ja pahasti! Niinpä olenkin siirtynyt Lidlin ja osuuskaupan asiakkaaksi!
Viimeksi kun kävin cittaris ja tarkastin kuitin heti saatuani sen ja ylläripylläri siellä oli taas liikaa laskutettu. Kun olin aikeissa kertoa hän katsoa minua kiukkuisesti nosti kätensä niinkuin stop merkiksi ja sanoi, odota omaa vuoroas. Siinä oli just sellainen hetki menos, kun edellinen näppäili tunnuslukuaan laitteeseen. En ehtinyt sanoa, kuin että anteeksi ja kuitti kädessä... Myyjä varmaankin ihan kypsänä, kun saa päivän mittaan korjata monta sataa kuitti?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:49"]
Hinnat laitetaan cittareissa ainakin keskitetysti jostain pääkallonpaikalta. Sitten kun siellä tekevät virheen niin sama virhe on kaikissa cittareissa. Ei saisi tietty niitä virheitä tulla.
[/quote]
Onkohan kukaan ikinä maksanut alihintaa?
[/quote]
Olen joskus maksanut muutamasta olut pullosta 0.80e/kpl. Oluen oikea hinta oli jotain 2.40e. Koko kaupassa ei tiedetty hintaa, joten myyjä kohautti olkiaan ja antoi pullojen valua pitkin liukuhihnaa.
Toisella kertaa ostin kengät, joiden piti olla 35e. Myyjä piippasi hintalapun ja hinnaksi tuli 15e. Hieman mietti, kohautti olkia ja pyysi kengistä vain sen 15e.
Koskaan ei ole peritty liikaa. Mutta kerran kävi niin Cittarissa, että myyjä sohelsi jotain mun korttimaksun aikana. Tästä seurasi se, että korttini meni lukkoon. Jouduttiin melkolailla selvittelemään asiaa ja jouduimme soittamaan pankkiin asti, että aukaisevat kortin. Silloin kyllä vitutti! Olin juuri tullut töistä, olin tehnyt ylitöitä, nälkä ja väsymys, ostoksia kolmen kassillisen verran, lisäksi ihmisten tuijotus "mitä tuolla tapahtuu"
Mulla oli paras prismassa.
Ostin rekistä vaatteita.
Niissä oli punainen lappu hinta 8€ yms.
Kassalla kone antoi hinnaksi 3€.
Myyjä alkoi korjaamaan mutta puutuin asiaan. Hinta on se mikä koneella on. Piste. Tiesin ja tiesi myyjäkin, että koneilla hintojen ajot oli tapahtuneet yöllä ja niitä päivä oltiin laputettu. Tämä rekki oli vaan kesken.
Huvitti myyjän touhut. Ihan piti päällikkö hakee joka väänsi myyjälle rautslangasta: Nämä koneen antamat hinnat on ok. Hintoja laitetaan koko ajan oikein listojen mukaan. Ja sai vääntää jotta ei myyjä korottele hintoja takasi ylös jotka jo yöllä oli ajettu voimaan .
Ihme muori.
Cittari pahiin näissä epähuomioissa, lidlis usein sama tuote laskutetaan vahingos kahteen kertaan. Ja jos et muista sanoa irtomyynnin sämpylöistä, että ovat juustoa niin ottavat pekonisämpylöiden kalliimmalla hinnalla. Prisman ongelma on punaiset alelaput, ne jää aika usein noteeraamatta ja jos mainitsen asista, että tuotteessa alelappu, tunnen itseni ikäväksi saituriksi katseesta päätellen.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 22:01"]
Citymarketin toimintaa ihmettelen minäkin. Useamman kerran on parin kuukauden aikana käynyt niin, että olen esim keskiviikkona tai lauantaina ostanut jotakin tarjoustuotetta, mutta kassalta on tullutkin normaalihinta. Tätä ihmeteltyäni kassa on aina vedonnut siihen, että tarjoushintaa ei ole vielä ehditty päivittämään. Joo'o, mutta kun nuo tarjoukset ovat alkaneet maanantaina, kun keskiviikkona olen käynyt tai torstaina, kun lauantaina olen kyseisen tuotteen ostanut!!! Kyllä siinä ajassa jo useammat ovat varmasti tarjoustuotteen hinnasta huomauttaneet.
Eli kusetuksen makua ja pahasti! Niinpä olenkin siirtynyt Lidlin ja osuuskaupan asiakkaaksi!
[/quote]
Siis meneekö tuo lause nyt näin? Maanantaina alkaneet tarjoukset, olet huomannut tarjoukset ke tai to käynnin yhteydessä ja lopulta ostanut tuotteen lauantaina, mihin hintaan? Tarjous vai normaali?
Mä asioin aika harvoin cittarissa, ja lähes joka kerta on jotain ongelmaa noissa tarjouksissa. Milloin ei saakaan sillä tarjoushinnalla vaikka ostaa vaaditun määrään, milloin tarjouslapullisesta korista otettu tuote ei olekaan oikea (ja mistähän se asiakkaan pitäisi voida päätellä, jos tuote vastaa kuvausta ja on ao. korissa?), milloin hyllyn reunassa oleva tarjouslappu onkin vanhentunut... Paljon noita virheitä täytyy kaiken kaikkiaan tulla, jos munkin harvoille asiointikerroille niitä lähes joka kerta osuu.
Hah! No syy miksi tätä sattuu cittarissa on se, että prismassa harvemmin/lainkaan on näitä 3kpl/x€ tarjouksia.. syy miksi tarjous ei tule on usein se, että se on joko päättynyt(vanha tarjouslappu jäänyt VAHINGOSSA hyllynreunaan) tai sitten se on tipahtanut järjestelmästä niin että se ei sieltä automaattisesti tule.
Usein käy myöskin niin että tarjouksessa on tietty koko/malli/merkki ja asiakas on lukematta kunnolla lappua, ottanut väärän tuotteen.. :-)
Kyseessä on inhimillinen virhe, toisin kuin ap täällä ajattelee. Kuka tuosta "huijaamisesta" hyötyy? Siinähän saa moni työntekijöistäkin lisävaivaa kun ensin soitetaan osastolle ja tarkistellaan asiaa, jonka jälkeen korjataan kuitti.. Ei niitä kukaan tahallaan sinulle normihinnalla laita!!
No kyllä täälläkin Cittarissa ollut useita ongelmia, olenkin siksi siirtynyt asioimaan Lidlissä, Prismassa ja Halpa-hallissa. Lidlissä ja Prismassa on kuitit joka kerta olleet oikein ja palvelu huomattavasti parempaa. Cittarissa usein kuitti oli virheellinen eli alennuksia ei oltu annettu, on tullut ostettua huonoksi mennyttä lohta tuoretiskiltä ja niiden oman leipomon tuotteissa ei ole päivämäärää milloin ne on tehty (siis esim. ne sämpyläpussit joita leipäosaston laareissa vaikka lain mukaan pitäisi olla se tieto). Kerran meinasin ostaa laskiaispullia kun myyjä otti ne takaisin kun ne oli niin vanhoja ettei niitä olisi saanut edes olla hyllyssä, jos en olisi kysynyt valmistuspäivämäärää olisin ostanut ikivanhoja. Lihatiskiltä eivät kerran osanneet sanoa milloin jotkut valmispihvit oli tehty, mielestäni käsittämätöntä, ymmärrän sen niin että joko tuotevalvonta ei pelaa tai todennäköisemmin ei vain kehdata kertoa miten vanhoja ne on, jäipä sitten ostamatta. Pari kertaa olen bongannut myös jotain ikivanhoja tuotteita hyllyissä.
Tuntuu että useissa K-ketjun paikoissa harrastellaan tätä samaa mitä olen tutuiltakin kuullut, että alennukset eivät kummasti kuiteissa näy ja tuoretiskien tuotteet voi olla aika epämääräisiä. Kumma kyllä että muut kaupat saa alennuksetkin annettua. Mielestäni voisi tuohon asiakkaiden huijaamiseen jo puuttua, ei tuollaista muuten voi tapahtua niin usein. Voisi tulla joku sääntö että jos alennus ei tule niin maksavat asiakkaalle 5€ hyvitystä, josko oppisivat hoitamaan asiat rehelliseksi. Piittaamatonta asiakaspalvelua koska on niin yleistä, hyvähän se on kaupan epärehellisyydellä tienata kun monilta se kuitti jää tarkistamatta.
Jep jep. Citarin ansiosta musta on tullut fanaattinen kuittien tarkistaja. En voi käsittää ihmisiä, jotka jättävät kuitin ottamatta... Ja vältän K-kauppoja kyllä viimeiseen asti. Joskus virheitä bongaa myös Prisman kuiteista, Lidlin kuiteista ei koskaan. Mutta ottakaa hyvät ihmiset tavaksi tsekata ne kuitit!
Cittarin kylteissä tosiaan Plussa-alet tulee erikseen kuitin loppuun. Joskus voi luulla että kamppistuotteet eivät tulleet alehinnalla.
Kaiken kaikkiaan ihmiset ovat nykyään hintatietoisempia, tarkempia, suorastaan neuroottisia hinnoista. Alennusten perässä juostaan, hamstrataan ja reklamoidaan herkemmin kuin ennen. Reklamaatioita tehdään vähempiarvoisista tuotteista kuin ennen. Reklamaatiotilanteessa kiihdytään ja suivaannutaan herkemmin kuin ennen. Asiakaspalvelijat ovat tämän huomanneet, negatiivinen palaute kaupasta, tuotteesta, myyjästä henkilönä kukoistaa, on meille aspoille ihan jokapäiväistä, huoh...
Menkää Lidliin! Eipä oo itelleni ikinä tullu kuittimokia siellä, toisin ku Prismassa ja etenkin Cittarissa!
Ihanaa kun muutkin jaksavat olla periaatteellisia ja ottaa pulttia. Minähän en voi enää käydä prismassa kun joka kerta kun sinne eksyn on jono liian pitkä ja vannon, että tämä on sitten viimeinen kerta. Sittariin en voi myöskään, kun kalatiskilla yksi tyyppi velttoilee ja ärsyttää liikaa ja myös minua on laskutettu liiikaa ja lisäksi hinnat ovat joskus myös huonosti merkitty, ainakin leluosastolla.
Niinpä siis käyn lähikaupassa ja maksan vähän korkeampaa hintaa, koska periaatteet ja lupaukset!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:01"]Olen kateellinen ap:n elämäntilanteelle. Minulla on paljon isompia murheita mitkä vetää mielen matalaksi mut on ilo huomata että on niitäkin joilla on asiat hyvin jos muutaman euron vääryys tuntuu maailmanlopulta :-)
[/quote]
Täytyykin tästä lähtien muistaa nöyrästi jättää Cittarin kauppiaalle pari euroa ylimääräistä ihan oma-aloitteisesti. Ei sitä viitsi olla niin pikkumainen muutaman euron takia, kun kerran sinulla on isompia murheita.
Että miten ne sinun murheesi nyt liittyivät tähän? Muutama tarjoustuote kuitenkin vuodessa heilahtaa sen kassan lävitse, ja jos vaikka kolme prosenttia kuiteista on virheellisiä, niin siinä neljänkin euron lisäveloitus asiakasta kohti alkaa tuntua.
Nuorempana olin tosi tiukkapipinen kaupoissa. Mulla meni paikat karenssiin, jos ei löytynyt hintatietoja kunnolla muutamalla käynnillä peräjälkeen. No mulla meni sitten koko taajaman kaupat karenssiin, ja joutuin aloittamaan kierroksen alusta. Nykyään ei ole enää autoa, niin ei jaksa tuittuilla niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:54"]
Nämä tarjoushinnat laitetaan ketjun toimesta koneelle, ei taloissa. Eli jos joku hinta ei tule oikein, se ei tule oikein missään myymälässä. Ennenkuin se huomataan, ja laitetaan koneelle myymälässä itse. Eli tämä väite, että kauppias yrittää huijata, on teidän omaa mielikuvitusta. Ketjun päässä se vika on, ei meissä myyjissä.
[/quote]
Soopaa, tuo koskee vain ketjutarjouksia. Citymarkettien hinnat eivät ole samoja ja on myös kauppakohtaisia tarjouksia.
[/quote]Niin, mutta ne kauppakohtaiset alennukset yleensä tulevatkin oikein. Kyllä minä ainakin laitan aina ensin hinnan koneelle, ja sen jälkeen tulostan sen tarjoushinnan.